/fotboll/osk/forum/2899.aspx/fotboll/osk/forum/2899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-03-13 09:56
Femte, från mig, men nu är skorna på ...

Jag tror och hoppas alltid så oerhört mycket på ÖSK, det har jag alltid gjort!

Därför tar jag mig friheten att kritisera sådant som jag inte tycker är helt perfekt i ÖSK!

Är det konstigt ???
Örebro kubajonte
2012-03-13 09:51
Saywee // Skyller på att det är måndag ; ) nåja , det jag skrev direkt till dig var att jag tycker du kritiserar på bra lika mycket som vi andra The End.

Nä ge mig lite kaffe så man orkar skriva vettigare saker här senare
AIK Saywee
2012-03-13 09:48
kubajonte, 09:32,

jag tycker du brukar ha skapliga inlägg, men detta blev väldigt rörigt och förvånande, har du redan smuttat på något, inte vet jag?

Hann som vanligt inte logga ur, utan här kommer det femte inlägget detta dygn, troligtvis läser du hela mina inlägg, det är nog inte bra för dig, skrålla om du inte orkar.

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Grixx
2012-03-13 09:37
Vis av erfarenhet som även Saywee borde vara;-) så verkar resultaten på försäss inte spela någon större roll hur serien går. men förluster är ju ändå inget någon är glad över.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2012-03-13 09:35
Jag tycker att det finns flera skäl till oro sett till hur spelet fungerar. Osäkerhet om målvaktsposten, konstig positionering av backlinjen, tveksamma bollvinnaregenskaper på mitten, en offensiv som inte hittat rörligheten och blir sönderläst, kreativa spelare som inte kommit igång och nyckelspelare som fortfarande inte rehabiliterats. Men om man bortser från det. Har någon orkat göra någon jämförelse av korrelationen mellan försäsong och säsong? Det enda jag vet är att de gånger det känns riktigt bra har det för det mesta gått väldigt dåligt. 1993 och 2005 är två exempel från minnet. Men hur brukar det gå när vi gör en riktigt dålig försäsong?
Örebro kubajonte
2012-03-13 09:32
Saywee även om jag gillar att läsa dina halvt poetiska inlägg emellan åt. Tycker jag du kan vara minst lika kritisk på saker som oss andra även om du väljer att skriva det på ett renare sätt så man måste läsa allt mellan raderna, Inget fel med det men kom igen kom ner från högpedistalen istället. Ta före jobbet whiskeyn nu. F.Ö hoppas på kanonväder nu på lördag så man se ösk ta emot förmodligen det enda laget som har kantats av mer negativa nyheter på försäsongen än oss än så länge och har den enda tränaren som har lägre odds på sig att få sparken än Sixten ;) , Ska bli roligt att höra vem som kommer skylla på vad mest efter det haha. Bästa försäsongståget 2012 går vidare
AIK Saywee
2012-03-13 09:23
@_Adde_:

Ja, verkligen, vi behöver all hjälp vi kan få och detta gäller även för optimister, vi är ju också människor :)

Attans, redan fyra inlägg från mig, nu loggar jag ur så att jag inte förstör detta forum och innan statistikerna kommer in och räknar inlägg eller procentuell andel av dessa från mig, jag vill verkligen inte sabba ...

Ut i det fina fotbollsvädret bär det nu, med talgoxar i luften och för att köra lite OT till, i går kväll spelade koltrasten i en trädtopp, nu är det vår :)

Heja SPORT, jag tror fortfarande att det är möjligt !!!

Har ni läst ända hit ner, har ni nog glömt hur skrållningsfunktionen fungerar, eller?
Örebro Grixx
2012-03-13 09:17
Ser ingen undanflykt i texten. En sanning är det. Det betyder inte på något sätt att Sixten inte har någon svaghet där....eller hur.
Örebro _Adde_
2012-03-13 09:09
Saywee// Vi får hoppas att peking tog ner brukets självförtroende lite! ;)
AIK Saywee
2012-03-13 09:05
@_Adde_:

1000 tack, det vet jag mycket väl, men siffrorna hamnade galet i mitt inlägg, dåligt av mig att inte korrekturläsa ordentligt.

Jag har åter kollat och tror att resten är helt riktigt, men å andra sidan ändrar detta inget av det jag skrev i övrigt i detta inlägg, för jag har ju nyligen läst att ÅFF torskade mot IFK Norköping.

Publiksiffran (2500), kan den vara riktig, i så fall är det imponerande ...
AIK Saywee
2012-03-13 08:58
Grixx, 08:39,

Jag beundrar faktiskt dig för att du konsekvent vägrar skriva något negativt om Sixten, oavsett vad han kommunicerar eller presterar, med den lön han har.

Du letar oftast efter bortförklaringar till oro och eventuella problem, heder till dig!

Undrar bara om du känner någon som helst oro, eller tror du tror att vi firar i höst?

Visionen är ju att vara en toppklubb i Norden, vilket jag misstänker handlar om "topp tre" i den svenska förstaligan, för danskar och norrmän, med flera, är ju inte helt urusla och ingår i visionen, eller var det målsättningen, jädra röra, orkar inte kolla.

Är officiella sidan uppdaterad angånde framtidens ÖSK beträffande det sportsliga, eller kommer man att ändra lite snart, eller står man kvar för det man skrivit?

Jag förväntar mig en medaljplats i år, hoppas och tror, men är lite orolig för inledningen av årets Allsvenska, ur svartvit synpunkt, trots så många fantastiska nyförvärv.

Spela ihop ett lag, jaja, det kommer vi och andra att få göra varje år i dagens snabba rotation, allt ändras allt snabbare, kontinuitet, vad är det?

Dessutom styr pengarna i all framtid, allting för alla :(

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro _Adde_
2012-03-13 08:49
Saywee// Det var peking som vann med 3-1 mot ÅFF efter mål av bl.a. Astrit och Isaac.
Örebro Grixx
2012-03-13 08:39
En tränare som tränar IFKG och en som tränade MFF och FCK hade samma kritik mot sig som 6-10. Oförmåga att ändra matchförlopp, envishet och dålig coachning. Det är väl det man brukar leta fram när det går dåligt. Självklart beror förlorade matcher på något, ofta är det olika saker när det handlar om AS-nivå och sällan en orsak.
AIK Saywee
2012-03-13 08:16
Först och främst vill även jag instämma, trots min optimism, i en växande oro över att Sixten´s envishet kan bli en onödig "motståndare" i årets Allsvenska :(

Försäsongen är tyvärr lite underligt planerad och resultaten är ännu mer förvånande, jag orkar inte skylla på någonting, det är lika möjligheter för alla lag och det är knappast troligt att enbart ÖSK drabbas av skit, skador, elände och sjukdomar, eller?

Tackar Lascaux, det var jag som funderade lite över hur vår premiärmotståndare planerat och presterat. ÅFF´s 2-0 mot Syrianska kan ju kanske vara någon slags måttstock.

I övrigt har jag listat ut, men har inte alla matcher och alla resultat ...

IFK Norrköping-ÅFF 3-1 (inför 2500?)
ÅFF-Syrianska 2-0
ÅFF-GAIS 3-2
mot KFF blev det torsk
mot Motala blev det Seger
mot Mjällby blev det seger
kanske flera matcher spelats?

Gissa om nykomlingarnas självförtroende är relativt skapligt.

Underhundar som inleder borta på hundkyrkogård känner säkert ingen press?

Jag tror givetvis på SPORT, men vågar ännu inte tippa premiärtipset, jag är faktiskt rent ut skrivet riktigt orolig, men ...

Heja, SPORT, GFG !!!
Örebro Svartvitt forever
2012-03-13 06:12
Jag håller med dem som påpekar att det oroande med de bedrövliga resultaten i träningsmatcherna är att samma svaghet som ifjol lyser igenom hos Sixten: hans oförmåga att rucka på ett spelsätt oavsett om det finns spelare på planen till det, samt att förlusterna alltid beror på skador, sjukdomar och andra faktorer som ingen kan ta ansvar för. Aldrig hans egna felbeslut. Detta måste ändras om det inte ska barka åt skogen 2012.
Örebro kenya
2012-03-12 23:39
Framåt Blåvitt / Samma clownerier som vi sett under några år. Även ni kommer tröttna.
IFK Göteborg Framåt Blåvitt
2012-03-12 23:33
The king of rap John Alvbåge...vad tycks ?
Örebro kubajonte
2012-03-12 22:47
Jan-Stefan Eriksdotter // Jo ösk svagaste lagdel för stunden tyvärr
Örebro Valderinho
2012-03-12 22:35
Emil Berger har tydligen insjuknat en tredje gång..
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-12 22:07
kubajonte // Nu har jag bara sett NA lite förlängda NA tv men jag skakade nog mer på huvudet till backlinjen än till målvakten. Det är ju riktiga felbedömningar som görs och jag såg att Haginge fick löpa in och rädda mittbackarna vid ett tillfälle annars hade de kommit solo en gång till. Backlinjen är ju alldeles för stillastående och läser situationerna fel.

Offensivt är ju Berisha farligt framme på flera fasta men verkar svag i avsluten

Jaja - Bättre att se bristerna nu än sen.
Örebro Trivseltorsten
2012-03-12 21:40
Birminghamfansen är briljanta. Almebäck medverkande i videon, köra något liknande på svenska kanske =)
Örebro kubajonte
2012-03-12 21:36
Enda man kan säga om Tomer är att det märks att han lirat i mindre ligor än detta. Många osäkra konstiga beslut , samt att hans självförtroende är nog i botten just nu. dock får backlinjen ta på sig en del av detta också. Tyvärr i nuläget är detta klart ösk svagaste del. helt i osynk osampspelta har sett dom matcher som går att se nu Wikström har ett jävla jobb att få ordning på det där. Får hoppas Sandqvist kan bli den säkra målvakt som ösk så onekligen behöver
Örebro DaSa
2012-03-12 20:47
Jag tycker att ÖSK gjorde rätt i att försöka spela sitt spel istället för att anpassa sig efter motståndare och väder. Ingen idé att åka till Danmark för att träna på grisspel, men tycker samtidigt att vi skall plocka fram grisandet i vissa allsvenska matcher men tror inte att vi behöver träna på det nu när de är så få träningsmatcher kvar.

Det som oroar mig mest just nu är att vi håller på att få en ursäkt till att börja serien dåligt. Sixten verkar tyvärr vara en person som gillar att skylla på olyckliga omständigheter när det går emot.

Har inte sett Tomer spela ännu, men av det man läst så verkar han vara osäker. Har han haft ngr dåliga matcher eller är finländska ligan så dålig?! Kanske var bra att vi inte värvade Ojala!?
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-03-12 20:17
Jag var nere en sväng och tittade på träningen idag. Sandqvist såg ut att gå för fullt. Enbart 15 utespelare som deltog, fortfarande många som saknas med andra ord.
Örebro bison
2012-03-12 20:06
TommyS// Tycker inte att Tomers ska lastas för alla målen, men av bilderna på NA och döma s¨å inger han inget förtroende, sen håller jag med dig om att backlinjen går bort sig alldeles för lätt
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-03-12 19:40
@EMagnus

Lycka till,

Nästa år tar vi Brandeborn! :D
Örebro TommyS
2012-03-12 19:25
Av NA:s bilder att döma sällar jag mig tll Tomerförsvararna i den meningen att han inte kan lastas för alla frilägen. Väldigt viktigt att mittbackarna hittar varandra och att det finns en central defensiv mittfältare som tryggt ligger framför dem och kan hjälpa till och falla när en av ytterbackarna går framåt. Igår spelade Alimi där, knappast rätt man. Men tyvärr är jag osäker på om Grahn eller Berger klarar det heller, tror att båda måste spela för att täppa till liknande luckor centralt. Och backlinjen verkade ligga sjukt högt. Vi kommer tokstraffas för det om vi inte justerar.
Degerfors EMagnus
2012-03-12 19:10
Hoppas ni inte får motvind några fler matcher.

Annars såg Tomer och backlinjen stabila ut ? :) ?
Blir nog derby nästa år om vi hänger kvar.
Örebro Grixx
2012-03-12 18:26
Jäpp, så är det. Miljöpartiet och Kalle har egna språkrör ;-)
Örebro pemo
2012-03-12 16:54
OK, men så mycket som Kalle sänker kan jag aldrig göra.
Annons: