/fotboll/osk/forum/2926.aspx/fotboll/osk/forum/2926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvit sen barnsben !
2012-02-26 10:51
Upprepar SHP Örebro's fråga sen tidigare idag : Nå'n som vet ifall man kan följa dagens match via någon stream ?
AIK Saywee
2012-02-26 09:22
svartvitt forever, 07:25,

kan bara instämma och ...

... Heja SPORT, GFG !!!
Örebro SHP Örebro
2012-02-26 08:50
Kommer matchen finnas som stream idag?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Svartvitt forever
2012-02-26 07:25
Matchdag igen! Men jag håller med Eyrabloggen som ifrågasätter varför man spelar så få träningsmatcher - efter dagens match är det precis två veckor utan match fram till 11 mars. Jag roade mig med att räkna träningsmatcher i år jämfört med ifjol. Då spelade vi 15 träningsmatcher räknat från januari - i år är det bara 8.

Nej, liksom Eyrabloggen har jag svårt att se varför man inte kunde lägga in åtminstone en match under de här två kommande veckorna. Som nån tidigare sagt, nu finns det helt enkelt inte tid att laborera med olika lösningar utan det handlar mest om att slipa på en i princip redan bestämd uppställning. Vet man redan allt man behöver veta? Undrar det.

Men jag har bestämt mig för att vara positiv och tro på det vi gör. Fem veckor kvar till Allsvensk premiär, och temperaturen stiger i flera bemärkelser!
Örebro Valderinho
2012-02-26 04:00
Skönt att slippa "kasta in bollar i mål" Alvbåge..
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-26 02:14
Skattefuskarnas SF betyg efter matchen mot de två fd: ÖSK:arna:

John Alvbåge:

Svår match för Alvbåge som får släppa in två tidiga mål. Är tämligen chanslös på bägge då det är två mycket bra nickar som kommer till efter ett undermåligt markeringsspel. Känns dock fortfarande inte helt stabil och är nära(?) att tappa in en boll i slutet av matchen efter ett stenhårt långskott. Är, och har egentligen aldrig vart direkt bra med fötterna och jag saknar fortfarande den tryggheten man kände med Kim Christensens fotarbete. Känslan är att Dahlin kan skaffa sig en fördel vid en bra insats i nästa match.

Nordin Gerzic:
Får göra sin "riktiga" debut idag och gör det efter förutsättningarna med beröm godkänt. Vi ska komma ihåg att Nordin bara har cirka två veckor av full träning bakom sig samt endast 45 matchminuter i benen sedan slutet av oktober. Visar gång på gång prov på sitt oerhört fina spelsinne och är så när att hitta fram till Hysén vid ett par tillfällen. Håller sig påpassligt framme vid en stolpretur och kan raka in sitt första mål i den blåvita tröjan. Underbart dessutom att se glädjen hos Nordin efter målet. Pratar väldigt mycket med sina lagkamrater och instruerar och gestikulerar vilt hur och vart han vill ha bollen. Härligt att se hur han kommit in i laget och tar för sig. Detta kommer bli bra, mycket bra!
Örebro kubajonte
2012-02-26 01:01
Svårt att veta vad som händer bakom kulisserna ibland, dock så kommer jag iaf applådera när NG namn kommer upp i speakern, Han gjorde så ösk fick ordentligt betalt för han när han kunde gått som Bosman, sen kan man ju inte direkt säga att ÖSK satsat nämnvärt på den nivå NG var ute efter, slutet gott IFK 'är glada och ÖSK blev 7 miljoner gladare +samt en landslagsmakedonier och AS Bad Boy nr 1
Örebro Valderinho
2012-02-26 00:54
Bra att regnet kommer efter att matchen är slut..Se länktips!
AIK Saywee
2012-02-26 00:10
Jag bryr mig som tidigare skrivet, inte speciellt mycket om Nordin längre.

Tycker bara att det var så konstigt att han gick till klubben och drog till staden han inte gillade, samt att han skulle vänta med att skriva på för ÖSK tills ÖSK visade att man ville satsa, vilket man inte gjorde, mer än möjligtvis att Sixten förlängde, för då förlängde även Nordin, sedan drog han efter det, att han en längre tid inte visste var han var.

Konstigheter det där ...
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-25 23:49
För de få som fått för sig att dissa Gerzic när han kommer till BA bör läsa denna kommentar som jag fann:

""Gerzic skrev alltså på ett kontrakt med ÖSK i somras som gav honom väldigt högt räknat 500 kkr extra fram till den tidpunkt då han kunde ha inhöstat högre lön från IFK eller annan klubb och en försäkring om att inte stå kontraktslös vid eventuell långtiddsskada som vi oxå högt värderat kan sätta till 500 kkr.

För ÖSK gav denna kostnad på 1 mkr transferintäkter på 7 mkr
Gerzic har alltså skänkt 6 mkr till ÖSK.

En smart agent hade sett till att få högre lön och försäkring vid långtidsskada, till ett värde på 1 mkr och ett fast pris Gerzic på säg 2 mkr vid en övergång. Då hade ÖSK tjänat 1 mkr, vilket de säkert hade varit riktigt nöjda med då han bara hade några månader kvar på kontraktet, och Gerzic hade betalat tillbaka till sin klubb, fått sin försäkring och dessutom fått en sign-on-bonus på 5 mkr.
Lennart Sjögren säger att "Det känns fair för oss båda" i länkad artikel nedan. Han ljuger stenhårt. Han vet att det är ÖSK som är de stora vinnarna och att Gerzic skänkt dem ett antal miljoner."
Örebro svartvitthjärta
2012-02-25 22:21
Jag har hört väldigt lite om Valdets inställning, och kvalité hittills. Någon som sett honom i träning eller under match? Är han hungrig..kommer han att leva upp till våra högt ställda förhoppningar?
OU!

Heja Sport!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 21:32
Grixx// Kalle Holmberg eller ÖSK-Kalle?
Örebro Grixx
2012-02-25 20:32
Hur blev det med Eija?

Var det en väldigt liten storm i ett vattenglas och hon är kvar eller...?

I vart fall lät det som att hon fick ett plus när kalle beskrev sitt skott/tillslag att det var Eija som hade lärt honom det.

Edit: Såg att Erik funderat på samma sak och funnit en del av svaret. Eija kvar men kanske inte i samma omfattning som förut pga andra åtaganden.
Örebro kubajonte
2012-02-25 20:12
nä hoppas få se en bättre mer seriös inställning nu denna match synd bara att motståndet inte är av den bästa kvalitén tycker försäsongen varit lite g- genomfört av ÖSK än så länge , borde ha spelat Degefors matchen en annan dag , samt att byta motståndere 4 gånger känns mindre lyckat , Kan Lilla sketna Degefors få nöjet att möta ett lag som Zenit borde vi kunna med. börjar rinna ut med tid att få ihop laget till premiären nu
Örebro Lekiller
2012-02-25 19:32
Vi verkar ha ersatt en intervjuvare och spelevink men en annan. Båda är målvakter också vilket är lite skoj. Dock så tycker jag ersättaren håller en klart bättre nivå och kvalitet än den gamle. Återstår att se hur det blir på plan!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-02-25 19:11
Bulten i Boo, 18:12,

det var en intressant fråga, men jag vet inte ...

... tror dock att det blir olika emottagande,
för några gillar fortfarande Alven och Nordin som "kompisar",
andra tycker att de var svikare och vill håna på.

Själv bryr jag mig inte speciellt mycket, utan är bra glad att de ersatts av bättre och mer seriösa spelare och att trivseln i klubben kan återkomma.

Att den ene är i sina pojkdrömmars klubb äntligen och att den andre är i klubben och staden som han verkligen inte gillade, skiter jag totalt i.

Jidder, twitter, bloggeri och trams, från två som tenderade tro att de var divor är inget som imponerar på mig.

De är historia för mig!
Örebro Valderinho
2012-02-25 19:08
Intervju med Armend Alimi.
Örebro Valderinho
2012-02-25 19:04
Trevlig helg svartvita vänner!

Nu laddar vi om för ÖSK:s andra och sista träningsmatch här på lägret. Armend Alimi ser riktigt, riktigt vass ut. Klinisk i avslutsövningarna i dag och stor möjlighet att bli en sensation i allsvenskan.
Örebro Sogen
2012-02-25 18:49
Jag hoppas att publiken kommer att bli helt tyst när Alvbåge ropas upp på Berhrn. Sen kommer jag och förmodligen fler med mig skrika ett å annat hånande till honom när han står framför klacken.

Nordin inbringade ju trots allt 7,5miljoner till klubbkassasn så han tänker jag inte bua ut eller håna menlångt ifrån hylla.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 18:12
Saywee// Hur tror du att Alvbåge o Gerzic kommer att tas emot på BA? Eller kommer de att vara fast på bänken då? Alvbåge kanske vet hur man flyttar målstolparna på BA på bästa sätt, så han kanske matchas den matchen iaf?
AIK Saywee
2012-02-25 17:46
Bulten i Boo, 15:37,

tur i retur, eller blir det tur och retur, blåvitt - svartvitt, för Nordin ;)

Jag skiter i det där överhajpade gänget, vars fans uppfann svensk huligansism, och som fuskar i finans! Inget de prioreterar precis, eller ;)

Attan vad jag tjatar, kan inte låta bli ....

Heja SVARTVITT, "krossa" blåvitt

Gud vad jag längtar till matchen på Ullevi, det skall ni bara veta, jag kommer att fira natten låååååång :)
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-02-25 17:31
Ingen dagsfärsk nyhet, men ändå lite småkul. Ajdarevic och Alvbåge har tidigare i veckan debatterat klubbkänsla på twitter. Se länktips.

ÖSK berör!
Örebro 0REBR0
2012-02-25 17:26
Video med Tomer och Kalle!
AIK Saywee
2012-02-25 16:49
Bulten i Boo, 12:59,

fina rader, var det du eller Edit som kom på dessa :)
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 15:37
Från Göteborgs direktrapport, Blåvitt-Fredrikstad:

15:09: Nordin har höjt sig rejält efter målet. Spelar just nu riktigt, riktigt bra.

15:07: Genom fina kombinationer hittar man fram på mittplan. Efter ett mönsteranfall där Farnerud, Tobbe och Nordin lekte sig fram fick man en hörna. Dock resultatlös.

15;05: Bra start på halvleken av Blåvitt. Sobra tunnlar vackert Andreas Landgren och Hysén sliter tillbaka bollen. Bra intentioner nu!

15:04: MÅL, 1-2, IFK GÖTEBORG. Inlägg från Logi som Tobbe smäller i stolpen. Gerzic dyker upp på returen och placerar in reduceringen.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 15:34
Ups, blev vist dubbelt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-25 15:32
Haddad siktar på premiären.
Örebro kubajonte
2012-02-25 13:16
Saywee // Värst vad höga krav du hade med topp 16 : (
Örebro Bulten i Boo
2012-02-25 13:09
Jan-Stefan// Gillar din ambition till seriös analys!
AIK Saywee
2012-02-25 13:04
Äsch, vi tramsar inte vidare om detta, orkar inte förtydliga vad jag menar.

Topp 16, blir bra, alla nöjda, vi nådde målet och spelarna slipper en massa krav och förväntningar ;)

Lovar att vi kommer att nå målet!
Annons: