/fotboll/osk/forum/2923.aspx/fotboll/osk/forum/2923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 20:27
Stämningen i truppen verkar avsevärt bättre och det är lysande. Värt minst 3 platser i AS och vi slipper därmed kval.
Spelarna slipper lida som Tröt'Påt gjorde när han efter säsongen gick ut med ett nödrop på detta forum.
Hur kan det blivit så mycket bättre, tack vare alla hyllningar från BiB och Grixx? Har det bara blivit så? Eller har det en annan orsak, vad tror NI?
Örebro Bulten i Boo
2012-03-02 20:21
1 Malmö FF
2 AIK
3 Elfsborg
4 Helsingborg
5 Kalmar
6 Häcken
7 GAIS
8 Djurgården
9 Gefle
10 Norrköping
11 Örebro
12 Åtvidaberg
13 Mjällby
14 Sundsvall
15 Syrianska
16 IFK Göteborg

Kom ihåg var ni läste det först!
Örebro Bulten i Boo
2012-03-02 20:13
Det är skillnad mellan att stötta sitt lag i med- som i motgång och att spy galla över det i motgång.
Örebro Valderinho
2012-03-02 20:12
Flertalet saker har blivit bättre sen förra året;

Stämningen i truppen verkar avsevärt bättre, man har lättare att prestera även i motgång.
Många av dom yngre spelarna har tagit flera steg framåt i sin utveckling.
Vi har fått in en tränare (Bunjaki) som verkar ta väl hand om spelarna både dom som får lite speltid men även övriga. Verkar vara en fadersgestalt, och kan vara guld värt som förra året utvecklade sig.
Haddad och Antonnen har genomgått en tuff tid, men vet nu vad problemet har varit och vet när man kan vara tillbaka.
Vi har fått en ersättare som besitter en målnäsa utöver det vanliga(Samuelsson), kommer Haddad bli skadefri, kan det bli angenäma problem, och med Attashadeh strax bakom, blir det hård konkurrens.

Vi har värvat mer klokt iår och fått in dom spelare som passar in i lagbygget, men som samtidigt värnar om lagspelet. Förra året var det flera som drog åt flera håll och som hade tankar på andra klubbar, kontrakt som gick ut och allmän oro, vilket skapade en osäkerhet. Dom vars kontrakt går ut iår är spelare man lättare kan hantera, då man vet i förväg vad spelaren t.ex.(Rama) i det här fallet med största sannolikhet lämnar i sommar. Då har vi en Ibrahim som passar väl in i den rollen, att utveckla och förädla, och låta unga talanger få chanser, när tiden är den rätta, OM spelaren är redo för det, vill säga.

För att avsluta så tror jag på en mellansäsong, där vi i första hand ska spela ihop ett lag, men samtidigt har en chans att på ett snabbare vis utveckla våra talanger genom inslussning och matchtid.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-03-02 20:04
BiB//

Fattar inte hur du kan devalvera vår klubb så mycket. Det är fraprerande att se att du kommer med samma lågvattenmärke som jag själv, ändå har jag enligt dig fel?! Så du drar alltså samma skutsats som mig, ÖSK blir en bottenklubb i år? Vad tycker du är anledningen till det? Är det helt naturliga orsaker, eller hade de kunnat undvikas såsom det görs i städer som är mindre än vår och har minst lika stor konkurans av andra sporter?

Vart tog alla optimister vägen?
Örebro Bulten i Boo
2012-03-02 19:52
Jag tror, tyvärr, tyvärr på nedre halvan i år. Önskar givetvis av hela mitt hjärta en högre placering, men är realist. Stöttar ändå ÖSK hur det än går, i med- som i motgång. Fyra lag ser jag nog som sämre än ÖSK, kanske fem, men knappast fler.
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 19:15
Har läst igenom dagens inlägg av ÖSK-Karl och funnit att det som BiB kallar "galla-spyende"-inlägg inte är särskilt mycket att kalla spyor. Bedömningen av att tränarna är av låg AS klass delas av utomstående "experter". Vi har inlägg som dissar våra spelare hårdare (bl a Haginge) utan att dom kallas "galla-spyende"-inlägg/nick.
Här handlar mer om att ÖSK-Karl hanterar ledningen precis som spelare och det tycker vissa nick är fel. Trots alla tillhör samma lag - ÖSK.
2012-03-02 19:12
Godzilla....//

Har vi femton poäng efter fem matcher, då är det bara att lyfta på hatten, det borde vi göra redan om vi har sju poäng efter fem matcher.

ÖSK Fans/
Vi har tydligen inte samma uppfattning om truppen i år jämfört med förra året. Absolut ingenting talar för att placeringen skall bli bättre.

BiB/
Så jag hånar klubben bara genom att visa fakta, ja,ja, trodde du var äldre, men nu drar jag mig tillbaks till ett mer fotbollskunnigt forum och skall garanterat återkomma senast efter fem omgångar på detta. Men till er som drömmer om topplatser, dream on.
Örebro kubajonte
2012-03-02 17:43
yesbox , 2012 blir tyvärr en mellansäsong med så mycket nya spelare, Personligen tror jag inte helt på dom två målvakter vi värvat in, Tomer med absolut 0 allsvensk rutin och Sandqvist verkar vara ur form han med. Däremot tror jag vårat mittfält blir det som räddar säsongen då jag tycker det ser klart starkare ut än 2011, Bara Backlinjen håller sig någorlunda frisk och inte placerar fel personer på fel plats blir det en förbättring med
Örebro gatutsio
2012-03-02 17:22
Realistiskt så hamnar vi mellan 7-11denna säsong
får vi behålla truppen tills nästa år med ev tillspetsning
så bör vi vara bland dom 5 bästa nästa säsong
är nog så tänket är med så många nya spelare i år
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-02 17:21
Jag orkar inte hoppa in i debatten om varför det gick bra då men inte sen osv. Men en sak tycker jag man helt objektivt kan konstatera och det var att den blixtsnabba ryamattan 2010 helt klart gynnade ÖSK. Ganska mycket faktiskt.

Det var många motståndare som vittnade om att det gick otroligt fort och klart att ÖSK som var väldigt vana med banan hade stor fördel av det
Örebro ÖSK Fans
2012-03-02 16:55
För er som tvivlar på ÖSK detta år!

Vi har fått in Grahn som är bättre och mycket jämnare än Nordin.Vi har fått in Bamberg som är bättre än Nordback och mer fotboll i sig än Bedoya. Vi har fått in Alimi som kommer bli succe! Vi har fått in en mittback i Berisha som är lik Almebäck. Vi har fått in en målspruta från super1an!

Lägg där till Valdet och Berger som kommer bli ännu bättre!

Sen är Anttonen och Haddad tillbaka på allvar!

Mycket talar för att ÖSK kommer spela Europa nästa år! varför så pessimistiska?

Skååål!
Kalmar MA88
2012-03-02 16:41
Helsingborgs IFs klubbchef Paul Myllenbergs tänk hotar svensk fotboll... http://www.markkuahonen.se
Örebro Lekiller
2012-03-02 16:22
Bulten i Boo/

Precis. Tycker att det låter likadan i varenda inlägg.

Självklart måste man få vara realist.
Men frågan är om det är realistiskt allt som Karl vill framhäva.

Jag är ingen Sixten älskar och jag tycker att Sjögren och gänget har gjort en del misstag. Men man måste ju även kunna böja sig om de gör något bra också.

Jag är skeptiskt till 4-3-3. En säsong är ingen säsong!

Det jag kan tycker är att man borde välja spelsystem mer efter vad man faktiskt har för spelare och inte tvärtom. Detta är något som jag tycker Sixten är dålig på.

Efter Haddads skada så fanns det ingen i truppen som klarade av den ensamma rollen på topp. Idag finns Samuelsson som fullgod ersättare. Om han klarar av det återstår att se. Att Sixten envist körde på med alla möjliga alternativ anser jag var ett stor misstag.

Även att man framförallt inte ersatte Almebäck snabbare bidrog även det till att allt braka ihop förra året.

Men nu är det en ny säsong och nya utmaningar!

ÖSK valde att förlänga med Sixten och det är inte mycket vi kan göra åt den saken. Dock så tycker jag som sagt att man bör vara vaksamma ifrån ledningens sida om det börjar gå åt pipan och då ha åtgärder på gång.

Kommer ÖSK på en säg topp 6-7 placering får vi kanske vara nöjda. Samtidigt så är det små marginaler i allsvenskan.
Kan räcka långt om man får fram en målspruta på topp eller spikar igen därbak och tvärtom om man inte kan göra mål och läcker som ett såll.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Någon som har hört något mer om den nya tröjan som tydligen skulle presenteras snart?? Brädan?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-02 16:07
Bulten i Boo// Det är ett bra tips på alla som stör sig på någon annan. Istället för att tjafsa, om ni inte kan diskutera så ignorera. Då blir det mycket enklare för alla andra att läsa och tycka till.
Örebro Valderinho
2012-03-02 16:07
Ok tack för svaret, ändå!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-02 16:03
Valderinho, intervjuade Lukman igår men glömde fråga om hur det ser ut med kontraktet etc. Men skulle inte tro att det är något jätte bindande faktiskt.
Örebro Bulten i Boo
2012-03-02 15:58
Godzilla, D.McGrain, Lekiller m fl// Jag rekommenderar total negligering av Kalles "galla-spyende"-inlägg. Låt honom hållas. Låt honom spy galla över den klubb vi älskar och låt honom spy galla över alla som inte tycker likadant som han själv. Låt det bara rinna av er när han själv och hans wannabis hånar er. Ignorera honom helt enkelt. Han tycks helt enkelt gå igång på att reta upp andra genom att håna vår klubb, och den glädjen tycker jag inte att vi ska unna honom.
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:58
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) //Läs nytt inlägg på andra forumet om ÖSK tankar om Europaspel i år. Dom delar tydligen din uppfattning !!
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:52
Godzilla Hårddisksson // Belägg detta påstående : "som tydligen verkar gälla alla förutom honom själv". När har jag INTE visat respekt utan dissat som Du?
Klart att Du blir trött när Du inte är van.
Örebro Motgångssupportern
2012-03-02 15:49
Jag tycker man gör det lite för lätt för sig när man säger att vi numera är sönderlästa av alla lag. Det är ju inte direkt så att alla andra allsvenska lag spelar olika uppställningar i varje match utan de kör ju den uppställningen som de tror på. Rimligtvis borde de också bli sönderlästa, att de inte blir det tyder ju på att andra faktorer än själva uppställningen gjorde att det fungerade sämre förra året.

För mig känns det mer som ett spelarproblem än uppställningsproblem. Truppen var för stor, vi hade faktiskt en hel del problem med skador, landslagsuppdrag, ovanligt stor omsättning på startelvan, mm. Jag är väl egentligen ingen större fantast av 4-3-3, men att den skulle vara lättare att läsa sönder än nån annan uppställning ser jag som osannolikt.

Därmed inte sagt att Sixten är allsvenskans bästa tränare, men man får ju ändå gå in i säsongen med förhoppningen att vi kan gå runt på 14-15 som spelar i startelvan och att spelarna klarar av att fokusera på sin uppgift och inte tappar fokus med bloggar, polisutredningar, utlandskontrakt osv.

Har vi de förutsättningarna tror jag på en placering 4-8, tror dock inte att vi har med slutstriden att göra.
Örebro Valderinho
2012-03-02 15:48
Ösk-Karl// Vad kostar en spåkula, samma typ som du har?...;)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-03-02 15:39
ÖSK-Karl: och jag antar att du tror det hela går åt helvete även om vi skulle ha 15 poäng efter fem matcher? Du sa samma sak under 2010 och då slutade vi trea.
Det är för mig helt jävla otroligt att en tränare som åstadkommit den bästa placeringen på jag vet inte hur länge får epitetet "klapprutten". Det går inte att ta en sådan skribent seriöst. Och nej,innan Aspen börjar sitt vanliga, tröttsamma gnäll om respekt för andra skribenter (som tydligen verkar gälla alla förutom honom själv), det här är inget försök att tysta debatten. Snarare ett inlägg i den. Varsågod, scenen är er!
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:31
Godzilla Hårddisksson // Hur ska vi klassa fotbollskunskapen hos all dom som bedömde oss som ett topplag 2011?
Den vars fotbollskunskaper du dissar gjorde bättre bedömningar om prestationerna 2011 när stora flertalet på detta forum och vann tipstävlingen 2010 på forumet. Vad jag minns var Sixten tränare båda åren. Den dissningen Du gjort är INTE baserad på fakta.
Du kanske förväxlar fotbollskunskaperna med att ni tycker olika, försök respektera personen bakom nicken och bemöt seriöst åsikten i stället.

Man behöver inte bemöta allt, speciellt om man bara ogillar nicket. Det blir tydligen lätt att man/Du hakar upp sig på nicket.
2012-03-02 15:24
Godzilla.....//

Du läser ju bara det du vill läsa. 2010 hade inte motståndarna något vapen mot Sixtens spelidié. 2011 var det ju nästan larvigt att se hur enkelt de avväpnade detsamma. Tror inte de vet mindre 2012.

Men sista delen har du rätt i, låt Sixten och company visa vad de går för, hoppas ni strutsar då drar upp huvuderna ur sanden. Tippar att vi har 3-4 poäng efter fem matcher. Får de envisa Finländarna hållas säsongen ut, då är det SE nästa.
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:21
För er som inte vet varför vi blev 3a 2010:
1. Vi var inte sönderläsa av andra lag. Det var först 2011 dom tog oss på allvar.
2. Det underlag (tyvärr inte gräs) vi spelade på. På grund av det var vi kungar på BA. När vi 2011 fick ett mer normalt underlag normalpresterade vi på BA
3. Bedoya, Nordin, Almebäck, Alvbåge, m fl
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:14
oroT (Berra - Le lion Indomptable) // Roligt för Saied. Då får han spela fotboll på heltid som han vill. Hoppas han får speltid i mer än U21 också
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-03-02 15:03
Here we go again...
Man kan nog knappast kalla sig fotbollskunnig när man drar till med att vi skulle ha klappruttna tränare. En klapprutten tränare för inte sitt lag till en tredjeplats i tabellen. Men nog om det. Jag framhäver hellre hur otroligt jäkla sugen jag är på att Allsvenskan kör igång så Sixten och company får visa vad de går för!

Örebro Valderinho
2012-03-02 14:56
Någon som vet vilket kontrakt Lukman Murad har, och i sådana fall, hur långt?
2012-03-02 14:15
Valderinho//

Håller med om att vissa spelare i ÖSK är undervärderade, framförallt Rama, men samtidigt på det stora hela kan det ju också vara så att fans övervärderar egna spelare.

Ser man trupp och organisationsmässigt så finns det inte en chans att vi kommer före lag som Göteborg, Malmö, Helsingborg, Kalmar, Elfsborg, Gais, Häcken och AIK. Då är man realistisk och hoppas på en niondeplats om vi har flyt med att slippa skador. Men med våra klappruttna tränare kan det lika gärna bli plats 16. Tror dock inte det skall behöva sjunka så mycket, tränarna är säkert borta efter 7-8 omgångar.

Bara så trisst att inte styrelsen skrev långtidskontrakt med Axén i somras när chansen fanns. Det blir dyrt att lösa demontränaren och hans nickedocka från deras kontrakt. Men ännu dyrare att åka ur AS.
Annons: