/fotboll/osk/forum/2904.aspx/fotboll/osk/forum/2904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubajonte
2012-03-16 21:11
Var på tiden att dom fick ihop den matchen. Får hoppas på någorlunda väder imorgon då = )
Örebro kenya
2012-03-16 21:03
Nytt genrep. Inte helt oväntat. Forward står för motstånden den 28 mars.
Örebro gatutsio
2012-03-16 17:22
artagnan//
tack för svar.............då ser det inte så tokigt ut
Örebro kubajonte
2012-03-16 16:12
Saywee // Känner att jag är lite av en tvivlare i år, Tycker det är en massa frågetecken som inte är lösta i vårt kära ösk : ( . vad ska man säga it hurts to love. lovar att jag kommer bli så glad om jag har fel och Sixten och grabbarna bara går in och visar att försäongen har ingenting med Allsvenskan och göra och bara kör på 100%. Men nä i nuläget så vet jag inte.... det känns som det saknas en plan för årets ösk :(
Örebro kubajonte
2012-03-16 16:06
Kapen Jak// well jag kan bara svara för vad jag tycker ang det där. Grahn är viktig för ösk speciellt i år då vi kommer behöva en rejäl ledarprofil med såpass nytt lag. Målvakterna ja du Tomer har varit riktigt dålig tyvärr dock så kan han inte få skulden helt då den absolut största svagheten i ösk är backlinjen Sandqvist blir förstemålvakt och ja jag tror på honom också bara han får hålla sig hel nu så blir det stabilare i mål. vad gäller backarna har ingen gjort ett bra defensivt jobb i någon av dom senaste träningsmatcher vi haft, osamspelta står för högt och många enskilda misstag, Hagge vad ska man säga ( förstår inte varför vi tog hit han igen) Sigur har en lång väg till att hålla AS klass, Nä jag vet inte alls hur ösk ledning har tänkt med vår backlinje om jag ska vara ärlig känns inte alls igentänkt. Mittfält bra
anfall Rama är klass (försvinner troligen i sommar ) Samuelsson märks att han lirat i superettan Dock en perfekt inhoppare tror jag och Lushtaku är bara dålig tycker jag, Vår bästa anfallare happlar fram på kryckor ( Haddad) blir spelklar hösten 2015, Så nja jag är inte nöjd med detta alls för stunden, Tror att om resultaten uteblir kommer vi nog få ny tränare redan efter sommaren. thats about it. Får droppa in på Mjällby forum och kolla hur er försäsong varit,
AIK Saywee
2012-03-16 16:03
kubajonte, 15:14.

kan inte annat än hålla med dig, i början på året verkade allt så bra, men nu när det börjar närma sig allvaret, letar de flesta förtvivlat efter en massa bortförklaringar och hoppas på att klubben sätter ett lågt mål, i närheten av kvalplatsen :(

Fy fasen för alla medgångare och tvivlare !

Jag väljer att avvika och tror på vår klubb, ingenting är omöjligt :)

Heja SPORT, GFG !!!
Mjällby Kapen Jak
2012-03-16 15:41
Kuba Jonte:

Jaha. Dags att byta ut tränarn efter denna säsong?

Grahn är mycket bra i vissa matcher. Han kommer vara bäst på plan när ni möter AIK.

Era målvakter ser starka ut. Sandqvist är inte sämre än Alvbåge.

Backar: Hagge håller väl inte?
Sigurbjörnsson är han bra eller?

Mitten: Grahn, Astvald, Bamberg, Alimi.

Framåt: Samuelsson, Rama, Lushtaku.

Målvakter, mitten, anfall ser starkt ut.
Örebro Salt&Peppar
2012-03-16 15:37
Nån som kan beskriva lite om Lukman Murad, vad är han för typ av spelare? Nån känd mittf./anfallare som han liknar i spelstilen?
Örebro kubajonte
2012-03-16 15:14
Kapen Jak // Hej du Jag är väldigt nöjd med Grahn vi i Ösk var akut ute efter den typ av spelarprofil som Grahn har.
Vad gäller försäsongen säger vår tränare att det är hans bästa någonsin. Frågar du mig och flera andra är det här utan tvekan en av dom värsta försäsonger man varit med om på flera år. Dåligt planerad inställda matcher som inte spelats på andra datum. förvirrat från ledning, Svaga och rent av usla insatser gentemot betydligt mindre lag. Så nja vill bara glömma den här försäsongen och hoppas att inget av det speglar av sig i Allsvenskan, Vad gäller truppen så mja vetitusan är nöjd med mittfältet men det är nästan det enda jag är nöjd med Anfallet ser grymt tunt ut , Backlinjen är klart vår svagaste lagdel för stunden och nu har vi brist på målvakt iom att den ena är sjuk. Så nja ser lagom ljust ut om man ska vara ärlig.
Mjällby Kapen Jak
2012-03-16 15:06
Är ni nöjda med Grahn?

Har det sett bra ut på försäsongen?

Ni har en stark trupp på pappret men tror inte att ni blanda er in i guldstriden.
Örebro Marta (hane)
2012-03-16 14:51
@pemo:

För ÖSK: del så är nog tyvärr inte Sixten någon som underordnar sig den tesen... Hade han varit det så hade vi kunnat gå för guld i år... men det ska vi väl göra ändå?
Örebro pemo
2012-03-16 14:39
Hmmm......var tog förra inlägget vägen?
Örebro pemo
2012-03-16 14:38
Ja, jag vet. Skulle hålla mig borta fram till seriepremiären, men någon måste ju hålla forumet levande.

Kolla länken. Ur kaos föds kreativitet sägs det. Blir de alltså väldigt farliga i år?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-16 13:53
Låna någon Britt (Britt = Bra slitsamma defensivspelare) från någon klubb där han inte riktigt platsar för lån fram till sommaren. Ring Roy. Det går ju inte ha Saed som enda backup. Risk är väl också att Haginge kan få vikariera där.
Fast Sixten kastar väl in Wirre
Örebro Bastard on Parade
2012-03-16 13:14
Trist för Berger. Någon som tror ÖSK plockar in en till mittfältare? Vad är planen om Grahn skadas? Ned med Alimi ett hack och in med Moe? Hagge som defensiv innermitt och Tommy som högerback?
Örebro D´Artagnan
2012-03-16 12:44
gatutsio // Jämförelse med förra årets sålda abonnemang
Örebro #7
2012-03-16 11:39
ÖSK-Syrianska Live!

Det enda ni behöver göra är att registrera ett konto på sidan (se länk)
Gött för oss som inte kommer loss =)
AIK Saywee
2012-03-16 09:47
Ursäkta att det redan blivit ett hatt-trick av mig, men jag menar inget illa, bara hoppas och tror och laddar för en underbar svartvit säsong, vilket jag gjort under så lång tid och inte kan sluta med ...

... var inte rädda för att kommentera, för jag märker ju att så fort nic´et Saywee tjötat vidare, så blir det ibland si eller så, jag vill inte döda forumet, tvärtom, jag vill se och läsa, helst om lite optimism, det lever man längre på och det är ganska trevligt.

Så här kan ni fundera - läs igenom mina tre tidigare morgoninlägg, tänk er (även om det är svårt), att ni inte ser vem som skickat dessa, eller att det är er bästa forumkompis, som skrivit texten, hur skulle ni reagera då?

Tänk efter ordentligt, det viktigaste är väl oftast det som står i inläggen, inte vem som skrivit, eller drömmer jag bara vidare?
AIK Saywee
2012-03-16 08:45
Är Grahn Frisk? Dvs är det någon som har koll på om han kan tänkas spela i morgon eftermiddag?

Har för mig om att Mittåt hade någon slags sjuk/skade länk i bloggen, men hittar den inte.

Det jag är intresserad av är kanske lite omvänt - vilka spelare i vår eleganta trupp kan inte medverka i spel mot Syrianska i morgon eftermiddag på BA?

Det är så svårt att hålla koll på läget, det har ju hänt så mycket elände .....

Tippar (ändå) ÖSK-Syrianska 3-0
AIK Saywee
2012-03-16 08:33
Denna reklam och framförallt den där nederst (3), som sabbar är irriterande. Ibland när man skriver svartnar allting och man undrar vad som hände, vet inte om detta hör ihop med 3´s reklam men det blippar och bloppar, så att man ibland riskerar att få ett anfall ...

Förstår att SF får in en hel del slantar på reklam, men någonstans går gränsen där reklamen får motsatt effekt, precis så som svartvitt forever skrev och blir det för mycket rörig reklam som tar överhanden på SF, så är det inte roligt heller.

Någonstans går som skrivet, gränsen, i balans, mellan reklam och de "sportsliga budskapen"?

Kommer ihåg att jag för några veckor skrev om detta här på forum, men kommer inte håg om jag vidarebefordrade detta till SF, för där vill de säkert veta vad vi tycker.
AIK Saywee
2012-03-16 08:18
ÖSK Fans, 08:06,

vilken jädra bra idé :)

Tänk vad många hörn- och frisparksmål vi skulle kunna få njuta av !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-03-16 08:06
öppnar detta för mr barsom fram till sommaren?
Örebro gatutsio
2012-03-16 08:05
antal sålda abonnemang (någon som vet hur många vi sålde förra året)
Örebro D´Artagnan
2012-03-16 07:59
Realistiskt är Berger borta tills efter EM
Örebro kubajonte
2012-03-16 01:49
Heh Berger borta. mer goda nyheter hitåt, får se hur många vi har på sjuklistan till premiären om det fortsätter på det här "positiva" Spåret
Örebro kenya
2012-03-16 01:30
Berger borta 4 veckor.

Tur att vi fick in Mo i truppen. Annars hade det sett tunt (tunnare) ut.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-03-15 22:55
loopy// Såg han i Örebro i helgen, har kanske inte åkt ännu till Norwaay.
Örebro loopy
2012-03-15 22:48
//Marta

angående länktips att ringa Rosendal som målvakstbackup så skrev han kontrakt med Mjølner i norska div 2 før ett par veckor sedan
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-03-15 22:13
Jan-Stefan Eriksdotter//

Ja, man börjar verkligen undra.

Förövrigt håller jag med er som klagar över reklamen från 3.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-15 22:01
Lider hela den här stans manliga lagsporter av samma förbannelse? Att prestera sämst när det gäller att prestera som bäst?
Annons: