/fotboll/osk/forum/2879.aspx/fotboll/osk/forum/2879.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubajonte
2012-03-27 13:05
Saywee va vad var det som var en underlig inledning :) ? tyckte det var glasklart, Föresten tänk såhär den som väntar på något gott......... nej inga tråkiga gamla dammiga ordspråk här inte , nej hade inget mer av värde att säga eller jo kanske en sak till jag är 110 % säker på att Rama lämnar i sommar, Tror han brinner mer för att komma vidare i karriären än för Örebro som aftonbladet tyckte, Tror du ÖSK kommer klara av att göra en bra affär där ?
Örebro N:o 6-10
2012-03-27 13:03
För det hjärta...
Verkar vara ett klokt och genomtänkt tips, på några punkter är jag dock oense med dig. Jag tror Malmö kommer högre och Djurgården lägre i tabellen. Jag har i mitt tips förutsatt att Haddad inte spelar i år, en Haddad i form skulle vara en ren bonus! Borde innebära 10-15 mål och ett rejält lyft i tabellen
1 IFK Göteborg
2 Malmö FF
3 Helsingborg
4 Elfsborg
5 Kalmar FF
6 AIK
7 Örebro
8 Häcken
9 Djurgården
10 Gais
11 Norrköping
12 Gefle
13 Gif Sundsvall
14 Åtvidaberg
15 Mjällby
16 Syrianska FC
Örebro För det hjärta som brinner...
2012-03-27 12:52
Brukar alltid tippa ÖSK i topp, då hjärtat så gärna vill att just vårat vackra ÖSK ska få hamna högst upp i tabellen någon gång.
Men nu har jag i år tippat tabellen lite mer utifrån hur försäsongen sett ut, hur förra årets Allsvenska slutade och vilka värvningar resp. förluster dom Allsvenska lagen gjort inför detta år.

1 IFK Göteborg
2 Elfsborg
3 Helsingborg
4 AIK
5 Kalmar FF
6 Malmö FF
7 Djurgården
8 Häcken
9 Örebro
10 Gais
11 Norrköping
12 Gefle
13 Gif Sundsvall
14 Åtvidaberg
15 Mjällby
16 Syrianska FC
AIK Saywee
2012-03-27 12:28
Sogen, tackar, jag visste inte helt säkert, man anade att det kunde vara så ...
AIK Saywee
2012-03-27 12:26
kubajonte, 12:14,
lite underlig inledning i ditt inlägg tycker jag, men jag gillar verkligen även andras tjat, endera bemöter jag, eller skrållar, eller ignorerar, det är det vanligaste sett ur min synvinkel, inget konstigt att vi alla tycker lite olika, trots att vi hejar på SPORT :)

MEN om vi inte bör diskutera sådant som diskuterats tidigare, måste vi ju försöka hitta nya diskussionsämnen, och det är inte allid helt lätt.

Jag hade tidigare under morgonen ett diskussionsförslag i min skalle, som kanske kunde vara något nytt, det handlar om vilka bollar man använder, vet att bollarna är runda, men det handlar om olika fabrikat och kanske till och med olika bollbanor ...

... inte vet jag :)

Å du, varför är detta en mellansäsong, jag är jädrigt trött på sportklubbens mellansäsonger sedan 1908, nu vill jag att det händer, helt plötsligt, jag har inte all tid i världen ...

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro deportivista
2012-03-27 12:25
För att få lite fart på diskussionen - är ÖSK 2012 bättre än ÖSK 2011? Vi vet ju inte ännu vad spelarna går för, men om man tänker position-för-position...

MV Alvbåge (2011) - Sandqvist (2012) 0-1
Jag tycker nog att de är ungefär jämbördiga, med ett litet plus för Sandqvist för att han är bättre i luftspelet, vilket jag tror ÖSK behöver mer än reaktionssnabbe Alvbåge.

HB Haginge (2011) - Haginge (2012) - samma (0-1, fortfarande)

MB Wikström (2011) - Wikström (2012) - samma (0-1, fortfarande)

MB Almebäck (2011) - Berisha (2012) 1-1
Svårt att säga, vi saknar Iron-Mikes snabbhet och hårdhet, men får en spelare som jag antar är bättre med bollen och positionsmässigt.

VB Wowoah (2011) - Wowoah (2012) - samma (1-1)

Def mitt/spelupplägg: Kihlberg (2011) - Grahn (2012) 1-2
En rejäl kvalitetshöjning, Kihlberg hade blivit för gammal.

MF spelupplägg: Gerzic (2011) - Berger (2012) - (1-2)
Berger gjorde det bra ifjol, och kan bli ännu bättre i år. Gerzic hade en tendens att vara fantastisk i vissa matcher men osynlig i andra- jag tror Berger blir jämnare.

MF offensiv: Bedoya (2011) - Alimi (2012) 2-2
Jag ger Bedoya förtroendet eftersom han gjorde det bra i ÖSK under flera säsonger, men Alimi har stora möjligheter att bevisa sig överlägsen

Anf, H: Rama (2011) - Rama (2012) 2-3
Ett år till i klubben för att lära sig taktiken, men också för att lagkamraterna har lärt sig att täcka upp bakom Valdet så att han kan göra det han är bäst på...

Anf, C: Haddad (2011) - Haddad (2012) - (2-3)
Hoppas, hoppas, hoppas att Wille får vara skadefri, då ser det riktigt bra ut.

Anf, V: Lushtaku (2011) - Bamberg (2012) 2-4
Bamberg är en klass-spelare.

Som helhet så är ÖSK:s förstaelva som jag ser det bättre än ifjol, och jag tycker också att värvningen av Bunjaku till tränarstaben är klockren. Han kan fotboll, och kan skapa trivsel för våra Kosovo-vänner. Jag ser också det som en stor fördel att ÖSK har många bra frisparksläggare då lite "enkla" mål på fasta situationer behövs. Det var en detalj som Paulinho (och Gerzic) inte bidrog med ifjol..

Örebro Sogen
2012-03-27 12:22
Angående Eija så är hon inte anställd 40h i veckan. Hon har andra uppdrag också Kif Örebro, nåt Damlandslag osv osv.

Hon är nog ingen jättedyr kostnad för klubben trots allt.
Örebro kubajonte
2012-03-27 12:14
Saywee , Detta har diskuterats förr om och om återigen.Jag tycker du ska tjöta på, För den sakens skull så får du lov att hållas med att vi andra tjötar på om saker du inte håller med om ( Årets målsättning t.ex)

Jag personligen är helt övertygad om att 2012 är bara en mellansäsong för ösk och att både ösk och styrelse är medvetna om det.

Varför tror jag det , Tycker det är dom signlaner man får från ösk och jag tycker dom har värvat för det också.

Bara för att jag tror så kommer jag inte sluta gå på ÖSK matcher när jag kan, Men så är det min hjärna kan inte realisktiskt nånstans säga att ösk är ett lagen för toppen redan i år.
För övrigt tror jag att publiksnittet kommer överlag vara bättre i år på Behrn Arena och alla allsvenska arenor ( Utom möjligtvis Södertälje)

Danke Schön Kubajonte
AIK Saywee
2012-03-27 12:06
Mina svartvita vänner, finns det någon framtidstro, tror vi på klubben eller är det bara en massa slentrianmatcher som skall spelas av 2012?

Publiksvek och en klack som inte växer, är det framtiden?

Finns hoppet, finns tron, finns spänningen?

Jag förmodar att SIxten, tycker att vi skall vara underhundar, topp 16 blir bra, för då sitter han ju säkert, vad som än händer ... han har säkert en hel del att säga till om årets målsättning, vilken jag väntar mycket spänt på, innan jag tjatar vidare.

Blir det en målsättning sämre än topp fem, kommer jag nog att välja, endera att tjöta sönder detta forum eller att totalt ge upp det meningslösa tjatet ...?

Heja SPORT, GFG !!!

Tippar: Åtvidaberg-Örebro 2-0 (inget annat)
Örebro Lekiller
2012-03-27 12:01
saywee/ Anders K = målvaktstränare Thomas A = fys Fördelningen mellan Sixten och Lars är jag dock inte riktigt 100 på.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kenya
2012-03-27 12:01
Kubajonte / ÖSK tippades omkring 8-11.
Örebro kubajonte
2012-03-27 12:00
Hitta denna länk så tippas ÖSK av dom Allsvenska kollegorna klar övervikt på 11 placering ( Inga nyheter där inte )

Ps Kenya hade du inte betalat några kronor extra för att se Sixten i Big Brother ? Det hade iaf jag
Örebro kenya
2012-03-27 11:57
Vem vill inte smyga i de hemliga korrioderna? Låter spännande!

Någon Big Brother deltagare blir han aldrig vår käre Sixten men tror inte de påverkar hans roll som tränare på något negativt sätt.

Vi ska väl vara glada att han inte tippar oss. Tror inte han tippat rätt segrare ngn gång - han brukar väl som alla andra tro på Ellos.
Örebro kubajonte
2012-03-27 11:55
Kenya// Fan jag missa det kommer du ihåg vad alla tippa ÖSK och jag vet inte om Sixten tippa sig själv ? , mja som Saywee säger Sixten är ingen mediaglad person direkt brukar se aning plågad ut vid varje intervju,
oavsett resultat tror jag Sixten får en säsong till på sig att visa att han är den tränare som är bäst för Örerbro i nuläget
AIK Saywee
2012-03-27 11:48
kenya, 11:39,

fy fasen vilka klena optimister, tror inte på sig själva :(

Men jag förstår att Sixten såg plågad ut, för media är inte hans grej, vill nog hellre smyga i de hemliga korridorerna.

Undrar hur länge han blir kvar i klubben?

Jag väljer att ge honom chansen att bevisa vad som kan presteras med denna fantastiska trupp, innan sommaruppehållet.

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro kenya
2012-03-27 11:39
Sixten har gjort sitt på upptaktsträffen. Han hade med sig Grahn som sidekick och båda såg lika plågade ut.

Sixten tippa Real GBG som vinnare.
Örebro ÖSK Fans
2012-03-27 11:38
Artwork

tack! Bamberg inte med eller?
Örebro Artwork
2012-03-27 11:26
@ÖSK Fans:

Valdet tränar och tar nog en startplats mot Forward...
AIK Saywee
2012-03-27 11:13
ÖSK Fans, 10:58,
instämmer och undrar samtidigt om någon annan har koll, för det är ju två mycket viktiga spelare, som behövs i så många matcher som möjligt, men var det nackspärr och häl (?), kanske går över relativt snabbt, det är nog bara "försiktighetsåtgärder", om de inte spelar i morgon i STADSDERBYT.

Alla till BA och ..

Tippar: Örebro-Åtvidaberg 2-0 (inget annat)
Örebro ÖSK Fans
2012-03-27 10:58
saywee

synd att den inte är aktuell...känns som en väldigt viktig fråga så nära premiären...
AIK Saywee
2012-03-27 10:48
ÖSK Fans,
jag vet inte mer än det som står på eyravallen.se, dvs under "eländeslistan"
Örebro ÖSK Fans
2012-03-27 10:38
Fler än jag borde väl vara intresserade hur det är med Valdet och Bamberg?

Är dom med och tränar?
AIK Saywee
2012-03-27 10:38
Det jag klurar lite över är om Eija har tillslagstränarjobbet som heltid, dvs 40 timmar i veckan ungefär?

Är nog lite inne på Marta´s och Jan-Stefans tankar och dessutom vore det väl bra om det fanns tränare som är allround, dvs klarar av flera saker att träna.

Men, jag skall villigt erkänna att jag inte riktigt vet vilka "detaljer" de olika tränarna jobbar med. Eija´s jobb kan jag till vissa delar förstå, men vad gör Sixten, Lars, Anders och Thomas?

Självklart förstår jag till stora delar, deras ansvar, men hur ser de andra lagens tränarstaber ut, kan man jämföra med andra klubbar?

M.a.o. har vi det optimala tränarteamet (eller heter det tränarstab?).

Kanske, kanske inte .....
Örebro Lekiller
2012-03-27 09:19
Att ha olika tekniktränare kan ju aldrig vara fel. Det viktigaste är ju att de får tid att utföra sitt arbete på ett bra sätt. Tycker man bör ha så många tekniktränare/specialtränare som man kan. Kan ju aldrig vara fel om det onte går till överdrift.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-03-27 08:49
När det gäller diskussionen runt Eija tror jag nog hon tillfört en del. Ändå känns det som om jag hellre skulle vilja se en generell duktig tekniktränare som jobbar individuellt med både A- och U21-truppen. En tekniktränare som också inkluderar tillslagsträning. Känns lite overkill att ha en person som enbart tittar på, förvisso viktiga, tillslagen.

Å andra sidan hörde jag att Eija inte enbart tittar på tillslag vid skott utan lika mycket i passningsspelet. Men jag skulle vilja bredda utnyttjandet av resursen.

T ex: Hur ofta ser vi inte hur framåtlöpande spelare får bollen slagen på sig istället för en bra skruv framför sig som dessutom tvingar den framåtlöpande spelaren att ytterliggare öka farten? Nej ofta får spelaren stanna och vänta in passningen. Bara en sådan detalj

Örebro Sogen
2012-03-27 08:22
Marta
Även om det inte syns så mycket å att eija får skiten för sammys värdelösa hörnor så är det många spelare som vittnat om att dom har fått ett mycket bättre tillslag tack vare Eija. Bland annat kalle Holmberg.

Dock tror jag hon gör mer nytta i u21-truppen.
Örebro Marta (hane)
2012-03-27 08:18
Grixx/ Ja det låter ju bra, men vad hände i övrigt med avslut, skott, hörnor, frisparkar förra året. Jag såg snarare en avmattning i utvecklingen. Jag tycker det är en mycket märklig investering. Men det beror så klart på vilket avtal man skrivit. Jag är dock högst skeptisk till det kortet överlag (trots att Kalle är nöjd).
Örebro Grixx
2012-03-27 04:45
Marta (hane)// När man frågade Kalle var han fått sitt perfekta tillslag ifrån så sa han att det var Eija som lärt honom det.
AIK Saywee
2012-03-27 01:59
Trots att några anser att jag inte är fotbollskunnig, så känns det roligt att det finns fler optimister, som kanske inte heller kan fotboll ;)

Expressens sportguide
Samuel Wowoah

"Övre halvan av tabellen i alla fall ... ja topp sex.
- Sen kan det bli allt ifrån etta till sexa ..."

AB´s Fotbollsbibel
Sven Dahlkvist

"- Trea eller fyra."

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-03-27 01:03
Förlåt att jag tjatar så mycket, men det är den förbaskade fotbollsnerven som spökar.

Jag har inte riktigt släppt ett inlägg, tror det var OREBRO, som hade detta med personalkostnader för de allsvenska lagen, som länkades.

Dessa staplar som presentrades hade ju så olika innebörd att man fick svårt att jämföra de olika lagen på något, sätt, jag förstår inte bakgrunden till eller hur underlaget för denna presentation genomförts.
Annons: