/fotboll/osk/forum/2849.aspx/fotboll/osk/forum/2849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lascaux
2012-04-01 19:24
Detta var bara ett aprilskämt från blåvitts sida!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ståplats är bäst
2012-04-01 19:23
skönt att Real skattefusk åkte på däng...vad ska Alvbåge gnälla på denna gång?
Örebro ÖnSKar
2012-04-01 19:22
Känns konstigt att använda Gerzic som ytter, som IFK gjorde mot Syrianska. Kan aldrig tänka mig att Boström ens hade en tanke på det. Sedan blev Gerzic utbytt i 60 min och IFK förlorar. Ingen rolig start för Gerzic och IFK.
Örebroar'n
2012-04-01 19:17
Vem fan är John Alvbåge?
Örebro svartvitseger!
2012-04-01 19:17
Lär er !:)
Örebro Boba fett78
2012-04-01 19:08
http://eyravallen.se/2012/04/01/wirtanen-reser-hem/
Benny Böckling
2012-04-01 19:03
Vem fan är Nordin Gerzic?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-01 18:55
Saywee//

Ja han heter ju Kalle Holmberg och spelar i ÖSK ;).
Örebro widemarsh
2012-04-01 18:54
kubajonte// Håller inte med, i alla platser i ett fotbollslag säger man att det är viktigt med konkurrens. Varför skulle det vara annorlunda för målvakter? Är målvakter svagare mentalt än utespelare eller?

Borde ju vara positivt med en målvakt som vet att han måste vara fullt fokuserad, och prestera för att få stå kvar i mål nästa match. Klarar dom inte det så har dom valt fel sport.
Örebro Ösk-groda
2012-04-01 18:39
Nu har ALvbåge fått kröka rygg två ggr inom loppet av 3 min .......!!!!
Örebro kubajonte
2012-04-01 18:17
Nä vafan lite sista gnäll innan säsongen startar det här är det värsta som kan hända en målvakt att han inte känner sig säker om sin plats, önskar att Boström inte gick ut och sa att han kan tänka sig växla mellan målvakterna under säsongen rikigt dumt utalande. Nåja riktigt jävla skumt väder idag regn,snö och skit, Sitter här och längtar efter Premiären
Örebro Bulten i Boo
2012-04-01 18:17
@Saywee:

Detta med toaletter skulle man kunna göra en hel avhandling om.. I Linköping anser de att det krävs bra mycket fler toaletter när alkohol serveras eftersom "Alkohol liksom en del annat är känt att vara urindrivande. Öl konsumeras ofta i stora volymer". Stallyktan skulle behöva 7-8 toaletter (beroende på om uteserveringen är öppen eller ej) om den låg i Linköping (se länk, sid 3). Undras hur den lokala tillämpningen ser ut i Örebro?
AIK Saywee
2012-04-01 18:09
Krille, menar du ÖSK-Kalle ?
AIK Saywee
2012-04-01 17:55
BiB, 16:08,

va bra att du kollade upp detta, så att jag slipper göra en inspektion imorgon :)

För nu har snöovädret dragit in över den vackra staden, uteserveringen blir nog knappast aktuell :(

Man kan ju hoppas att samtliga toaletter är i funktion och inte blir för-stoppade, på något sätt :)

I övrigt skrämmer väl vädret bort en massa klena supportrar och publik, för det är många som är ganska väderkänsliga och med nuvarande väder hade vi kanske missat 2000, jämfört med tisdagsvädret, typ ?

Pissväder för piss i mister !

Men jag är där, på BA, på riktigt, självklart !!!
Örebro gurra_019@hotmail.com
2012-04-01 17:44
Hur mycket publik tror ni det kommer imorgon?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-01 17:39
Jag hoppas och tror att Kalle startar imorgon.
von matterhorn
2012-04-01 17:35
Hur är det med Lukman? Får han träna med a-truppen?
Örebro Bulten i Boo
2012-04-01 16:08
Lärde mig nu. Utskänkningstillståndet är en lokal, kommunal angelägenhet, men ytterst är det alkohollagen som styr. När det gäller antalet toaletter så tycks följande vara riktlinjen hos kommunerna: "Om din restaurang har alkoholtillstånd ska det finnas en toalett för gästerna för varje påbörjat 50-tal platser (utomhus och inomhus)". Minst tre toaletter måste de ha, Stallyktan, fyra om utegården är öppen...
AIK Saywee
2012-04-01 15:56
BiB, jaja, jag bara funderade på varför du smågnällde på någon som oroade sig lite för att det finns så få möjligheter, att tömma ur sig en pilsner eller kanske två. 100 pers x två 50 cl - det blir en hel del som måste ut någon gång någonstans ....

... man måste liksom "blåsa av" innan domaren blåser igång spelet, hehe :)

Även jag vet att Kubanerna gör ett strålande jobb, men oroar mig nog mest för om BBanks kommer att marschera med Kubanerna.

Jag får nog göra ett toalettbesök imorgon, för jag har ingen aning om hur det ligger till med sådana skitsaker .....

Forza Kubanerna !!!
Örebro zxcv
2012-04-01 15:15
Mycket talar för att Lumbana startar imorgon. illa.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-01 15:00
@Saywee:

Tyckte nog att jag uttryckte mig rätt försiktigt. Jag vet att de aktiva Kubanerna lägger ner mycket ideell tid, helt obetald för att få till nåt bra för supportrarna och då tycker jag att det känns tråkigt att det gnälls när jag tycker att man istället bör ge uppskattning till ideellt arbete. Upplevde t ex Harry Cripps inlägg som raljerande/gnälliga, men det kanske är jag som är totalt oförmögen att tolka/läsa inlägg mellan raderna s a s. När det gäller antalet toaletter så skriver ju Pennybridge att han aldrig upplevt att stället Stallet skulle ha för få sådana. Antar dessutom att myndigheterna ställer krav på sånt för att utskänkningstillstånd ska ges?
Örebro Lascaux
2012-04-01 14:39
Ja, nu är väntan snart över. Matchen är ju helt vidöppen imorgon, men satan vad kul det ska bli! Djurgården har imponerat mest hittills. Ser AIK mot Mjällby nu, Gnaget imponerar icke! Kul också att se Blåvitt ikväll, hoppas dom torskar!
Örebro Artwork
2012-04-01 13:50
@Pennybridge:

Tack för infon!
Örebro Pennybridge
2012-04-01 13:23
Artwork:

Stallyktan rymmer 120 pers utan utegården, annars 40 pers extra..
..på kubanernas event på facebook har nästan 200 pers anmält att dom kommer.

Så vi räknar kaxigt med att det blir lapp på luckan runt 17-tiden... .över 100 pers kommer absolut komma! och sen får vi räkna med kanske 100 extra bara till marschen vid 18-tiden..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-01 12:54
Berisha missar premiären.
Örebro Karl-Oskar
2012-04-01 12:25
ÖSK:are i Göteborg bör inte sitta hemma och häcka imorgon vid matchstart.
Andra fotbollsabstinenta exilare finnes på Glenn sportbar, Andra långgatan. Vi ses!
Facebook: Svartvita Göteborgare.
Örebro Artwork
2012-04-01 12:16
Införintervju...
Nån som har en uppskattning hur mycket folk det blir på Stallyktan imorgon?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-01 10:57
Detta måtte väl vara ett aprilskämt av Svarta handen ;0)

Några sekunder tänkte jag: Va???
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-01 10:56
-
Åtvidaberg Laaban
2012-04-01 10:01
Självklart är det alltid extra lurigt att tippa resultat i början av säsongen, med tyvärr menar jag just tyvärr, för eran del då.. 1-2 är vad jag själv gissar,tippar och tror..hursom helst får vi hoppas på en bra match och att våra lag kommer igång och att försäsongsträningen gett resultat, ska bli kul att äntligen få se vad för slags fotboll som kommer presteras, ÅFF har resultatmässigt gjort bra träningsmatcher, dock kan jag tycka att det vart lite för många "svaga" lag för att kunna utläsa vart laget verkligen står.
Annons: