/fotboll/osk/forum/2868.aspx/fotboll/osk/forum/2868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-03-31 09:24
@MA88:

Hur roliga är Kalmar, 0-0 eller 1-1 mot Sundsvall i eftermiddag, om inte snön ställer in förstås. Jädra premiärväder :(

Örebro Pennybridge
2012-03-31 09:14
Angående uppladdningshak..

..Vi i styrelsen önskar också vi kunde ha ett stamhak.. men då samarbetet inte fungerat med tidigare ställen.. där vi blivit utkastade utan direkt anledning eller att stället helt enkelt inte funkat i helhet.. vårt mål är att ha ett uppladdningshak under flera år och inför den här säsongen gick flera personer ut till olika ställen och kollade intresset från deras sida..

..kan nämna att Bells (nygatan) och Engelbrekts kvarterskrog var länge dom "Hetaste" alternativen.. sen började vi föra en god dialog med Pitchers, MEN dom vill inte reservera åt oss i samband med stormatcher.. då ville dom att vi skulle vara någon annanstans för att t.ex. AIK-anhängare ska kunna ladda upp där när dom är på besök..

..Stallyktan kom in lite i sista stund och kontaktade oss och presenterade en idé som föll oss väl i smaken där våra önskemål och eventuella krav uppfylles med mycket god marginal.. och är ölpriset viktigare än att kunna samla alla svartvita supportrar på samma ställe? om ni ser länken på dom matalternativ vi jobbat fram och jämför med deras ordinarie menypriser så är det sjukt bra priser.
(( Stallyktans Hamburgare, inkl. stor stark 120:- ordinarie: 129:- utan dryck ))

Stallyktans lokaler är dessutom väldigt trevliga och rymmer ca 120 pers (plus 40-50 med "utegården").. vilket är lagom stort för oss! Dom är öppna till alla våra idéer och få ställen tillät oss att ha "livemusik/DJ-bås" som vi kommer ha i premiären. Det bemötande som vi fått hos stallyktan i samband med besök och styrelsemöten har vart väldigt goda och dom är överlyckliga att vi vill vara där då sommaren är "lågsäsong" för dom i vanliga fall.. och reaktionerna inom klackkärnan har vart enbart positiva!

Vi hoppas att samarbetet med stallyktan ska vara långsiktigt och framgångsrikt!

VIll bara ge er lite "bakgrundsfakta" till varför det blir stallyktan!

Så skyll mer på örebros krogar som hellre har 08-supportrar än örebro-anhängare på sina uteserveringar i sommar..
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-03-31 08:50
Hur ser startelvan ut inför måndag?

Jag vill se följande (även om det inte är troligt)

-------------Sandqvist
Berger-Berisha-Wickström-Wowoa
---------------Grahn
---------Alimi-------Holmberg
Ibrahim-------------------------Valdet
----------Atashkadeh
AIK Saywee
2012-03-31 08:49
707, 16:55,

tyckte väl ändå, att det var något bekant med ditt nic :)

Önskar dig välkommen ÅTER som skribent då !
Örebro kubajonte
2012-03-31 03:53
Pläpet / / Läste bloggen var helt ok , bara kör på med intervjuver med olika folk från olika lag så kanske man hoppar in då och då och checkar vad som skrivs
AIK pläpet
2012-03-31 01:35
hejdär alla allsvenskafans, jag har precis startat min blogg om svenskfotboll, och önskar att få hjälp med lite tips om vad jag skall skriva om, vilka jag skall intervjua, allt! var med och tyck till. Hjälp mig att utveckla sidan. och ge er intressanta intervjuer med intressanta spelare! kan vara precis vem som helst, kommer göra mitt bästa! http://storafotbolls.blogg.se

MVH Soop
Örebro Artwork
2012-03-31 00:37
Färsk intervju med Mirza Jelecak...
Örebro Oggeboi
2012-03-31 00:20
Det måste vi slå. Många borde ju vara nyfikna på nyförvärven med Grahn i spetsen. Visst kan de bli slå att försäsongens blandade resultat o speciellt Forward matchen gör att några gnällspikar stannar hemma. Men den siffran borde vi slå iaf.. Fy fan va härligt att det äntligen drar igång!!! :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-30 23:45
Det var 6094 pers i premiären mot Åtvid 2010.

Tror ni vi slår den publiksiffran på måndag?

Alla till Behrn Arena på måndag!
Örebro kubajonte
2012-03-30 23:44
Harry Crips// är inte gubbe riktigt än ;) men håller med Stallyktan känns jävligt otaggat för en fotbollssupporter alltså
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-03-30 23:23
Jag tycker det är tråkigt och synd att kubanerna byter uppladdningsställe varje säsongen. Jag skulle önska att kubanerna kunde ha mer som ett stamställe som man kan säga att det är ÖSK-suppotrarnas mecka.

Där man kan få schysst öl för en billig peng.
Örebro Harry Cripps
2012-03-30 22:58
Jag kan bara konstatera att det är jättebra för oss prostatitgubbar att årets uppladdningar skall ske på Stallyktan. Dyr öl och bara en toalettstol, just det, inte ens en pissoar.
Vad är det för laddarställe för fotbolls supportrar?
Örebro Oggeboi
2012-03-30 22:39
Så jävla taggad nu inför måndag!!

Tyvärr har man ju gått o skadat knät o kan in te gå med i marchen o de e segt som tusan!
Örebro Roswall
2012-03-30 22:15
Vad säger ni om denna? Rätt fint ändå!
Örebro kubajonte
2012-03-30 22:15
Aaron Winter frågan är ju Hur hamnar en öskare i skåne regionerna överhuvudtaget ju ;- )
Örebro bison
2012-03-30 20:39
Mata inte trollet
Örebro Valderinho
2012-03-30 20:22
Vad står det på Kalmars tröja runt axlarna.."CP"..säger väl allt.
Örebro zxcv
2012-03-30 20:02
MA88// Det enda som skiljer ÖSKs och Kalmars tröja är färgerna ditt pulver:)

Samt att vi har schysstare reklam
Örebro widemarsh
2012-03-30 19:52
MA88// Du hyllar Kalmars tröja och sågar ÖSKs, fast dom har exakt samma design?
Örebro Aaron Winter
2012-03-30 19:26
Tror det är lite dåligt med ÖSK:are i Malmö. Två stycken vad jag vet, jag och en till =)

Sprang in på Niklas Skoog häromdagen för övrigt =)
Örebro kubajonte
2012-03-30 19:26
det där med träningsmatcher är upp till var och en tycker jag, Personligen anser jag inte att man är mer supporter än nån annan för att man går och ser träningsmatcher eller inte, enda jag själv var på var Syrianska, resten som gick att se såg jag över streamen. :) ser fram emot lite stekhet ösk premiär nu på måndag då jäklar
Örebro Seniorkuban
2012-03-30 19:14
kubajonte // Tack för tröstens ord men det känns ändå som ett svek att stå över träningsmatcherna. Men nu är försäsongen äntligen slut. För två år sedan gjorde vi en trygg premiär mot Åtvid, traditionen talar för ÖSK!
Två mål av Rama och ett av Astvald, det är mitt tips - säkert i underkant. Forza Svartvitt!
Örebro kubajonte
2012-03-30 19:13
Gustaf Crona ( som jag gillar skarpt ) Säger sitt om ösk
Örebro KCMarten
2012-03-30 18:56
MA88 //

Läst på Markkuahonen:

"ÖSK har i mina ögon alltid stått för en tråkig fotboll och tröjan är inget undantag. Rent men trots det riktigt ofräsch."

Du känns som en riktigt gammal Kalmar relik från 80-talet. Har du fullständigt missat hur ÖSK spelar fotboll de senaste åren, lovordade av de flesta förståsigpåarna.

Sen undrar jag hur vitt kan bli ofräscht? Det låter mer som om du har ett horn i sidan mot ÖSK än en seriös bedömning.

Sen är det ju spännande att en kille som håller på Kalmar kan tycka att ett annat lag spelar tråkig fotboll...

Nä, snacka om en oseriös partsinlaga.

Gå tillbaka till KFF forum annars skall jag hemsöka ert forum med ett antal ÖSK positiva inlägg om dan.

Försvinn, Troll!!
Örebro 707
2012-03-30 18:53
kubajonte// Jag ska inte tippa för jag är alltid för optimistisk el ska man säga naiv. Enda chansen för oss att ta guld är att jag tippar att vi tar dubbeln ;-)

Skämt åsido...tippat att Malmö vinner och ÖSK sjua. Häckem gör bra säsong. Kalmar största besvikelsen!
Postat via SvenskaFans-appen
Kalmar MA88
2012-03-30 18:36
Tråkiga Örebro står även för matchtröjan... www.markkuahonen.se
Örebro kubajonte
2012-03-30 17:49
Seniorkuban // Då har du tur , Denna försäsong har varit lika lustig som gårdagens pizza som man ska trycka ut ur toaletten ( Med andra ord du missa inte mycket av värde )
Örebro Seniorkuban
2012-03-30 17:34
Jaha, så gick ännu en försäsong och för första gången på många år har jag inte sett en enda träningsmatch. Känner mig som en värsta sortens medångssupporter.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-03-30 17:29
På måndag är det inte bara premiär, det är premiärmarsch också. Kubanerna satsar på den störta marschen någonsin.

Se länktips för information om uppladdning och premiärmarsch m.m.

Alla är välkomna att delta!
Örebro kubajonte
2012-03-30 17:28
Ririobban veteteusan om du var för optimistisk jag tycker lagen 8 till 13 egentligen på din tabell kommer slåss om varandras platser denna säsong :)
707 vad tror du om årets säsong då
Annons: