/fotboll/osk/forum/285.aspx/fotboll/osk/forum/285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2017-02-20 15:36
@Hagges vänsterfot:

Någon som vet hur ÖSK jobbar med värvningar? visst nu får de mycket mail från agenter men man måste ju jobba på andra spår med? Får vi se en till videovårvning a la Seaton igen ;)
Örebro Motgångssupportern
2017-02-20 15:09
Vad tror vi förresten om att låna in Noah Sonko-Sundberg? Verkar ju frysa lite i AIK och gjorde det bra i Sundsvall. Skulle kännas som ett hyfsat säkert kort på mittbacken tycker jag.
Örebro T8
2017-02-20 15:06
Motgång Verkar dock som skadan som varit anledning till att Engwall hålls kvar inte är så allvarlig som det verkar. Vilket kan öppna för övergången igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Benny Böckling
2017-02-20 15:05
Vi ligger riktigt risigt till om vi börjar snacka om namn som Jawo. Han har inte gjort en människa glad på 3-4 år. Sköld-klass på honom.

Ge mig en comeback på Adriano Munoz istället

Hagges vänsterfot
Jobba Sköldis! Allt annat än Drogba är skandal!
Örebro Ö.S.K Krille
Örebro Ö.S.K Krille
@Motgångssupportern:

Får hoppas att Djurgården går all in för Erton Fejzullahu.
Örebro Motgångssupportern
2017-02-20 14:57
Noterar att Djurgårdens lån av Engvall har stoppats. Synd, då jag anser Engvall kraftigt överskattad så hade det inte gjort något om han gått dit. Nu har vi ytterligare en konkurrent om de anfallare som möjligen finns där ute...
Örebro ösk supporter
2017-02-20 14:50
Jag hoppas aldrig vi lånar Jawo den killen har gett upp sin karriär. Vi behöver folk som är hungriga och på uppgång.
Örebro Brandao
2017-02-20 14:47
Nej inte Jawo!!! Längesen han prestera något bra...
Örebro T8
2017-02-20 14:45
Enligt Kristofferson så tränar inte längre Alexander Michel med Djurgården. Hmmmmmmm...
Hagges vänsterfot
2017-02-20 14:31
Ej hört någonting alls men skulle inte Jawo kunna vara ett bra lån? Han har hög lön men ifall vi inte tog hela lönen kunde det ju vara aktuellt.
Örebro Brandao
2017-02-20 14:19
Är Kujovic klar än ?
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-20 14:14
Empes: ja, det stämmer bra att Lorentzson användes som innermittfältare i det offensiva spelet. Men även Ring användes där emellanåt. De båda växlade den uppgiften lite.
Örebro Empes
2017-02-20 14:04
Missade tyvärr Åtvid-matchen. Av sammandraget ser det ut som att man spelade med Lorentzon som innermittfältare i det offensiva spelet. Stämmer det? (Ett alternativ är ju annars att gå offensivt på den andra kanten med Ring i stället.) Några tankar om hur det fungerade?
AIK Saywee
2017-02-20 13:59
Ursäkta frågan, men ställde ÖSK verkligen upp med för dagen bästa startelva i lördags? Jaja, då det är mycket att slipa vidare på, men det var ingen träningsmatch och tiden innan AS drar igång är inte lång. Varför orkar några få inte kämpa för klubben i många minuter med den lön man har för mödan. Hoppas att Norrtälje inte underskattas eller nonchas. För på lördag kan målskillnaden i gruppen få betydelse inför sista omgången. Tyckte det var lite oinspirerat och trögt i lördags, och publiken, de som orkade prioritera lördagsnöjena blev inte många:( Coachningen vågar jag inte skriva något om ... Men tids nog blir det upp till bevis! Men, den svartvita klacken jobbade riktigt bra, så som en klack alltid skall jobba:) Synd att de tystades på typ övertid, men kvitteringen "låg i luften"
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-20 13:48
8 minuter in i klippet finns det matchbilder från den match som Pozniak refererar till. Det är dessutom samma match som Kim Källström sparkar bollen i magen på Paul Oyuga och får densamme utvisad. Källström var inte populär på Eyravallen efter det...
Örebro T8
2017-02-20 12:17
Otroligt positivt att Mbombo tog avslutet som var nära att gå in. Han behöver nog den glädjen och självförtroendet. Finns nog fina kvaliteter där.
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-20 11:24
@Hagges vänsterfot:

Kul att höra! Ja, otroligt sympatisk människa som hälsade allt gott till klubb, supportrar och stad. Han sa faktiskt att han t om då och då fortfarande är inne och kollar en del här på svenska fans och skulle definitivt in och läsa sin intervju.

Så om någon vill passa på att skicka en hälsning till den gode Pozniak skriv den i intervjuns kommentarsfält! :)
AIK Saywee
2017-02-20 11:05
Fotbollsmördare, ja i vissa matcher är det riktigt skönt. Har för mig att Åkeby hade en del märkliga saker att skylla på. Vill minnas två iallafall - publiken skrek så högt så han fick inte ut sina ordrar (stocholmsderby tror jag) - gräset var för långt (för djurgårdsspelarna) Finns säkert fler ...
Örebro Coluna
2017-02-20 09:55
Jag skulle också vilja tacka för den fina intervjun med Chris Pozniak.
Mycket bra!
Hans vision inför 2025 är ju bara helt underbar!!
Örebro Aspen.
2017-02-20 09:46
Det var Besara som missade flest bra chanser mot ÅFF
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-02-20 09:36
Jag tycker debatten om en klinisk avslutare är lite skev. Målchansmässigt kanske matchen mot Åtvid slutade 7-5 i ÖSK:s favör. Ett mittenlag i allsvenskan kanske konverterar var tredje målchans. 2-1, 3-1 eller 2-2 skulle då vara troliga resultat. Men inte 7-5. Jag tycker Axén och tyckare här verkar sätta likhetstecken mellan antal målchanser och antal mål man borde ha gjort. Med detta sagt, med nuvarande anfallare är vårt ratio kanske en sjättedel, så visst finns där något. Jag tycker ändå det var positivt att Mbombo gick på skott i sitt friläge från straffområdeshörnet. Jag kan inte se att Sköld skulle ha valt det tidiga avslutet, utan istället dribblat bort sig.
Örebro Snö
2017-02-20 09:03
Ganska obegripligt att vi missar så många av våra lägen mot Åtvid, spelar väl ingen större roll om vi får bra vä back/mitt back, när man inte gör mål framåt på de givna lägena, satsa allllla pengar på en klinisk avslutare, men Axen har nog full koll, vi litar helt på honom o Sköldmark;)
Hagges vänsterfot
2017-02-20 08:34
Jonathan din intervju med Legendaren Pozniak är det bästa svartvitt gjort på bra många år. Jätte bra intervju och vilken genomsympatisk människa han verkar vara. Han skulle vi haft nu på vänsterbacken!
Hagges vänsterfot
2017-02-20 08:30
Ja eller nej signar vi någon spelare denna veckan?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-20 08:14
@Jonas r:
Fast han har allt lite tur ändå - Men mål är mål. Titta gärna på spelaren som blir fälld i inledningen - Han viftar med armarna krampaktigt som om båda hans ben gått av på åtta ställen - För att sedan resa sig :0)
Örebro Jonas r
2017-02-20 01:19
[QUOTE=Restalundsv]I brist på andra nyheter så hittade jag ett lite längre sammandrag på ÅFF hemsida. [/QUOTE] Apropå sammandrag ibland känts det som solklara målchanser klipps bort när cmore visar de finns liksom ingen logik hur dem klipper. I detta fall också kan jag tycka. Sköld har väl typ två frilägen son inte finns med på höjdpunkter
Örebro Restalundsv
2017-02-20 00:33
I brist på andra nyheter så hittade jag ett lite längre sammandrag på ÅFF hemsida.
Örebro Jonas r
2017-02-19 22:17
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Astrit har gjort mål på Olympiakos. [/QUOTE] Snacka om rätt tillfälle att göra mål, i derbyt mot olympiakos nu är han odödlig för aek fansen
Annons: