/fotboll/osk/forum/2772.aspx/fotboll/osk/forum/2772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-04-24 05:54
Salt&Peppar // Nej, det kan inte vara lätt. Speciellt som att flera spelare kommer till laget sent, precis som förra året. Konstigt att man inte lärde av förra året.
Sedan började man försäsongen några veckor senare än de flesta andra klubbar, skönt med extra ledigt. Inte tog man chansen till fler träningsmatcher när Degen vill spela den inställda matchen.
Alla lag har sina problem med skador, sjukdommar det är bara så att egna problem måste man lösa själv.
Notera att truppen blivit väldigt devalverad. Många har blivit däliga på en gång. Sämst igår var Sixten på presskonferansen, ingen analys. Förbaskta svårt att få något sagt.
Örebro Salt&Peppar
2012-04-24 03:53
Måste försvara Sixten, kan f-n inte vara lätt att behöva spela ihop ett helt nytt lag när allsvenskan startar, sånt gör man innan helst...det kan bara klubbledningen se till att tränaren får. Inte nog med det, sen kommer skador på viktiga spelare i alla lagdelar. Nu verkar det som att ytterligare en säsong är till spillo för att vi återigen tvingas använda Allsvenskan till att spela ihop laget.
Örebro Artwork
2012-04-24 02:16
Webb-tv: Lumbana missnöjd...
Örebro Artwork
2012-04-24 02:15
Webb-tv: Tomer efter dundertavlan
Örebro Artwork
2012-04-24 02:14
Josef Ibrahim "100% straff"
Örebro Artwork
2012-04-24 02:13
Bildrapport från matchen...
Örebro Erkan
2012-04-24 01:35
Inte OK match idag/igår!

Mörkrädd när man hör Sixten intervjuas efter matchen "-vi gör inte en perfekt match"....kommentarer överflödiga.

Elfsborg styr ju matchen totalt. O det på vår hemmaplan!!!

Så besviken på svartvitt.
Gör nåt klubben innan det är för sent.
Var o en, spelare som tränare! Rannsaka er o tänk va ni gjort fel hittills o börja ändra på det snarast.

Kämpa Svartvitt!
Örebro ÖSK Fans
2012-04-24 00:41
Låt Berger springa till bortamatcherna....
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-24 00:38
Visionen 23:25//

Mycket bra sammanfattning om hur jag låtit i säkert mer än två år nu ;) Tyvärr undrar jag om vår inkompetenta styrelse agerar innan det är för sent? Själv är jag rädd att Sixander är med ända ner till SE. Men ett mycket bra inlägg, speciellt det med inavel. Tyvärr ser jag bara en räddningsplanka nu och det är Syrianska.

Skulle Sixander få gå ökar våra chanser radikalt, skulle vilja se Bunjaki som huvudtränare redan imorgon, annars är det bara att hoppas på att de skadade spelarna kommer tillbaks snabbt.
Örebro widemarsh
2012-04-23 23:50
Ibrahim och Lushtaku borde förresten få mer speltid, bara för att dom kommer in och visar vilja. Nu blir väl Ibrahim avstängd ett par matcher, bara för att Martin Hansson är blind.
Örebro KCMarten
2012-04-23 23:42
*Mackan* //

Jag såg mönstret redan i försäsongen och efter ÅFF matchen slutade jag med att vara orolig och insåg fakta istället.

Förmodligen tar vi 1p mot Sundsvall borta och torskar sedan mot DIF borta.

Då kommer tabellen börja segla iväg för oss..

Den här kvällens match var körd innan den ens hade startat..
Örebro widemarsh
2012-04-23 23:42
Dagens ros till Josef Ibrahim som gjorde vad vi alla tänkte när sveriges sämsta domare rånade oss på en straff. Bra Josef! Bort med Martin Hansson från domaryrket!
Oddevold *Mackan*
2012-04-23 23:35
"Inte helt nöjda med spelet idag"
//Sixten Boström
Örebro KCMarten
2012-04-23 23:33
Visionen //

Det var kvällens bästa inlägg. :-)
Oddevold *Mackan*
2012-04-23 23:28
Fem matcher, ingen seger, ett spel som hackar (har vi gjort en bra halvlek denna säsong?), vi ligger sist i tabellen, två tuffa bortamatcher stundar och vi har gått mållösa i tre av fem matcher. Jag är orolig.
Örebro Visionen
2012-04-23 23:25
Vi förlorar idag pga att vi inte lyckades i;
1. Närkamperna
2. att pressa motståndarna högt upp i banan
3. att vinna "andrabollen"
4. Att STYRA på mitten

Mittfältskombinationen var den avgörande faktorn. Ingen av de tre som spelade idag är så kallade "köttare". Att beskåda ÖSK idag var som att beskåda en träning.

Jag ställer mig ytterst frågande till följande;
Kompetensen inom föreningen på alla plan, leding, tränare och spelare.

En kompetent fotbollsspelare tittar upp, tar den extra löpningen i mitten för kamraternas skull, slår den distinkta passningen, fyller på där ytor bildas och tar avslutet när chansen dyker upp.

En kompetent tränare flyttar upp backlinjen till mittplan vi underläge 0-1 för att krympa ytorna och har en plan B när plan A visar sig vara en missbedömning. En kompetent tränare bygger vidare på det positiva efter varje match. Mot IFK var det kontringarna som fick en att slå fri volter hemma i vardagsrummet! Det fick mig att tro att vi kommer förändra vårt taktiska upplägg från bollförande till kontrande lag! Men nej vi fortsätter med det som vi för tillfället är allra sämst på...nämligen att spela oss fram! Snälla tygla mig någon det är f*n synd om tangentbordet!

En kompetent ledning sätter ultimatum och bestraffar tillkortakommanden, en kompetent ledning sanerar innan skadan blir ohanterlig, en kompetent ledning vet hur man investerar och gör det också.

Viktigast av allt är att kompetensen ska finnas på plats, på riktigt på konstgräset inte på läktaren pga att denna kompetens på ett egocentriskt vis valt att förse klubben med bekymmer i detta tidiga och viktiga skede.

O innan vi ser olika huvuden komma rullande för Drottninggatan så måste det finnas ersättare. Jag får en känsla av en totalt utbredd inavel i föreningen! Det behövs kompetens utifrån som inte kan säga "jag känner honom som känner henne som var tillsammans med han där som känner min kompis som fixade in mig här"!

I dagsläget vill jag ha hjärna istället för hjärta, hjärna istället för gamla meriter, hjärna hjärna hjärna!

Ps...
Ett väldigt annorlunda inlägg från det som jag annars postar men ikväll var vi så j*vla dåliga att jag tror jag smäller av! Borde vara dags för så kallade kvartssamtal! Klubben ska inte få känna någon harmoni nu! Det behövs verkligen inte något förbannat yoga trams! Det som behövs nu är en stabil piska med disciplinär kraft!

GÖR ERT JOBB FÖR F*N ELLER GE PLATS ÅT DEN SOM VILL OCH KAN!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-23 23:20
Laget lär ju inte bli mycket bättre för att tränaran får gå. Visst kan vi peka på vissa dispositioner de hade kunna gjort. T ex märktes det tidigt att Berger inte var harmonisk i sitt spel. Men å andra sidan var Alemi riktigt blek (igen). Och kastar man ut de två måste man fundera på vad som finns att kasta in på samma positioner.

Vad som var tydligt var att Ellos låg relativt lågt och kompakt hela tiden och hade det varit scoutat så hade det förmodligen varit bättre att från start vridit triangeln och haft två offensiva och fått ut Rama mer renodlat på kanten. Nu blev det så först när Kalle kom in och Saed fick ta någon sorts Bedoya roll och löpa kopiöst tvåvägs.

Men det hade nog inte funnits mer att kasta in på mitten även om Axen, Stahre, Hamren eller vem du vill stått vid bänken.

Tyckte ändå William, Tomer, Saeid, Hagge och Wowoah gör sitt jobb hyfsat bra trots allt. Men Wowoah måste komma på rulle mycket oftare än han gör idag

Örebro Svartvitt forever
2012-04-23 23:18
Har just sett repriserna, som bekräftar det jag trodde då jag såg matchen:
Nån skrev att Martin Hansson hatar ÖSK. Nu börjar jag också tro det. Även om spelet var uselt, så berövar han oss en poäng genom att fria vid två avgörande tillfällen.
1. Rama klipps över hälarna, faller och förlorar bollen vilket leder till 0-2. Inte snack om att han filmar. Kolla reprisen.
2. Ibrahim solklar straff. Hansson står 3 meter därifrån, och därför är skandalen ännu större. Fjellström höll med: "Inte den vackraste gesten (fingret åt Hansson), men jag håller med. Ibrahim borde ha belönats med straff."

Detta inte sagt som ursäkt för en usel match där (nästan) hela laget underpresterar, men nog är domarstandarden för sorglig.
Örebro bison-Karl
2012-04-23 23:11
Ok Sogen berätta när vi får bli oroliga, när det gått 20 matcher med en seger?
Örebro bison-Karl
2012-04-23 23:10
Kenya/ Rama borde vara given från start VARJE match, men har han gjort någon bra halvlek i år, förr eller senare måste man ju prova något nytt. Kanske bättre att gå över till 4-4-2 coh ha kvar Rama på planen, han har ju otroligt mycket boll i sig vet vi från förra året. Därför tycker jag att Ibrahim borde få starta mot Sundsvall.

Men jag vet att Sixten är mer för kontinuitet än vad jag är, jag anser att de som inte presterar bör få stå tillbaka om man har bredden på bänken.
Svensk Fotboll FotbollXtra
2012-04-23 23:09
Sixten Boström efter matchen: "Vi är inte helt nöjda med spelet idag".
Örebro Sogen
2012-04-23 23:07
men pojkar och flickor sitt ner i båten nu. 5 matcher är spelade och detta var första gången vi blev utspelade och det beror på Wikström och Grahns frånvaru så lugna sig lite nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Hammarby Inspektör Smack
2012-04-23 23:03
Mumintrollet verkar ha tappat greppet.
Örebro widemarsh
2012-04-23 23:02
Skitstart på matchen. Lite synd om Tomer som egentligen kommer ut bra, men inte får iväg bollen tillräckligt. Sen får Ishizaki en riktig lyckoträff och matchen är körd. ÖSK kan inte vända underlägen, hur mycket spelare man än byter ut :(

Elfsborg är ett bättre lag, bara att konstatera. Även om de saknar spelare så håller deras ersättare allsvensk klass. Den bredden har inte vi, tyvärr. Bara hoppas vi får lite ordning på det hela när Wikström, Grahn, Berisha, Anttonen, Bamberg och Haddad kommer tillbaka. Kan vi ha alla friska till efter em-uppehållet så ser bredden betydligt bättre ut.

Sen blir vi ju rånade på en straff, verkar som att Martin Hansson alltid vill vara med och avgöra med sina felbeslut. Nu kanske det inte hade hjälpt ändå men, det hade garanterat gett ÖSK en hel del energi i slutet.

Tomer räddar oss annars från en större förlust med ett par vassa benparader, bl a. Så han gjorde en bra match, förutom att han inte fick undan bollen bättre vid 0-1.

Seger i nästa är ett måste, annars tycker jag nog det är dags att börja fundera på om tränarna ska få vara kvar. Inte en seger på 5 omgångar, varav tre på vår egen hemmaplan är inte ok.
Örebro Palermo
2012-04-23 22:53
Klappdålig match och insats av de flesta!

Men några spelar får ändå ok betyg...
- Tomer
- Wovven - bästa matchen den här säsongen
- Wille - sliter och försöker...
- Wirtanen
- Hagge
- Lumbana

Rama och Berger var väldigt dåliga!!!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-23 22:49
I min bok tycker jag Sixten ska ges en chans på 3-4 matcher till att vända trenden. Går det inte måste nog en ny röst in i omklädningsrummet. Inte för att det är Sixtens fel alltsammans men börjar det bli panik krävs tyvärr radikala åtgärder. Men ingen kan trolla. Tyvärr verkar det som att lagbygget byggdes från fel håll från första början. Så jävla synd. ÖSK hade något riktigt stort på gång efter tredjeplatsen, spelmässigt såväl som resultatmässigt.
Synd att man inte kunde ta det där sista steget.
Örebro kubajonte
2012-04-23 22:49
att hålla sin tro på att en spelare ska komma in (Berisha) som dessutom också är en ung räv och tro det ska bli bra igen känns jäkligt långsökt alltså. Inte så trevligt för vare sig berisha och Lumbana då dessa säkert kan bli bra men hade bra gärna sett att man skitit i att värva dessa två orutinerade herrar och fått in en rejäl ärrad mittback alldeles för oerfaret ösk där fel personer tvingas ta ansvar just nu.

Sista gnället från mig men fan matchen idag var bland det pinsammaste man sett i ösk sen bra långt tillbaka , förlora e trist men att förlora såhär håglöst som dom gör... Trevlig stämning i truppen my ass hellre otrevlig stämning och lite framgångar på planen....
Örebro kenya
2012-04-23 22:43
Jag tror faktiskt att man kickar Sixten om det blir förlust mot Giffarna. Förutsatt att det finns ett intressant namn ledigt. Frågan är bara om det gör det? O kom inte med Hammar eller någon annan sliten gubbe.

Jag tror dock inte att en ny tränare kommer kunna trolla med det här spelarmaterialet. Det finns hopp om man får in Berisha och att han håller klassen. Antingen Haginge eller Antonnen på högerbacken. Grahn skade- och avstängningfri. Rama i form och Bamberg likaså. Gärna en fit Haddad också. Fast får vi in dessa komponenter behöver vi å andra sidan inte sparka Sixten....
Örebro Eyra
2012-04-23 22:42
bison-Karl vet vad han snackar om. Lussebullen från start mot Gifflarna är ett måste.
Örebro KCMarten
2012-04-23 22:40
kubajonte //

Jag håller med. Just nu är spelarmaterialet ingen höjdare..

Samtidigt vet vi att spelare som Bamberg, Grahn, Rama, Astvald, Kushtri, Antonnen, Haginge, Haddad, Wille m.fl KAN prestera om de får chansen och om de har det rätta självförtroendet.

Just nu är det 2p upp till säker mark, så inget är kört ännu..

Frågan är bara om det är samma tränare som lyckades med två förlustsviter på 5 raka förluster förra året, och bara har vunnit en match av de senast 14, som är rätt person att få spelarna att vända detta?
Annons: