/fotboll/osk/forum/2895.aspx/fotboll/osk/forum/2895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-03-20 12:50
Saywee/ Kan det va solna?
Örebro Lascaux
2012-03-20 12:23
Saywee

Kan det va AIK Solna månne?
AIK Saywee
2012-03-20 10:11
D´Artagnan, 09:25,

på sätt och vis har du kanske rätt, eftersom ÖSK enligt den officiella visionen, punkt 2, anser följande ...

"ÖSK Fotboll, ett topplag i norden med frekvent europaspel där framgångskonceptet är attraktiv fotboll som engagerar"

Engagemang även på läktaren, men det blev ganska svårt senast, när stämningen var så hotfull ibland i en blandad publik :(

Åter till matchen mot Syrianska:

Vid sektion A-B, ungefär, hade man inhängnat ett område med gulröda remsor.

Först undrade jag varför det var inhägnat, hade det hänt något där som gjorde det omöjligt att sitta på denna sektion.

Frågade "personal" i halvtid om jag fick sitta där eftersom jag misstänkte att de flesta målen skulle trilla in österut. Han trodde att det var menat att de syrianska supportrarna skulle fatta att de skulle samlas inom detta område, men ingen verkar ha förstått detta, därför blev det blandat publik, med blandade problem, vilket faktiskt var lite förväntat.

Tja, bara ytterligare en grej som inte fungerade perfekt, tur bara att det inte hände något skit som NA kunde jiddra vidare om.

Men vilka var det som "smällde av", både innan och efter match?

Ja, inte var det pyrosaywee ialla fall :)
AIK Saywee
2012-03-20 09:54
bison, 09:34,

helt rätt,
det lilla fina staden Solna som ligger inbäddad i något som kallas för Storstockholm.

Vad jag menar med detta är kanske att, närheten till Stockholm har betydelse, men även tradition och andra möjligheter. Fast "upptagningsområdet" har nog viss betydelse och mycket annat också, som kan erbjudas inom räckhåll i "upptagningsområdet".

För att kika på andra lagsporter såsom hockey och bandy så finns ju andra parametrar, tradition (?) som spelar in och några mindre orter har "stora" lag.

I årets allsvenska så är ju också Mjällby och Åtvidaberg exempel på lite mindre orter som kan lyckas, och gänget från Hisingen, för det är ju inte Göteborg, enligt "göteborgarna" ...
Örebro bison
2012-03-20 09:34
Saywee// Solna AIK
Örebro D´Artagnan
2012-03-20 09:25
Saywee // Även Sixten bidrar till trivsel på läktaren. Det blir bättre i AS då gästande supportrar förvaras i buren på östra.
Men man kan undra vara alla ÖSK supporters är. Mer än hälften av de 1200 i söndags var väl Syrianer.
Lagen i Götebrog har 2000-3000 på sina träningsmatcher.
AIK Saywee
2012-03-20 08:51
TommyS, 08:47,

fel, men jag tror att det folkmängdsmässigt är ganska bra gissat :)
Örebro TommyS
2012-03-20 08:47
Saywee: ogooglad gissning - Kalmar?
AIK Saywee
2012-03-20 08:39
Helt apropå ...

"Folkmängd 69 946 (2011-12-31)
29:e största (av 290)"

Vilken stad kan det handla om och vilken klubb tror ni jag tänker på?
AIK Saywee
2012-03-20 08:19
pemo, 23:34,

jag tyckte iallafall att ÖSK spelade mycket bra i matchen mot Syrianska och berömde väl speciellt Kalle Holmberg i ett par inlägg, han var/är riktigt lovande :)

(vet inte om hela inlägget riktates till/mot mig, för då har du nog läst fel i mina inlägg?)

Största problemen under den matchen, fanns tyvärr på läktaren här och var, men det är ju inte Sixtens jobb att fixa trivseln där, den måste vi alla jobba för tillsammans.

Tror envist på att det finns en chans till medalj, för jag kan inte komma på varför den chansen skulle vara omöjlig ?

Vet att några tycker det är fel och galet att tro så optimistiskt, men det skiter jag högaktningsfullt i, det är min åsikt och min tro, den kan ingen ändra på i nuläget !

"Against All Odds, PC"
Örebro D´Artagnan
2012-03-20 08:08
Örebro D´Artagnan
2012-03-20 08:08
Grixx //Håller med, jag scrollar. PUSS!!
Örebro Grixx
2012-03-20 07:52
D'artagnan// Vilket gnäll på dig. Scrolla!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-03-20 07:44
pemo //Vilket jävla gnäll på de som tycker annolunda än dig. Har Du inte fattat att det är Du som GNÄLLER. Men gnäll då inte på andra att dom gnäller. För mej får ALLA gnälla.

Har vi vunnit över något suspekt öststatslag i år?
Det behövs folk med olika kunskap och tyngd i styrelsen!!
Det är dom som du tycker gnäller som aktivt försökt bidra till att förbättra stämningen i truppen!!
Jävla gnäll om tränarna, låt dom som tycker dom ska sparkas få tycka det !!

Fortsätter scrolla !!!

Örebro pemo
2012-03-19 23:34
Saywee // Jag har årskort på sittplats, men skall bjuda med en kund som håller på ÅFF ( sedan 60-talet ) och då vill jag att han skall sitta i närheten av mig.
Alltså nägonstans på M eller N.

För övrigt blir jag fundersam. Vinner vi är det något suspekt lag från någon katastrofal liga i östern. Får vi stryk så är det lika illa och vi åker ur allsvenskan.
När vi så vinner över en allsvensk konkurrent, så är det inte heller bra, då Syrianska tydligen inte heller är någon värdemätare. Vad begär ni?

Lussnar man sedan på "helgonet" Nordahl, så finns det ingenting som är bra.
Jag har all respekt för Thomas gärningar på fotbollsplanen. Där var han landslagsmässig. Men som tränare har han inte gjort något större väsen av sig. Och som ÖSK-tyckare tycker ( !! ) jag att han börjar bli tjatig. Kanske därför han inte får plats i styrelsen. Där behövs det nog folk med framtidstro och positiva tankar.

Nu såg jag bara andra halvlek i lördags på en stötig datorsändning. Men tillräckligt för att se hur mittfältet tappade focusen i 20 min. Men jag uppfattade det inte som någon fara direkt.

Sedan läser man i intervjuer att stämningen är bättre och folk har kul både på planen och bredvid. Vad händer då? Jo, då kommer domedagsmaskinerna in och klagar igen. Det får inte vara för roligt, då kan man tappa focus. Suck!!

Jag skulle ju hålla mig borta med kommentarer tills efter ÅFF-matchen, men ibland måste jag reagera lite. När jag läste länken som någon skickade om träningmatcher, så har vi varken mer eller mindre än de flesta i allsvenskan.
Dessutom var inte den senaste matchen inräknad, så vår medelpoäng blir ännu lite bättre.

Å sedan tjata om att tränarna skall få sparken.....vi kan väl börja spela först?
Frågan är väl i sådana fall om inte Norling och Stahre riskerar sprken före Sixten? Eller handlar allt om resultatet mor Elfsborg i helgen? Då hoppas jag på storstryk, eftersom vi vann förra året. Och då vet vi ju hur det gick i serien.

Men, hur det en går så kan vi väl skippa domedagsbasunerna? För om vi vinner, så har säkert Elfsborg inte fullt lag eller är slitna så det inte betyder något. Och får vi stryk så är det superettan nästa?

Nåja, ett levanbde forum kräver olika åsikter. Och vi behöver inte vara överens.
Men det är roligare att läsa om ÖSK:s träningar och matcher, än spekulationer om vilka gamla avdankade tränare vi skall plocka in i sommar.

Keep on rockin´in the free world.

Örebro kenya
2012-03-19 22:54
Osiako till Rumänien men bara fram till i sommar.

Då vet vi vart vi kan leta om innermittfältet inte håller fram till uppehållet.
Örebro Valderinho
2012-03-19 22:41
Nu har Kallegol fått viruset också. Nu skriver han på twitter "fucking hell)".
Örebro jocke.
2012-03-19 22:41
Att tolka av Kalle holmbergs twitter verkar han ha blivit (rejält) sjuk han också.

Imorse: "virus...", och senare nu ikväll: "fcking hell!!!!!"

Hoppas det inte är något allvarligt!
Örebro kubajonte
2012-03-19 22:10
Sticker ut Hakan och tror ösk plan för ösk truppen kommer först 2013
Örebro kubajonte
2012-03-19 22:09
Wopps dubbelpost
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-03-19 21:20
Sticker ut haken och säger (skriver) att Kubanerna får iväg 2 bussar till bortapremiären mot Mjällby. Anmäl dig om du inte redan har gjort det.
AIK Saywee
2012-03-19 20:43
Sticker ut hakan och tror att ÖSK tar medalj i höst :)
Örebro Marta (hane)
2012-03-19 20:36
Sticker ut hakan och säger att Haddad gör minst 10 pyts i år.
Örebro ÖSK Fans
2012-03-19 20:17
sticker ut hakan och säger att Haddad inte spelar något i årets allsvenska..
Örebro D´Artagnan
2012-03-19 20:08
Så här går det för det nya U21-laget
Örebro Grixx
2012-03-19 18:27
Tycker att spellevinken Alvbåge var klockren med diverse filmer i början. Det var helt nytt för oss och det uppskattades. Utvecklingen av det hela kändes en aning sämre allt medan tiden gick, samtidigt som vi blev lite hemmablinda av det hela, kanske även Alvbåge. Allt har sin tid även detta. Med tiden kommer vi säkert att kunna plocka några klassikerfilmer men mot slutet blev det väl tramsigt. Nya spellevinkar kommer och går men klubben består....
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kenya
2012-03-19 17:43
Skadade spelare är ju vår melodi så varför inte?

Fast MFF lär väl ligga bra till om de vill förstärka i de bakre regionerna.
AIK Saywee
2012-03-19 17:15
Marta, jag tror att det är viktigt att det blir EN grupp med bra "vikänsla" som har trevligt och kämpar åt samma håll gemensamt, i stället för olika grupperingar, vilket kan ha förekommit tidigare ....?
AIK Saywee
2012-03-19 17:09
pemo, 16:00,

jag vet inte, men på vilket sätt vill du köpa biljetter?

Via nätet, vid BA eller uppe på sta´n, eller på annat sätt?

Tror inte att det blir utsålt mot ÅFF ...
Örebro Marta (hane)
2012-03-19 17:07
Antar detta är ett steg i att göra arbetet mer fokuserat och målinriktat. Bra där! (i tanken iaf, så får vi se hur det blir i praktiken)

saywee/ Tycker nog bl.a. Tomer verkar va en ny potentiell spellervink. Inga fel att ha en sådan i laget, kan nog många ggr t.o.m. vara väldigt bra. Konsten, antar jag, är att ge dem lagom mycket plats utan att de tar för mycket plats från övriga, samt att man även får dem att foga sig i de övergripande överenskommelserna.
Annons: