/fotboll/osk/forum/2917.aspx/fotboll/osk/forum/2917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2012-03-02 16:55
För er som tvivlar på ÖSK detta år!

Vi har fått in Grahn som är bättre och mycket jämnare än Nordin.Vi har fått in Bamberg som är bättre än Nordback och mer fotboll i sig än Bedoya. Vi har fått in Alimi som kommer bli succe! Vi har fått in en mittback i Berisha som är lik Almebäck. Vi har fått in en målspruta från super1an!

Lägg där till Valdet och Berger som kommer bli ännu bättre!

Sen är Anttonen och Haddad tillbaka på allvar!

Mycket talar för att ÖSK kommer spela Europa nästa år! varför så pessimistiska?

Skååål!
Kalmar MA88
2012-03-02 16:41
Helsingborgs IFs klubbchef Paul Myllenbergs tänk hotar svensk fotboll... http://www.markkuahonen.se
Örebro Lekiller
2012-03-02 16:22
Bulten i Boo/

Precis. Tycker att det låter likadan i varenda inlägg.

Självklart måste man få vara realist.
Men frågan är om det är realistiskt allt som Karl vill framhäva.

Jag är ingen Sixten älskar och jag tycker att Sjögren och gänget har gjort en del misstag. Men man måste ju även kunna böja sig om de gör något bra också.

Jag är skeptiskt till 4-3-3. En säsong är ingen säsong!

Det jag kan tycker är att man borde välja spelsystem mer efter vad man faktiskt har för spelare och inte tvärtom. Detta är något som jag tycker Sixten är dålig på.

Efter Haddads skada så fanns det ingen i truppen som klarade av den ensamma rollen på topp. Idag finns Samuelsson som fullgod ersättare. Om han klarar av det återstår att se. Att Sixten envist körde på med alla möjliga alternativ anser jag var ett stor misstag.

Även att man framförallt inte ersatte Almebäck snabbare bidrog även det till att allt braka ihop förra året.

Men nu är det en ny säsong och nya utmaningar!

ÖSK valde att förlänga med Sixten och det är inte mycket vi kan göra åt den saken. Dock så tycker jag som sagt att man bör vara vaksamma ifrån ledningens sida om det börjar gå åt pipan och då ha åtgärder på gång.

Kommer ÖSK på en säg topp 6-7 placering får vi kanske vara nöjda. Samtidigt så är det små marginaler i allsvenskan.
Kan räcka långt om man får fram en målspruta på topp eller spikar igen därbak och tvärtom om man inte kan göra mål och läcker som ett såll.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Någon som har hört något mer om den nya tröjan som tydligen skulle presenteras snart?? Brädan?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-02 16:07
Bulten i Boo// Det är ett bra tips på alla som stör sig på någon annan. Istället för att tjafsa, om ni inte kan diskutera så ignorera. Då blir det mycket enklare för alla andra att läsa och tycka till.
Örebro Valderinho
2012-03-02 16:07
Ok tack för svaret, ändå!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-02 16:03
Valderinho, intervjuade Lukman igår men glömde fråga om hur det ser ut med kontraktet etc. Men skulle inte tro att det är något jätte bindande faktiskt.
Örebro Bulten i Boo
2012-03-02 15:58
Godzilla, D.McGrain, Lekiller m fl// Jag rekommenderar total negligering av Kalles "galla-spyende"-inlägg. Låt honom hållas. Låt honom spy galla över den klubb vi älskar och låt honom spy galla över alla som inte tycker likadant som han själv. Låt det bara rinna av er när han själv och hans wannabis hånar er. Ignorera honom helt enkelt. Han tycks helt enkelt gå igång på att reta upp andra genom att håna vår klubb, och den glädjen tycker jag inte att vi ska unna honom.
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:58
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) //Läs nytt inlägg på andra forumet om ÖSK tankar om Europaspel i år. Dom delar tydligen din uppfattning !!
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:52
Godzilla Hårddisksson // Belägg detta påstående : "som tydligen verkar gälla alla förutom honom själv". När har jag INTE visat respekt utan dissat som Du?
Klart att Du blir trött när Du inte är van.
Örebro Motgångssupportern
2012-03-02 15:49
Jag tycker man gör det lite för lätt för sig när man säger att vi numera är sönderlästa av alla lag. Det är ju inte direkt så att alla andra allsvenska lag spelar olika uppställningar i varje match utan de kör ju den uppställningen som de tror på. Rimligtvis borde de också bli sönderlästa, att de inte blir det tyder ju på att andra faktorer än själva uppställningen gjorde att det fungerade sämre förra året.

För mig känns det mer som ett spelarproblem än uppställningsproblem. Truppen var för stor, vi hade faktiskt en hel del problem med skador, landslagsuppdrag, ovanligt stor omsättning på startelvan, mm. Jag är väl egentligen ingen större fantast av 4-3-3, men att den skulle vara lättare att läsa sönder än nån annan uppställning ser jag som osannolikt.

Därmed inte sagt att Sixten är allsvenskans bästa tränare, men man får ju ändå gå in i säsongen med förhoppningen att vi kan gå runt på 14-15 som spelar i startelvan och att spelarna klarar av att fokusera på sin uppgift och inte tappar fokus med bloggar, polisutredningar, utlandskontrakt osv.

Har vi de förutsättningarna tror jag på en placering 4-8, tror dock inte att vi har med slutstriden att göra.
Örebro Valderinho
2012-03-02 15:48
Ösk-Karl// Vad kostar en spåkula, samma typ som du har?...;)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-03-02 15:39
ÖSK-Karl: och jag antar att du tror det hela går åt helvete även om vi skulle ha 15 poäng efter fem matcher? Du sa samma sak under 2010 och då slutade vi trea.
Det är för mig helt jävla otroligt att en tränare som åstadkommit den bästa placeringen på jag vet inte hur länge får epitetet "klapprutten". Det går inte att ta en sådan skribent seriöst. Och nej,innan Aspen börjar sitt vanliga, tröttsamma gnäll om respekt för andra skribenter (som tydligen verkar gälla alla förutom honom själv), det här är inget försök att tysta debatten. Snarare ett inlägg i den. Varsågod, scenen är er!
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:31
Godzilla Hårddisksson // Hur ska vi klassa fotbollskunskapen hos all dom som bedömde oss som ett topplag 2011?
Den vars fotbollskunskaper du dissar gjorde bättre bedömningar om prestationerna 2011 när stora flertalet på detta forum och vann tipstävlingen 2010 på forumet. Vad jag minns var Sixten tränare båda åren. Den dissningen Du gjort är INTE baserad på fakta.
Du kanske förväxlar fotbollskunskaperna med att ni tycker olika, försök respektera personen bakom nicken och bemöt seriöst åsikten i stället.

Man behöver inte bemöta allt, speciellt om man bara ogillar nicket. Det blir tydligen lätt att man/Du hakar upp sig på nicket.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-03-02 15:24
Godzilla.....//

Du läser ju bara det du vill läsa. 2010 hade inte motståndarna något vapen mot Sixtens spelidié. 2011 var det ju nästan larvigt att se hur enkelt de avväpnade detsamma. Tror inte de vet mindre 2012.

Men sista delen har du rätt i, låt Sixten och company visa vad de går för, hoppas ni strutsar då drar upp huvuderna ur sanden. Tippar att vi har 3-4 poäng efter fem matcher. Får de envisa Finländarna hållas säsongen ut, då är det SE nästa.
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:21
För er som inte vet varför vi blev 3a 2010:
1. Vi var inte sönderläsa av andra lag. Det var först 2011 dom tog oss på allvar.
2. Det underlag (tyvärr inte gräs) vi spelade på. På grund av det var vi kungar på BA. När vi 2011 fick ett mer normalt underlag normalpresterade vi på BA
3. Bedoya, Nordin, Almebäck, Alvbåge, m fl
Örebro D´Artagnan
2012-03-02 15:14
oroT (Berra - Le lion Indomptable) // Roligt för Saied. Då får han spela fotboll på heltid som han vill. Hoppas han får speltid i mer än U21 också
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-03-02 15:03
Here we go again...
Man kan nog knappast kalla sig fotbollskunnig när man drar till med att vi skulle ha klappruttna tränare. En klapprutten tränare för inte sitt lag till en tredjeplats i tabellen. Men nog om det. Jag framhäver hellre hur otroligt jäkla sugen jag är på att Allsvenskan kör igång så Sixten och company får visa vad de går för!

Örebro Valderinho
2012-03-02 14:56
Någon som vet vilket kontrakt Lukman Murad har, och i sådana fall, hur långt?
2012-03-02 14:15
Valderinho//

Håller med om att vissa spelare i ÖSK är undervärderade, framförallt Rama, men samtidigt på det stora hela kan det ju också vara så att fans övervärderar egna spelare.

Ser man trupp och organisationsmässigt så finns det inte en chans att vi kommer före lag som Göteborg, Malmö, Helsingborg, Kalmar, Elfsborg, Gais, Häcken och AIK. Då är man realistisk och hoppas på en niondeplats om vi har flyt med att slippa skador. Men med våra klappruttna tränare kan det lika gärna bli plats 16. Tror dock inte det skall behöva sjunka så mycket, tränarna är säkert borta efter 7-8 omgångar.

Bara så trisst att inte styrelsen skrev långtidskontrakt med Axén i somras när chansen fanns. Det blir dyrt att lösa demontränaren och hans nickedocka från deras kontrakt. Men ännu dyrare att åka ur AS.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-03-02 14:13
Där verkar pusselbiten för att få in Saied vara klar!
Örebro Farside
2012-03-02 13:03
@Valderinho:

Jag håller med , känns som att det är en riktig tomte som värderat lagen , inte bara ÖSK som är märkligt värderat..
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-03-02 13:01
Och här är NA länken om Saied!
Örebro Valderinho
2012-03-02 12:53
"En Gunnar Persson har värderat samtliga spelartrupper i Allsvenskan. Har skrattat inombords hela morgonen." Jag är nog beredd att hålla med. Vadå Valdet Rama värderad till 2miljoner??? Och Andreas Haddad möjlig skytteligavinnare, är värderad till mindre än 500.000 och är klassad som inventarier. Har varit skadad, men ändå!?
Örebro Valderinho
2012-03-02 12:50
DI:s bilagor finns i PDF-format på länken. Utdraget under är hämtat därifrån.
Örebro Valderinho
2012-03-02 12:44
För bara två år sedan hade ÖSK en
stark kärna i laget. En säsong utan
missöden gav då en tredjeplats.
Sedan dess är de flesta korten
bortblandade och ÖSK har lyckats med det sällsynta
att sitta med Svarte Petter på full hand. Att
satsa på två lika dåliga målvakter är ingen lysande
idé. Försvaret är stabbigt och framåt domineras
det tidigare så rätlinjigt spelande laget av individualister
som tutar och kör med sikte på en framtid
utomlands. Krisvarning.
SÄLJBARA
Peter Samuelsson* f 1981 6,0 mkr
Daniel Bamberg* mf 1984 6,0 mkr
Armend Alimi* mf 1987 4,0 mkr
Tobias Grahn mf 1980 4,0 mkr
Valdet Rama f 1987 2,0 mkr
Marcus Astvald hy 1990 2,0 mkr
Emil Berger mf 1991 2,0 mkr
PÅ TILLVÄXT (<2.000.000)
Christoffer Wiktorsson* b 1989
Kushtrim Lushtaku f 1989
Eidur Aron Sigurbjörnsson b 1990
Denis Abdulahi mf 1991
Boris Lumbana b 1991
Josef Ibrahim f 1991
Ahmed Yasin f 1991
William Atashkadeh f 1992
Karl Holmberg f 1993
Ilir Berisha* mb 1991
INVENTARIER (<500.000)
Samuel Wowoah vb 1976
Magnus Wikström mb 1977
Patrik Anttonen hb 1980
Jonas Sandqvist* mv 1982
Andreas Haddad f 1982
Tomer Chencinski* mv 1984
Tommy Wirtanen hb 1983
Patrik Haginge b 1985
UTGÅENDE SEDAN FÖRRA SÄSONGEN
John Alvbåge mv 1982 Fri – IFK Göteborg
Simon Nurme mv 1982 Fri – ?
Peter Rosendal mv 1988 Fri – ?
Nordin Gerzic mf 1983 IFK Göteborg
Paulinho f 1986 Kvar i Brasilien
Erik Nilsson f 1989 Fri – Degerfors IF
Robin Staf f 1986 Fri – Ängelholms FF
Johannes Skoglund f 1989 Fri – Kolsva IF
Per Johansson mf 1989 Fri – BK Forward
Riku Riski mf/f 1989 Fri – Hønefoss BK
Brunet Hay Pino f 1984 Fri – Deportes
Quindío
Magnus Kihlberg mf 1973 Slutar
Fredrik Nordback mf 1979 Slutar
Örebro pemo
2012-03-02 11:44
Tack Kalle för ett bra svar.
Då kontrar jag med att när vi kom trea hade vi Kim Olsen och sedan Paulinho. Den typen av spelare fick vi aldrig fram förra året.
Varför råder det väl delade meningar om, men vi kan ju vara överens om så inte var fallet.
Svar på punk 2 var också bra. Då får man i alla fall lite förståelse att du hör saker, om än väldigt subjektiva , som kankse inte kommer ut till allmänheten.

Jag skall med spänning följa ÖSK i år ( på hemmaplan och TV borta ) och se vem av oss som får "mest rätt". ;)

oro T // din uppställning ser väldigt trolig ut om man skall tro förhandsrapporterna.
Men det verkar finnas en joker till. Josef I , som "alla" andra i ÖSK plussar för.
Skulle vara kul om han slog igenom i år , likt Berger. Bara truppen kan hålla sig från allt för många skador och inga dumma utvisningar, så skall vi nog bli en besvärlig motståndare 2012.
Örebro ernot
2012-03-02 11:39
Saied på G
Örebro Valderinho
2012-03-02 11:21
Saeid nära Ösk kontrakt. Bara små detaljer återstår.
AIK Saywee
2012-03-02 11:19
D. McGrain ... menar du Zlatan som forward och Saywee som bollkallle, så kan det kanske stämma, när du skrev ...

"Zlatan hade varit ok i ÖSK...
och Saywee:"

Apropå "Kallar", jag tror att Kalle får sitt genombrott i år ;)
2012-03-02 10:57
pemo//

Jag hatar inte Sixten, det är ett på tok för stort ord.

Dina punkter:
1.Bedoya
2.Nära och nära, jag har en kompis vars son tillhör A-truppen.
3.Lennartsson är inte mitt förstaval som realistisk tränare, det är Axén, men nästan vem som helst av tränarna i AS tar jag före Sixten. Lennartsson ser jag likt Hammar som räddningsplanka om vi börjar närma oss undre strecket.
4.Nej, jag känner inte Erlingmark, vet bara att han har/haft som mål att arbeta som sportchef, han har en gedigen utbildning, enormt kontaktnät via det jobb han nu har och samma sak vad gäller kontraktskrivande och förhandlingar.

När vi kom trea var inte motståndarna vana att möta den speidé Sixten har, tyvärr håller han fast vid den till absurbdun, trots att den är sönderläst, detta i kombination med Sjögrens dåliga framförhållning vad gäller kontrakt gav en tolfteplats. Fattar inte vad som blivit så mycket bättre i år. Kritik just mot den dåliga framförhållningen hade jag även året vi kom trea.
Annons: