/fotboll/osk/forum/2821.aspx/fotboll/osk/forum/2821.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2012-04-13 21:37
ok...fel av mig :(
Örebro either/or
2012-04-13 21:36
MrCrowly/ Är du allvarlig? Durmaz skåning? Durmaz är ju som alla vet från Örebro precis som Hamad, och självklart var det ett gigantiskt misstag av ÖSK att inte lyckas knyta till sig dessa spelare. Framförallt Durmaz var helt fenomenal ikväll. Men det var ju ganska många år sen nu som de två spelarna spelade i BK Forward så ingen större idé att älta det. Desto roligare att senaste förvärvet från Hamads och Durmaz klubb Forward, Mohammed Said, så snabbt har kommit in i det allsvenska spelet. Överraskande och kul! Mogen i sitt spel, vårdar bollen klokt och väljer oftast de rätta lösningarna på planen. Ett av få glädjeämnen hittills i år...
Örebro MrCrowly
2012-04-13 21:03
Durmaz verkar ju vara en idiot... inga j***a dryga skåningar i ÖSK tack.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-13 20:51
Tycker Saeid överraskat väldigt positiv på den defensiva rollen. Jag tyckte inte han var mogen för AS när jag såg honom på försäsongen men han har överraskat på mig. Väldigt bra defensiv jobb mot HeIF senast. Kanske inga stora flash-saker men jobbade hårt, stängde ytor och spelade enkelt och säker när han vann boll. Har också teknik.

Utvecklas han 20-30 % till närmaste 2 säsongerna, lägger på sig 5 kilo muskler till, ja då har vi en mycket bra spelare.

Jag trodde knappt det var möjligt att gå från div 1 till AS på så kort tid. Men han har visat annorlunda. Sen har han naturligtvis gynnats av skador och fått speltiden den vägen. Men han spelar så pass bra nu och tagit chansen att jag skulle tro att Sixten inte vill peta in Bamberg på hans bekostnad.

AIK Saywee
2012-04-13 20:40
Hahne, 20:20,

det var en mycket bra idé !!!
jonisPersson
2012-04-13 20:24
Sitter och kollar på MFF - KFF fan va trött jag blir att inte Sixten värvade Durmaz.. Fyfan han är så jävla bra. Hoppas dom kan hitta något liknande i Saeid, Yasin & Ibrahim om dom nu någonsin kommer få chansen..
Örebro Hahne
2012-04-13 20:20
Funderade på en sak förra matchen vet inte varför :p

varför tar man inte o bjuder in flertalet ungdomslag att gå gratis på matcherna ??
o låta dem sitta vid borta läktaren? allt för att få in publik ... o kanske skulle även dessa köpa lite korv o dricka vid matchen .
Samt att man får ett bättre tryck på den sidan arenan o en fin inramning på matchen...
Samt att man låter ungdomarna se sina favoriter o förebilder o kanske inspirerar andra att träna o tävla ??

Vad vet jag ?
Örebro Decovic
2012-04-13 17:47
På Gamle Port har det varit örebroare föregående säsonger men frågan är om bussen eller någon annan kommer dit på söndag. Jag kommer dit och kollar läget i alla fall. :-)
Örebro Ösk-groda
2012-04-13 17:05
Saywee/D´Artagnan
Själv har jag lapp på luckan (dörren)....fullsat i soffan å stolar hemma :-))
AIK Saywee
2012-04-13 16:57
D´Artagnan,

har du sittplats där, är det många lediga :)))
Örebro D´Artagnan
2012-04-13 16:51
Saywee //Kubanerna har planerat resa men jag vet inte bokningsläget. Själv bokar jag TV-soffan.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-13 14:07
Valderinho// Hehe, jag ser att du inte förespråkar någon som alls defensiv på mittfältet med den där trion :)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-13 14:06
Marta// De hittade honom i Gothia cup, men han är skadedrabbad. Kan han hålla sig frisk så kommer det gå riktigt fort!
Örebro Marta (hane)
2012-04-13 14:00
Vad sägs om Häckens Waris då? Avigare och rappare spelare var länge sedan jag skådade i Allsvenskan. Kommer bli nåt riktigt stort. Tyvärr kommer han alltid vara för dyr för oss. Jag fattar inte hur Häcken ständigt lyckas hitta den typen av lirare... Men kanske är det pengarna? Bra scouting-nätverk?
Örebro Marta (hane)
2012-04-13 13:48
Valderinho/ Och Berger?
Örebro deportivista
2012-04-13 13:39
Nu är det dags för lite fredagsoptimism!

Trots att vi ligger lite längre ner i tabellen än vad vi velat, så tycker jag ändå att säsongen ser lovande ut. Ingen av de klubbar som realistiskt sätt kommer att vara med på övre halvan har startat lysande (Elfsborg och Häcken är väl undantagen), och vi är inte många poäng efter.

Hade någon före säsongen frågat mig om jag accepterat välförtjänt oavgjort mot (mardröms-) Mjällby borta och Helsingborg hemma så hade jag varit nöjd.

Så, det är matchen mot ÅFF som vi kan gräma oss över, och där är det egentligen första halvleken som stör - i andra halvlek spelade vi ut dem totalt och kunde mycket väl ha fått in både en kvittering och ett segermål.

Att ÖSK alltså än så länge har gjort EN dålig halvlek av sex tycker jag inte är orsak att börja stirra superettan i vitögat. Det positiva är att Tomer har hållit nollan i 180 minuter, att Mo-Saied överraskande håller god/hög allsvensk klass, att Astvald börjar komma tillbaka i 2010-formen, Grahn har kommit in i laget, och att vi har en hårt arbetande/målfarlig center på plats i Wille. Bra, eller?

Tyvärr har vi flera fortsatt svåra matcher nu i inledningen, så det finns en risk att det blir panik pga låga poäng - men långsiktigt så ser det här ut som en bra ÖSK-upplaga. Nu tar vi blävitt!
Örebro Valderinho
2012-04-13 12:47
Skulle nog tycka att Nahir Besara i Assyriska verkar vara en spelare med potential i, och att han dominerade mittfältet och gjorde lite som han ville i en träningsmatch mot AIK. Dessutom är han bara 21 år gammal. Jag ser att vi är en man kort centralt och jag tycker Saeid slarvar på tok för mycket för att vara en startman. Tänk er Grahn, Alimi och Besara på mitten i höst. Bamberg ska inte vara på det centrala mittfältet utan konkurrera på någon av kanterna, där är han som bäst.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-13 12:24
Efter att ha sett matchen mellan AIK och IFK igår är jag rädd för följande...

IFK:s hade många instickare bakom backlinjen mot AIK. Backkman och Milosevic i AIK:s mittförsvar backade därför ner ganska djupt i knät på Turina för att begränsa ytorna. Detta måste ÖSK också göra.

IFK vill fortfarande komma till inlägg precis som tidigare år. Även fast de inte har några direkta straffområdesspelare. ÖSK måste bli säkrare i positionsspelet vid inlägg och fasta situationer.

Tror att ÖSK måste backa hem och krympa ytorna bakom backlinjen på söndag. Satsa på kontringar och allt eftersom att frustrationen stiger hos motståndarna flytta fram spelet.

Får Hysén ytor bakom backlinjen så kan det smälla direkt och då blir jag rädd för att siffrorna kan sticka iväg. Stämningen i ÖSK är bra i truppen. Kommer stämningen att förbli bra efter några förluster?
Örebro Marta (hane)
2012-04-13 12:08
W/ Då räknar jag med att du håller koll på honom... Alltid gött o knipa lite gobitar från Degen precis när de blommar ut :).
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-13 12:06
ÖSK-Karl kommer in och vill älta en sekellång debatt ytterligare lite grann.
Sorry, men jag nappar icke på det betet!

Angående bortamatchen mot Götet tycker jag ÖSK har lite slagläge ändå.
IFK är fortfarande väldigt pressat trots en pinne mot AIK och verkar ha ett ganska darrigt försvar. Passar Wille perfekt som lär vara rätt taggad mot sin forna klubb. Sixten vet förmodligen mycket om Nordins svagheter och kan utnyttja det (förutsatt att han får spela...) samtidigt som Alvbåge lämnar stolparna för att titta till lap-topen vid sidlinjen vid åtminstone tre tillfällen. Inte ens ÖSK borde kunna missa öppet mål.
Inte omöjligt att vi kan ta tre poäng, om än med väldigt stor möda.
Örebro TommyS
2012-04-13 11:15
D'artangnan: jag håller med om att Stahre verkar vara bra på ett bygga stämning men han har hittills inte lyckats bygga ett lag, bara fått ett färdigt bygge att leverera. Om man bara tittar på AIK tycker jag att Alm faktiskt lyckats bygga något.
Örebro Marta (hane)
2012-04-13 10:36
W/ Den där Brandeborn... e han nåt o ha?
Örebro D´Artagnan
2012-04-13 09:40
TommyS // Personer som haft direktkontakt med Stahre ger en mer positiv bild av honom och hans insats i Väsby och AIK. Positiv person som skapar en trevlig atmosfär. Lite fotbollstokig
Örebro TommyS
2012-04-13 09:18
Lite sent svar till den oumbärlige, men jag håller helt med dig. Stahre beskrivs unisont som en mirakeltränare, när det han lyckades med var att få ett lagbygge skapat av Norling att presterade extremt ett år. När AIK sedan började bygga om gick det mycket dåligt, han lämnade skeppet på en gång, gick till Panionios och misslyckades helt och fick gå arbetslös i ett år innan IFK gav honom jobbet. Tycker också att han fick oerhört lite skit för sitt avhopp om man jämför med Roland Nilsson.
AIK Saywee
2012-04-13 08:35
@Bulten i Boo:

Hon vet inte om detta, ännu ...

... men det handlade bara om rent sportsliga grejer :)
AIK Saywee
2012-04-13 08:34
Decovic,

ibland brukar det ske en uppladdning vid något ställe på Östra Larmgatan, glömt namnet, men det är väl oftast GAIS´s "hak" inför matcher.

Ligger i närheten av Kopparmärra vid Kungsportsplatsen, trevligt ställe och bra beläget i Göteborg.

Men, egentligen har jag ingen aning om något är planerat ...
Örebro Bulten i Boo
2012-04-13 08:31
@Saywee:
Vad säger din fru om det?
AIK Saywee
2012-04-13 08:24
Äsch, i natt drömde jag om Linde´s volleytjejer ...

... inte så bra, jävla bra :)

Det är faktiskt inte ett påhitt, troligtvis något jag hört i bakgrunden, via SR P4, inte vet jag, OT, men så blev det.

Dream on !
Örebro Decovic
2012-04-13 07:51
Jag undrar om det kommer bli värmning på någon pub i Gbg innan matchen på söndag? I så fall var och vilken tid?
Örebro Miroslav kuba
2012-04-13 01:13
Jag inbillar mig att Skattefusks sena kvittering mot AIK ikväll gör det betydligt svårare för oss på Söndag en förlust ikväll hade givit dom ett jätte pressat läge nu kändes deras kryss säkert som en vinst. Men va fan jag gör som er andra tippar med hjärtat och hoppas på Wiliam och Rama !!! Kör hårt krossa IFK Skattefusk !!!
Annons: