/fotboll/osk/forum/2774.aspx/fotboll/osk/forum/2774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kardinalen
2012-04-24 12:50
Rätt komiskt faktiskt när Elfsborgssupportrarna i samband med inmarschen före avspark visade upp sin lilla banderoll med texten (något i stil med): "Inget SM-guld, Inget cup-guld, har ni överhuvudtaget en klack?"......

.....och Kubanerna vecklade ut sin MEGASTORA banderoll/flagga över HELA västra STÅ.

Snacka om feltajmade Guliganer...
Leviticus
2012-04-24 12:46
Har Berger varit sjuk? Det märktes isf ganska tydligt eftersom jag undrade vad han gjorde i mitten - mår han fortfarande dåligt ?

men förstod att Grahn var avstängd som inte hör till ovanligheterna om jag inte missminner mig från 2009

Men vad gör huvudtränaren i sin mörka klädsel under matchen, händerna i fickan, inte tillsammans med sina spelare i båset utan helst utanför - för sig själv.
Örebro kenya
2012-04-24 12:36
ÖSK Fans/ Kan bero på att han inte är hundra med boll efter sin långa sjukdomsfrånvaro. Hade givetvis varit bättre att låta någon annan spela mot Sundsvall men nu har vi väl i stort sett inga fler innermittfältare. Tur kanske att Berisha är skadad annars hade väl Hagge flyttats ut till höger och Wirtanen varit given på innermitt tillsammans med Grahn och Moe.

Jag har ändå hopp kvar för Berger. Några ytterligare träningar och matcher så borde bollkänslan komma tillbaka. Vi vet ju att han har en fin fot. Går dock inte att komma ifrån att hans bolltapp igår höll på att kosta oss flera gånger om.

Den här truppen håller inte vid skador och avstängningar på innermitt och i backlinjen precis som många redan påpekade innan säsong.
Leviticus
2012-04-24 12:24
Tog, en lång sovmorgon för detta var ingen bra start på min allsvenska säsong, har man spelat bättre tidigare ?

Kanske fortfarande har jag jetleg ?
In med mer afrikaner i laget, så kan publiken få lite show

ÖSKs båda tränare kan svara på din fråga ÖSKFans
Örebro ÖSK Fans
2012-04-24 11:57
ser matchen igen. Kan någon svara på varför Berger envisas med att slå avgörande meningslösa bollar HELA tiden?
Örebro Salt&Peppar
2012-04-24 11:55
Har ni förresten sett hur spelarna halkar på konstgräset i matcherna...typ hela tiden!!

Byt matta!!
Örebro Sogen
2012-04-24 11:38
Angående att wovven sköter defensiven själv på sin kant stämmer inte, pga wovven tvingas Hagge ut på kanten och täcka upp och lämnar då farliga luckor i mitten.

Wictorsson borde få chansen helt enkelt!
Örebro Sogen
2012-04-24 11:36
Angående att wovven sköter defensiven själv på sin kant stämmer inte, pga wovven tvingas Hagge ut på kanten och täcka upp och lämnar då farliga luckor i mitten.

Wictorsson borde få chansen helt enkelt!
Örebro Sogen
2012-04-24 11:32
@kenya:

Jag tror helt enkelt att wovven var bättre 2010 han är mycket långsammare nu tyvärr men åldern tar ut sin rätt. Det är viktigt med speed när man spelar på kanten, finns inte så många åldersherrar som spelar på kanten. Gubbar som startat å spelat hela sin karriär på kanten går när dom blir gammla in mer i mitten (Ryan Giggs, Niklas Alexandersson etc).

Jag tyckte verkligen inte wovven var bäste ÖSK:are igår, släpper till på sin kant så det står härliga till. Han fick också en 1:a av NA som han förtjänade.

Örebro Nutarviguld
2012-04-24 11:23
Tomer känns som en ödmjuk kille. Bara en jävla otur att bollen dimper ner som en precis pass till Ishizaki. Känns jävligt skönt att både Grahn och Kapten Wikström är tillbaka nästa match!
Örebro deportivista
2012-04-24 10:58
@Grohl:

Jag tycker att den oerhörda pressen i andra halvlek mot Åtvid hade förtjänat 3 poäng, och jag tycker faktiskt också att matchen mot Mjällby och första 60 minuterna mot Helsingborg såg riktigt bra ut.

Igår var det uselt, det kan jag hålla med om - och det var lite samma problem som förra året, för långsamt bolltempo. Vi lyckas skapa spelytor, men eftersom många (Wirtanen, Boris, Wowoah, Berger, Alimi, Rama, Ibrahim när han kom in) tar 2,3,4 touch och sedan slår en för lös passning till nästa spelare så hinner Elfsborg samla sig, och läsa/bryta passen.

Jag tror faktiskt att ÖSK i en match som igår skulle tjäna på att spela fler snabba passningar (med högre felprocent), därför att när de väl kommer fram så blir det en målchans. Det hände ju t om igår att ÖSK vid några tillfällen lyckades komma förbi Elsborgs mittfältspress, och då blev det också halvfarligt... om de inte stannade upp och vände hem
Örebro kenya
2012-04-24 10:54
Sogen/ Visst, Wowwen har inte varit jätte bra so far. Igår var han dock bäst på plan och han skötte defensiven i stort sett själv på vänsterkanten då Rama gick mer in mot mitten. Gjorde Rama en bättre insats igår? Skulle snarare hävda att det är Wowwen som blir sämre av Rama. Med Porokara framför sig kunde han följa med upp i anfallen och under 2010 bli en av de bästa poängplockarna i allsvenskan.

I år har han varit över mittlinjen en gång och det resulterade i inlägget som Hagge nickade vidare till Bamberg mot Åtvid.
Örebro Andy King
2012-04-24 10:42
Vilka "stjärnor" sätter 4-5 i betyg på spelarna igår? Såg ni matchen överhuvudtaget eller sitter ni med en tärning och slår? Jag sträckte mig till en 3:a och det på Wille.
Örebro Sogen
2012-04-24 10:31
Man bör pckså tänka på Gefle som blev totalt utspelade och förnedrade mot Åtvid 6-1. Dom har dock rest sig och vann senast mot Kalmer, varför skulle inte vi kunna resa oss med Grahn och Wikström tillbaka?
Örebro Grohl
2012-04-24 10:29
Godzilla//
Vem sitter och myser? Astrit?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-24 10:20
Usch. Dagen efter och jag försöker repa mod. Kom igen nu ÖSK. Slut leden och kämpa!
Jag vet en person som bara sitter och myser nu dock. Usch.
Örebro Grohl
2012-04-24 10:12
Deportivista//
Jag tittar inte på poängen, jag tittar på spelet. Jag har inte sett ett så oinspirerat, fantasilöst och glädjelöst ÖSK sen första säsongen i superettan. Har vi varit ens nära att förtjäna 3 poäng i år?
Örebro Grohl
2012-04-24 10:09
KCMarten//
Mycket bra synpunkt, det laget man såg på planen igår var inget lag som tyckte det var kul att spela fotboll. Det var ett gäng frustrerade personer som stämplade in och tog en dag på jobbet. När jag inte trivs på mitt jobb så presterar jag sämre, inga konstigheter, eller hur?

Dessa frustrationer har det flaggats om länge, minns exempelvis signaturen "Trött på't" som var här och skrev i höstas. Har dessa problem åtgärdats - eller har man bara utfört lite konstgjord andning?

Det är dags för förändring i ÖSK-leden! Agera gärna innan det är för sent
Örebro KCMarten
2012-04-24 10:04
deportivista //

Självklart är inget kört ännu men tyvärr har alla säsonger sina egna karaktärer. Hade vi haft 6p idag hade nog ingen reagerat, men vi har bara 3p oavsett vilket motstånd det är.

Tabellen ljuger aldrig. ÖSK ligger sist.
Örebro deportivista
2012-04-24 09:57
Innan vi är deppar ihop så är det värt att minnas att ÖSK har haft ett ganska tufft spelschema - och det är inte mot Elsborg som vi "brukar" ta poängen.

I princip så är det fortfarande genomklappningen i första halvlek mot Åtvid - och att vi inte fick in bollen mot Helsingborg som spökar - hade vi vunnit någon av dessa matcher hade vi legat ungefär som vi brukar efter matcher mot dessa lag.

Om man jämför ÖSK:s poäng nu med hur många poäng vi tagit mot samma lag i genomsnitt under de senaste fem säsongerna så blir det tydligt:
ÖSK - Åtvid 0 poäng (snitt 3)
Mjällby - ÖSK 1 poäng (snitt 0)
ÖSK - Helsingborg 1 poäng (snitt 2,6)
Göteborg - ÖSK 1 poäng (snitt 0,8)
ÖSK - Elfsborg 0 poäng (snitt 1,2)

Glöm också inte att vi 2010 bara hade 6 poäng efter 5 omgångar då vi hade förlorat mot Malmö borta, Mjällby hemma, och GAIS hemma... (vinster mot Åtvid hemma och AIK borta)

ÖSK –Åtvidaberg 2010:2-0 (snitt 3)
Mjällby- ÖSK 2011:2-1, 2010:1-0, (snitt 0)
ÖSK-Helsingborg 2011:1-1, 2010: 3-0, 2009:2-0, 2008: 3-1, 2007: 4-3 (snitt 2,6)
Göteborg-ÖSK 2011:0-1, 2010:0-0, 2009: 1-0, 2008:4-1, 2007: 2-0 (snitt 0,8)
ÖSK-Elfsborg 2011: 0-3, 2010: 3-0, 2009: 0-1, 2008: 2-0, 2007: 1-1 (snitt 1,2)
Örebro Sogen
2012-04-24 09:54
fast med Bunjaki är jag rädd att hela Albanmaffian får starta Alimi, Rama och Lush. Det vore fan inte bra. det är ju Albert som fått hit alla dessa herrar. det vi allra mest behöver är en mittback av klass, att vårat mittfält blir uppätet beror mycket på en backande osäker backlinje. Hagge kämpar och försöker men hans positionsspel är helt fel på båda målen (studera honom på repriserna så). Han gör sig bättre på kanten helt enkelt.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-04-24 09:51
Sådärja, allt är packat och klart ... tar bara ett inlägg till ... sedan blir jag nog borta en stund ... till allas glädje

pemo och Grixx, det är i dessa stunder vi behöver era lugnande ord, inför framtidens svartvita klättrande i den allsvenska tabellen. Var är ni nu när ni behövs som mest? För vi har väl inte parkerat i bottenträsket, med Sixten och hans sköra älvor?

Jag lovade tidigare, att efter inledningen (de första fem) komma med en utvärdering, men jag skiter i detta, orkar inte med alla bortförklaringar, det är liksom ingen idé, man riskerar bara att åter hotas, trots att de flesta skriver skit om ÖSK ...

Det blir nog bra till slut, i höst, jag tror nog att vi spelar allsvenskt även 2013, med en massa nya som skall spelas in, men, men

Heja SPORT !!!
Örebro KCMarten
2012-04-24 09:50
Detär märkligt att Berger som för något år sedan var en av SE:s bästa mittfältare inte håller Allsvensk klass. Eller Astvald som var en av Allsvenskans bästa yttrar för två år sedan.Rama är ett annat exempel som plötsligt ser ut som en medioker junior..

Glöm inte att det är människor det handlar om. De har en stor spännvid mellan högsta och lägsta förmåga. När det då går dåligt så betyder det inte med automatik att de inte håller Allsvensk klass utan snarare att de inte får fram vad de egentligen kan.

Den som är ansvarig för att motivera spelarna och få dem att växa, både som spelare och som människa är tränaren.

Men Sixten pratar ju knappt med vissa spelare så gissa vad effekten då blir.
Dåligt självförtroende och bristande motivation som ett brev på posten.

Där har ni dagens ÖSK trupp i ett nötskal.

Byt tränare innan det är försent.
Örebro widemarsh
2012-04-24 09:47
Saywee// Håller med om Tomer. Kanske den bästa i ÖSK igår, sen borde han givetvis sparkat bollen över sidlinjen istället för rakt upp i planen. Men svårt att förutse att Ishizaki skulle få på en en-på-tusen träff i det läget. Haginge däremot borde gjort det bättre och Tomer borde aldrig hamnat i den situationen.

Känns mycket bättre med Tomer jämfört med Alvbåge anno 2011, flera fina frilägesräddningar igår. Täcker upp målet bra så Elfsborgarna skjuter utanför i öppna lägen också.
Örebro ÖSK Fans
2012-04-24 09:37
Ett ärligt men ett väldigt sant inlägg..

Wirtanen,Berger Astvald och Boris Håller absolut inte allsvensk klass, Berger gör det kanske på sikt Och med spelare som Bamberg, Anttonen, Haddad och Berisha på skadelistan så håller vi tyvärr inte Allsvensk klass. Det är den mörka sanningen...

Vi bör göra oss av med Sixten och ersätta han med, ja varför inte Rolle N?

Vi måste börja spela 4-4-2 för att få lite tyngd och mer folk i anfallen..

Görs inget nu och våra spelare inte blir friska kommer vi åka ur...

Sen är det skrämmande att se vissa spelare är småfeta, herregud det är fotboll på elitnivå det handlar om!!!
AIK Saywee
2012-04-24 09:13
Grohl, 08:45,

bra inlägg, himla bra inlägg !!!

Skönt att jag slipper skriva så mycket själv, om tyckanden eller åsikter, eftersom jag är en icke önskvärd martyr ;)

Kan bara hålla med en del skribenter till 100%

Sundsvall, Djurgår´n, nu kommer vi, Bunjaki är du redo om det skulle behövas?

Go West, log out :)
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-04-24 08:46
Grahn var ju avstängd. Tror det påverkade en hel del i ÖSKs spel!
Örebro Grohl
2012-04-24 08:45
Chipset//
Och hur många av spelarna i gårdagens elva tycker du håller de standarder du kräver av spelarna jag räknade upp? Du missar ju helt att vi har ersatt med samma skit, eller t.o.m. sämre. Däri ligger min kritik.

Salt&Peppar//
Jag säger inte att det är fel att Sixten petar vissa spelare, jag säger att han inte ska gömma sig bakom att vi inte har ett samspelt lag - det är helt och hållet hans fel. Smartare användning av de resurser vi har/hade så kanske vi inte hade suttit i den sitsen vi är i nu. Kolla på Gefle.
Örebro Salt&Peppar
2012-04-24 07:50
Grohl//

Ja jo, fast med en annan tränare hade den ju också tvingats avstå vissa spelare som man själv kanske tyckte varit helt fel. Så tycker jag det varit i alla tider, det är ju bara 11 som får spela. Per johansson är en favorit för mig och jag ville ha honom kvar och gärna i startelvan. Men jag kände det är bara att acceptera, så är det, alla tränare har spelare han kommer rata även om jag själv inte kan begripa ett uns av det.
Örebro ÖSK Fans
2012-04-24 07:50
Palermo

Vad har det med Fotboll att gör!!?? Jag gillar inte heller Sixten men att klanka ner på hans sätt att tala håller en 5 årings nivå...
Annons: