/fotboll/osk/forum/2853.aspx/fotboll/osk/forum/2853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-04-03 13:53
@Bulten i Boo:

Anfall är bästa försvar, hehe, spel på en planhalva, Sixten, tänk efter lite, offensiv och nästan helt försvarslös fotboll :)
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-04-03 13:42
För det hjärta som brinner //
Vill göra en ändring där.

Bamme istället för Astvald.

-----------------------------Tomer------------------------------

Hagge--------Berisha--------Wikström--------Wiktorsson

----------------------------Berger-----------------------------

---------------Grahn---------------Alimi----------------------

--------Bamberg---------William-------------Rama----------
Örebro bison
2012-04-03 13:33
Ska du ha in Berger mot Mjällby lär du få uppfinna en mirakelmedicin mot körtelfeber........
Örebro För det hjärta som brinner...
2012-04-03 13:08
När matchen mellan Mjällby och ÖSK spelas, önskar jag följande start 11a.

-----------------------------Tomer------------------------------

Hagge--------Berisha--------Wikström--------Wiktorsson

----------------------------Berger-----------------------------

---------------Grahn---------------Bamberg-----------------

--------Astvald----------William-------------Rama----------
Örebro Bulten i Boo
2012-04-03 13:05
Jag tycker att vi ska köra på ursprungsuppställningen 1-1-8, åtta anfallare, en halvback, en back och en målvakt! Full fart framåt, Wiken, Grahn och Sandqvist håller tätt bakåt! ;-)
AIK Saywee
2012-04-03 12:58
kubajonte, även jag kan tycka att SIxten borde fundera över spelsystem och förändringar och coachning, det har jag gjort i flera år, men vad hjälper det när envisheten oftast segrar, men jag är inte helt säker på att han skall avgå efter premiärmatchen, som svartvitseger! verkar tycka ...

... han skall få några ytterligare chanser att visa vad han kan åstadkomma med våra fina killar, som värvats så perfekt, från Sjögren.

Det håller dessutom inte att spela ihop ett lag under den allsvenska säsongen, det är för sent påtänkt och nästa år har vi ett nytt lag att spela ihop.

Heja SPORT, jag ger aldrig opp !!!

Orka ....
Örebro kubajonte
2012-04-03 12:51
Hållar lite halvt med att med nuvarande spelar material tycker man att Sixten för fundera över om Ösk klarar att lira 4--3-3 känns ju som den offensiva fotboll som Sixten vill stå för inte skulle försvinna för att man ändra lite på spelsystemet
AIK Saywee
2012-04-03 12:45
@svartvitseger!:

Menar du verkligen det du skriver, efter en enda match, och där kom du redan med det första avgångskravet ?

Vi gjorde ju iallafall 3 mål :)

Jag väntar in de fem första matchernas resultat innan jag bedömer Sixten och hans älvor.

Heja SPORT !!!
Örebro svartvitseger!
2012-04-03 12:38
Säger samma sak i år igen Sixten håller inte 4-3-3 går inte längre med dom spelarena vi har tyvärr måste Sixten avgå!
AIK Saywee
2012-04-03 12:37
@Bulten i Boo:

Deltager en liggande spelare i spelet, eller inte, vilka regler gäller för spelare som ligger och vilar sig under match och framförallt, varför ligger spelaren ?
AIK Saywee
2012-04-03 12:27
BiB, blev ytterligare ett inlägg som svar på din fråga.

Domarna skall kunna alla regler och kunna tillämpa dessa, även om de bara är människor. Dessutom är det ju åtta ögon som beskådar matcherna, fast jag vet inte så mycket om 4:e domarens befogenheter utöver att visa tilläggstiden.

Känner att de troligtvis har det svåraste jobbet under en match och skulle inte vilja vara i deras kläder, nej de är ganska utsatta, men jag vill ändå att de agerar bestämt, tydligt och efter de regler som gäller, så gott de kan.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-03 12:26
Har tittat på de rörliga bilderna nu och kan då konstatera att en liggande Haginge upphäver offsiden vid 2-0. Målskytten är i linje med Haginge, så det var ingen offside.
AIK Saywee
2012-04-03 12:19
BiB, funderar bara på om "blinn-Anners" är frisk, förlåt jag menar Frisk ???
Örebro Bulten i Boo
2012-04-03 12:15
Saywee// FIFA-standard lär det ju vara och SvFF lyder absolut under FIFA i det sammanhanget och Allsvenskan är ju en av SvFF arrangerad tävling. Ja, att domarna ska ha absolut kunskap om alla regler är ett oavvisligt krav! Eller?
;-) Annars kan vi kasta in "blinn-Anners" på linjen!
I Korpen och i ungdomsserier gäller väl andra regler..
Oddevold *Mackan*
2012-04-03 12:09
Någon som har Berishas skadestatus? Vågar vi hoppas på honom mot Mjällby?
AIK Saywee
2012-04-03 11:51
Är detta med offsideregel efter ribb/stolpskottreturer internationell eller europeisk standard, gäller det lika i alla divisioner, "all over the world"?
(pemo, ps ELO)

Är sidorna som presenterar dessa regler uppdaterade, vad gäller eller snarare vad gällde igår, på Behrn Arena i verkligheten?

Har alla våra domare koll på alla regler och kan agera efter dessa?
Örebro Bulten i Boo
2012-04-03 11:33
@TommyS:

Tack, Tommy för en bra länk! Då hade jag rätt iaf om det nu inte är så att tillämpningen ändrats sedan BBC-artikeln skrevs? Men, det är väl inte troligt..
När det gäller situationen igår så säger magkänslan mig att linjemannen faktiskt inte "hade en aaaning om" var spelaren som sedan gjorde mål befann sig när Bergström sköt sitt (luriga) skott och därför friade..
Örebro TommyS
2012-04-03 11:21
Bulten i Boo, du har rätt, kommentaren du hittade stämmer inte. Retur från stolp/ribbskott liksom blockerade skott betyder inte ny spelsekvens - spelare som var offside ursprungligen är fortfarande offside efter retur. BBC beskriver det bra här.

Örebro Grohl
2012-04-03 11:20
Walter Gigena//
Absolut! Jag håller med, men det var ju också första 30 som det var total katastrof i försvaret. Det var lite det jag ville komma åt, att det inte bara var försvararnas fel.

Det fjärde målet kan man ju inte komma undan att det är P11-nivå på försvarsspelet, där kan inte mittfältet lastas alls.
Örebro Sekt. E
2012-04-03 11:18
Jag satt också och hoppades på byten i paus, men å andra sidan vann vi ju sista halvleken utan att släppa in något mål så det kanske inte var helt fel tänkt att spara byten till anfallsspelet.

Gårdagens glädjeämnen mitt i den stora besvikelsen var tre. William, Bambergs inhopp och att de faktiskt inte gav upp någon gång.

Det krävs inget geni för att haja att vi måste styra upp vissa delar kapitalt när HIF kommer hit.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-03 10:44
Jag var rätt övertygad om att man kan vara offside på stolp- eller ribbretur, men sedan hittade jag följande kommentar (bland hur mycket som helst annat i ämnet) när jag surfade:
"Till er som inte kan offside regeln, så spelar det ingen roll om en spelare är i en offside position om han inte påverkar spelet. Tar ett skott i ribban och en spelare som innan skottet varit offside, gör mål, skall målet godkännas. Det blir då en helt ny situation. Enda gången det kan bli bortdömt är om spelaren t e x står och skymmer målvakten i skott ögonblicket"
Kanske är det så att detta tillkom när offsideregeln ändrades för ett antal år sedan?
AIK Saywee
2012-04-03 10:36
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Joo, i nordöstra hörnet fanns det en sådan, i alla fall de gånger jag tittade där.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2012-04-03 10:36
Grohl //

Grahn gjorde mer nytta defensivt än vad Wowoah och Wikström gjorde tillsammans. Han räddade Wikström 2-3 gånger. Missade du när han löpte ikapp och bröt ett friläge för Åtvidaberg? Jag kollade extra mycket på Grahn och visst var han vilsen första 30 precis som alla andra, men han var fan den enda som var nere och hämtade boll.

De som borde visa rutin och agera ledare i premiären är inte de nya. Wikström (LAGKAPTEN), wowoah och Haginge var division 4 klass igår. Vad sprider det för vibbar till övriga om dessa såkallade rutinerade herrar agerar nervvrak och skickar bollar åt alla håll? Boris, ny i backlinjen måste fan få bättre hjälp av Wikström, han är lagkapten och Boris helt ny. Boris, Hagge och till viss del wowoah spelade upp sig till andra halvlek men en genomklappning likt den i första får inte ske.

Jag vill påstå att Wowoah, Wikström och Sandqvist gick bort sig vid samtliga målsituationer.
Oddevold *Mackan*
2012-04-03 10:33
pemo/

Absolut, beror på vilken position spelaren stod i när ribbskottet avlossades.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-04-03 10:29
Var det bra drag på södra och norra när Elden Inuti spelades?

pemo// Ja det kan man :)
Örebro pemo
2012-04-03 10:24
Kan man vara offside på en ribbretur?
Örebro Lascaux
2012-04-03 10:20
William med i omgångens elva!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Wallonen
2012-04-03 10:16
ÖSK behöver en ny röst i omklädningsrummet. Sixten har gjort sitt i ÖSK. Nu är det dags att någon ny tar över skutan.

Örebro helldandy
2012-04-03 10:14
Håller med Thlumman. En hel del kommentarer från redax tyder på att de måste suttit bakom en eller två av Södras pelare igår. Jag menar... Holmberg dålig?? Lumbana bra??!!

Nåja, vi får hoppas på dubbelt formlyft till nästa omgång, både hos laget och skribenterna.
Örebro Grohl
2012-04-03 10:14
Jag kan inte heller riktigt förstå hur folk kan se Tomer som gjuten bara för att Sankan gjorde en kass match. Jag kan hålla med om att Tomer ska stå nästa match, men imponera är ju det sista han har gjort under försäsongen iaf. Då kan vi lika gärna värva Jacob Rinne å köra på honom istället.

Det är med en klump i halsen jag hävdar att Tomer (eller Jacob) antagligen inte gjort det bättre än Jonas igår..
Annons: