/fotboll/osk/forum/291.aspx/fotboll/osk/forum/291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinter
2017-02-11 18:45
Jag gick f ö förbi Studenternas härom veckan, men nog minsann såg den fortfarande ut som inget annat än "gamla Studenternas"...
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-11 18:33
@Hitta avslut!!:

Helt rätt. Han var tidigare VD för Sirius, men är nu projektledare för "Nya studenternas" som beräknas vara klart 2020.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-11 18:22
Han är säkert här för att ersätta Sköldmark. För Sköldmark har ju inte satt truuuuppen än!!! Gah!! Nä, freaks. Skojade. Tror Ola Andersson jobbar med "bygget av Nya Studenternas"...typ.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro InHaggeWeTrust!
2017-02-11 18:09
Ola Andersson i stan, är han fortfarande sportchef i Sirius?
AIK Saywee
2017-02-11 17:15
Brunnsborrar'n Ja, vi/jag lägger ner småtjafset, det leder ingen vart. Jag VET via andra och förstår via dina inlägg, att du liksom jag önskar ÖSK det allra bästa, år efter år. Men vi har olika kunskaper och tankesätt i vissa frågor. Vi sabbar inte forumet, du är välkommen med ett pm.
Örebro Coluna
2017-02-11 16:49
V@Hahne:

Var har du Kalmar och Häcken?
Örebro Columbus
2017-02-11 16:38
Jaså, det är bara 14 lag som deltar i årets Allsvenska? Vilka två lag har lämnat walkover?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-11 16:31
@Saywee

Nu skriver jag mer fast jag sa att inte jag skulle skriva mer ;0)

Men jag vet ungefär hur gammal du är och jag har väldigt svårt att tro att du inte kan något om fotboll efter du har tittat på fotboll i stort sett hela ditt liv. Jag köper inte det argumentet. Du får hitta på något bättre ;0)

Sedan kanske du inte nördar ned dig i spelsystem, inte vet jag, men du kanske har andra "specialområden" eller är rent allmänt kunnig och intresserad. Tror inte du skulle vara aktiv här inne annars
2017-02-11 16:20
@Saywee:
Det är ingen som kräver att man skall utveckla tankar och inlägg som om man vore Jürgen Klopp. Det finns inga fel och rätt utan bara åsikter. Tvärt om vill jag gärna läsa dina tankar runt dina åsikter. Det gör att man tar inläggen mer seriöst. Sedan kanske jag inte håller med dig eller du håller med mig. Men då kan man vara överens om det iaf.
AIK Saywee
2017-02-11 15:59
Förresten, jag lägger ner 352, vill inte störa, det verkar vara helt omöjligt. Vill inte sabba fler sifferdiskussioner, det blir bara spam.
AIK Saywee
2017-02-11 15:55
Tackar Nicknamn och Brunnsborrare Jag lär mig sakta men säkert, men att bli provocerad av att jag önskar prova, men inte kan djupgående förklara mina tankar kring ett spelsystem, känns inte helt rumsrent ...
Örebro Misterister
2017-02-11 15:47
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Nädå. Dina inlägg är intressanta. Fortsätt med det :) Jag köper dina argument om att vi idag inte riktigt har materialet för ett balanserat 3-5-2. Men jag tror faktiskt att Ring skulle göra sig bättre som kantlöpare än som klassisk ytterback. Men då behövs det ju lite mer backup av någon central mittfältare som kan hjälpa till bakåt. Tex Mårtensson eller Rogic.
Örebro Hahne
2017-02-11 15:32
Malmö Elfsborg Häcken Göteborg Norrköping AIK Djurgården Örebro Hammarby Kalmar Östersund Sundsvall AFC Sirius Halmstad Jönköping
2017-02-11 15:28
@Nicknamn i ribban "Problemet med en 3-5-2 formation är att man behöver yttrar som är löpstarka och bra i båda riktningar" Det behöver iofs inte vara ett "problem" ;0) Men det är kanske ett problem med nuvarande trupp och det kanske var det du avsåg. Men håller med dig i ditt inlägg fullt ut "Dajje spelade i princip som det förra säsongen, och även Broberg gjorde samma sak i slutet" När det gäller Dajje håller jag med rent löpmässigt. Tror också Hagge har lungor för det. Min åsikt är dock att Broberg var mest lämpad. De som väljer att spela 3-5-2 och har ytterbackar som vingar löper risken att få för mycket "backtänk" på dem. Dvs de blir för defensiva. Gäller nog inte Dajje trots allt. Men mest tänker jag på att de bör också ha offensiva skills (det räcker inte enbart med att orka löpa upp och ned" och därför tycker jag Broberg var mest lämpad av dem vi haft senaste två åren). Wowoah BORDE ha varit lämpad liksom Antonen och Riddez. Personligen tar jag hellre yttrar som får lära sig defensiven än ytterbackar som lära sig bli offensiva och kunna utmana. Men vi talar om "Klassisk" 3-5-2. Och efter ha läst redaktionens utomordentliga intressanta intervju med Axel så vet man ju aldrig. Alec & Axel eller någon annan kanske inför 3-5-2 och moderniserar varianten med helt andra positioneringar. Fotbollen utvecklas ju hela tiden. Som Axel sa spelas ju inte alls 4-4-2 som förr. Jag har inte sett en enda match med AIK sedan de bytte till 3-5-2 vilket jag absolut måste göra i år. Ska bli jätteintressant att se hur Norling använder systemet Varför jag gärna engagerar mig i diskussionen runt 3-5-2 är för att det varit mitt favoritsystem i många år. Kräver dock som ni andra skriver att man har rätt spelare för rollerna. Systemet är fortfarande vitt använt i sydamerika och delar av Asien. Tyskland var ett annat land vars liga lag använde detta spelsystem förr (oftast med en dedikerad libero). Vet inte hur det är idag dock. Antar att det försvunnit där Ber om ursäkt att jag skriver väldigt långa inlägg. Skall försöka tagga ned
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-11 15:03
@Saywee Problemet med en 3-5-2 formation är att man behöver yttrar som är löpstarka och bra i båda riktningar. Dajje spelade i princip som det förra säsongen, och även Broberg gjorde samma sak i slutet. Däremot har varken våra yttermittfältare de defensiva egenskaperna som krävs eller löpstyrkan. Våra försvarsspelare har inte heller löpstyrkan för att kunna bidra i båda riktningarna. Sen tror jag att spelarna känner sig tryggare i sina roller i nuvarande formationen. Inte säkert att man får ihop alla delar taktiskt om man ändrar formation hur som helst, trots att det på pappret kanske ser bättre ut. Det tar tid att sätta ett grundspel.
Örebro rezzee
2017-02-11 14:58
Vafan boyz, släpp allt skitsnack och steppa upp lite nu! Diskutera gärna med varandra och acceptera att man inte alltid har samma åsikt! Jag t.ex tycker att Ring och Valgardsson har en bra bit kvar för att vara startspelare i allsvenskan. Om någon annan tycker tvärtom så behöver man inte "hoppa på" den personen!

Låt alla ha sina åsikter och svara på ett snyggt sätt om ni tycker annorlunda!

Ha en bra dag alla kära kubaner!
AIK Saywee
2017-02-11 14:20
Brunnsborrar'n Alltså, du får ursäkta, jag är inte lika duktig som flera av er som kan, huruvida olika spelare kan alternera, eller är bra på den ena eller andra foten, eller är si eller så. Jag tycker bara ärligt, att det vid tillfälle(n) vore intressant att se en offensiv variant, eftersom jag gillar sådant spel och tror/trodde att Axén är/var offensivt "lagd". ... å lite med tanke på hur truppen är bemannad idag. Jag kan inte ge en djupare analys på varför ...
2017-02-11 14:08
@Saywee:
Du kan mycket väl ha en poäng med hur ÖSK kan spela 3-5-2. Jag påstår inte att det jag påstår är sanningar (även om det kan kanske uppfattas så) utan det handlar alltid om åsikter. Och åsikter behöver man inte ha likadana. Du är i din fulla rätt att tom tycka att ÖSK ska spela 10-0-0. Du kanske sätter upp en jättebra ide till uppställning som får mig att ändra min åsikt. Jag tror absolut du "kan fotboll" som vi andra i varierade grader Men det blir väldigt tunt om du kommer med sådana påstående då & då men vägrar utveckla hur du tänker. Då kan man ju kasta ur sig precis vad som helst. Även om spelare och personal om man sedan inte vill prata om orsaker. Om jag utvecklar åsikt A och du i inlägget efter skriver diametralt B men utan någon som helst substans i en förklarande analys (inte ens när andra skribenter ber dig utveckla det), så provocerar det mig. Det känns då som om det skrivs då enbart för "att jävlas" Slut skriv "förlåt" då och då. Det är ingen som kräver att du skall stå och bocka. För min del sätter jag punkt för detta ämne nu
2017-02-11 13:58
Dåligt skämt. Ändrade mig ;0)
Örebro Brandao
2017-02-11 13:58
Loppan

Du har med hånskrattat åt inlägg...

Bara för jag inte tycker lika som vissa behöver man inte hånskratta.
Du är inte så jävla trevlig du heller..
AIK Saywee
2017-02-11 13:57
Brunnsborrar'n Än en gång, olika skrivelser provocerar olika människor, och "saxen" har sin syn på detta. Jag har fått flera inlägg borttagna, genom tiderna, jag har varit avstängd, och Saywee fick livstidsspärr, vilket släpptes för ett tag sedan. Försöker förändra mitt OT och spam, medan andra bara fortsätter med sina upprepningar. Tröttsamt blir det, för alla som vill läsa om ÖSK eller fotboll? Provokationerna verkar inte ha ett slut, de duktiga vill ta över. OK, det är lågt till tak, man slår i huvudet, när man kryper fram här, bland några åsiktspoliser. Sorry :(
Loppan i Axens skägg
2017-02-11 13:52
@Brandao:

Hur skrattar man som en fjolla?
Så grymt otrevlig.
2017-02-11 13:37
@Saywee:
Och jag har svårt att begripa mig på inlägg som skrivs under lunchtid. Har problem med dem som skrivs runt 21-tiden också. Du tycks alltid vara lite fixerad över vilka tidpunkter jag skriver mina inlägg. Tidigare en gång ville du också ha svar på mina arbetstider. Provocerar jag dig ideligen? Dagligen/nattligen alltså? Hur ofta är "ideligen"? Före detta inlägg har jag inte fått någon varning av admin vilket jag borde få om jag ideligen oprovocerat provocerar dig. Har du fått någon varning/avstängning nån gång? Ser gärna och förutsättningslöst diskuterar din 3-5-2 uppställning även om jag vet historiskt att du aldrig brukar utveckla dina ideer utan du bara slänger in dem motströms i olika kontexter.
Örebro Robben 82
2017-02-11 13:29
@Brandao:
Isak pengar kommer läggas på en anfallare av klass innan serien drar igång...finns folk här inne som inte tänker efter innan dom skriver massa skit och gör narr av folk.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-11 13:28
Personligen tror jag att Sundsvall får det väldigt tufft. Den anfallsbesättningen är snudd på sämre än vår (då räknar jag Mbombo som ett osäkert kort). Jag tänker inte tippa något förrän trupperna är någorlunda klara.
Örebro Brandao
2017-02-11 13:21
skulle byta våran mot AIKs anfallsbesättning alla dagar i vecka
Örebro Robben 82
2017-02-11 13:20
@Brandao:

Hade tippat tabellen i stort sätt lika, Aik tror jag stenhårt på grymt stabila sen Norling tog över...Djurgården och Östersund kanske lite väl högt upp...Vad gäller botten så ska vi vara nöjda om vi har fyra lag efter oss med det skitlaget vi har för tillfället!!
Örebro Björn är facit
2017-02-11 13:20
@Brandao:
Klart du får tycka det! Därför jag skratta som en jävla fjolla:-)
Örebro Brandao
2017-02-11 13:15
Björn är Facit Det här med att skratta som en jävla fjolla? Jag tycker AIK ser bra ut och kommer garanterat få in en bra anfallare snart.
Örebro Björn är facit
2017-02-11 13:13
@Brandao:

Då kan du ju inte se AIK som vinnare med den truppen dom har just nu? Haha!!!
Avdic o Markkanen framåt?
Annons: