/fotboll/osk/forum/2945.aspx/fotboll/osk/forum/2945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-20 20:55
Aldrig har så många haft så få att tacka för så mycket!!
Hurra för forumets hjältar!! Tack vare er är det god stämning i ÖSK igen!! Tänk att så lite kan betyda så mycket! Att förändra värden behöver inte vara så svårt..

Örebro DaSa
2012-02-20 20:52
Eidur fick en chans som mittback mot Syrianska och han hade inte många rätt i den matchen. Kan bero på att Sixten körde ner hans förtroende i botten innan eller att han är för vek för allsvenskan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-02-20 20:49
Goonch // tack, det var snällt !!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-20 20:42
Goonch//

Stort tack!
Örebro Goonch
2012-02-20 20:16
Hurra för forumets hjältar! Tack vare er är det god stämning i ÖSK igen!...och all info ni sprider om ÖSK som alltid stämmer så bra!
AIK Saywee
2012-02-20 19:26
kubajonte,

menar du vem som vill öppna ett jidderkonto till den begravda hunden, under det mystiska konstiga gräset, surdegarnas hemliga surdeg ?

Min pappers-NA ligger och väntar på återvinning :)

Men, ÖSK går för ett guld, på en fin hemmamatta?
Örebro kubajonte
2012-02-20 19:16
Så alla snåla gubbar och pojkar som inte har Pappers Na ska jag försöka sammanfatta lite ur Grahns intervju.

Huvudrubriken lyder " Jag vill snabbt bli en i gänget"

Artikeln börjar med att ta upp hur Grahn fått en tuff start på försäsongen med inflammation i tån samt att han tvingades resa hem från finlandsturneringen efter bara 20 min spel. Senast nu i turkiet drabbades han av en lårkaka och kan i värsta fall missa tisdagsmatchen. Grahn berättar att han ändå körde individuellt fastän han åkte hem pga familjeskäl, angående att hitta matchformen säger Grahn ":- Det är fortfarande sex veckor till premiären så jag hinner komma i form" Grahn får även frågan vad han tycker är viktigast i lägrets 2 matcher då han svarar :- "Det viktigaste är att vi får igång ett spel. Resultat skiter jag fullständigt i".
Kanske den intressantaste frågan är hur Grahn ska sätta sin prägel på ösk " -Jag kommer ta ett stort ansvar på planen. Genom spelet först och främst Jag har trots allt stor erfarenhet och är rätt bra på att styra matcher dit jag vill ha dem. Jag har karaktär och krav".

i övrigt Haddad , Anttonen lunkar runt skadade tydligen Emil berger och Kalle holmberg verkar vara mest spännande att se på i år enligt Na reportrarna samt att en Hund smet sig in och stoppade träningen en kort stund.

Nån som vill öppna ett twitter konto åt Behrn arena hunden ?

Ps kanske mer lämpligt twitter namn är Turkietlägret ösk hunden.
Örebro D´Artagnan
2012-02-20 18:59
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Kul att höra att skrivelsen gav resultat !!!
Det visar att kritik lönar sig.

Hör upp Grixx - Det är hockey-fanatikerns (m. fl med STORT ÖSK hjärta) förtjänst att stämningen är tillbaks på 2010 års nivå. BRA ELLER HUR???
Örebro KCMarten
2012-02-20 18:03
Jan-Stefan Eriksdotter //

Jag försvarar inte Eidur annat än att jag fortfarande inte sett honom i hans naturliga position. Eftersom han är landslag man så kan han ju inte vara klapprutten som mittback. Han är rankad 2:a som mittback på Island och blev scoutad innan han kom till ÖSK. Väl här, i ett land han aldrig tidigare besökt, placerades han som högerback vilket han aldrig tidigare varit.

Och här har du min poäng. Eidur bedöms efter sin insats som högerback i ÖSK. Dessutom i ett lag som inte hjälpte varandra, hade låg lag moral och visade på en katastrofal mental förmåga som helhet. Inte lätt att dominera då.
och det är inte lätt att då börja presteratoppfotboll mitt under brinnande säsong, när varje poäng kan vara värd ett Allsvenskt kontrakt.

Jag håller med om att Berisha ser vass ut och jag tror på honom också, men vi har sett honom mot ett mediokert Finländskt motstånd i ett par försäsongsmatcher. Vi har ingen aning om hur Berisha presterar mot Elfsborg, AIK eller t.ex Blåvitt när Europaplatser eller nedflyttning står på spel.

Nä, jag vill se mer av mer av Eidur som mittback först innan jag värderar hans insatser. Går vi på förra årets insatser så kan vi kasta hela startelvan i sjön för ingen gjorde ett skvatt förra året, möjligtvis med Rama undantagen.

Så jag säger det igen. Jag vill se honom först i rätt position.
2012-02-20 17:43
ÖSK Fans//

Nu tvingade du mig att ringa upp Hasse Melin, tänker inte ge ut hans (Hans) mobilnr, men ring 16 48 48 imorgon så får du reda på att Spelarinvest aldrig varit inblandade i köpet av Grahn. Vi båda är i fastighetsbranchen, känner varandra väl. Han skulle inte ljuga. Vad han i övrigt sa stannar vid det.

Förövrigt kan jag väl avslöja att många inflytelserika haft/har stor inverkan på hur vår tränarduo bygger laganda, kraftfullare nu än 2010, hoppas tränarduon biter ihop så kan 2012 bli minst lika bra som 2010. 2011 fick de härja väl fritt efter framgångarna. Säkert inte bara därför det gick åt skogen, men nu har de ögonen på sig efter en samlad och kraftfull insatts av en mängd människor med ÖSK-hjärta, samma sak gäller i princip hela organisationen och i synnerhet Lennart Sjögren. Kul att det ser ut att lyckas i.o.m rapporterna om lagsammanhållning som är A-O.

Synd det inte går att ändra tipset!

Förövrigt tycker jag alla myndiga borde få köpa Folk(öl) på BA ;)
AIK Saywee
2012-02-20 17:15
Första gången jag angriper mig själv ...

... några tror säkert att jag lider av personlighetsklyvning,
men det tycker inte vi,
för vi hejar på SPORT,
som går för ett guld !!!
AIK Saywee
2012-02-20 17:10
Saywee, 16:31,

Fast å andra sidan är det ju bra att någon (NA) vågar rota i skiten, för det är ju ingen annan som vill rota i sådant, som kan tänkas lukta illa, eller?

Sanningen är det enda som är sant, och brukar oftast komma fram så småningom :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro D´Artagnan
2012-02-20 16:52
ÖSK Fans //Jag kan lova dig att SI INTE är delaktiga i Grahnen. SI har sedan över 1 år tillbaks inte investerat i spelare pga Skattverkets avskrivningsregler. Efter förvaltningsdomen i december är beslutat att inte heller göra det i framtiden.
Det finns 100-talet ägare i SI, om några av dessa vill satsa på Grahn så är det dom fritt att göra det. Jag m fl här är delägare i SI.

Sluta tjata nu. Annars kan Du ringa Hamns Melin och fråga om du inte tror på mej och ÖSK-Karl
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-20 16:35
KCMarten // Jag säger inte emot att Eidur kan bli på något på sikt. Min poäng är bara att det finns liknande kvaliteter den åldern att hämta på hemmaplan. Man måste inte åka till Island, För så särskilt mycket sticker inte Eidur ut och hans 1 år yngre nya backkollega verkar ju minst en klass bättre. Sett ur det perspektivet tycker jag Eidur var en felaktig investering
AIK Saywee
2012-02-20 16:13
ÖSK-Fans och ÖSK-Karl,

jag har ingen som helst aning eller inblick i Spelarinvests tänkande, beslut och troende.

Att Grahn och Bamberg drar mer folk till "vallen" än Gerzic och Alvbåge, vågar jag dock gissa, i dagsläget, men trodde SI det också, tidigare alltså, vem vet, vem tror?

Men jag är mycket glad för att truppen känns mycket bättre i år, trots att den verkade vara bra förra året, men LAGANDAN mina vänner, den kan få stor betyderlse :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro TommyS
2012-02-20 16:13
Uppskjutna matcher för ÖSK i Turkiet
Örebro ÖSK Fans
2012-02-20 15:53
ÖSK-KARL

Flera i spelarinvest ville ha Grahn tro mig! Den här gången handlade det inte om att få tillbaka pengar utan mer att dom älskar ÖSK och vill dom väl!

Dom trodde att namn som Grahn och Bamberg skulle dra mer folk till "vallen" igen.

Spelarinvest är Delaktiga i GRAHN OCH BAMBERG..=)
AIK Saywee
2012-02-20 15:48
Godzilla, vilken intervju ?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-02-20 15:34
Nån vänlig själ som kan sammanfatta intervjun med Grahn i NA för en exil-ösk:are?
AIK Saywee
2012-02-20 15:23
22:22 loggar jag ur(ett tag?), ifall ni funderar på mina tjat om allt möjligt och omöjligt ...
AIK Saywee
2012-02-20 15:13
Hej N:o 6-10,

kul att du återfått suget, jag har det dock hela tiden, sedan födelsen ...

Men årets lagbygge, inklunderande LAGANDA (!!!), kan bära hur långt som helst :)

Mycket hänger på skador(gud bevare oss), Sixten´s förmåga, publikens stöd och Kubanernas hjälp, hemma som borta !

Nu går vi för ett guld :)
Örebro Valderinho
2012-02-20 14:40
Ilir Berisha har ett kontrakt på 3 år.
Örebro N:o 6-10
2012-02-20 14:29
Hej Forumvänner!
Har efter lång tid återfått suget att läsa och skriva på detta forum. Främst kanske för att jag känner en spirande optimism avseende de svartvita eleganternas lagbygge 2012. Jag har fått för mig att årets trupp är betydligt mer välbalanserad och med betydligt fler alternativ än den vi såg i allsvenskan förra året, även med skador och avstängningningar känns det som vi kan ha en stark och konkurrenskraftig centrallinje på planen. Min önskeelva ser dock ut som nedan
--------------------Chencinski---------------

Anttonen----Berisha----Wikström---Wiktorsson

----------Berger-----------Grahn------------------

---------------------Alimi-----------------------------

Rama---------------Haddad-------------Bamberg
2012-02-20 14:25
ÖSK Fans//

Tror fortfarande inte att Spelarinvest hade något möte med Grahn, som någon riktigt påpekade har de ju även fallit platt till marken. Min invändning var som någon annan mycket riktigt skrev att Grahn är/var för gammal för Spelarinvest.

Men det är inte lätt att hålla reda på allt folk som många ggr är de samma i Spelerinvest-Elitfotboll-Styrelsen. Har även svårt att förstå om Grahn är en privat satsning, vem satsar på spelare över 30 år med hans meriter? Möjligen Folke timmen innan Julfesten spårade ur totalt? ;)
AIK Saywee
2012-02-20 13:33
TommyS,
in sch allah

`Mackan*
... och Petson´s huvud som verkar vara en magnet, som drar till sig bollar, som välplacerade letar sig in i mål :)

... loggar snart ur, skall bara avvakta lite till ...
Oddevold *Mackan*
2012-02-20 13:21
Alimis frisparkar.
Bambergs hörnor.
Berishas huvudspel.

Kan vi månne bli farliga på fasta igen för första gången sedan Kapten Blod härjade runt i de allsvenska straffområdena? :)
Örebro TommyS
2012-02-20 13:05
Yasins OS-drömmar har för övrigt redan spruckit. Om man får tro detta är Iraks möjligheter att kvala in till huvudturneringen matematiskt borta.
Örebro D´Artagnan
2012-02-20 12:42
Grixx //Du är välkommen. Dina inlägg brukar vara långa så jag förstår att det tar tid.
AIK Saywee
2012-02-20 12:35
Förlåt, allt mitt eviga tjöt, snart gör jag som gatutsio, tar helt enkelt ett uppehåll/paus, viktigare saker än ÖSK väntar .....

Ni slipper mig (kanske ett tag) och kan köra lite startelvor.

Men än så länge ...

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-02-20 12:31
Finns det något vi kan fira, innan isen, snön och tjälen släpper, dvs innan brandfaran börjar bli som vanligt och farlig, beträffande naturgräs i naturen och på arenor med pyromaner på läktarna.

Tänk på elden inuti, kan konstgräs brinna, ja, det är en petroleumprodukt, sabla skit, eller?

Jag vill bränna av lite bomber, vad kan vi fira, 22:22 någon kväll?

Heja SPORT, GFG !!!
Annons: