/fotboll/osk/forum/2913.aspx/fotboll/osk/forum/2913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 12:46
Tack Der Bomber!!!!!!
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 12:45
@ÖSK KRILLE (GFG):

Närmast detta ligger väl i sådana fall Simon Leonidsson. Där handlar det väl från början om en rejäl felrekrytering.
Örebro svartvitthjärta
2012-03-09 12:30
Tack Kim Olsen, för allt du gjorde för Svartvitt! Lycka till i framtiden!

Heja Sport!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 12:14
Saywee//

Berra fick ju i alla fall träna med A-laget.

Aja, håller med om att man inte ska älta detta med Berra.

Nu ser jag framåt den allsvenska säsongen 2012. :)
AIK Saywee
2012-03-09 11:50
Krille, 11:42,

vem/vilka var det som frös ut Berra?

Han fryser säkert fortfarande, han som kunde nå allra "högst" i Allsvenskan !!!

Sådana citat, Sjögrens, handlar ofta om att inte berätta vad som sker bakom kullisserna, jaja, det är en gammal tråkig surdeg som inte nödväntigtvis behöver ältas vidare.

Det som har skett är historia, nu blickar vi framåt mot 2015, Guldåret :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 11:42
Djurgården får kritik för att de fryser ut oönskade spelare.

"Örebro
Lennart Sjögren, sportchef
1. Nej, det gör vi inte. Om vi vet att en spelare kommer få mindre speltid tar vi en diskussion om vad som blir bäst för honom.
2. Jag tycker att man ska försöka hitta en lösning som är bra för spelarens utveckling. Vi har själva lånat ut spelare under kontrakt som har kommit tillbaka med större självförtroende."

Undra vad Haginge har att säga om detta?

AIK Saywee
2012-03-09 11:34
Marta (hane),

instämmer, rätt prioriterat, för Folke´s show på Conventum kan ju inte vara värt någonting överhuvudtaget, utom möjligtvis för honom själv och hans plånbok ...

...jag har genom årens lopp, dessutom förstått att Mittåt drar sig lite undan när det kan tänkas hetta till lite i debatterna och all heder till honom ändå, han är en gigant! Saknar honom faktiskt här på forum.

Hans sida är ju absolut flera gånger bättre än officiella, det är tydlig, lättnavigerad, lättläst och uppdaterad :)

FORZA Mittåt !
Örebro Marta (hane)
2012-03-09 11:16
D´Artagnan
/ Rätt prioriterat av Mittåt!
AIK Saywee
2012-03-09 11:09
Tack Kim, "gammeldansken" du var vår target, hvergang ...

... probably the best Kim Olsen in the world :)

Lycka till i framtiden önskar jag dig och din familj !!!
AIK Saywee
2012-03-09 11:05
@D´Artagnan:

Man kan också välja att vara aktiv och ha en plan A.

Bör alltså minimera risker för skador och sjukdomar så gott det går, det är ofta bättre att förebygga problem än att tvingas åtgärda dessa i efterhand.

Friska tag vill jag se redan mot ÅFF, i år måste vi vara med från start och ge järnet, det duger inte att försöka spela in laget under våren, för då blir det riktiga matcher som ger poäng.

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-09 10:59
Tråkigt med Kim Olsen. Jag vill också tacka honom för det han gjorde för ÖSK.

Tack!
Örebro ernot
2012-03-09 10:54
Kim Olsen tvingas lägga av... tråkigt, tack för alt du gjort för ÖSK!
Örebro D´Artagnan
2012-03-09 10:46
För skador och sjukdomar måste man ha en plan B. Det kan uppträda även under säsong.
Tur att det uppträder under försäsongen, då ser vi hur bra SMS planerar. Och SMS kan vid behov komplettera sin planering
Örebro D´Artagnan
2012-03-09 10:43
Butterix // När det var Folkes show på årsstämman, var Mittåt på BA och såg matchen. Se hans utförliga rapport från matchen i länken.

Örebro Butterix
2012-03-09 09:34
Jag är förvånad över att Mittåt, som annars brukar hålla koll på det mesta som har minsta ÖSK-anstrykning, inte med ett enda ord på sin blogg kommenterat Folkes uppträdande på årsstämman eller NA:s skriverier om detta.
Örebro Butterix
2012-03-09 09:24
Man kan minimera störande moment genom att förbereda sig på rätt sätt och uppträda på rätt sätt så att fokus blir på rätt grej: FOTBOLLEN!
AIK Saywee
2012-03-09 09:10
D´Artagnan, 09:01,

så kan det förstås vara, av någon outgtrundlig anledning, att tidningen vill förstora 10 händelser ...

....och det är bra att de flesta är tillbaka, men det tar tid att vara 100%-ig efter en influensa och några ytterligare kan vara smittade. Fy för sådant elände !

Kan man vaccinera sig mot svartvita förluster?
AIK Saywee
2012-03-09 09:05
Butterix, ja det där är luriga frågor ...

Det är ju ganska ont om tid, säsongen har väl inte bjudit på alltför mycket möjligheter att matchträna ihop ett nytt gäng, och motståndet hittills, ja det vete tusan?

Det viktigaste dock, och det som ger mig förhoppningar är att Sixten anser att det är den bästa försäsongen under hans tid hittills och att trivseln verkar vara på topp i truppen :)

Heja SPORT, GFG 2012 !!!
Örebro D´Artagnan
2012-03-09 09:01
De flesta var tillbaks i träning efter influensan. Tidningen kan vilja förstora upp en händelse.
Örebro Butterix
2012-03-09 08:49
Varför vaccinerar inte ÖSK sina spelare. De lever tätt inpå varann och smittan sprids som en löpeld. Influensa kan däcka en i 14 dagar med 5-6 dar med riktigt hög feber om det vill sig illa. Massor med grundträning försvinner direkt.
AIK Saywee
2012-03-09 08:43
Ajajaj, influensan och Astvald´s knä har drabbat truppen och skapar oro enligt pappers-NA :(

Men å andra sidan är det väl bra att ha flunsan nu och inte senare,
dessutom blir det verkligen vårvärme, med start i helgen, typ 10 plusgrader Celisius i skuggan och riktigt varmt i solen:)

Snart är det premiär, pulsen stiger och detta med att det tar tid att spela ihop ett lag är nog något alla lags tränare får jobba med i framtidens snabba förändringar och ändringar, det är en oerhörd snabb rörelse nuförtiden, kontinuitet är historia.

Om två år har vi säkert bara en tredjedel kvar av eleganterna i dagens trupp, det är nog bara att vänja sig, samhället och livet accellererar och pengar styr.

En del går vidare till större klubbar, andra ratas, en del stagnerar och några sliter på för ÖSK.

Undrar hur många av dagens spelare som blir kvar till guldåret 2015?

Heja SPORT, GFG 2012 !!!
Örebro Grixx
2012-03-09 08:02
Kim O lägger av omedelbart med fotboll, höftproblem.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-03-09 07:48
MrCrowly, 23:24,

hehe, det funkar alldeles utmärkt och jag vet att det heter så i "övriga Sverige", tygpåse alltså, men i Närke bör man säga/skriva tygkasche, för annars kan det bli missuppfattning :)
AIK Saywee
2012-03-09 07:45
@worldfarm:

Du har fått en sådan dära grön godisnapp bredvid din klubbdress ....
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-08 23:48
@worldfarm:

Kan du ge dig på!
Örebro MrCrowly
2012-03-08 23:24
@Saywee:

Funkar det med en tygpåse ?
Örebro Butterix
2012-03-08 22:43
Kul att se Bilbao lira ut Man U på bortapaln

SPANISH FOOTBALL RULES!
Örebro worldfarm
2012-03-08 22:26
Nya öl- och whiskeyglas kom från leverantören idag. Håll utkik!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-08 22:09
@worldfarm:

Saknar att öl- och whiskeyglasen försvann. Fler än mig som efterfrågade det i er julbutik på krämaren nu i julas. Era ölglas var ju riktigt fina och jag brukade köpa några varje år. När det gäller whiskeyglasen hade jag velat sett ÖSK-enblemen i botten i färg istället för i helt vitt. De syntes inte så bra då (och det berodde inte på whiskeyn ;))

Örebro worldfarm
2012-03-08 21:57
När det gäller butik och sortiment är det en hel del spännande på gång. Tveka inte att maila mig (erik.warlegard@oskfotboll.se) om ni har tips, kritik eller undrar något. Ekdahl var på mig för intervju innan jul när allt var hektiskt. Ska försöka plita ner svaren på frågorna så ni får en bild om vad som är på g. HEJA SPORT!
Annons: