/fotboll/osk/forum/2831.aspx/fotboll/osk/forum/2831.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-08 14:52
När försvinner det här jobbiga "matchsnack" från detta vackra forum?

Någon som sitter på spelarbetygen från NA? PM:a mig dem om ni kan.

Svårt att hålla på något lag i dagens matcher när det inte spelar någon roll för ÖSK så här i början...
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-08 14:34
Saywee // Det är sant. Det finns alltid en risk. Men man kan inte känna sig mer än frisk-

Värre tycker jag det är, och det har verkligen förekommit runt i kring genom tiderna, när en tränare låter en spelare spela med pågående feber eller halsinfektion. Några alvedon och sen in och lira. Det är ytterst oansvarigt av tränaren. Kan inte spelaren tänka får andra göra det åt honom

För 20 år sedan skulle jag spela en innebandymatch. Jag kände på jobbet att jag inte var riktigt ok. Frös inifrån men utsattes för grupptryck att delta iaf. Idiot som man är deltog jag. Direkt efter matchen fick jag 40 graders feber som senare övergick till lunginflammation. Att det gick över till det berodde på matchen enligt läkaren. Kostade tre veckors sjukskrivning och 10 kilos viktnedgång innan sista bakterien lämnade min kropp. Jag hade ändå tur eftersom det kunde ha satt sig på hjärtat. Därefter tränar jag aldrig (springer, gym) vid minsta symptom på infektion.

AIK Saywee
2012-04-08 14:02
@kubajonte:

Inte vet jag, men det verkar kunna vara så, om jag förstår det jag läser ...?

Jag tror att jag klarar av att tänka själv, men är inte helt säker, man kan ju misstolka olika budskap.

Fast jag hejar ju på SPORT :)
AIK Saywee
2012-04-08 14:00
Berger tog slut i andra, han var nog inte riktigt klar för 90 minuter, även om han kan tänka själv, han kanske inte känner till riskerna till fullo, heller?

Jag vet flera som spelat matcher i olika lagsporter med begynnande sjukdom i kroppen, och även sådana som går igång lite för tidigt, jag tycker det är nonschigt och onödigt att göra sådant, men man kanske känner pressen från något håll. I några av fallen gick det inte speciellt bra.

Har vi så himla ont om mittfältare för tillfället att vi måste riskera Berger´s hälsa?

Ja, det kanske kan bli ont om folk, både här och där, för vi tycks ju blanda oss in i kortstriden, vi kan till och med snacka till oss ett kort.

Frågan är bara om Sixten klarar av att tänka själv framöver, för det kommer att behövas, det vill jag bara lova.
Örebro D. McGrain
2012-04-08 13:52
Berger kan väl tänka själv...?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-08 12:55
Jag tror inte Berger vare sig hade spelat eller tränat om han inte känt sig ok. En sådan här uttagning sker ju självklart i en dialog mellan spelare, tränare och läkare.
Han har formellt friskförklarats, känner sig bra och det kändes bra då han tränade. Han sa själv att han är disponibel om Sixten vill ha honom men att han nog inte var mogen för 90 minuter konditionsmässigt.

Det behöver inte vara större än så

Örebro kubajonte
2012-04-08 12:54
Saywee // Så det har skurit sig mellan Sixten och Rama ? ,trist men inte förvånande känns verkligen som Rama inte hade ambitionen att lira i en klubb som "bara" kom 12 i den inhemska serien tyvärr
Länktips: .
2012-04-08 12:51
Fler som inte godtar att sitta på bänken..
AIK Saywee
2012-04-08 12:42
Förlåt Godzilla, lugna dig lite, jag kanske antastade den (din) helige Sixten, det var inte meningen alls ;)

Jag är bara förvånad över att Berger spelade så länge och oroad över att han tog slut i slutet av matchen, jag skulle inte ha tillåtit detta, oavsett vad läkaren har sagt, jag har erfarenhet av körtelfeber och det är verkligen en sjukdom som inte är att leka med på elitnivå.

Jag bryr mig faktiskt mer om Berger och hans närmaste, än den sketna poängen vi fick igår.

Jag litar inte 100% på vare sig läkaren eller Sixten den helige !

Punkt !!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-08 12:31
Saywee: jamen vaddå? Det verkar som att du försöker göra gällande att Sixten Boström riskerar sina spelares hälsa. Det tror jag inte ett smack på.
Boström till klubbläkare: är han ok? Kan han spela?
Läkare till Boström: Jadå,han är friskförklarad. Frågetecken dock för konditionen.
Boström till klubbläkare: Nej,jag tror inte på din medicinska expertis. Han får vila.

Så kan man väl inte riktigt förvänta sig att snacket bör gå. Därmed inte sagt att körtelfeber inte är allvarligt, jag vet också hur överjävligt det kan vara. Men självfallet måste man våga lita på läkares bedömning.
AIK Saywee
2012-04-08 12:26
Godzilla, 12:22,

om vi inte har tilltro till läkarens bedömningar, kan vi inte göra ett skit, förutom att oroas mer eller mindre.

Att läkare kan göra fel och agera felaktigt är inte helt omöjligt, det känner jag till, mer än en gång .....
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-08 12:22
Saywee: om vi inte kan ha tilltro till läkares bedömningar,vad gör man då?
Självfallet hade inte Berger blivit uttagen mot läkares inrådan.
AIK Saywee
2012-04-08 11:47
´d O,
vi är helt överens.

Butterix,
ja, jag är ärligt orolig för Berger, eftersom jag aldrig glömmer faran och riskerna med körtelfeber. Jag skulle absolut inte ha tagit ut honom, mest med omtanke om honom själv och hans närmaste. Men, går det så går det, fast det är en jädra chansning. Dessutom är det inte jag som tar ut spelarna.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-08 11:38
Saywee// den nakna sanningen 2012!
Örebro D´Artagnan
2012-04-08 11:30
Bastard on Parade//Mycket gnäll på spelarna. Det är skilland på frånvaroorsak. Berger körtelfeber och Bamberg ont i hälen.
Örebro Bastard on Parade
2012-04-08 11:22
@Grixx:

Å andra sidan har Berger haft körtelfeber i drygt en månad och får gå in och spela 90 minuter direkt.
Örebro Butterix
2012-04-08 11:08
Saywee//

Nej, du har rätt. I en individuell konditionsidrott som jag har stor erfarenhet av har det hänt mer en en gång att elitlöpare segnat döda ned i hjärtmuskelinflammation efter att ha kommit tillbaka för tidigt efter diverse sjukdomar, inkl körtelfeber. Det är väl 20 år sedan sist nu men då var det tre elitkillar på kort tid som döden dog! :(

Många har tagit lärdom av det så jag hoppas ÖSK:s läkare vet vad han gör. Men varför skulle han inte det?
AIK Saywee
2012-04-08 11:03
@'den Oumbärlige:

Tyvärr måste jag nog hålla med, visst var det kul att vi inte förlorade, men årets inledning är alltför "poänglös", dessutom saknas det "mål" ...

.. dock, skönt för spelarna och Sixten att slippa krav och förväntningar!

Det är inte lätt att vara optimist i dessa dagar :(
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-08 10:58
Att kryss känns som en seger, även om det handlar om Mjällby, säger något om våra och spelarnas förväntningar i år.
AIK Saywee
2012-04-08 10:43
Jag är även lite orolig, främst för Berger´s egen skull, samt hans närmaste, att han "tvingades" dra i gång 90 minuter på elitnivå, efter så så allvarlig sjukdom, han gjorde en godkänd insats, hoppas bara att han inte äventyrar framtiden.

Körtelfeber är verkligen inte att leka med, det har jag erfarenhet av ...

... men vem bryr sig, mer än Saywee?

Jag blir uppriktigt orolig för sådana saker .....
Örebro svartvitseger!
2012-04-08 10:37
Trippel . Kämpa Örebro!
Örebro svartvitseger!
Trippel
Örebro svartvitseger!
@D´Artagnan:

Haha nej jag sa bara vad jag tyckte om dom hela laget gjorde ett jätte bra defensivt men tyvärr slog Berger bort många bollar men det kan vara att han har bara tränat 2 gånger :)
AIK Saywee
2012-04-08 10:31
Det som oroar mig "lite smått" som optimist, är nog för tillfället, varför det verkar ha "skurit" sig mellan Sixten och Rama, enligt vad jag hört bakom kulisserna.

Det är självklart bra att man äntligen, om även sentomsider, börjat jobbat med trivseln, men trivs verkligen alla spelare (ALLA?), i vår mysiga klubb och med vår goe tränare, eller längtar man bara vidare och blir man bänkad eller skickas upp på läktaren eller på vandring i Kilsbergen?

Rama är bra, oftast mycket bra, och som så många ofta "raljerar", man kan inte ha för starka synpunkter efter en enda match .... bla bla bla ...

Det är något lurt, och kommunikation är inget för ÖSK´s aktörer, undrar hur många munkavlar Stålnacke har köpt in för denna säsong?

Om han inte trivs i klubben, eller blir åsidosatt, så kan vi ju riskera att tappa fina slantar i sommar.

Ursäkta, men det finns så många funderingar i mitt huvud, men det är ju totalt ointressant, det enda viktiga är ju vad Sixten, tänker, vill och kan åstadkomma med våra eleganter och giganter.

Det är det, det är !!!
AIK Saywee
2012-04-08 09:48
D. McGrain, 07:52,

Instämmer till stora delar i det du skriver, om du verkligen skriver det du själv tycker.

Som svar på din fråga, så tycker jag inte, att man skall kriticera Sixten alltför mycket, när han lyckas göra något som är godkänt, eller till och med bra.

Däremot tycker jag det är lika märkligt isf, med de "vissa här" som alltid hyllar Sixten, oavsett förväntningar, resultat och vad som har hänt.

Det är ju några här som hackar på spelarna, som Sixten tagit ut, när det går dåligt och berömmer Sixten när det gått bra, oavsett spelarnas fina insatser, sådant tycker jag är lite underligt. Det är vad jag tycker.

kubajonte, 02:49,

Forza Sixten, du är kingen, tjingelingeding :)

rirobban, 01:19,

nyktert inlägg, från dig, riktigt bra skrivet under morgontimmarna :)

Du hade nog inte behövt påpeka att det var en nykter analys, men med tanke på när du skickade iväg inlägget, så kanske det ändå var ganska bra, för på dygnets första 6 timmar (cirka) så kan det ibland komma inlägg, som man får fundera en hel del över.

J-SE, 02:18,

Det är bl. a. jag som tjötat mycket om detta med målsättning , mest för att se om några har några synpunkter på detta. Fast man kanske skiter i något mål för 2012 och irrar planlöst omkring fortsättningsvis, det blir enklast för alla parter att leva utan krav och förväntningar, för då behöver ju ingen avgå, möjligtvis kan det bli en gemensam och kollektiv avgång mot Superettan, men det tror inte jag ;)
Örebro Waldorf
2012-04-08 09:25
Tifogruppen har lite att jobba på..
Örebro D. McGrain
2012-04-08 07:52
Saywee: Jag gillar ÖSK & alla spelarna. Men i matchen mot Åtvidaberg var, enligt mig (& många andra) Sankan, Lumbana & Rama inte bra. Därför tycker jag det var bra att Sixten gjorde byten till denna match. Det betyder inte att jag inte gillar spelarna. Sen tyckte jag att även Sixten som tränare har en del i att de tog poäng, och därför skrev det. Men om du vill veta så gillar jag Sixten. Och kritiserar han. Det har jag skrivit i mina inlägg i flera år om du undrar. Eller ska man göra som vissa här och skylla allt på Sixten vid förlust men inte när de vinner...?
Örebro D´Artagnan
2012-04-08 07:33
Dudleys//Föregående inlägg gäller även dig.
Örebro D´Artagnan
2012-04-08 07:31
svartvitseger!//Fyn sjutton vad du klagar på spelarna.
Örebro Grixx
2012-04-08 04:08
kubajonte// När Bamberg själv var tveksam för en start senast mot Åtvid men hoppades kunna vara i matchform om någon vecka så kanske det inte är ett stort frågetecken.
Annons: