/fotboll/osk/forum/2918.aspx/fotboll/osk/forum/2918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-28 00:24
Saywee// Ja, officiella sajten behöver en riktig uppfräschning. De behöver anställa någon för mer regelbunden arbete förutom det redaktionella (där behövs också backup). De som finns där idag gör det superbra men har för lite resurser från klubben känns det som.
AIK Saywee
2012-02-28 00:21
ernot, aha, ungefär vad jag misstänkte, men visste inte säkert ..
Örebro ernot
2012-02-28 00:01
Saywee // hehe lite trött så fick för mig att den redan var länkad här, nu är inlägget redigerat till vad jag ville ha sagt från början :)
AIK Saywee
2012-02-27 23:50
Var kan man hitta ambitionerna på officiella, jag har för mig att någon länkade detta för ett tag sedan.

Har rotat runt lite men blir bara förvirrad, dessutom är det värdelöst med vit text mot vit bakgrund, som när man går in på verksamhet, går absolut inte att läsa på ett normalt sätt, de nedersta raderna ...

Hellre svart på vitt än vitt på svart, men allra helst svartvitt !!!
AIK Saywee
2012-02-27 23:37
ernot, what?
Örebro ernot
2012-02-27 23:28
Oj trodde faktist att den redan hade länkats här men så är det inte! Lukman rankad top 3 av scandinavian scouting
AIK Saywee
2012-02-27 23:27
Brinkewall, 20:07,

aha, ok, trodde att jag hade varit otydlig ...

Bulten i Boo,

Den enda källa jag har är den som sitter på vår kylskåpsdörr, det är en optimistisk och trevlig läsning, den vill jag tro på, tills den rättas eller ändras, om den skulle vara felaktig ...

... tror att ambitionen även finns på officiella, medans målsättningen naturligtvis inte kan finnas eftersom den inte är färdigdiskuterad.

Detta innebär ju inte att något lovats i framtiden, för framtiden kan ju ingen veta något om. Big Bang kanske inträffar?

Däremot kan jag tänka mig att Karlsson kanske fiskar sponsorer och tar i lite för mycket, för det skulle kanske även jag göra, men har ingen aning om vad som sagts ....

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-27 21:20
D´Artagnan//

Ja, härligt, nu gäller det bara att fixa justa biljetter när de släpps, har du något tips så skicka mig pm.

BiB/
Svar ja, så har han uppfattats de sista tre åren, han kommer väl att säga samma sak i år, kanske använda en ny färg möjligen. Jag kan inte rapportera, kommer inte att bli inbjuden under de minst två år som är åt skogen, om det inte blir tränarbyte. Det är ju ingen högoddsare.
Örebro D´Artagnan
2012-02-27 21:08
P.S ÖIK vann
Örebro D´Artagnan
2012-02-27 21:08
Det verkar som VD Karlsson är bättre att sköta redovisning och ekonomisk planering än att göra uttalande om sportliga utmaningar inför mediahungriga sponsorer.
Det samma gäller hanteringen av avtal med vaktbolag.

Tycker han ska koncentrera sig på ekonomis redovisning och planering. Där tycks han ha framgång.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-27 21:00
ÖSK-Karl// Upprepar min fråga: Kan du på heder och samvete "lova" att han har sagt så?
Örebro D´Artagnan
2012-02-27 20:59
Jag tror Sixten står inför en stor utmaning att få sitt spelsystem att fungera till AS startar. Spelarna som ska göra jobbet finns på plats:
- Det krävs oerhört mycket av #9. Det har varit uppenbart från Sixtens första år, när Kim kom och räddade situationen.
- Positionsspelet med många nya spelare. På SI-mötet efter 2011 definierade säsongens problem som en kombination av fler nya spelare och den långa tiden det tar att lära sig positionsspel ala Sixten. Brister i positionsspelet gjort att den höga pressen inte fungerade och att spelarna fick springa för mycket och blev trötta. Allt enligt Mosander, Berger bekräftade att man lade mycket tid på positionsspelet.
- Grahn säger efter första matchen i Turkiet att man har en del att jobba med när det gäller positionsspelet, både offensivt och defensivt.
- Nu skriver NA i dagens rapport från senaste matchen att ÖSK låg fel i positionerna och kom fel i pressen.

Inför 2012 är förutsättningarna:
- Vi inte hur anfallet kommer att fungera om Haddad inte kan spela.
- Vi har många nya spelare i centrala positioner och få matcher att trimma in positionsspelet och att lära känna varandra
- Har fjolårets nykomlingar lärt sig positionsspelet?
- På grund av de inställda matcherna har Sixten få matcher att få ihop en samspelt startelva med ett fungerande positionsspel. Det kan bli flera spelare som får agera statister på bänk och läktare, fortsätter stämningen i truppen att vara på topp trots detta?
- Wovven säger att ÖSK i år har det bästa spelarmaterial sedan han kom och lägger därmed hela pressen på Sixten.

Går vi till europaspel blir Sixen årets Örebroare igen. Hamnar vi under 10:e plats då vet i fan vad som händer.
2012-02-27 20:57
BiB//

Ungefär det svar jag förväntade mig av dig, men skriv på du, mig gör det inget, följer en mycket viktig match för ett annat Örebrolag just nu via NA. Går in här emellanåt, sedan blir det väl som vanligt, sporadiska inhopp, likt de flesta av kända skribenter på detta forum. Klart slut från nu ett tag.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-27 20:46
Kalle// Lika ödmjuk som vanligt. Hur dum skulle någon kunna vara att han "lovar" SM-guld senast 2015?? Om du på heder och samvete "lovar" att han har sagt så, så "lovar" jag att aldrig mer bemöta ett endaste av dina inlägg här, ja t o m att aldrig mer skriva här om du så önskar.
2012-02-27 20:36
BiB//

Tyvärr tror jag inte sponsorträffarna är inspelade, så du får ta det som du vill, hur du gör det är för mig fullständigt ointressant.

Dessutom, källhänvisning vid sponsorträffar, hur gammal är du?
Örebro Bulten i Boo
2012-02-27 20:30
Källhänvisning tack till vad Jan Karlsson "lovat"..! Någonstans måste det väl isf finnas i skrift var han "lovar" SM-guld senast 2015 samt "frekvent spel i Europa från 2012"`?
2012-02-27 20:15
Jan-Stefan Eriksdotter//

Jo, jag minns det med fasa och var tidigt ute och varnade, sedan blev ju 2011 därefter också. Tycker bara att en hyggligt välavlönad sportchef borde insett det direkt. Det är dyra läropengar för ÖSK och tyvärr är det ju inga lärlingslöner som betalas ut. På tal om långa kontrakt är jag mest förvånad över vem och varför som kom på att skriva det med killen ifrån Island? En mittback som väger ca.20 kg för lite och som tydligen inte klarar andra positioner. Kan inte fatta tänket? Så det är inte bara William som fått långtidsjontrakt. Hade gärna bytt båda deras mot Astrit.

Brinkewall/
Ok, du har din uppfattning, jag med flera sponsorer har en annan. Enligt min minnesbild så har Jan Karlsson lovat guld senast 2015 samt frekvent spel i Europa från 2012, sedan vet inte jag hur det ska gå till, men styrelsen ger väl honom det i uppdrag. Men att dagens ÖSK publikt och sponsormässigt skall gå in i en säsong med ett uppdrag att komma sämst trea är intressant för de flesta. Själv tillhör inte jag de flesta utan är istället glad om denna tränarduo fixar nytt kontrakt. De kan ju inte klaga på spelarna de fått, frågan är vad de gör med dem?

Jag gissar att om den Finländska tränarduon får vara kvar kommer vi 12-13, byts de ut i tid mot vad som helst (nästan), kan vi nå 7-8. Allså totalt ointressant i mina ögon. Men Jan Karlsson har ju lovat spel i Europa, så då ser vi fram emot att vinna svenska cupen!
Örebro Brinkewall
2012-02-27 20:07
Saywee, Jag förstår precis vad du menar, det är ösk-karl jag tror förväxlat saker och ting.

GFG
AIK Saywee
2012-02-27 19:39
Brinkewall, 19:25,

vilka tycker du tolkar målsättningar som löften, vi har ju inte fått reda på klubbens målsättning ännu, för 2012 alltså.

För säkerhets skull tar jag en repris, så du kan förstå hur jag tänker ...

"om någon talar eller skriver om ambitioner och målsättningar, tror man lite på dessa och kanske får förhoppningar, det handlar definitivt inte om några löften, när det gäller ÖSK, det har det inte gjort sedan 1908 :)"

Det är inte löften det är frågan om och jag kan inte hjälpa att jag är optimist och tror på klubben, för varför skulle jag inte göra detta?

Heja SPORT, GFG !!!

Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-27 19:30
"ÖSK-Karl// Jag tror att Sjögren fick mycket skit för sitt kontrakt med Astrit. Att han borde ha fixat det bättre. För före det skrev ÖSK inga längre kontrakt med yngre spelare men efter deblacet med Astrit tecknade plötsligt Sjögren ett 4 årskontrakt med William. Jag tror det var lite av en kompensation. Problemet var kanske att han borde ha signat tvärt om.

Men största missen var väl trots allt, vilket kanske ältats tillräckligt om, att han skrev synkade kontrakt med hela centrallinjen. Dvs utgång samma säsong.
För att riktigt spetsa till det såg man till att tränarens kontrakt gick ut också.

Förutom att det leder till att man kan förlora massa nyckelspelare en och samma säsong (vilket det bevisligen ledde till. Vi vara många i detta forum som fruktade detta scenario redan 2009/2010) så leder det också till att massa viktiga spelare springer omkring och söker ny klubb parallellt med spelet i klubben och med stor risk för tappad fokus, medvetet eller omedvetet, hos spelaren. Det är väl egentligen den riktigt grova felplaneringen ÖSK är skyldiga till.

ÖSK skulle ha gått på Elfsborgmodellen och jobbat med kontrakten redan 2009. Enligt svarta handens analyser var ÖSK:s kontrakt klart under marknadsvärde 2009.

Örebro Brinkewall
2012-02-27 19:25
Jag tror inte det är jag som rör ihop det hela, utan de som tolkar målsättningar som löften.

Självklart får man förhoppningar när målen sätts, men när dessa inte faller in, kan man inte stå och peka finger och mena att "allt utom medalj eller Cupvinst är en lögn mot sponsorer". Då har man en skev bild av verkligheten.

(Sen är ju guldtröjor på spelare innan säsongen ett bra sätt att jinxa det hela på, men det är en annan sak...)
AIK Saywee
2012-02-27 19:23
Hoppsan, Brinkewall, även om ditt inlägg inte var adresserat till mig , så svarade jag samtidigt som Kalle ...

... men jag vet att han kan svara själv.

Ursäkta att jag lade mig i ....
AIK Saywee
2012-02-27 19:20
Brinkewall, 19:06,

om någon talar eller skriver om ambitioner och målsättningar, tror man lite på dessa och kanske får förhoppningar, det handlar definitivt inte om några löften, när det gäller ÖSK, det har det inte gjort sedan 1908 :)

Tror att du kanske rör ihop dessa ord lite grann, avsiktligt eller oavsiktligt?
2012-02-27 19:18
Brinkewall//

Beror helt på vilket ordval personen ifråga använder, här var det inga snack om saken. Jag minns inte att ordet målsättning kom fram. Än värre var ju förra året där spelarna står med guldtröjor innan säsongen. Nu kommer väl försvarstalet att det är för att plocka pengar av sponsorer. Men sponsorer kan tröttna, se bara på gamla ÖIK. ÖSK räknar jag inte in här, eftersom fd. Örebro Energi var den som "vräkte" in pengar med den tidens mått. Att ÖSK (hur fel det än var) blev tvångsnedflyttade är ju till stor del beroende av att Örebro Kommun "skänkte bort Örebro Energi till Eon.
AIK Saywee
2012-02-27 19:16
ÖSK-Karl, 19:02,

angående Nordin-affären håller jag med dig, ÖSK blev nöjda och Nordin verkar också vara nöjd i staden han inte gillar och de svartvita och blåvita fansen verkar vara nöjda, typ alla nöjda.

MEN, hans jädra jidder gör att jag är glad att han inte jiddrar vidare i svartvitt, för nu bygger vi på trivsel och då är det inte lämpligt med nonchalanta, dagdrömmande, divaliknande spelare som inte kan leverera ...
Örebro Brinkewall
2012-02-27 19:06
ÖSK Karl; Om du varje gång någon pratar ambitioner, förhoppningar och målsättningar och sedan tolkar det som bokstavliga löften... Ja, då antar jag att du blivit besviken många gånger i ditt liv...
2012-02-27 19:02
Jan-Stefan Eriksdotter//

Håller egentligen med dig, jag är nog mer bitter på Nordin själv som garanterade mig för ett antal år sedan att han aldrig skulle lämna ÖSK för en annan klubb i Sverige.

Men nu kommer vi utsökt in på spelarkontrakt och slipade agenter. Känns som att ÖSK alltid drar kortaste stickan. Porokara är ju ett skräckexempel, sedan Astrit där Sjögren säger att ÖSK har mångårigt kontrakt och nu visade det sig att även Nordin hade klausuler, Tala sanning istället, agenterna som känner till kontrakten bryr sig inte om rubriker. De som blir iritterade är fans och sponsorer. Nu när Sjögren går ut med sina mångåriga kontrakt garvar man ju bara, känns som det inte är värt ett dugg, förutom Nordins,
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-27 18:50
Angående "Brutet löfte att sälja till konkurrenter" kan det vara svårt att värja sig i specifika situationer. ÖSK hade väl inget större val än att gå med på en klausul eller släppa Nordin som Bosman. Kommer sedan en klubb och halar upp de pengarna eller i närheten av så är det väl bara att säga tack och adjö till spelaren och sen lösa in checken.

Det hade varit mycket värre om Nordin varit 21-23 år eller om någon annan klubb fiskat upp honom från Rynninge och han hade blomstrat där.
AIK Saywee
2012-02-27 18:27
ÖSK-Karl, 18:16,

hehe, ett av våra alla S, ja vem vet, jag tänker inte såga honom idag,
men är vi inte topp 5 till sommaruppehållet, ja då är i vart fall jag inte nöjd.

Med detta fantastiska lag som två andra S fixat, bör det bli en topplacering, jag väljer att tro på klubbens ambitioner :)

Heja SPORT, GFG !!!
Olyckskorpen (Nästa år tar vi Brandeborn)
2012-02-27 18:23
Vilken tur att det bara finns talgoxar och kråkor och korpar härinne och inga strutsar som stoppar huvudena sina i sanden.
Annons: