/fotboll/osk/forum/2817.aspx/fotboll/osk/forum/2817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2012-04-12 12:28

Valdet Rama verkar ju inte precis glad över att vara i Örebro.

Om han inte ens tackar kubanerna efter matchen..

O Grahn som inte ens går fram till honom när han har ont.

Nått är ju fel, och har man inte hjärta för klubben ska man inte heller spela i klubben.
AIK Saywee
2012-04-12 12:26
Ni får diskutera, vad fan ni vill, vilka som helst och om vad som helst ..

Det enda jag bryr mig om är ÖSK och klubbens framgångar, så är det bara, och har alltid varit ... allt annat är oviktigt och oväsentligt :)

Heja SPORT !!!
Minatankar
2012-04-12 12:24
Salt & Peppar// Jag håller, som sagt, med dig om reklamen och att det i dagsläget är värt att pröva annat koncept.

Min poäng är att man behöver göra kartläggningar både av publik och samarbetspartners/sponsorer oavsett om det går bra eller inte, så att man vet så mycket som möjligt om befintliga och potentiella kunders preferenser. Detta är något som alla professionella företag gör.

Det är, som du vet, en mängd faktorer som avgör intresse och handling. Ibland har reklamen stor betydelse, andra gånger mindre. Men det företag som inte lyssnar aktivt på sina kunder, tappar i längden också den kunskap som krävs för att infria och överträffa förväntningar och därmed få en positiv utveckling.

Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 12:12
Minatankar//

Reklamen var det första jag tänkte på varför det var så dåligt på läktarna.

Här har Ösk öppet läge med den mest attraktiva produkten på sportsidan som Sverige har och vi har ett lag i högsta serien. Då ska vi ju vara störst, bäst och vackraste laget och dags för PREMIÄR i Örebro stad på Behrn Arena!

Jag tror inte det skulle behövas en utredning kring det, jag tror svaret ligger kring reklamen. Förra årets reklam låg ju helt i rätt linje. Den syndes, var stor och rättfram och andades självförtroende och varje gång det var match så syndes det överallt. Största klubben i stan i den största sporten i Sverige!
AIK Saywee
2012-04-12 12:09
@Salt&Peppar:

Vill bara kort bemöta/instämma i dina undringar ..

1: stadsbussarna jobbade hela dagen med flaggan i topp!

2. Målsättningar är inget för ÖSK, möjligtvis när man i höst vet att man kan träffa rätt, så jädra klent, så fånigt, irra omkring en "tro" utan mål, ajabaja ;)
Minatankar
2012-04-12 12:01
Salt & Peppar 11.16: Delar din uppfattning betr matchreklamen. I fjol gav den stor uppmärksamhet, i år liten. Den må vara sofistikerad, men tyvärr inte lockande.

Publikintäkterna är, som alla vet, mycket viktiga för klubben. Det räcker inte att analysera antalet besökare med kommentarer kring hur det gick i sista matchen, väderlek, konkurrens av TV-program mm.

Det gäller nu att göra en vetenskaplig analys där man verkligen får reda på varför man går på en ÖSK-match och varför man avstår, så att man kan inrikta marknadsåtgärderna efter den kunskapen. Måhända sker det redan, men det tror jag inte.

För över 20 år sedan gjordes sådana undersökningar och bl a med dessa som grund kunde ÖSK öka publiken högst avsevärt.
AIK Saywee
2012-04-12 12:00
Salt&Peppar, 11;26

jag vet inte, instämmer nog, men i övrigt är vi överens, om det du skrev i ditt inlägg 11:16 :)
Örebro kenya
2012-04-12 11:58
Känns galet att vi hållit nollan så pass länge trots att backlinje och målvakt inte känns hundra. Känns som att Wowwen kommer bli bättre, visst han är lite äventyrlig ibland men han brukar inte stå för så här många missar defensivt som han gjort den här säsongen. Möjligt att den nya uppställningen med en mer central vänsterytter bidrar till osäkerheten?

Att Sixten skulle ha något personligt mot Valdet har jag svårt att tro. Valdet spela väl i stort sett samtliga matcher från start förra säsongen och startade även i premiären. Sen att han inte presterar eller uppför sig bidrar väl inte direkt till att han ska få starta? Att han som fansens favorit och den som drar ner de högsta jublet när han kommer in inte tackar efter matchen tycker jag enbart är pinsamt.

Jag gillar inte när man kritiserar utan faktagrund. Som att Sixten skulle vara emot unga spelare och inte ge dem chansen. Så gick snacket förra året rörande Ibrahim och Yasin. Igår startade Mohammed Saied sin tredje match i rad och då ska vi komma ihåg att han var avstängd två träningsmatcher innan premiären.

Hur som helst så är jag försiktigt optimistisk just nu men vi måste börja plocka några tre poängare snart innan paniken börjar sprida sig. Tror vi får tufft i Gbg men kan nog kämpa till oss en pinne där också om det vill sig väl.
Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 11:56
Saywee//

Kändes reklamen som premiär för Allsvenska starten? Reklamen för snarare mina tankar till en konstutställning i Wadköping... ;)

AIK Saywee
2012-04-12 11:53
@Salt&Peppar:

"Rörigt" är ett ledord, för dagens ÖSK, hehe, men du har helt rätt Salt"Peppar...
.
Riktigt bra inlägg från dig, nu är vi lite överens:))
Hen = Gubbkärring
2012-04-12 11:51
Saywee//

Men vad är schismen då? Finns den ens?
AIK Saywee
2012-04-12 11:40
Åter, efter en kort tur i den fantastiska staden :

Salt och peppar,

1, Reklamen, är det den som skall locka publik (?), fast stadsbussarna gjorde vad de kunde för att höja stämningen in ÖREBRO, flaggorna i topp, bra "inställning" till framtiden ?

2, INSTÄMMER (!) , rörigt som fan, och det finns ingen målsättning 2012!
Örebro Marta (hane)
2012-04-12 11:25
Det är ju lite skillnad på det mediala flödet från t.ex förra året. Tror detta inverkar nästan mest. Men sedan givetvis resultaten och det svajiga spelet. Grahn drog väl heller inte så mycket folk som man hoppades. Men tror även jag det kan vända fort. En seger mot Ellos i solsken så börjar det nog rulla på igen
Örebro Salt&Peppar
2012-04-12 11:16
@Brädan:

1. Den nya reklamen skriker inte direkt ut att det är dags för match. Det är en blek variant, den syns knappt enligt min mening. Det är Ösk som gör sig små och obetydliga genom den reklamen tycker jag. Det är gjort som en oljemålning i bleka färger och det känns bara trist som en gäspning man höjer inte ens på ögonbrynen.

Kanske stiligt för en reklamare, men tror inte den arbetar så mycket för Ösk...

2. Det skriker inte ut hopp och mål för Ösk, sent med värvningar och sent att spela ihop sig, skador och sena övergångar till konkurenter. Rörigt. Det finns nog många aspekter, men folk vet nog inte vad vi har och vad vi fått. Och en blek reklam som man bläddrar förbi. Börjar Ösk spela bra och stabilt så kommer publiken igen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-12 11:01
Saywee: något säger mig att du ogillar Sixten starkt då du knappt kan tala om honom utan att använda ironi och sarkasmer?

Angående HIF-matchen: första halvlek visar på att något kan vara på gång. Andra halvlek blottlägger återigen den defensiva problematiken. Men slarvet är nog värst: hälften av HIFs chanser uppkom ju som en direkt följd av en hutlös felpass,dålig bollbehandling etc. Det måste rättas till.
AIK Saywee
2012-04-12 10:40
Hehe,
mig kan ni aldrig lita på, att lova en sak är att lova, att hota är något helt annat.

Den enda ni kan lita på är nog Sixten, för han håller alltid det han vågar lova, nästan i alla fall, fast det är sällan han lovar något, vår trevlige spjuver, den mediala killen.

Innan jag går upp till den vackra staden så kan jag inte låta bli att kommentera gubbkärringens inlägg ...

... varför i helvete kan jag inte sluta att läsa här, och bry mig ....?

Visst tusan har Sixtens schism med Rama, något med hans gårdagsform att göra, om jag vore Rama, skulle jag inte bry mig ett skit om Sixten, ÖSK, och Örebro, utan försöka dra så fort jag bara kan, varför skall han fjanta i klubbens framtid, guld tidigast 2015?

Jädra prestige, vad/vem/vilka den kan drabba härnäst?

Inte vet jag, men förstår mycket väl bakgrunden till denna förb....

AVBRYTER

Kommer jag någonsin att få uppleva det jag sportsligt önskat mig, med "mitt" ÖSK, sedan 1950-talet?

Orka?!?!

GOK, som alltid !!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-12 10:23
Brädan 00:03//

Du fann dig snabbt angående Wovoha och att han inte är på vänsterbacken ;) Är nog snart bara Sixten kvar som anser att han skall ha en plats, att han så ofta är borta från vänsterbacken beror på tiden det tar för honom att komma tillbaks dit när han slagit de meningslösa högerhörnorna och ibland frisparkarna. Blir ofta farligt åt fel håll. Bl.a kom Heif tre mot en vid en kontring igår, som tur var slarvade Sundin.
Hen = Gubbkärring
2012-04-12 10:17
JS-E//

Håller med dig i det mesta. Skulle dock velat byta ut Saied i st f Alimi och dragit in den senare i centrum när Rama gick på. Att sen Rama sög när han väl var på plan tror jag faktiskt inte är Sixtens fel.
Örebro N:o 6-10
2012-04-12 09:46
Var på plats och såg matchen igår och gjörde följande reflektioner:
Vår svaghet är vår vänsterkant, både offensivt (möjligen var detta planerat då Alimi väldigt ofta opererade centralt både i defensiv och offensiv), men framförallt defensivt där Sammy flera gånger var nära att ställa till det riktigt ordentlig, det verkar som om han har svårt att hänga med i tempot både fysiskt och mentalt.
Vår styrka offensivt var igår de spelvändningar/omställningar som Berger skapade med precisa krosspassningar ut på framförallt Astvald på högerkanten. Mot slutet såg vi också ett embryo på mycket fint kombinationsspel mellan kvartetten Saeid, Grahn, Rama, William som så när kunde ha resulterat. På det hela tycker jag att vi ska stoppa undan krisstämpeln och istället konstatera att årets lag faktiskt kan slå vilket motstånd som helst i årets allsvenska. Jag är faktiskt beredd att överväga att ansöka om medlemsskap i OU.
AIK Saywee
2012-04-12 09:44
Provar försiktigt med ett inlägg till, men "lovar" att snart logga ur ...

Dagens pappers-NA har lite rubriker, som jag tänkte kommentera:

(Jag har inte alls läst texten, bara rubrikerna)

"Tomer halar in nollorna"
Bra jobbat, bättre kan det inte bli, Alven kanske skulle ta lärdom av en kille som håller nollan mot de så kallade svenska mästarna och borta mot ett formstarkt MIAF.

"HIF med gamla spöken mot ÖSK´s nya"
Vi spökar i Göteborg, sedan spökar vi åter hemma mot Elfsborg i vår egna Borg !!!

"Saeid meste mittfältaren"
Bra stavat NA

"William nöjd trots ny nolla"
Där har William och jag olika synpunkter på att vara nöjd.

Förlåt, LOVAR att logga ut ett tag, så att ni kan trivas vidare, hot om att lämna forumet kan ni glömma, det är ju oftast så att jag hotas att lämna forumet, och det är ju viss skillnad ....
AIK Saywee
2012-04-12 08:58
J-SE, 08:48,

intressant resonemang, för det handlar ju inte om, hur mycket vi älskar eller hatar Sixten, det handlar ju allra mest om, hur det går för vårt kära ÖSK :)

Det enda som kan tänkas vara lurigt är att Sixten inte gillar när det blir alltför rörigt, dvs måste ändras kors och tvärs hela tiden, det var ju i alla fall en av hans ursäkter till, att det gick så dåligt förra säsongen.

Så det där är ganska lurigt, om man tänker ytterligare, Sixten är en gåta, oftast, men inte alltid.

Forza Sixten !!!
AIK Saywee
2012-04-12 08:52
ÖSK-Fans, 08:39,

jag svarar lite , även om jag inte är den du frågar.

Körtelfeber är en mycket allvarlig sjukdom, som kan "komma och gå", under en längre period. När man har den sjukdomen, är det inte speciellt lämpligt att motionera eller träna hårt, dvs sådant som gör att man ser lite smärtare ut.

Men att skriva att Berger såg fet, eller halvfet ut, är inte vad jag såg!

Men han rockade relativt fett på plan, stundtals, men det är en helt annan sak, fast riskabel ......

Sköt om dig Berger, vi kommer att behöva dig.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-12 08:48
Ganska roligt hur våra åsikter färgas efter vindarna:

Sixten ska hängas för att han inte spelar Rama
Rama spelas och folk spottar på Rama för att sög

Kanske hade tränarna märkt det också och därför inte spelat honom?

Sixten är ingen taktiker och kan inte coacha!

Sixten tycker jag coachar och agerar taktiskt för att täta till. Spelar Alimi som indragen vänsterforward och Astvald på andra kanten för mer tyngd. Drog in Haginge i mitten och bytte målvakt. Allt för att få in ÖSK i matcherna stabilt. Sedan släpper han in offensiva spetsar (Rama, Holmberg,Bamberg) på flankerna när läget är stabilt och lagen mörats en timme.

Det är få tillfällen under Sixten-eran jag stått upp för honom men jag tycker han agerar och tänker just nu och jag förstår varför han gör som han gör för tillfället. Utifrån de förutsättningar han har tycker jag inte han kan agera bättre. Det enda jag gnällde över var att han inte drog in Haginge i mitten första matchen. Men det verkar som om han i år verkligen försökte låta Haginge stanna på högerkanten.

Säger som Grahn. Vi ska inte vara för kräsna. När sedan Berisha och Bamberg är helt friska och Haddad åter om ca 3 veckor. Då har vi ett spännande läge.
Men ve om Grahn blir skadad. Då har vi ingen ersättare av samma rang. Det får inte hända bara.

Negativt är dock att vi fortfarande efter Almebäcks sorti fortfarande bara har två mittbackar av kvalitet (om man räknar Haginge som högerback. Och det ska man).

Almebäck föresten verkar ha fått tillbaka förtroendet i Brygge och spelade. Brugge torskade dock med 0-3 med honom på banan.
AIK Saywee
2012-04-12 08:44
De flesta har sammanfattat händelserna och sitt eget tyckande ganska bra tycker jag, beträffande gårdagens match, mot de så kallade svenska mästarna..

MEN, jag vill verkligen tacka Kubanerna på Västra Stå, för ett fan-taktiskt och fan-tastisk jobb :)

Utmärkt jobbat under hela matchen, höll igång och sjöng i 92 minuter :)

Helt klart en av Kubanernas bästa match, sådant stöd behöver spelarna, tränarna, bollkallarna med flera, dessutom är det en publikdragande faktor.

Utan Kubanerna riskerar vi ju publiksiffror, liknande de i Superettan.

Mycket, mycket bra jobbat !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-04-12 08:39
Hen = Gubbkärring

Han såg ju halvfet ut!? blir man större av körtelfeber? =)
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-12 08:35
Dudleys (// Grahn och Saeid hade två helt olika roller och Saeid gjorde ett mycket bra jobb i defensiven medan Grahn var överallt i offensiven. Jag ser inga problem med att kombinera de två
Hen = Gubbkärring
2012-04-12 08:23
ÖSK Fans//

Han har varit sjuk i körtelfeber i tre veckor och kom tillbaks i helgen. Hur kan det har undgått dig?
Örebro ÖSK Fans
2012-04-12 07:59
Har Berger ätit för mycket påskgodis? Han såg absolut inte fit ut?
Örebro Dudleys
2012-04-12 01:41
Jag tror på att lira Grahn - Berger - Alimi och sen byta Grahn mot Saeid i slutet av matcherna. Dom är lite för lika i spelsättet och rörelsemönstret,

Men fan Grahn är överallt!
Örebro Dudleys
2012-04-12 01:36
efter 4 insläppta har vi nu täppt igen ordentligt med två nollor på raken, Tomer har pondus och är kvick men ack vad tvålhänt han här (som jag skrev igår).

Saeid är framtidsmannen och vår nya Nordin men behöver nog skolas in i år jag säger att alimi/bamberg ska spela där. Helst ser jag alimi då han var mkt bra första matchen när han fick den rollen.

Jag tror på detta. Attackskadad känns farlig hela tiden blivande superstriker
Annons: