/fotboll/osk/forum/2790.aspx/fotboll/osk/forum/2790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-04-17 21:00
Fatcit, jag är inte den oumbärlige och jag är inte så jättebra insatt, men enligt Sixten så var det hans bästa försäsong med ÖSK, sedan han startade i klubben, men det tyckte han troligtvis innan de tre sista försäsongsmatcherna, vinst mot Syrianska, oavgjort mot Elfsborg och förlust mot Forward.

När det gäller träningar har jag noll koll, nästan iallafall, fast Sixten borde ju ända veta bäst, han lever ju nästan dagligen med sina spelare ....

Fast jag kanske minns fel, tiden går så fort nuförtiden.
Örebro Marta (hane)
2012-04-17 20:55
Snyggt med södra... Men borde man inte kunna försöka dra lite vinning på detta med. Tycker "reas ut" (som du skrev Valderinho) smakade bättre än "delas ut" som det stod på officiella. Känns som mankan dumpa värdet av en ÖSK-match om man går för långt med sådant. Bättre förslag då som Hahne hade att dela ut dem till smålirare för att fostra dem till ÖSK:are :)

Skulle kanske även vara en idé att sälja sälja tokbilliga årskort (strax över ståplatsbilettpris). på kortsidan. Det blir ju så rackarns mycket festligare och bättre inramning när det sitter folk där.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-17 20:48
Den Oumbärlige och ni andra som följt ÖSK lite närmare. Hur ser försäsongen ut med Sixten?

Jag kan också känna att spelarna inte har samma fysik som motståndarna... Men det kan ha att göra med spelsättet och att spelarna har haft problem med positionsspelet. Måste bara fråga er som följt lite träningar!
Örebro Roswall
2012-04-17 20:47
ÖSK U21 Vann mot GAIS!
2012-04-17 20:46
precis ÖnSKar. Sen handlar det om att fördela den rollen på andra spelare!

I år verkar alla 3 på mittfältet dela på den rollen!
Örebro ÖnSKar
2012-04-17 20:26
rirobban 16:36// Håller med om att Bedoya alltid var en kämpe och en viktig sådan. Jag har för mig att det ungefär var så här förra säsongen:
Bedoya var med i början av säsongen= vi vann många matcher
Bedoya var på landslagsläger=vi förlorade 5 matcher i rad
Bedoya kom tillbaka och var med ca 5 matcher= vi vann merparten av dem
Bedoya blev såld= ni vet hur det gick i slutet av säsongen.
AIK Saywee
2012-04-17 19:47
rirobban, 16:44,

instämmer, i år är ÖSK av några anledningar mera svårlästa

Brinkewall, 16:53,

ja, idag har det varit bra diskussioner

Minatankar, 18:24,

mycket intressanta tankar

Fatcit, 19:00,

tänkvärt

Valderinho, 19:07,

tror att någon läst lite om Hahne´s utmärkta förslag häromdagen och gjort något som liknade hans önskan

Forumet lever och ÖSK består.

Heja SPORT, nu kör vi över knallarna :)
2012-04-17 19:38
och där svara ÖSK med att inse värdet med mycket folk på matcherna! Underbart!

(måste ju försöka...)
ÖSK måste i sommar värva ett par backar! :)
Örebro Valderinho
2012-04-17 19:07
Rirobban// Här har du anledningen. 2000 sittplatser på södra reas ut. ;)
2012-04-17 19:03
Detta tycker jag även gäller publiken... ÖSK måste bli bättre på marknadsföring, och inte bara tycka att publiken är dum som inte kommer och stöttar. (känsla jag har)
2012-04-17 19:00
Jag lever efter filosofin att dåliga prestationer beror på dåligt ledarskap. Bara erkänna att Sixten hade ett dåligt 2011. Tror och hoppas på ett bättre 2012!

Om huset blir byggt snett, är det de enskilda snickarnas fel eller byggledaren som lovat att huset ska bli rakt?
Minatankar
2012-04-17 18:29
Däremot tycker jag inte att man ska koppla klubbkänsla till krav på spelare att säga nej till omväxling, fotbollsmässig och personlig utveckling samt ekonomisk ersättning i andra klubbar.

Man bör inte ställa högre krav på andra än vad man gör på sig själv. Få personer skulle säga nej till en bra social och fotbollsmässig miljö tillsammans med miljontals kronor i en annan klubb. Låt oss därför lämna den diskussionen och i stället prata om klubbkänsla enligt det jag skrev i inlägg alldeles nyss.

Minatankar
2012-04-17 18:24
Saywee; Ja, vad är klubben och vad är klubbkänsla?

Klubben är för mig bl a dess namn, historia, kultur, klubbmärke, klubbdress, spelare, ledare, anläggning, matchfunktionärer, medlemmar, årsmöte, stadgar, supporters, publik, sponsorer mfl. Med andra ord allt som man förknippar med, i vårt fall, ÖSK.

Klubbkänsla är för mig bl a identitet, samhörighet, stolthet och förhoppningar samt besvikelser, glädje, spänning, drömmar och engagemang kopplade till klubben.

Örebro D´Artagnan
2012-04-17 17:52
munken //Jag har i detta sammanhang bara uttalat mej om spelarna. Höjs till skyarna när dom spelar i ÖSK, när dom lämnar är det andra tongångar. Många supporters drömmer.
Örebro munken
2012-04-17 17:39
D'Artagnan// Måste fråga samma som någon annan varit inne på. Om vi hade en högst medioker spelartrupp samt en usel tränare. Hur i hela fridens namn lyckades vi bärga en tredjeplats 2010?
Örebro Sogen
2012-04-17 17:36
resultaten 2010 och 2011 har olika anledningar men faktum är att tabellen ljuger aldrig! 2010 var vi Sveriges 3e bästa lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-04-17 17:13
rirobban //Även om jag skulle vara farsa till hela bunten förändrar det inte deras förmåga och vissa fans övertro på egna spelare.
Örebro rirobban
2012-04-17 16:54
En positiv sak inför Elfsborgsmatchen. Väldigt många sektioner har en röd prick bredvid sig på ÖSK:s hemsida (biljetter). Vilket då innebär "fullsatt". Igår var det enbart gröna (nån gul) prick. Hur kan så många platser ha gått åt på en gång? Eller är det fel på sidan?
Örebro Brinkewall
2012-04-17 16:53
Just nu tycker jag alla skriver rätt bra... Fortsätt så! Nu börjar jag gilla forumet igen...
Örebro rirobban
2012-04-17 16:44
För övrigt har jag tippar ÖSK 10:a denna säsong, men som laget spelat/uppträtt efter 4:a omgångar av årets allsvenska så skulle jag nog tippa dem 7:a eller 8:a. Spelet har faktiskt sett bättre ut än förra säsongen, och försvaret verkar även det bättre än förra säsongen. Dessutom har vi bättre målvakt och anfallare, och ett mer oberäkneligt mittfält. Grahn med en fri roll innebär en annan dimension i vårt spel. Svårare för motståndarna att läsa årets ÖSK, även svårare för oss supportrar att läsa av.
Örebro rirobban
2012-04-17 16:36
Att backlinjen var komplett i fjol är bara en halv sanning. Anttonen spelade knappt förra säsongen och han var en av allsvenskans bästa ytterbackar 2010. Och mer än halva säsongen utan Almebäck? Alltså två av fyra nya i försvaret under stora delar av 2011, plus en Wowoah som både blir äldre och osäkrare.

Jag anser att värvningsansvariga har misslyckades att ersätta Almebäck och Bedoya i tid. Ersättarna skulle ha funnits på plats redan sommaren 2011. Frågan är ens om vi hittar ersättarna idag? Jag tycker mig se likheter i Saieds spel med Bedoya. Löper på stora ytor, men Saied har till och med bättre teknik än Bedoya. Berisha får vi hoppas har samma max-kapacitet som Almebäck.

D´Artagnan //

Tror att du antingen är kompis med någon av de som lämnade, eller så var du blind för dessas spel förra säsongen, men för att redogöra några exempel:
Almebäck var riktigt kass de sista matcherna med ÖSK, och att han stod över matcher pågrund av "skada" (eller ska vi säga kontraktsförhandlingar med andra klubbar) gör inte saken bättre. Almebäck var inte alls att känna igen och han såg till och med långsam ut i slutet. Att han inte gav sitt max för ÖSK i slutet kunde vem som helst se (och det krävs inte mycket för att se ut som en superettaspelare om koncentrationen är på annat håll).

Alvbåge såg riktigt okoncentrerad ut i slutet. Slutade bry sig om långskott och var allmänt vimsig när motståndarna anföll. Vid insläppt mål verkade han inte bry sig speciellt mycket, men vad gjorde det för honom? Han skulle ju ändå få spela för sin favoritklubb Göteborg denna säsong.

Nordin såg bra ut ett par matcher strax efter hans nyskrivna 5-årskontrakt. Och just Nordin tar jag inte ifrån någonting alls. Han fixade fina pengar till klubben och visade hjärta för densamma. En stor eloge till honom. Tycker dock inte man kände igen Nordin i spelet med 2010 (och även tidigare år) då han dominerat!

Bedoya var alltid en kämpe. Gav allt för klubben i varje match. En spelare man saknade mycket när han försvann, men som förhoppningsvis Saied nu ersatt.
Örebro KCMarten
2012-04-17 16:34
Fatcit //

Får jag välja så slår jag ett slag för ÖSK-topplag :-)
Örebro KCMarten
2012-04-17 16:29
Salt&Peppar //

Haddad hade inte frälst oss förra året. Inte ens Zlatan hade kunna göra något eftersom vårt mittfält envisades med att missa all uppspel och drällde med bollen så att motståndarna ständig kunde komma med spelvändningar.

Jag förstår inte att så många faktiskt tror att Haddad som enskild spelare hade frälst oss. Han hade ju inte haft en boll att jobba med. Dream on.
2012-04-17 16:25
topplag...

ÖSK mittenlag- Värvar spelare från mindre länder och förvaltar dem för att kunna sälja vidare och bygga upp en sund ekonomi. Har 5-6 yngre talanger som man hoppas slår igenom. Värvar spelare från super1:an - div 2.

ÖSK topplag- Är en attraktiv klubb för spelare i Allsvenskan. ÖSK värvar tongivande spelare i de sämre lagen i allsvenskan och säljer i 10 - 50 miljoners nivåer. ÖSK kryddar också med 1-2 utländska spelare och har 2-3 yngre talanger.
Örebro Mattias69
2012-04-17 16:23
Elfsborgs vinst mot Gefle var visst deras första bortavinst sedan augusti förra året och man har under en längre tid dragits med ett uselt bortafacit. Törs man hoppas på att det var en tillfällighet och att lagets svaga prestationer på bortaplan fortsätter, att det var en tillfällighet och att det inte var ÖSK som drabbades den här gången?
Örebro Salt&Peppar
2012-04-17 16:16
Brinkewall// Tack :)

Saywee//

Tror jag har nämnt det redan i tidigare inlägg. Klubbledningen med alla inblandade tycker jag har det absolut största ansvaret för säsongen 2011. Spelare och tränare gjorde vad de kunde av situationen. Vi spelade dessutom utan riktiga anfallare, Haddad var ju skadad. Bra gjort sett ur turbulensen. Men klubbledningens ansvar helt klart anser jag.
Örebro KCMarten
2012-04-17 16:01
Sen är det faktiskt lite lustigt att Sixten i varje transferfönster går ut och säger att man måste förstärka laget med 5-7 nya spelare för att kuna nå önskade resultat.

Sen när han får det och resultaten ändå inte kommer så är det den stora spelaromsättningens fel..
Örebro KCMarten
2012-04-17 15:57
Det är lätt att bli enögd som supporter. Men faktum är att truppen var samspelt under 2010 och slapp skador vilket gav en topplacering. Rent individuellt var ingen spelare någon toppspelare, vilket Dártagnan så bra visar. Ingen av våra tidigare toppspelare har lyckats prestera i bättre miljöer ännu.

Sen återigen. En stor spelaromsättningen är naturligtvis jobbig. Frågan är hur man lyckats hantera den. Det är ju knappast en ovanlig situation.

Det är en tränarfråga där Conny i HeIF helt enkelt lyckades bättre än Sixten förra året. Även Andreas Alm i AIK lyckades på ett bra sätt komma över förlusten av Banguras, trots tvivel från många.

Så vill vi sälja bra spelare utomlands för stora pengar lär vi nog också behöva lära oss hantera stora spelaromsättningar. Vi kan ju inte tappa 10-11 placeringar i tabellen varje säsong vi har stora spelaromsättningar. Då är vi illa ute..

Som sagt en dålig bortförklaring.
Örebro D´Artagnan
2012-04-17 15:53
kenya //Trolla gör man inte som ledare, det är förbehållet bra spelare.
Orsaken till att 3:e platsen är flera. Ingen av dessa har med trolleri att göra.

Orsaken har diskuteras i många inlägg, jag hänvisar till dom. Tycker formuleringen av din fråga inte känns som en bra inledning på en gammal diskussion.

MEN
Almebäck sitter på bänken i Belgien, Nordin sitter på Gtbgs bänken, Bedoya sitter på läktaren i Skottland, Alvbåge skrivs ner även i år speciellt på detta forum. Det beror på hur dom presterar.

Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-17 15:50
Dartagnan// Ett sådant erkännande av Sixten hade jag verkligen inte väntat mig från dig!
Annons: