/fotboll/osk/forum/2782.aspx/fotboll/osk/forum/2782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2012-04-21 15:41
Tycker det känns rätt att ge Boris en ytterligare chans från start. Han måste ju ha visat en del på träningarna och på Island för att gå från frysboxen till att starta en premiär. Han såg ju inte helt stabil ut mot Åtvid men samtidigt så tycker jag inte han gjorde bort sig mer än andra.

Kanske kan Hagge komplettera honom på ett bättre sätt än vad Wikström gjorde.

Oggeboi/ Skulle också kunna se en utlåning av någon av Yasin och Ibrahim. Känns inte ens som att Sixten vet vem som går först av dem. Som du säger så delar de på bänkplatsen varannan match.
Örebro Dejmon
2012-04-21 15:23
KCMarten
"Inom AIK:s led har jag aldrig varit med om hot mot egna fans."
Jag tolkade det som att du syftade på aik-supportrar i allmännhet och inte just dig själv.

"Men du verkar väldigt fixerad vid Saywee vad man än talar om."
Om du skriver ett inlägg som jag anser nån bör ifrågasätta så är chansen/risken stor att jag gör det. Det handlade inte om saywee i detta fall utan ditt påstående. Sen att saywee står för en extrem mängd av inläggen på detta forum gör väl kanske att jag uppmärksammar mer av det han skriver mer än vissa andra, vad nu det hade med saken att göra.

"Dessutom nagelfar du detaljer utan att beröra huvudfrågan.
Tycker du att det är ok med hot oavsett vem det är riktat till?"
Anledningen till att jag kommenterade var egentligen för jag tyckte ditt påstående var häpnandsväckande, jag vet fortfarande inte ens om det handlar om hot i detta fall eller vad det kan handla om. Däremot skrev jag att det var jättetråkigt om det nu var så. Nej jag tycker alltså inte det är ok med hot rent allmännt (inte olaga hot i alla fall för att vara övertydlig).

Editerar bort en del då jag bara ville förtydliga vad jag menade och inte gå in i en diskussion om något jag inte alls vet något om.
Örebro Oggeboi
2012-04-21 15:08
Börjar med att säga att jag absolut inte försvarar någon alls och tar absolut avstånd mot mobbing o alt sånt. Börjar bli lite orolig här. Inte mycket fotboll som diskuteras utan mer trams mellan olika skribenter. O inte bara här i Ösk som problemet finns med tjafs inom supportrar av samma klubb . Har tex en kompis som är djurgårdare, han har slutat helt och hållet att stå i deras klack då han säger att det alltid blir bråk inom klacken. Sjukt tycker jag.

Trött på allt snack om strutsar, kraxande kråkor och att säger du en positiv sak om Sixten så är man en Sixtenälskare. Kan vi alla inte bara få ha åsikter utan att sättas in ett fack??

Kan vi inte bara alla enas om att vi vi alla älskar ÖSK och sluta med allt tjafs o skitsnack.

Diskussioner JA tack. Mobbing och påhopp Nej tack!!!

Så till lite fotbollsfunderingar. Någon som vet hur det ser ut med möjligheter till utlåning nu?? Måste man vänta tills sommarfönstret?? Tycker det skulle vara bra med en utlåning på antingen Ibrahim eller Yashin. Tror det skulle vara bra om en av dem kunde få kontinuerlig speltid i någon annan klubb ett tag medan den andra av dem kände sig aningen närmare startelvan. Nu känns det som de delar på en bänkplats.
Örebro KCMarten
2012-04-21 14:53
Dejmon //

Jag talar om hot mot egna supportrar vem det nu än är. Jag inledde dessutom med att ta avstånd mot allt som heter våld och hot oavsett vad det gäller.
Men du verkar väldigt fixerad vid Saywee vad man än talar om.

Dessutom sa jag att JAG har aldrig varit med om hot inom AIK:s led. Detta innebär inte att det aldrig existerar. Ultras som du lyfter fram kallas just detta av en anledning. De är extrema och anses av de flesta AIK fans som bråkstakar och inga riktiga fans.

Med tanke på hur många AIK fansen är jämfört med ÖSK fansen, så blir antalet hot som är kopplade till ÖSK däremot rätt uppseendeväckande.

Dessutom nagelfar du detaljer utan att beröra huvudfrågan.

Tycker du att det är ok med hot oavsett vem det är riktat till?
Örebro kubajonte
2012-04-21 14:26
rirobban // Jag är inte helv orolig över att ösk ska åka ut ....inte i år iaf, Däremot är jag orolig inför framtiden. Tycker det tas mer fel beslut i den kära klubben just nu än rätta beslut
Örebro Salt&Peppar
2012-04-21 14:15
Va 17 är det för soppa med plastmattorna på Behrn gång efter annan?

Det var strul med den förra mattan som inte fick gummidämpning. Den revs upp och fick läggas om. Sen fick spelarna brännmärken när de kastade sig. Sen blev den sliten och dröjde det minst 1-2 säsonger för länge innan vi fick ny matta.

Då väljer man att göra det så att det blir krångel för alla inblandade - igen. Hade inte Örebroporten tjänat på att lägga en matta som man slipper gräva upp och lägga om för att den inte håller?

Vet man inte att billigt, är billigt av en anledning? Är så sjukt trött på den där Örebroporten...
Benny Böckling
2012-04-21 13:50
Det lutar alltså att vi vi ska ha följande backlinje mot Elfsborg: Wirtanen-Lumbana-Haginge-Wowoah. Jag börjar ångra att jag inte tippade 0-4...
Örebro Hlynur
2012-04-21 13:05
En backlinje med Wirtanen, Lumbana, Haginge och Wowoah känns inte stabilt någonstans!
Örebro Dejmon
2012-04-21 12:53
KCmarten.
"Inom AIK:s led har jag aldrig varit med om hot mot egna fans."

Det finns nog inga supportrar i Sverige som kommer inärheten av gnagarna när det gäller hot och våld mot ledare/spelare/egna supportrar.

S.k. "internbox" är vardagsmat på norra stå vad jag förstått och så sent som säsongen 2010 var det en egen supporter som åkte på stryk på behrn arena då han inte sjöng med i ramsor, vilket inte uppskattades av deras ultras.

Edit: förresten tar du för givet att det handlar om hot av enbart saywee's inlägg?

Jättetråkigt om det nu är så.
Örebro Kraków (bye bye 6-10)
2012-04-21 12:42
Hur går det med Eidur? Länge sen man hörde något om han. Borde inte det vara ett alternativ mot Elfsborg?
Minatankar
2012-04-21 12:38
Min i alla lägen optimistiska far sa alltid "om jag dör", inte "när jag dör".
När det gäller ÖSK-Elfsborg på måndag är det tvärtom som gäller; "När vi vinner", inte "om" :-)
Örebro KCMarten
2012-04-21 12:32
Rirobban //

Jag tror inte att ÖSK kommer åka ur. Däremot behöver vi inse allvaret i dagens situation. Med rätt åtgärder kommer det inte vara några problem men uteblir dessa så kommer det bli svårt.

Förhoppningsvis vinner vi på måndag och då kan vi andas ut en stund.
Örebro KCMarten
2012-04-21 12:15
Kenya //

Du glömde effektivt att kritisera de som hotar supportrar från samma klubb..

Örebro starkmat
2012-04-21 12:14
ser i alla fall fram emot måndag!
Örebro widemarsh
2012-04-21 12:14
Inte konstigt att vi gått dåligt på hemmaplan senaste åren, när inte spelarna trivs med underlaget! Värdelöst av kommunen att snåla sådär...

Förövrigt är det väl dags att styra upp det här forumet snart? Börja skriva om ÖSK och fotboll och låta bli att svara på inlägg efter nicket, snarare än vad som skrivits. Man ska inte behöva scrolla förbi flera sidor av skitsnack, för att man är intresserad att läsa vad folk tycker, och vad som händer kring ÖSK.
Örebro rirobban
2012-04-21 12:12
Ni som är oroliga för att ÖSK ska åka ur. Jag hade varit mer orolig om jag varit Gefle-supporter, GAIS:are eller Djurgårdare. Även Kalmar har sett högst ojämna ut. ÖSK har i 7 av 8 halvlekar gjort det bra/okej. Men endast seger mot Elfsborg nu!!!
Örebro Marta (hane)
2012-04-21 11:29
Blohms redan nämnda krönika.
Örebro kenya
2012-04-21 11:22
Mest pinsamma forumet på svenskafans. Och nej jag tänker inte scrolla. Det här forumet behandlar fotboll högst en gång i veckan, resten av tiden är det bara skit. Någon försöker få igång en diskussion om en eventuell startelva mot Ellos men det ger tydligen inte tillräckligt med underlag.

Ornitologiska föreningen skulle däremot trivas alldeles ypperligt här tillsammans med gnagare och kvinnan som driver kemtvätten på hörnet.
Örebro Nutarviguld
2012-04-21 11:15
http://kaptenblod.se/2012/04/21/kb-avslojar-osk-overkorda-av-kommunen-om-konstgraset/
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2012-04-21 11:05
Spelarna om plasten

Saywee/ Vad är det för idiotier på gång nu? Att fan inte folk fattar! Är det så jävla vårt att ta oliktänkande, kritik och underfundig ironi? Blir uppriktigt ledsen!
Örebro KCMarten
2012-04-21 11:00
Saywee //

Riktigt tråkigt om så är fallet.

Det är helt främmande för mig att utöva personangrepp eller hot under alla omständigheter.

Att supportrar som stödjer samma klubb dessutom hotar varandra är fullständigt absurt och visar att de inte är ett dugg intresserade av klubben utan bara är intresserade av att bråka.

För att markera vad jag tycker om det behåller jag AIK tröjan på tills du kommer tillbaka eller tills de som utdelat hoten träder fram och ber om ursäkt.

Inom AIK:s led har jag aldrig varit med om hot mot egna fans.

AIK Saywee
2012-04-21 10:44
Har precis läst ett pm, som jag fick inatt 02:37:10 exakt,
från "en" med nytt "hemligt" nicname ...

... och försvinner ett tag.

OBS, detta är dock inget hot eller löfte från min sida :(

Heja SPORT, ändå !!!
Minatankar
2012-04-21 10:06
Naturligtvis ska mot en hög ersättning ställas krav om förlängning av kontrakt.
Minatankar
2012-04-21 09:59
Jan-Stefan Eriksdotter: Delar helt din uppfattning. Nordin är ett bra exempel på en spelare som erbjöds fickpengar inledningsvis och därefter synnerligen begränsade höjningar när han samtidigt var erbjuden flera miljoner av andra klubbar.

ÖSK lurar sig själv om klubben utnyttjar ett kontrakt tiden ut för att hålla nere kostnader eller hoppas på att en höjning med några tusenlappar ska räcka.
Det blir bara nya Bosmanfall av detta och en spelare som riskerar att bli omotiverad och splittrad av alla anbud och därmed lågpresterare. Det finns 6-7 anledningar till att Nordin lågpresterade 2011, och denna är en av de viktigaste.

Om Saeid fortsätter att utvecklas och prestera, är det angeläget att 2-3 år innan ett kontrakt går ut höja ersättningen markant, om den nu är låg från början.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-21 09:50
Jag funderar på hur Sjögren utformat kontraktet med Saeid och om det är läge med en "Ellos-modell-insats" i sommar?

Jag har inte minsta aning om hur det är skrivet men man kan ju gissa att det kanske inte är så långt. 1-2 år? Lönen tillhör förmodligen också den lägsta av dem som spelar och sett till truppen nedersta fjärdedelen.

Om Saeid fortsätter vara ordinarie och prestera bör Sjögren plocka upp honom på kontoret i sommar och förlänga kontraktet med 2,5 år och ge honom en löneförhöjning.

Då får vi två glada partner och en spelare som tycker det är ännu roligare och spela fotboll.

Nordin hamnade ju i denna situation men var tvungen att använda NA för att få till ett möte med Sjögren. Jag hoppas ÖSK lärde sig av detta.

Nu kan jag ha fel och kontraktet kanske är på tre år och med en förhållandevis god lön. Gott så.

AIK Saywee
2012-04-21 09:42
Dagens pappers-NA innehåller mycket läsning om Saeid och Pelle Blohm sticker ut hakan i sin krönika som handlar om Jan Folke.

Bra Pelle och starkt vågat :)

Heja SPORT, på måndag spökar vi alla på Behrn Arena !!!
Örebro kubajonte
2012-04-21 09:29
äh ta mig tillbaka till försäsongen när alla skämta och kunde diskutera ösk på ett sansat sätt utan att det skulle bli påhopp och att man ska se martyrer här och där
Örebro KCMarten
2012-04-21 09:05
Du kan vara lugn Saywee.

Du har stöd från många.
AIK Saywee
2012-04-21 00:42
Tack redaktionen :)
Svartvitt-redaktionen
2012-04-21 00:26
Hörni, alla svartvita sköningar därute.
Tänk efter när ni skriver på forumet.

En kort påminnelse slänger vi också med så här på fredagskvällen:
Vi behandlar varandra med respekt precis som i det dagliga livet. Rasism, förolämpningar, hot, elaka provokationer, kränkning etc. tolereras inte här.

Så, till allra sist:
FORZA ÖSK! SVARTVITT FOREVER! :-)
Annons: