/fotboll/osk/forum/2837.aspx/fotboll/osk/forum/2837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-04-05 10:25
McKarten/ Ett skönt och läsvärt inlägg som gav mig hopp! Tack för det!
Tack även Pemo!
Örebro kubajonte
2012-04-05 10:14
Astvald Sverige motsvarighet till Messi :) .....om Messi aldrig skulle kunna ta sig förbi någon i en mot en situationer dåra
Örebro pemo
2012-04-05 09:38
Ja, Astvald är ett litet mysterium. jag tror att han tänker för mycket och inte törs löpa linjan ut. Påminner lite om den unge Anttonen.
Han var ju otrolig på träningarna, men fick bara ut 25% på matcherna. enligt en gammal spelare som var med när han kom.

Någon som såg U21 mot Gbg? Tycker det var lite knapp info på ÖSK:s hemsida. Eller har jag missat någon länk? Och ni som har set Berisha, är han mycket bättre än Boris? För det verkar ju inte som om Island var den där toppenvärvningen precis. Det gäller alltid att ta uttrycket " landets bästa " med en nypa salt.

vi har ju Islands bästa mittback. Finlads bästa målvakt ( ligans kanske ) och säkert Lindesbergs bästa vänsterback. ;)
Örebro kubajonte
2012-04-05 09:33
Saywee // Ja du vinner vi inte mot Mjällby borta , då kommer det se tungt ut för vår kära sportklubb , efter det har vi supertufft schema och vill det sig riktigt väl kan vi ha 0 poäng efter 5 omgångar , men aja kanske som andra säger kan det gå bättre nu på lördag och laget kan få den där självförtroende injektionen som dom så desperat behöver, Den som lever får se
Örebro KCMarten
2012-04-05 09:00
Pemo //

Jag tycker att du gör en bra analys.

Mín reflektion att bristen på bollar gentemot Astvald också gällde Rama som inte heller fick mycket att jobba med. Anfallen gick oftast i mitten från Grahn via Alimi upp till William. Ett helt nytt anfallstänk som inte stämmer med det vi är vana att se från Sixten. Mycket bra vilket gör att "sönderlästa" ÖSK kan överraska. Det var inte förräns i andra halvlek som vi såg några inspel från kanten och då var det nästa uteslutande Haginge som stod för dem.

För övrigt är det små detaljer som skiljer fiasko från succé. Om ribbträffen, som ledde fram till ÅFF:s andra mål, gått två cm högre så hade bollen studsat över ribban. Hade Alimis ribbskott och Kalles bröstning gått in så hade vi haft 5-3 istället för 3-4, och alla hade varit lyriska och pratat om succéstarten. Detta är vardagen för spelare och tränare.

Jag väljer att skita i ribbträffar och tar med mig det positiva. Samarbetet mellan William och Alimi har skapat en helt ny dimension i ÖSK,s anfall. Att folk vill byta ut Alimi i det läget gör mig förvånad. Bättre då att hålla Saied på bänken poch plocka in honom som joker om man behöver bättre tryck framåt. Saied var faktiskt en av anledningarna att mittfältet sprang bort sig i försvarsspelet i första halvlek.

Mot Mjällby vill jag se ett mittfält som består av Grahn som framspelare, Alimi som offensiv mittfältare och Berger som städgumma. Jag vill byta ut Astvald mot Bamberg som med sitt mål visade att han skall spela längst fram.

I backlinjen hoppas jag på att Berisha kommer tillbaka och att Wiktorsson snarast växer in i vänsterbacksrollen. Wowoah har varit bra men har tappat för mycket i kraft och fart sen 2010 för att vara nr 1 på den positionen.

Med en fungerande backlinje i övrigt så kan nog kapten Wickström och Sankan också höjas sig. Efter att ha sett målen igen syns det tydligt att Sankan inte riktigt litar på sin backlinje och då blir man kvar på linjen som målvakt. Han måste bli mer tydlig i sina direktiv till backarna och ta fler egna initiativ. Det tycker jag att han gjorde i andra halvlek mot ÅFF.

I övrigt tror jag inte ett skit på Mjällby som är helt beroende på en spelare, Fejizullah. Låt Grahn plocka bort honom och Mjällby blir harmlösa.

Det kommer att slåss i botten i år, precis som ÅFF. Frågan är var ÖSK kommer att vara i tabellen då.

Forza Svartvitt!!
AIK Saywee
2012-04-05 08:55
Med tanke på gårdagskvällens tjafs, så har jag fortfarande lite svårt för ...

"bättre att det händer nu än sen"

Så är det bara och om vi inte vinner mot MAIF borta, ja då är risken stor att det går troll i bollen och att många spelare tappar självförtroendet.

Efter denna match väntar tre lag, som siktar på medalj.

Även en optimist kan bli besviken och orolig :(

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-04-05 08:18
Krille,
det är OK, ursäkterna kostar inget, du är gratis ursäktad, men om du vill betala, kan du få mitt bg-nr via PM ;)

pemo,
bra skrivet :)

"Rulla in en boll och låt den rulla"
Minatankar
2012-04-05 06:43
Jan-Stefan Eriksdotter 2012-04-05 00:17 Ändrat: 2012-04-05 00:36:03;

Håller med dig i din analys. En fotbollsspelare på elitnivå behöver som bekant ha många kvaliteter, bl a spelförståelse, teknik, snabbhet, kondition, offensiva och defensiva kvaliteter, dribblings- passnings- nick- och målförmåga, mental och fysisk styrka mm. Astvald har bara 3-4 av dessa kvaliteter och det räcker inte. Framför allt saknas det du skriver om vad gäller teknik samt defensiva kvaliteter, nickförmåga och att gå in i närkamper. Jag tycker det är synd och konstigt att han inte med individuell träning lyckats utveckla detta under de senaste två åren. Kanske får inte spelarna adekvat, individuell träning? Astvald har flera kvaliteter offensivt, såsom snabbhet och passningsförmåga, och skulle kunna bli en riktigt bra allsvensk spelare om han förbättrade det övriga.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-05 00:17
Astvald var väl kanske inte sämre än någon annan men jag tycker han är väldigt begränsad i sin teknik att utmana och komma runt. Han har väl ingen kreativ teknik alls om man skall vara krass. Dock om han kommer runt har han ofta fina riktade inspel. Men det skedde inte särskilt ofta sist. Han lever mycket på sin snabbhet och att komma i fart på yta. Är kanten stängd är också Astvald stängd. Jämför Rama som ändå kan tråckla sig förbi eller Patrik Anttonen som då väljer att skära in. Poängen är att de spelarna hittar alternativ. Utvecklingsmässigt tycker jag Astvald stått still i de två senaste säsongerna.
Örebro pemo
2012-04-04 23:25
Jag var på plats och såg matchen, men ville inte skriva något dumt i affekt, men har nu sett den på TV också. Det som slår mig är att ÅFF inte hade några direkt farliga chanser. De gjorde mål på vår klantighet. Att kritisera mv och backlinje känns onödigt, det har alla andra gjort.

Men när jag såg matchen med normal pluls så är det mest Wiken som ser osäker ut. han slår bort en hel del passningar också. Att han skulle uppträda så här kunde nog ingen ( förutom Sixten förståss ) räkna ut.

Astvald var inte heller så dålig som många skriver. Men han fick dåligt med bollar i första. Eftersom jag tror på ÖSK så gladdes jag åt att vi gjorde tre mål.
Och jämfört med förra året så blev det inte gamnacke på killarna.

Men man blir ju lite arg i alla fall på Sammy och den onödiga tryckaren i ryggen innan slutet på första. Och så undrar jag varför man slår en kort hörna i slutsekunden, när det var mer längd i ÖSK än ÅFF.

Eftersom detta var min första match så kan jag inte ropa in någon annan spelare än de jag såg. Så då tycker jag att Bamberg nog kan vara med från start nästa match.

Näar det gäller Boris blev jag mest frustrerad på att han inte satsade mer med huvudet. Med tanke på längd. Fast han var väl nervös också.

Jo, Berger vill jag naturligtvis ha in. Men honom såg jag ju förra året.
Sen det där med normalsnabba mittbackar. Vi har väl aldrig haft någon riktig speedkula där bak innan Almebäck kom? Möjligtvis Pajjen, för er som minns.

Och nu möter vi Mjällby, med två långsamma fyrton där bak. men med ovärderlig rutin. Hur löser vi detta?
Jo, kan vi hålla fart på mitten och framåt ( som sista 30 , senast ) så kanske vi kan skapa något. Men AIK hade ju fullt bestyr att MAIF tillbaka. speciellt han ( ursäkta stavning ) Feitzulahu (?) som är snabb och oberänelig.

Men, förhoppningsvis så har Grahn full koll på ål-fiskarna, så han kan gå ner och hjälpa backlinjen lite. Hur som så blir det en spännande påskafton. Hoppas jag kan hålla pulsen på en skaplig nivå.

Jag ger inte upp förrän sista bollen är sparkad.
Keep on runnin
Örebro Marta (hane)
2012-04-04 22:42
ÖSK Fans/ Men du fick ju din Grahn. Vad är det som är så fel helt plötsligt? Att vi inte fick Osiako? :)
Örebro ÖSK Fans
2012-04-04 22:13
Mjällby kommer vara i toppen i år var så säkra!! Tror inte vi har en chans mot bolltrygga Mjällby...inget skämt! vi har bra individer men uselt lag...
Örebro mustard
2012-04-04 21:53
Tycker vi ska glädja oss åt att ÖSK:s tre första mål denna säsong är riktiga klassmål och bådar gott för framtiden!
Örebro kubajonte
2012-04-04 21:46
Krille och Saywee nu gör ni upp som män och slåss och pussas lite tycker jag .... :)

för övrigt är det nån som kommer åka och se ösk mot mjällby ?
Benny Böckling
2012-04-04 21:26
Känns som att Mjällby matchen blir en riktig nyckelmatch att vinna, det grundar jag på våra näst kommande motståndare:Helsingborg(h), IFK Fisk(b), Elfsborg(h).
Örebro mustard
2012-04-04 20:49
Heja sport!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-04 19:57
Saywee//

Jag försökte skoja till det lite bara. Ta inte illa upp. Det var inte min mening.
Örebro Marta (hane)
2012-04-04 19:55
Jag tänker mer att det inte spelar någon roll att de säger att de spelar dåligt. Egentligen spelar det ingen roll vad de säger över huvud taget i ett sådant här läge. Alla vet att det var kass. Nu är det handling som gäller. Att de tar sig samman och visar vad de går för i nästa match. Att de verkligen krigar och visar att de gör allt för att inte åka på en sån här näsbränna igen.

Sedan är jag ff inte riktigt med på att det var tur att förlusten kom nu. Men det kanske visar sig att det gav dem tändvätska och att det var "det bästa resultatet" som Sixten skulle uttryckt det :)
Örebro MrCrowly
2012-04-04 19:14
Saywee // har jag nämnt ditt nic? Varför tar du "allt" som skrivs på forumet personligt?

Nu kanske du har tjatat mest om att du inte köper deras förklaringar, men det finns säkert fler...

Nå om jag frågar dig då, efter jag själv inte kan förstå varför deras uttalande om att de var dåliga ska klassas som töntiga bortförklaringar.

Vad skulle de ha sagt tycker du?
AIK Saywee
2012-04-04 19:05
MrCrowly, har du irriterat dig på mitt nic igen?

Det finns ibland ursäkter som verkar rimliga, men inga töntiga bortförklaringar, sådant har jag tröttnat på för länge sedan och tror att du kanske själv kan räkna ut svaret på din fråga 18:44 ....

Krille, jag vet att du förstår att det är ett så kallat uttryck "att köpa, eller inte köpa" någonting, annars kan jag förtydliga ....
Örebro MrCrowly
2012-04-04 18:44
Man undrar ju vilka ursäkter/förklaringar/uttalanden som är godkända?
Känns som att vad dom än säger så duger det inte, utan det är bara dåliga bortförklaringar.

Vad skulle de ha sagt efter matchen?
När det inte duger med att dom erkänner att dom spelade dåligt?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro MrCrowly
2012-04-04 18:33
Rykten säger att Martin Mutumba har fått en infektion i örat. Flera års ständigt babblande som gör sig påmint, månne?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-04 18:14
Saywee//

Du köper inte deras ursäkter, men är deras ursäkter till salu?

Vad kostar de?

För jag skulle behöva fylla på mitt ursäkt-förråd.
Örebro D. McGrain
2012-04-04 18:14
Saywee: håller m dig om att nu har serien startat och nu gäller det a prestera. Och tycker förlusten är fiasko.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D. McGrain
2012-04-04 18:11
Dudley: förstår hur du tänker. Jag tror det dels är att de gjorde en skitmatch men dels så kan de inte rakt ut säga att Sankan kastade in 3 bollar. Sen förstår jag inte att en spelare måste bli tillsagd att löpa in i straffområdet...de måste väl kunna tänka också, trots a de är fotbollsspelare...? Jag tror inte mindre på ÖSK än jag gjorde förra veckan, en förlust överlever mitt tålamod.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Dudleys
2012-04-04 17:50
Ni missförstår mig, det är ju skit att vi förlorar, det är uselt att vi släpper in 4 i premiären, men hade det inte varit värre om dom hade sagt: "Ah vi hade lite otur idag, men vi kämpade på bra?" Det är ju inte den inställningen man vill se från vårt ÖSK. Visst, det kan uppfattas som bortförklaringar men jag väljer att se det som att dom har andra förväntningar på sig själv än de dom visade upp i måndags.

Och jag tycker fortfarande det är bättre att det sker nu, så dom rycker upp sig och spelar bättre resten av säsongen än att göra en bra hemmamatch för att sen harva i mitten av tabellen.
Örebro Marta (hane)
2012-04-04 17:34
Den där typen av löpningar tror jag dessutom jag tjatat om sen Sixten tillträdde. Var så otroligt tydligt på tiden när Kim vann allt i luften men ingen tog hand om andra-bollarna/skarvarna.
Örebro Marta (hane)
2012-04-04 17:32
Saywee/ Så klart innebär mitt inlägg indirekt kritik mot Sixander.
Örebro Marta (hane)
2012-04-04 17:31
Bättre nu än sen köper inte jag heller. Det är nu det gäller. I varje match till säsongen är slut! Snacka duger inte. Det är upp till bevis nu. Bortförklaringar, snack om dålig match och annat trams har jag fått nog av, nu måste man bevisa att man vill och kan i praktiken.

Köper dock att laget inte gav sig vilket ändå får ses som oerhört positivt. Synd bara att man inte fick utdelning. För det värsta som kan hända är att vi återigen hamnar i spiralen att det är kört när motståndarna petat in en boll i vårt mål.
AIK Saywee
2012-04-04 17:22
Dudleys, förstår vad du menar men delar inte helt din uppfattning, speciellt om din avslutning, "bättre att det händer nu än sen", det var inte speciellt bra att ta en skitmatch i inledningen, mot en nykomling, på vår hemmaborg, där vi skall vara oslagbara, 4 mål i baken, nejnej inte så bra ...

Det skitsnacket, från Alimi, Sixten och Wikström, köper jag verkligen inte !!!

Varför visar man upp sin lägstanivå, i en hemmapremiär, och verkar nöjda med en sådan bortförklaring!

Fy fan, vad trött jag blir på sådana kommentarer :(
Annons: