/fotboll/osk/forum/2785.aspx/fotboll/osk/forum/2785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro deportivista
2012-04-23 22:26
Elfsborg är bra i år. Men... jag tycker ändå att det är tragiskt att ÖSK inte lyckas skapa så lite under matchen.

Ibrahim kom in och visade fina intentioner i ca två anfalla (inklusive straffläget) innan han började ta felbeslut och envisas med att stanna upp för att dribbla stillastående vid varje "kontringsläge"...

Alimi var en besvikelse. Berger behöver någon stabil (Grahn) bredvid sig - hur många matcher har stackars Berger nu spelat utan att vinna i ÖSK-tröjan (sedan förra sommaren?)

De som jag tycker visade bra moral och åtminstone försökte under hela matchen var Tomer (på slutet såg han ut att vilja gå upp på topp själv för att slippa se alla bolltapp), Haginge, Boris, Saied, och Wille.

Det positiva är att Grahn är att vi får tillbaka våra rutinerade rävar, och vi möter ett (överkomligt) Sundsvall trots att vi är nederlagstippade i nästa match!
Örebro kenya
2012-04-23 22:25
bison-Karl/ Ser absolut Wille som bättre än Staaf och Grahn bättre än Kihlen/Nordback. Annars så tycker jag laget antingen stått still eller blivit sämre på samtliga positioner.
Örebro svartvitseger!
2012-04-23 22:24
Asså nåt måste hända vi måste kräva svar av Spelare och trännare vi ska för fan inte vara ett botten lag Sixten fick välja vilka spelare han ville ha och gjorde det det han har gjort sitt i ösk avgå!!!
Örebro Marta (hane)
2012-04-23 22:22
@Fatcit (feta-citat):

Pengarna sitter väl på läktaren, skadade och avstängda.

Alltså, men med ett mittlås i en 4-3-3-uppställning bestående av en enda kille som sliter och inte gör bort sig så fort han kommer i närheten av bollen så är det inte så lätt att vinna matcher.

Kalle kommer in och gör det bra. Men med Grahn avstängd var tredje/ var fjärde match, kommer det bli tufft. Berger var en skugga av en skugga idag.

Skönt för Boris att han omöjligtvis återigen inte kan få bära hundhuvud.

Tomer bra med. Med Alvbåge i mål hade det blivit 7-0. Fattar inte hur någon vill byta ut honom som skrevs nedan. Var knappast hans fel att vi förlorade.

Wille återigen bra... men alldeles för ensam. Alimi en stor katastrof. Trodde han skulle prestera på mitten, men det var bland det värsta skräp jag sett. Överglänstes idag bara av Emil. Skulle va kul att se hans passningsprocent idag. Speciellt om man säknade bort alla korta tillbakapass han körde på slutet för att han var tömd på självförtroende.

Nej fy fasiken. Är Sixtens dagar snart räknade? Kan Berischa komma in och spela vattentätt med Wiken efter så lång frånvaro?
Örebro bison-Karl
2012-04-23 22:21
Grahn behövs något ofantligt på mitten för ÖSK, kanske läge att införa något liknande som Axén gjorde för Basses offsider. Ge Grahn 25000 i böter för varje kort han får, då kanske vi får se han på planen mer.
Örebro KCMarten
14 matcher, en seger..i oktober förra året..

Det är uppenbart att den nuvarande sportsliga ledningen har en stor anledning till att se sig själva i spegeln.Den har inte lyckats få spelarna att vinna mer än en match på 14 försök..

Spelarna då?

Jo, självklart så måste spelarna också ta sitt ansvar på planen, Men det är omöjligt att byta ut alla, så därför måste man få de spelare man har att prestera bättre.

Jag har därför slutat vara förbannad, slutat vara bitter och slutat grina över dåliga domare. Jag har slutat slösa tårar på något som inte går att reparera. Jag konstaterar bara helt krasst och torrt:

Det krävs en ny röst i omklädningsrummet.

Byt tränare.
Örebro kubajonte
Stso // Kan lägga till i din lista att jag saknar Astrid med för den delen
Örebro Eyra
2012-04-23 22:20
Fatcit/ Exakt, ÖSK har allt för länge fastnat i tänkandet att man ska göra fynd i utländska ligor... På 10 nyförvärv är kanske 1-2 som blir något stort (läs Almebäck, Bedoya), resten har inte hållt måttet faktiskt.

Detta håller på att bli klubbens undergång.
Örebro Lekiller
2012-04-23 22:17
bison-Karl/ Så sant så. Men han säger ju själv att det är först nu han börjar komma i form. Men kommer nog närmare speltid för varje dag. Mattias99/ Drömträff var kanske fel ord. Han lär ju knappast göra om det imorgon direkt. Sjuk flyt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Stso
2012-04-23 22:15
Oj vad jag saknar lirare som Porokara, Kihlberg, Almebäck, Bedoya, Alvbåge, Gerzic (ibland kanske...) och ibland också Olsen. Ska dock tillägga att Atashkadeh är riktigt bra och att Olsen inte hade petat honom!

Paulinho Guara?
Örebro bison-Karl
2012-04-23 22:14
Kenya// Om man ska vara rättvis måste man väl ändå hålla Wille som bättre än Staaf? I övrigt håller jag med dig.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-23 22:13
ÖSK måste agera... och då menar jag inte att såga spelare och tränare... Ledningen måste stå till svars!

VI MÅSTE AGERA!!!!!
2012-04-23 22:09
Vart har man lagt pengarna som vi fick vid försäljningen av de bra spelarna?

Man chansar inte med mitt ÖSK på att ta in billiga sämre spelare och hoppas att de ska klara det, bara för att tjäna extra pengar!
Örebro kenya
2012-04-23 22:09
Riktigt usel insats. Berger hade ju fan knappt ett rätt under hela matchen.
Man har ju sina föraningar när man ser den uttagna truppen men samtidigt hoppas man ju på att de ska kliva fram och ta chansen.

Bäst på plan tycker jag faktiskt att Wovven var. Även Boris, Moe och William får godkänt. De som underpresterar är ju spelarna man har högst förväntningar på som Berger, Alimi och Rama. H**v*** vad dåliga den trion var.

Även jag trodde Alimi skulle vara en grym spelare. Särskilt då han kommer som ersättare för en spelare vi släppt för 7 miljoner.

Kommer ihåg att jag skrev förra året att det var svårt att koka soppa på en spik. Då spela vi med spelare som Haginge (mittback), Berger, Staaf, Wirtanen. I år? I stort sätt samma spelare fast en Rama ur form och utan Nordin Gerzic.
Örebro kubajonte
2012-04-23 22:08
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Fan äntligen tittar du in och skriver nått så är det inte ens Bitter och jävligt argt , kom igen nu skriv nå jävligt argt och bitter inlägg den deprimerade pessimisten i mig vill läsa arga inlägg nu
Örebro kubajonte
2012-04-23 22:06
Saywee // Egentligen är det väl värvningar av spelare och tveksamma ersättningar man pratar illa om, Hårresande at man inte ersatt Almebäck alldeles för mycket unga spelare som behöver ta alldeles för stort ansvar nu, För jävligt rent ut sagt hur vanskött ösk har varit senaste två åren
Örebro Grohl
2012-04-23 22:04
ÖSK Som lag behöver nya idéer, jag tror även att merparten av spelarna behöver en nytändning. Handen på hjärtat, när var vi spelmässigt värda tre poäng sist?

Det börjar bli dags att agera.
Örebro bison-Karl
2012-04-23 22:00
@Mattias69:

Dessutom så håller jag nog med Fjellström om att han blir chanslös pga att han löper mot målet i stället för att gå mot bollen som ju studsar innan den går in.
Örebro Mattias69
2012-04-23 21:58
@Lekiller:

Drömträff? Årets slumpmål skulle jag vilja kalla det. 99 gånger av 100 går en sån där boll inte in.
Örebro Mattias69
2012-04-23 21:55
Vad är det som händer egentligen. Sist i tabellen och nu enda lag utan seger. Just nu känns det som om att ÖSK kommer sluta på 9 inspelade poäng och samtliga dessa har kommit till via oavgjorda matcher.

Idag känns det som om förlusten kom p.g.a. bristande engagemang hos spelarna. Vi faller tillbaks i det gamla mönstret, motståndaren gör första målet och då kastar större delen av laget in handduken och hänger med huvudet, det här håller inte.
Örebro Eyra
2012-04-23 21:55
Kajanus/ Det är en bra elva, gärna 4-4-2 för min del.
Berisha skulle vara borta 2 veckor sade man innan HIF-matchen, mao kan han kanske vara en man för startelvan.
Sedan tycker jag Lussebullen ligger närmre Samuelsson att få starta.
Örebro bison-Karl
2012-04-23 21:54
Lekiller// Glömde bort det sista bytet som du kanske vet, men det innebär ju inte att du behöver vara ett troll.

Dessutom sade jag i en match som denna, han kunde gott ha fått chansen mot Helsingborg till exempel.
Örebro Eyra
2012-04-23 21:49
ÖSK hade ingen att slänga in sista 15, då alla byten redan var gjorda.
Örebro Lekiller
2012-04-23 21:49
bison-Karl/ Förmodligen för att Astvald blev skadad och utbytt! Man får bara göra 3 byten som du kanske vet??
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kajanus
2012-04-23 21:48
Okej. Nu är det ord och inga visor. Så här ska vi starta mot Sundsvall och Djurgården borta:

Samuelsson ----- Attashkadeh
Ibrahim - Grahn - Berger - Bamberg
Wiktorsson - Wikström - Haginge - Wirtanen
-----------------Tomer--------------
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-23 21:47
Fatcit (feta-citat) 21:32//

Man kan med fog beskylla styrelsen för många saker, men bonus har de inte, det har däremot VD Jan Karlsson.
2012-04-23 21:44
bison-Karl// Det är ju ingen som sett dessa spelare innan. Agenterna sa att de var riktigt bra spelare, antagligen!

Bra spelare växer inte på träd, så se till att göra grovjobbet innan spelare värvas!
2012-04-23 21:41
Vart fan är pengarna från försäljningarna?
Örebro bison-Karl
2012-04-23 21:40
Angående värvningar så förstår jag att t.ex Ibrahim och Yasin värvades för framtiden förra året, men varför värva man Samuelsson? Eller snarare varför får han inte chansen sista 15 i en match som denna?
För övrigt är det för mycket chansvärvningar, Eidur, Alimi och så vidare.
2012-04-23 21:40
Jag gråter nästan här också kubajonte!

Tycker så jävla synd om spelarna också... Många av spelarna i dagens ÖSK kan verkligen bli något, men det är FAN inte meningen att de ska vara de bärande i laget.

Vart är centrallinjen? Gissar på att Agenterna som scoutar åt Sjögren inte erbjöd några sådana.
Annons: