/fotboll/osk/forum/2807.aspx/fotboll/osk/forum/2807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-12 23:26
På tal om Stahre, han hyllas ju ofta men om man räknar in hans dåliga vår i AIK 2010 och inledningen nu så blir det en serie väldigt dystra resultat.

Annars väldigt tillknäppt match på Råsunda. AIK är riktigt starka defensivt, vet inte hur vi ska göra mål på dem, de lär inte släppa in många mål i år. IFK har bra intentioner framåt med Hysen och Söder på topp, men mittfältet funkar inte så bra spec. centralt vad gäller offensiven tycker jag.

Kanske testar Stahre Nordin från start centralt istället för Farnerud, osannolikt dock. De är sårbara på kanterna, främst till vänster men även till höger där Salomonsson (utan Selakovic) slarvade en del defensivt.

Ett kryss är bra på förhand. Men totalt skulle det ge 3 poäng av 12, vilket inte är bra någonstans. Det är som Sixten säger, kryss är inte värt ett skit nästan med dagens poängsystem.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-12 23:26
Dubbel
2012-04-12 23:25
rirobban //Jag tror det blir samma startelva igen. Jag tror Sixten väldigt gärna vill ha 4 centrala mittfältare mot IFK. Möjligen kan Bamberg starta. Men jag vet inte vem han skulle ersätta. Tyckte han var rätt anonym den tid han spelade mot HeIF. Rama lyckades kanske inte med så mycket. Men han syntes. Dvs han var aktiv.

Man kan ju försöka men kanske misslyckas. Eller inte försöka och hålla sig undan för att inte misslyckas.

Örebro rirobban
2012-04-12 23:21
Två positiva saker till, som kanske hör ihop lite :

* IFK:s försvar är inte något topplagsförsvar

* Vi har William-Atackk som sett grymt bra ut i de inledande matcherna, och lär vilja visa sin gamla klubb vad han går för!
Örebro rirobban
2012-04-12 23:18
Tat lugnt mina svartvita vänner. Ni har redan börjat räkna ut oss till matchen mot IFK, och visst finns det en del som tyder på en förlust och kanske även en stor sådan!

Men... optimist som jag är så vill jag endast fokusera på grejerna som talar för oss i detta läge:

* Vi har hållit nollan i 225 minuter i rad!

* Inte släppt till speciellt mycket farliga målchanser (trots att vi mött spöklaget Mjällby och svenska mästarna)

* Vi har TOMER!!! Som faktiskt verkar vara den bäste målvakten vi haft på väldigt länge!

* Dom har ostbågen i målet, vi kommer göra minst ett mål med andra ord!

* Vi slog dem förra säsongen på gamla ullevi!

Det som talar emot att vi går ifrån med seger är:

* Vi gör inga mål!

0-0 låter inte heller som troligt eftersom IFK både gör och släpper in mål i alla sina matcher. Men samtidigt är ÖSK svåra att knäcka för tillfället. Varför inte 1-1? Är vi nöjda med oavgjort igen? Jag tycker nog vi får vara det i denna typ av match.
AIK Saywee
2012-04-12 23:10
J-SE, 23:07,

ett av dygnets bästa inlägg ...

... tycker jag alltså, forumsnutar och statistiska kriminalare är inte min grej :)
2012-04-12 23:07
Lägg ned tjafset nu

Eller spela upp samma diskussion i historiken från förra månaden. Och månade före den. Och månade före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den. Och månaden före den.

Att ni orkar
Örebro Bulten i Boo
2012-04-12 23:06
Tyvärr, det blir proppen ur på söndag....
Örebro Bulten i Boo
2012-04-12 23:03
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

Sekt.E// Där ser du... du tillhör "strutsfarmen" som nyttjar "härskarteknik" och (gänget som) kastar sig över skribenter som kommer med kritik, hur konstruktiv den är... Ack, ack...
AIK Saywee
2012-04-12 23:00
Jag undrar om inte Gerzic får träsmak och Alven får ont i ryggen när han hämtar bollar, som nätet har fångat in.

Nästa match gäller det, och det måste bara helt enkelt bli en svartvit seger, så är det bara !!!

Annars kommer dessa jiddrare att håna sönder oss totalt.

Heja SPORT, nu klättrar vi uppåt i tabellen :)
2012-04-12 22:59
Rätta mig om jag har fel. Men historiskt brukar det inte vara helt ovanligt att lag som inte vunnit på länge eller är i en dålig trend får sin vändning och proppen ur - Just mot ÖSK . Det gör att jag bävar lite inför matchen mot R.B.V

Smäll på Nordin så fort han får bollen (om han spelar). Vi om några vet att han alltid måste ha tid att titta på bollen och få ordning på den när han får en pass. Sedan ska han vända och sen tittar han upp. Han möter sällan bollen heller. Där är hans svaga punkt. tiden! Smäll på direkt! Vi vet att han brukar försvinna i täta matcher med kort tänketid. Hoppas verkligen killarna tänker på det. Får han tiden börjar han styra upp.

Örebro kubajonte
2012-04-12 22:55
Gerciz inhopp i dagens match i 79, Vem vet om detta fortsätter kanske han kommer längta hem till svartvitt igen ;) vore ju trevligt
AIK Saywee
2012-04-12 22:45
Klurar på en fotbollsgrej, men vet inte om jag förstått rätt ...

... varför har vi en så bra tränare, men så dåliga spelare?

Detta förstår jag inte riktigt, det är ingen bra kombination och inte det omvända heller, för den delen.

Jag tycker ju, och det är inte ironiskt skrivet, att Sjögren faktiskt köpt ganska bra spelare, hoppas bara att det kan bli ett lag, vi har inte tid att spela ihop ett lag, nu när allvaret så plötsligt är påbörjat, dvs Allsvenskan 2012.

Sköldmarks försäljningar kan ju alltid diskuteras, på ett diskussionsforum för fotboll, men det vetetusan om jag vågar?l.

Nej, mina vänner, vi måste få detta att fungera, det duger inte att harva i träsket.

En vinst mot IFK Göteborg är nu ett måste, så är det bara !!!

Finn fem fel och rätta till dessa :)
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-12 22:45
BiB//

Aha, du räknar inlägg och inte som jag att det går veckor utan att jag skriver något, när man väl gör det tillhör det väl artigheten att svara?

Grixx/
Vad tuggar du om för hatramsor, jag har aldrig använt mig av någon sådan. Jag hatar ingen i vare sig ÖSK:s organisation eller spelartrupp. Däremot tycker jag inte att alla av dem är tillräckligt duktiga för att ÖSK skall bli ett konstant topplag, gör du?

Nu får det vara nog för ett tag.
2012-04-12 22:37
Sekt.E//

Det är väldigt vad ordet härskarteknik börjar missbrukas här inne. På vilket sätt har jag använt mig av det mot dig? Tycker enbart att du tillhör strutsgänget som aldrig kan se något fel i organisationen, menar du att det är härskarteknik? Kom på en duktig skribent till som övergett detta forum, Conjuration. Det är däremot ofta orsaken till "avhop" just härskarteknik, när ni i strutsfarmen kastar er över skribenter som kommer med kritik, än hur konstruktiv den är.

Är du själv nöjd med hur ÖSK utvecklats under de senaste två åren? Enligt mig började vanskötseln av klubben redan när man skickade Porokara ihop med Cabrera för snart 3 år sedan. På den vägen är det och jag ser ingen förbättring i sikte, gör du?

Förövrigt saknar jag Alvbåge, Berra, Bassombeng och Porokara. Dyra spelare sett med ÖSK-ögon som slarvades bort. Samma sak med Per Johansson, inte undra på att det blir för stor spelaromsättning, varför ser vi inte samma sak hos övriga AS-lag? Spelare som inte vill vara här, läs Paulinho o Bassombeng, nu säger ryktet samma sak om Rama. Det håller inte i längden om man som utlovat skall vara ett konstant topplag, så enkelt är det.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-12 22:31
QUOTE="ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)]D.McGrain// Vad har hänt, får inte demontränaren tillräckligt med stöd på forumet?[/QUOTE]
hmm, Kalle, detta inlägg skrev du 16:12 idag, knappast "två veckor sedan" va? Tråkigt att du Kalle bemöter ett helt vänligt inlägg från mig till dig som "beskyllningar" för att citera dig ordagrant. Vad är det som får dig att hela tiden vara så aggressiv mot din omgivning? Eller kanske jag missuppfattar dig?
Örebro D´Artagnan
2012-04-12 22:30
Från presskonferansen. Inte behöver jag forcera bort Sixten, det sköter han själv.
Örebro D´Artagnan
2012-04-12 22:30
Från presskonferansen. Inte behöver jag forcera bort Sixten, det sköter han själv.
Örebro Grixx
2012-04-12 22:29
"ÖSK-Karl// Fattar inte vad du tuggar om. Ursäkta att jag finns till och ursäkta att jag inte faller ner och bugar i alla hatramsor till alla S och alla spelare du hatar. Jag har haft kritik men jag har även haft beröm men det verkar vara helt jävla forbidden area för vissa.

Jag har dragit in på mitt skrivande en hel del sedan någon månad men nu slutar jag att skriva i forumet för en riktigt lång tid man måste visst bara tycka på ett sätt här. Jag har försökt att hålla en hygglig diskussionsnivå i forumet och önskat mer utbyte i diskussioner än en massa tjatiga one liners. Tyvärr verkar det vara störande.
2012-04-12 22:18
BiB//

Jo, det är sällan, var nog nästan två veckor sedan förra gången, men upplever du det ofta skall jag försöka dra ned ytterliggare. Tycker forumet har tappat mycket då skribenter som jag uppskattat dragit sig till ett annat forum, då du alltid skall ha exempel kan jag ta DaSa,TIC-TAC och Grohl. Men det finns fler. Nå Bulten, kan du ta fram exempel på vilka dagar jag skrivit under det senaste 1/2-året, när du kommer med sådana beskyllningar bör du ha fakta och inte hitta på.
Örebro Sekt. E
2012-04-12 22:16
D´artagnan // Du får läsa det jag skriver lite mer omsorgsfullt om du ska kommentera. Jag har aldrig skrivit att du försökt forcera bort någon. Så läs om och läs rätt, det är inte lätt att diskutera med dig om du inte gör det.

ÖSK-Karl// Vet inte riktigt hur du brukar diskutera i verkligheten, men om du verkligen vill diskutera med mig så vore det kanontrevligt om du inte började med någon form av härskarteknik och nedlåtande omskrivningar. Vi känner ju inte varandra och jag gör inte så mot dig.

Örebro Bulten i Boo
2012-04-12 22:05
Hej, hej, Kalle, lite roligt, för du hoppar rätt ofta in här på forumet och skriver att "Jag skriver ju nästan aldrig här längre", så, såvärst sällan blir det väl inte iaf?
2012-04-12 22:00
Sekt.E//

Jag skriver ju nästan aldrig här längre, idag har jag skrivit om det meningslösa i att Sammy skall slå högerhörnorna och frisparkarna därifrån, något jag inte hört en enda person försvara. Blir ju farligt åt fel håll när han skall lufsa hem. Sedan försvarade jag Saywee när någon påstod att han inte skulle ha insyn.

Att få bort någon av alla S har jag insett det meningslösa i då de kliar varandras ryggar. Kan vara så illa att det krävs SE innan det sker. Sedan att S-gänget försuttit chansen att sätta ÖSK på kartan kan väl ingen förneka? Kaffepengar för Bedoya o Almebäck, inga alls för Porokara o Alvbåge. Ett försvar som knappt håller låg SE-klass. Det är inte roligt att få rätt ibland, publiken sviker, men strutsarna försvarar och tycker allt är bra, eller?......De i särklass största strutsarna tycker jag är du Sekt.E, Godzilla och D.McGrain, tätt följda av Grixx och i viss mån Pemo. Men någon dag kanske ni drar upp huvudet ur sanden? Kanske redan på söndag om/när det blir storförlust mot jumbon?
Örebro D´Artagnan
2012-04-12 21:47
Sekt. E// Jag gåt på medlemsmöten, där röstar man. Här kommenterar man prestationer på ledning och spelare.
Resten är saker du fantiserar ihop.
Jjag har betygsatt spelarna i våra matcher MEN jag har inte försökt "forcera" bort någon. Det samma gäller när jag kommenterar ledningen.
Det blir inte någon bra diskussion när Du väljer att hitta på saker som att "forcera" när man kommenterar/betygsätter.
Örebro Sekt. E
2012-04-12 21:36
D´Artagnan // Du och Karl har väl ganska många gånger redogjort för att ni vill ha bort en massa S ur organisationen. Dessutom så skrev jag "verkar tro att det går att forcera bort vissa ur ÖSK´s organisation genom upprepning om upplevda tillkortakommanden på detta forum. Snacka om strutsbeteende." Så när det kommer till "misstolkningar" så tror jag nog att du just själv stod för den. Se även gärna slutklämmen i mitt tidigare inlägg och fundera över om det bör tolkas som att jag försöker få någon skribent att sluta skriva. När du gjort det diskuterar jag gärna vidare.

Örebro D´Artagnan
2012-04-12 21:10
Sekt. E// När skedde det sist att någon vill forcera bort någon i ÖSK:s organisation. Är det inte vissa som genom upprepning av "misstolkningar" eller påhittade saker försöker få skribenter att sluta skriva. Som Du nu gör.
Hur forcerar man bort någon ur ÖSK ledning genom att skriva på ett forum? Hört talas om medlemsmöten?
Det man gör här är att kommentera deras prestation. Precis som många gör genom att betygsätta spelarna. Om nu mr X får 1 i betyg i flera matcher försöker då forumet "forcera" bort mr X ur ÖSK-laget?
Örebro Sekt. E
2012-04-12 20:54
Wivallus// Ok, men var går gränsen mellan tvång och diskussion på ett internetforum och är det verkligen någon som försöker tvinga bort någon annan skrivent? Inte i mina ögon men det är möjligt att någon känner sig ansatt och det är inte juste. Det jag främst hakade upp mig på var ordvalet. Du brukar inte formulera dig som ett muff-yngel. Tvärtom brukar du vara saklig tycker jag.

En annan aspekt på det här med att få bort någon annan skulle kunna vara att en del mer eller mindre frekventa skribenter verkar tro att det går att forcera bort vissa ur ÖSK´s organisation genom upprepning om upplevda tillkortakommanden på detta forum. Snacka om strutsbeteende.

Nåja, hoppas du väljer att skriva då och då, jag tycker att du tillför.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-12 20:49
"Alla" tycks tacka för sig idag... Blir det ens någon enda kvar?
Örebro Valderinho
2012-04-12 20:36
Gerzic på bänken och träsmak, Alvbåge har släppt in en till fisk i buren..
AIK Saywee
2012-04-12 20:32
Dudleys, jag förstår faktiskt inte det du skriver om hat och ett annat forum.

Jag "hatar" inget annat än våld- och våldstendenser, samt har aldrig hittills besökt detta alternativa forum.

Vad är det för skit du sprider om mig och varför?
Annons: