/fotboll/osk/forum/2931.aspx/fotboll/osk/forum/2931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jan-Folke Frebranson
2012-02-22 23:34
ÖSK-SUPPORTERN// Jag spekulerar ju så klart. Men Rangers måste få ned kostnaderna drastiskt kortsiktigt. Och det inom en kort tidsrymd. Så lång är det klart. Man befinner sig nära konkurs och inställning av betalningar.

Och som Ö-K sa kan en "friställning" av X antal dyra spelare minska kostnaderna. Och då kanske man främst tar de som är dyra men inte platsar = Bedoya. Givetvis vill man främst försöka sälja dem till de marknader som är möjliga att sälja till.

Men jag betonar att jag inte vet något alls hur Rangers tänker utan det är ett teoretisk resonemang. Jag trodde han skulle kollas upp av Birmingham men det var tydligen gammal info från innan han gick till Rangers. Fast jag tyckte jag läste som hastigast att just Rangers manager sa till Birminghams manager att det var "hurry". Men ta de inte på allvar. För jag vet inte längre.
Örebro kubajonte
2012-02-22 23:29
enda man kan säga om målen är att 0-2 såg inte otagbart ut ,
Sen visst Barsom är alltid och har alltid varit en klassspelare antar att han hade rätt rejäla lönekrav som gjorde att vi inte behöll han efter att vi gick upp i AS igen, dock känner jag att Grahn har samma kvalitér som barsom
får hoppas Grahn får starta nästa match och skapa lite jävlar anamma från start. = )
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-02-22 23:27
Jan-Stefan Eriksdotter//

Men varför skulle dem släppa honom utan vidare? För att slippa lönen? 4,3 miljoner i plurret låter det som :)
Örebro Brinkewall
2012-02-22 23:26

Deportivista > Enligt länken är Bedoya troligen på väg bort från Rangers.

Skönt med dina EM biljetter förresten! ;)
AIK Saywee
2012-02-22 23:25
Valderinho, 22:28.

bra inlägg, jag hoppas att Bamberg kan bli hörnläggare.

Vi måste bli bättre på fasta situationer överhuvudtaget!
Örebro Jan-Folke Frebranson
2012-02-22 23:23
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-22 23:17
Saywee //Tror förmodligen att han ff skulle kunna tillföra. Ungefär som när Kilen kom till ÖSK. Har ff klass på hörnorna och inställningen är lika bra nu. Frågan är ju bara om balansen i truppen i fråga om ålder osv
AIK Saywee
2012-02-22 23:14
´den Oumbärlige, 21:42,
Jan-Erik Stefansdotter, 22:00,

ja, jag läste häromdagen att han blev ledig.

Han kanske är för "gammal", eller för sent påtänkt i nya ÖSK?

Men det Abgar gjorde och visade senast i den svartvita dräkten var verkligen beundransvärt!!!

En härförare, en gigant, en fantatiskt spelare helt enkelt. En pådrivare, vek aldrig ned sig, manade på polarna när det tog emot. Mycket bra på fasta situationer.

Jag vill(e) ha en Abgar !
2012-02-22 22:58
Lekiller//Jo men "Jan Folke". Det är ett rätt så knäppt namn vad? Kunde jag tagit som nick härinne för att få er att skratta
Örebro Klackspark_60
2012-02-22 22:53
Andreas Ståhl till P94 Landslaget från ÖSK

Var spelar David o Kevin nu de verkar inte vara kvar i ÖSK

"Förutom Andreas är även Örebroarna Kevin Larsson, David Rohlén och Ismael Diawara uttagna till lägret."

Örebro Valderinho
2012-02-22 22:28
Om man tittar på första målet som tillkommer på hörna, som vi släpper in är det största felet att Haginge inte rensar undan bollen i förstaläget, får felträff och den går vidare till en fri spelare. Det stod alltså 3 personer runt en spelare, Haginge, Wikström och Alimi men ingen hade bevakning på den som fick stå helt ren. Man måste ha uppbackning om någon gör ett misstag. Men mestadels är det markeringsmisstag, många nya spelare kanske, svårt att hålla reda på sin spelare?

Andra målet är det Berisha som står för högt, går bort sig och blir efter i sin markering, men hela laget låg för högt i sina positioner, och vi blir bortspelade för enkelt, ett snyggt mål, bara ta av sig hatten.

Tredje målet står vi också för högt.Men det börjar med att Berisha chansbryter, Lumbana vet jag inte vad han håller på med, står flera meter nedanför övriga backlinje och försöker göra offside i ett sent läge. Den som snackade om "solklar offside" får nog ta på sig glasögon för det var flera meter onside..Men vem som gör fel är inte det viktigaste utan...se nedanstående.

Vi måste få ordning på markeringsspelet och positionsspelet när vi pressar och inte har bollen, vi springer runt som yra höns, och blir bortspelade för enkelt. Det tar tid med nya spelare, men se då till att spela ihop en startelva som dom kan lära sig. Om man byter ut Wikström mot Lumbana i slutet på matchen spelar man knappast ihop en trygg backlinje. Vi har inte hur mycket tid som helst!!!.

Jag vet inte hur många hörnor Wowoah har slagit,men mer kommer det säkert bli..utan något mål. När var det sist vi gjorde mål på hörna från Wowoah???

I Finland såg jag Bamberg slå flacka hårda hörnor där det blev farligt nästa varje gång. Med Wowoah blir det bara risk för omställning åt andra hållet..
Sen det här med inåtskruvade hörnor, se till att slå dom längre ut från målvakten så den inte kommer dit 9/10.
Örebro Lekiller
2012-02-22 22:27
Va fan är det för konstigt med namnet Jan Folke?? Ser heller inte heller vitsen med jämnförandet med namnet Jan Stefan. Man kan väll för fan heta konstigare i efternamn än Folke! Fast du kanske inte har fattat att Folke är Jans efternamn????
Postat via SvenskaFans-appen
2012-02-22 22:26
Det här tar jag gärna åsikter på. Kanske tillhör det bara pojklagsnivån.

När Chencinski ganska lättvindigt släpper in tvåan så vänder hela backlinjen ryggen till Chencinski och lunkar därifrån med gamnackar? Vore det mer optimalt att åminstone två så rutinerade spelare som Wiken och Sammy borde gå fram och sporra Chencinski istället? Dagisnivå eller?
2012-02-22 22:15
deportivista //Om det är så får jag dra tillbaka mitt påstående. Klickade på en nyupplagd länk och trodde den var färsk.

Men i grunden, som Ö-K var inne på, är att om han blir fri lär inte Sverige vara hans prio
2012-02-22 22:15
.
2012-02-22 22:14
Hur kan man heta Jan-Folke? Det är ju värre än Jan-Stefan?
2012-02-22 22:13
Jan-Folke frikänd på skattepunkten iaf..
Länktips: eyravallen.se/
Örebro deportivista
2012-02-22 22:13
Jan-Stefan,

Den länken - eller iallafall texten du klippte in - var gammal. Den kom från när Bedoya var och provtränade med Brum (förra vintern?), dvs han var fortfarande en ÖSK-spelare, och dessutom var Brum's manager McLeish (numera i Aston Villa)...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-22 22:09
Jädrar i min lilla låda, vad jag längtar till den allsvenska premiären mot Åtvidaberg. :)
2012-02-22 22:00
Saywee // Barsom är ju sååååå 2007 ;0)
2012-02-22 21:44
ÖSK-SUPPORTERN//Spelare utan kontrakt kan väl, om jag förstått det rätt, ansluta till vilken klubb när som helst. Om Rangers/konkursboet "befriar" Bedoya från sitt kontrakt så..Men jag är inte kunnig på detta. Såg bara en en länk häromdagen där det stod att Birmingham skulle kolla möjligheten med Bedoya
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-22 21:42
Saywee din favoritvärvning är ledig nu! Barsom lämnar Syrianska.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-22 20:57
Jan-Stefan Eriksdotter//

Var väl ungefär så jag menade till Brädan. Vem betalar hans 800.000:- i veckan eller vad det nu var? Min invändning var att ett konkursbo inte gör det, möjligen en konkursförvaltare.

Sedan är ju frågan om Skottland har lönegaranti eller om det är som i Sverige att sportstjärnorna har rätt att gå till en ny klubb ungefär som bosman? Vet inte ens om Rangers gått i kk. Men antar att Bedoya bör ha en viss "hemlängtan". Bort från Skottland och bänknötandet. Helt klart valde han fel klubb och borde förlängt med ÖSK minst 1 år. Gissar att pengarna inte tickat in på hans konto som de borde när en klubb har så stora problem.
Örebro Svartvitt forever
2012-02-22 20:47
Jag känner mig inte helt knäckt över resultatet idag. Det negativa är att Tomer kändes lite darrig på andra målet även om han gjorde ett par tv-räddningar, ungefär som Sandqvist alltså. Planen verkade stenhård och motståndarna behärskade underlaget klart bättre, men jag tyckte att vi fick bra tryck på dem i andra. Är övertygad om att spelet kommer att flyta på ett helt annat sätt hemma igen. Det oroande var som någon sa att vi spelade runt bollen en massa men inte hade någon riktig spets på anfallen. För lite skott utifrån, det kändes som att vi skulle spela oss ända in på mållinjen.
AIK Saywee
2012-02-22 20:21
ÖSK-SUPPORTERN, 20:15,

Detta med öppna och stängda fönster är omöjligt att begripa sig på ...

... går inte att förklara hur det fungerar?

Vad är amerikanska lag för något?
Oddevold *Mackan*
2012-02-22 20:20
Usch, Kalmars norska nyförvärv Mats Solheim drog av korsbandet i matchen mot AIK och missar hela säsongen.

Spelare är bräckliga. Undrar vilken spelare som Boström allra helst vill ha skadefri? Rama? Wikström? Wowoah?
Örebro D´Artagnan
2012-02-22 20:15
Med den lönen för bänknötare förstår jag att Rangers har problem.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-02-22 20:15
JanStefan//

Det internationella transferfönstret har väl stängt? Bara svenska och amerikanska lag kan väl köpa honom?
2012-02-22 19:58
Birmingham skulle väl undersöka möjligheten till Bedoya?

Enl obekr, uppgift har Bedoya 800 000 i månaden. Jag skulle inte heller undersöka möjligheten att ta hit honom för ens halva lönen för att spela träningsmatcher i snön. Sedan börjar serien i april och sen drar han igen i juli.
Örebro Palermo
2012-02-22 19:48
Jag tycker ÖSK gjorde en bra match... Skulle tro att vi vinner bollinnehavet ganska klart.

Men jag är lite orolig att inte anfallsspelet utvecklas. Där ser jag för tillfället vår största svaghet. Ser vi de två senaste säsongerna så tycker jag att vi har vunnit bollinnehavet utan att komma till de vassa chanserna. Det blir att vi trycker ned motståndarna och spelar "handbollspel", dvs att vi rullar runt från ytterforward till ytterback till mittfältare till andra kanten och tillbaka. Utan att riktigt komma in i boxen och skapa lägen.

Målen kommer ofta vid omställningar där vi hotar och går rakare.
Jag önskar ibland att vi skulle få in bollen i boxen och att det där skulle vara lite större "desperation" .

Samtidigt som det är ett väldigt bra försvar att äga bollen och låta motståndarna jaga....
Annons: