/fotboll/osk/forum/2725.aspx/fotboll/osk/forum/2725.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-05-09 12:10
Nu finns artikeln om ÖSK på webben.

Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-09 12:10
Valdet Rama har varit fullständigt usel i år, var är världen på väg när folk här tycker att han blivit orättvist behandlad? Spelar väl för fasen ingen roll om du lyckas göra din gubbe en gång, göra en rusch mot mål och bli av med bollen (två gånger per match,max) när ditt defensiva arbete är så undermåligt att Wovven framstår som en mycket sämre fotbollsspelare än han egentligen är.
Att man vidare även representeras av Oliver Cabrera är som grädde på unket mos. Kanske inte var en tillfällighet att han till slut blev petad av sin tidigare tränare? Vill du inte kämpa för laget utan enbart för dig själv Rama är du välkommen att testa lyckan någon annanstans. ÖSK behöver kämpar i det läge vi är nu.
AIK Saywee
2012-05-09 12:08
Ulf Lundell har så rätt så rätt ...

.. men fortfarande lyssnar jag på Mayall och gillar verkligen inte "låttiteln" ...

SOMEDAY AFTER A WHILE (YOU´LL BE SORRY)

Fast det är skön, sen sextiotals vit blues :)

Heja SPORT, KÄMPA !!!
AIK Saywee
2012-05-09 12:03
Egentligen är det Sixten som delat upp Rama i två delar !
Örebro pemo
2012-05-09 12:00
Saywee// Ja, ja tänkte att Forward går säkert upp i SE och det kan ju vara kul att se dem också! ;)

men det är skönt med fotbollsprat. Rama delar verkligen upp oss i två delar.
Vem som har rätt ligger nog i betraktarens ögon.

Sen funderar jag på det där med placera spelare i fel roll.
Jag tycker att Wiktorsson klarade av vänsterbacksspelet väldigt bra.han får gärna spela klart där. Och tack vara Sammy så gick han på offensiven ganska ofta också, då han visste att någon täckte upp.
Och då är vi framme vid Rama igen.

Sen vill jag bara förtydliga bytet mot KFF. jag hade väl hellre sett Yasin ( när nu inte Rama ville ) än Kushtrim. men det är en "osedd" önskan bara. Kuthrim gjorde ett bra inhopp senast han gick in ( EIF? ) och visade lite vilja.

Men bästa hörnorna slog Berger. En av dem höll ju på att gå in direkt.
Är det någon som tänkte på det? ÖSK sköt väldigt mycket mot KFF och deras målvakt var ju inte klistret själv med handskarna. En taktiskt sak?

" Norrköping? Det är en djävla stad" citat från U Lundell
AIK Saywee
2012-05-09 11:51
Jan-Stefan, jag gillar dina funderingar och frågor, och Sixten är en gåta, ingen vet snart varken ut eller in, har är en teoretiker, en filosof, men nu behöver vi krigare, kämpar, sådana som orkar hela matcherna, blod, svett och tårar.

Fungerar inte Sixtens envisa, egna och prestigefyllda idé eller teori eller filosofi i praktiken, är det ingenting värt, inte ett jädra dugg faktiskt.

... men gärna lite bättre, tydligare och ÄRLIGARE kommunikation :)

Heja SPORT, ge inte upp !!!

AIK Saywee
2012-05-09 11:44
pemo, 22:47,

"Just nu funderar jag på hur jag gör nästa år i superettan, men jag kommer nog att åka in till örebro i alla fall."

... sluta fundera, det finns bara ett ÖSK och en väg, eller är det två, E18/E20 ?.

A HARD ROAD, John Mayall
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-09 11:38
När man undrar "Hur kan man ha Wowoah istället för Rama?" ställer man fel fråga.

Frågan kan egentligen delas upp i flera innan man kan avgöra om beslutet var riktigt. Dagens fotboll är väldigt rollinriktad och det måste man ha i åtanke.

1: Varför använder Sixten Wowoah istället för Rama i den rollen som Sixten ansett nödvändig?
2: Hade Rama klarat den rollen bättre?
3: Vilken var rollen?

Ponera att Sixten ville stabilisera lagen och få in en spelare som kan hålla i bollen utan att slå bort den. Sedan ge ytterback och mittfält defensivt stöd.
Är det då fel att välja Wowoah? Jag vet inte. Däremot kan jag tycka kanske att man borde ha bytt roll på den positionen till en renodlad offensiv sista 30 och då tagit in Rama.

Men innan man diskvalicerar en viss spelare på en viss position måste man först fråga sig vad rollen är där. Sen kan man som sagt alltid anse att en annan typ av roll bör finnas där (eller inte alls) eller att en annan spelare klarar rollen bättre.

Tycker det spelar viss roll

AIK Saywee
2012-05-09 11:21
Nej inte Siggi, fast det vore ju inte fel ändå, tror jag ....
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-09 11:16
Saywee // Siggi Jonsson?
2012-05-09 11:14
*Mackan* // Vart är världen på väg när vissa tycker att Valdet är så jäkla bra?

Visst, Valdet är säkert bäst i ÖSK En mot En. Den här matchen mot Kalmar ville nog ÖSK ha lite längre anfall än att - Valdet får bollen, försöker göra en dribbling, misslyckas och spelet vänder.

Till skillnad från matcher med Valdet, tappar inte Samuel bollen så fort han får en spelare mot sig. Samuel är helt kass och bedrövlig på hörnor så jag börjar gråta. Men han är kanske den bästa spelaren i ÖSK på att få fast bollen, vilket är viktigt om man vill etablera längre anfall.

Jag måste ju ändå säga att, Om Valdet nu är så bra, vore det inte världens enklaste sak att stå rätt i en så dålig serie som Sveriges Allsvenska? En utav Europas sämsta ligor och spelare som inte är kreativa och försvarar sig.
AIK Saywee
2012-05-09 11:12
Kan det inte vara en idé att damma av någon riktig kämpe några omgångar ?
AIK Saywee
2012-05-09 11:10
Click, jag märker att du är förbannad, men kolla med Edit om du inte borde ändra lite, jag är ingen forumsnut, utan hatar sådana, men jag vill bara tipsa om att du kan få hur mycket skit som helst, för ett speciellt uttryck.

I mycket håller jag med dig, men som skrivet, inte i allt.
Oddevold *Mackan*
2012-05-09 11:09
Sogen//

Hårdhudade kämpar. Det ger oss William och Haginge. Kanske också Wiktorsson och Samuelsson. Väck med resten?
Örebro Click
2012-05-09 11:04
Sixten måste vara en usel tränare,17 matcher utan vinst, borde vi inte sparka han nu? Vilken annan klubb skulle acceptera det? Tycker att en tränare som spelar sina spelare på fel positioner och sänker deras självförtroende till botten har inget i klubben att göra. ÖSK har bra spelare som används på fel sätt. Tror helt seriöst att vi skulle legat på övre halvan av tabellen med en tränare som kan motivera! Jag tänker i alla fall fortsätta stötta laget och spelarna. Det är inte deras fel att en liten finsk dvärg styr klubben mot havets botten just nu. Kan någon berätta om Oliver Cabrera? Vad som hände med Pokora affären?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-05-09 11:02
Rama, Cabrera, Sixten, det verkar inte finnas några framtida vinnare i denna trio, prestigen och den märkliga kommunikationen (även den tysta symboliska) kommer att sabba för ekonomin :(

Jobbar man fortfarande med trivselgrejen i vår kära klubb?
Örebro Sogen
2012-05-09 10:56
Rama är inte mobbad, kritik för sitt usla försvaspel ska han ha. Han ska också klara av att hantera kritik, vi behöver inga gnällspikar vi behöver håtdhudade kämpar för att hänga kvar. Klarar man inte av att bli bänkad har man inget i ÖSK att göra. Sälj Rama och sparka sixten!
Postat via SvenskaFans-appen
Oddevold *Mackan*
2012-05-09 10:50
För att förstå saker och ting rätt:

Många menar att Bostrom gör rätt som väljer Samuel Wowoah före Valdet Rama som vänsterytter?

Var är världen på väg....
Örebro jocke.
2012-05-09 10:49
Myten med att Wowoah slår farliga hörnor (som alla kommentatorer gärna påpekar) MÅSTE försvinna, och Sixten måste förstå det också. Hans hörnor och frisparkar de senast åren har varit under all kritik, bortsett från ett frisparksmål för typ 2-3 år sedan.
Örebro jocke.
2012-05-09 10:47
Är det inte samtidigt Ramas fel också att han inte betett sig proffsigare om han nu önskar ett guldkantat kontrakt med en annan klubb? Kändes som att det började (officiellt iaf, sen har det säkert funnits schismer tidigare mellan Rama och Sixten som någon annan kan berätta mer om) med att han visade upp ett dåligt beteende när han blev utbytt mot Åtvid. Sedan har han i ärlighetens namn sett jäkligt blek ut, katastrof defensivt men absolut inte bra offensivt heller. Tycker det varit slött och väldigt mycket divalater - som sagt ansvaret ligger inte bara på Sixten utan också på Rama själv. Det kanske inte gör saken bättre att ränna runt på krogen heller...
Oddevold *Mackan*
2012-05-09 10:44
pemo//

Personligen tycker jag att Rama var ett av få offensiva hot förförrara matchen (mot Djugården). Han gjorde då också vårt mål på den straff han själv fixade. Att inte låta honom komma in, i underläge, hemma mot Kalmar och behålla en superseg Wowoah som ytter i 93 minuter tycker jag är mycket märkligt och kan inte tolkas som något annat än en något slags prestigeagerande av Sixten. Ingen, inte ens Samuel själv, kan ju tycka att han gjorde en bra insats på kanten. Ändå fick han spela hela matchen. Kanske för att vi behövde hans vassa hörnor? :D

Nollade för tredje matchen i rad på hemmaplan.

AIK Saywee
2012-05-09 10:36
Jag tror att ÖSK kommer att vinna i Norrköping och det vore trevligt med en stor bortaklack !

Det är nog kanske till och med så att spelarna känner för stor press på BA, i sådana här lägen är det ju jobbigt att man måste visa upp sig för så många som kräver så mycket, hemma alltså.

Undrar om ni förstår vad jag filosoferar över?

Det blir kinamat i Peking :)
2012-05-09 10:34
Min uppfattning...

När det gäller Cabrera:
Jag tror att alla, både ÖSK, Cabrera och Rama, varit inställda på en försäljning nu i sommar. Rama och Cabrera har nog båda föreställt sig ett lite mer guldkantat kontrakt än det med ÖSK, baserat på förra årets resultat. Nu när han inte ens platsar i ett bottenlag måste självklart agenten gå ut och "skrika" att det inte beror på den duktige spelaren som förtjänar ett guldkontrakt, utan istället på klubben. Helt naturlig reaktion från en desperat agent och spelare...

När det gäller Göran Wickström:
Göran är inte bara känd föreläsare och managementkonsult, som Grohl säger. Han är också en stor supporter av ÖSK, föredetta ordförande eller sportchef (kommer inte ihåg) och humanist då han hjälpt och tagit hand om Nordin mycket!
Jag tycker verkligen att ÖSK ska ta hjälp av Göran som konsult i kommande arbete!
Örebro starkmat
2012-05-09 10:00
Har otroligt svårt för Oliver Cabrera. Vi/ÖSK måste ingen ting! Det Rama måste göra är att sluta grina och börja kämpa. Forza ÖSK!!
Örebro pemo
2012-05-09 09:46
either/or // Ja, jag menar att Rama inte tillförn något just nu. Han bytte in Kushtrim, för att han har visat i tidigare inhopp och i U-matcher att han vill.
Jag bedömmer Rama efter de matcher i år som han har spelat.
Om han stod på benen och inte filmar så mycket, så hade aldrig ÅFF fått mål.

Men som jag skrev, den form han hade förra året vill jag gärna se igen. men det är ju samma med alla spelare. sandqvist står ju inte i mål bara för att han var bra i MFF för många år sedan. Han bedöms utifrån den insats han gör nu.

Annars kan vi ju kasta in Nordahl. Han hade gjort mins tre mål om han hade haft samma fornm som -68

Och, hade Rama varit samma spelare som förra året hade vi haft minst 9 poäng nu. Varför han inte är det vet jag inte och kommer heller inte att spekulera om.
Örebro ÖSK Fans
2012-05-09 09:45
ÖSK har inte kontaktat Melke Allan ang Barsom, Konstigt tycker jag...
Örebro kenya
2012-05-09 09:33
Men varför värmde inte Rama under andra halvleken? Hade Sixten och Mosander sagt: "Upp och värm Yasin (som aldrig kommer in) och Kush (du stinker fortfarande alkohol). Rama du får sitta kvar på bänken som ett tecken på att vi inte kommer släppa in dig"

Jag menar varför inte skicka upp alla tre och sen ta beslutet. De brukar man ju alltid göra. Ska inte säga att jag är hundra på att han satt på bänken hela andra halvan. Men på slutet såg jag bara Kush och Yasin värma.
Ville Rama komma in???
Örebro deportivista
2012-05-09 09:28
När andra ser kris - ser jag en möjglihet. Nästa match är borta, mot Norrköping. Vad skulle ge spelarna mer energi än att de kommer dit och ser en kokande kuban-sektion som sjunger och stödjer hela matchen - oavsett resultat.

Antingen så gör stödet att vi vinner och börjar klättringen i tabellen ELLER så visar stödet hur j-a bra ÖSK är och de känner än mer motivation att inte svika dessa underbara fans.

FULLSATT MOT SNOKA!
Örebro KCMarten
2012-05-09 09:19
Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!) //

Bara för att Cabrera råkar ha rätt gällande Sixtens agerande mot Rama betyder inte att jag ändrat åsikt om honom, vilket jag också skrev.

Cabrera är och förblir en ful typ som använder affärsmetoder jag avskyr. Jag vill helst att han håller sig så långt borta från ÖSK som möjligt och jag beklagar verkligen att han är Rama´s agent, om det nu är så.

Men Sixtens agerande mot Rama är totalt huvudlöst.
Örebro Grohl
2012-05-09 09:16
Fantastiskt bra att Sjögren och Sixten ställer upp på supportermöte, det ska de verkligen ha en eloge för! Hoppas bara att något konstruktivt kommer fram nu också
Annons: