/fotboll/osk/forum/2722.aspx/fotboll/osk/forum/2722.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2012-05-07 21:41
saywee/ nej tyvärr. Ändå sura med dagen. Men nu är läget som det är. Många poäng att spela om fortfarande. Får sikta in sig på att plocka ifatt de lagen som ligger närmast först och främst. Men fortsätter de spela så här så måste poängen börja trilla in.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-05-07 21:37
Lekiller, tyvärr blev det inget stort kliv i tabellen :(
Örebro Lekiller
2012-05-07 21:35
Nu får vi väll lugna ner oss lite. Dagens match är ändå ett stort kliv framåt! Visst, segt sista biten fram till mål men så är det när man ligger i botten. Man får ingenting gratis. Får slita för varje meter. Med lite flyt idag så hade man gjort minst ett i första och det är just det som behövs nu, lite flyt och ett par skit mål. Kul att när Sixten börjar göra som de flesta av oss sagt en längre tid så börjar det se ok ut igen. Bytena idag går väll kanske att diskutera. Jag tycker ändå de var helt rätt. Samuelsson måste spela om de skall lira med 2 på topp. Wiktorsson bara måste ha petat Wowwen nu. Snabbare i allt han gör. Visst, kommer fel ett par gånger men sett över hela matchen gör han en bra match. Tycker även Berger gör sin bästa match för säsongen, dock ett par missar idag också. Rama eller Kush?? Tja, Kush är mer löpstark och rivig än Rama. Så tycker det bytet är ok ändå. Kanske Rama skulle bytt av Wowwen men men. Men det finns positiva saker i dagens match. Ni som säger annat är för negativa. Nä, man måste inse faktum. Som läget är nu gäller det bara att överleva och börja plocka poäng. Det behöver inte vara vackert.
Örebro Klackspark_60
2012-05-07 21:31
Nu är det poängen som ska räknas!
bättre att kriga till sig 1 poäng än att att spela bra och få 0 poäng !
Saknar KIHLBERG och NORDBACK .
Kihlberg korrigerade så att det flöt bra på mitten tvärtemot vad sixten hade sagt före match,
AIK Saywee
2012-05-07 21:24
@Guldgruvan:

Jag erkänner att jag har fel, men hur var frågan?
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-07 21:23
Tycker denna match ändå är ett fall framåt rent spelmässigt. Man får dock inte glömma att Kalmar inte är ett lika bra lag heller som tidigare så betyget skall vägas mot det.
Spelmässigt är ÖSK värd alla tre poängen. Man skapar förutsättningar för mål men det vill sig inte riktigt. Lite troll i bollen tycker jag i kombination med psyket. Samtidigt är Kalmars offensiv i stort sett obefintlig
under stora delar av matchen. Tycker att spela med två forwards gav mersmak och Samuelsson måste få fortsatt förtroende. ÖSK blev direkt farligare i boxen.

* William: Tycker han fladdar ut på kanterna lite för mycket
* Samuelsson: Gav mer tyngd i boxen och luften
* Wowoah: Tycker att spela honom på mittfältet gav mersmak. Men han ska spela centralt dit han oftast drog sig också. Klarar inte riktigt att utmana och komma runt på kanten. Men centralt kan han göra nytta med sin förmåga att hålla i bollen.
* Wiktorsson: Tycker han blev bättre ju längre matchen led. Låt honom fortsätta nu!
* Berger: Blandar och ger och emellanåt störde jag mig på hans bollspridande. Gillade honom bättre som back än mittfältare i dag. Till nästa match ser jag gärna att Berger fortsätter där t.v.
* Rama: Trodde han skulle få komma in och riva runt lite på slutet. Är han helt ute i kylan?

Sixten: Jag gillade inte att han tog ut Astvald och lät Kalle ta högerforwardrollen. Tycker inte Kalle är särskilt bra, eller iaf sämre än Astvald som ytterforward.
Dessutom ger Astvald bättre stöd i defensiven. Kalle fick inte mycket uträttat på kanten (som väntat) och jag satt och störde mig länge på det bytet.
Jag ser helst William och Peter som toppforwards tillsammans och Kalle som avbytare på de positionerna.

Fasta: ÖSK fick fina lägen utanför boxen flera ggr men skapar ingenting. Tillslagstränare? Någon?

Matchen visade att det finns lite fler alternativ trots allt. Till nästa match är dessutom Moe tillbaka och förmodigen också Alimi fullt ut.
Sixten antydde också till NA att han kan tänka sig att utveckla spelet med två anfallare. Jag hoppas det. Åtminstone på hemmamatcherna till att börja med.
Fall inte tillbaka till det gamla vanliga nu. Utveckla utifrån uppställningen efter Samuelsson kom in men behåll Astvald före Kalle på kanten.
Örebro Sunnanlid
Förövrigt Hagges fel att vi torskar, eftersom han måste retat upp Tomer så till den milda grad innan matchen att Tomer knockade honom två gånger på plan vilket första gången ledde till hörnan som ledde till andra gången som ledde till mål.
AIK Saywee
@Farside:

Vet ej, men han lyckades inte byta till ett vinnande lag, så är det bara, han som lever så nära killarna och alltid därmed vet bäst !!!
Guldgruvan
2012-05-07 21:22
nöjd? det är inte jag som bytar tröja till andra lag och håller på AIK.. jag är absolut inte nöjd tro mig.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-07 21:22
Bra intervju med Blohm på Canalplus om våldtäkten på klubben ÖSK
Guldgruvan
2012-05-07 21:21
Saywee du kan svara nu, lovar att inte skälla på dig mer efter du erkänt hur fel du har.
Hammarby Inspektör Smack
Märkligt att Kalmar kunde vinna. De är ju totalt ur form. Börjar bli orolig för er.
Örebro Sunnanlid
Vad var styrelsens mål nu igen? Spela i Allsvenskan senast 2015?
Örebro Conjuration
"Fördelen med att ligga sist i allsvenskan är att vi slipper känna press" - annat citat hört idag på läktaren.
AIK Saywee
2012-05-07 21:20
Guldgruvan, ja läser vad du skrev och tar åt mig lite, men förstår att du är ganska nöjd i kväll, finns liksom inget som kan bli bättre ?
Örebro Trivseltorsten
2012-05-07 21:18
Varför in med Kurre istället för Rama? Mer intetsägande spelare får man ju leta efter. Är det hans straff för hans dribblingar på egen planhalva mot dif? Wtf, Hagingens bjudning till hörnan mot GIF, Berger mot Dif. De verkar inte petas för sina misstag inte...Känns sjukt att man inte kan chansa med att slänga in sin bästa målskytt från förra säsongen mot ett tillbakapressat Kalmar.
AIK Saywee
2012-05-07 21:18
bison-Karl, jag förstår mycket väl att ni många forumläsare vet att Berger har haft körtelfeber, men jag tror inte att Sixten och läkarstaben har jättekoll på denna luriga sjukdom, det har jag förstått, efter egna erfarenheter, så är det bara !

Många "svartvita" skribenter har skrivit otrevliga saker om Berger, en framtida "frisk" svartvit elegant, det gör mig ganska besviken!
Örebro either/or
2012-05-07 21:16
Alltså det är bästa matchen. Men det är ändå för dåligt, mot ett Kalmar som för dagen är helt bedrövliga, att inte ens få med sig en poäng! 60-40 i bollinnehav och 17-5 i avslut (tror jag det var) låter som propagandaspel, men det var det i sanningens namn inte. De riktigt stora chanserna är lätträknade. Alldeles för dålig precision i de sista passningarna och i avsluten. Och HUR är det möjligt att Rama får sitta kvar på bänken hela matchen när vi jagar kvittering? Det kan rimligen inte finnas en sportslig förklaring till att Lushtaku kommer in i matchen men inte Rama. Rama är inte i bra slag, men har har ändå en del kvalitéer som ingen annan ÖSK:are har. Han behöver inte vara i världsklassform för att kunna hoppa in och kanske lyckas med nån dragning och få iväg ett kanonskott...
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-05-07 21:16
SPARKA TRÄNARFAN NU DÅ! SKANDAL OM HAN FORTSÄTTER
Örebro kubajonte
2012-05-07 21:13
Jahapp, suck det var det det , Bra spel 0 utdelning , nä fyfan tycker vi supportrar borde bojkotta nästa hemmamatch ,visa att nått MÅSTE hända, tycker dock lite synd om sixten inte mycket han kan göra med denna målvakts orutin samt allsvenskans sämsta backlinje, Dock är det ohållbart Sixten har kört fast helt och måste alägsnas , dock löser inte det problemen med att vi har en fullkomligt inkompetent styrelse, men nä tabelljäveln ljuger inte vi är i fritt fall på väg ner till supererttan just nu.
Örebro zxcv
Så jävla sämst. Det var fan botten på riktigt.
Kalmar är jävligt dåliga idag men man ser att de besitter en grundkvalité som ÖSK inte är i närheten av.

Wiktorsson ska ha cred. Han gör det bra.
Tomer är stabil.
Grahn försöker, han får godkänt.

Resten borde skickas till uralbergen.
Idag är Berger den mest patetiska ursäkt till en spelfördelare jag skådat.
Jag har aldrig sett så många tveksamma passningar på elitnivå förr.

Nu måsdte styrelsen agera. Den måste in en ny lagledning innan det är helt kört - vi är årets Halmstad, men vi är sjukt mycket sämre än dom.

Vette fan om jag orkar gå på nån mer match.

Guldgruvan
Saywee// ska försöka lugna mig så ja inte kommer med några personliga angrepp men snälla karl! ÖSK har skit mycket skador, vad skulle han plockat ut för lag idag? han spelar unga killar han bytar spelsystem han gör tidiga byten han har helt tagit åt sig kritik tyvärr har ösk så otroligt mycket skador på viktiga spelare. förra året hade ösk för många spelare i år för lite. idag spelar Ösk bra! men tyvärr förlorar vi matchen på grund av en pajas domare jag är själv domare i div 3 och alla vet som domare att det är ett måste(!) att blåsa av oavsett var bollen befinner sig. sluta fjäska för ÖSK-KARL det vore fruktlöst korkat att sparka sixten enligt mig, Säger inte att Sixten är "Gud" som vissa på forumet påstår när någon försvarar sixten men tycker han gör helt okej med truppen ända ja kan komma på är väl att jag tycker Wovven är sämst.
Så saywee snälla gör som Sixten gör och ta åt dig kritik och börja inte med ditt "ta de på pm" eller "du har nytt nick" spelar det någon roll? måste jag ha 7 inlägg på raken varje dag för att inte betraktas som "ny" kan redan nu gissa ditt svar så atte..
Örebro Luffaren, Avgå SJÖGREN
Jag tror ändå att ett par år i Superettan skulle göra oss gott och här är varför;

1. Vi har många unga spelare och att gå från lägre divisioner direkt upp till AS är för stort steg, Superettan är ett mycket mindre steg och de kan förhoppningsvis utvecklas bra där.

2. Idag såg 4785 matchen vilket är en lagom siffra för SE.

3. Sjögren mfl måste bort från klubben och en "Nystart" vore på sin plats med en ledning som har ett äkta Örebro-hjärta.
Örebro DaSa
2012-05-07 21:12
Sen så har vi antagligen ett nytt problem som kommer bli kostsamt. Om inte Valdet var skadad idag så kommer vi nog få välja snart om vi vill ha kvar Sixten eller en Valdet som vill lämna. Skall vi få en större summa för honom så måste han säljas i sommar men med Sixten som tränare så är det nog att glömma.
Örebro DaSa
2012-05-07 21:10
Tyvärr var nog detta resultat det sämsta som kunde hända, "bara" 0-1 och spelet såg rätt så bra ut. Sixten kommer inte få sparken efter denna match utan kommer hänga kvar minst ngr omgångar till. Samtidigt så känns lite lite lite hoppfullt, spelet ser lite bättre ut och det kämpas mycket mer.

Jag tyckte inte att Wiktorsson var bäst på plan, skulle han däremot ha spelat mittback hade han nog varit det. Han har inte världens bästa inlägg så jag tror och tyclker att han skall spela i mitten. Då löser vi även två problem till, vi får ut Wirtanen till bänken och Hagge till högerbacken. Vips så har vi fått oss en vettig backlinje! Inte den bästa men bästa möjliga mer nuvarande material.

MIttfältet ser bra ut men ser gärna Alimi på Wovvens plats. I anfallet så tror jag att William och Kalle kan bli ett riktigt radarpar, fortsätt spela dem och byt in Petson en bit i andra halvlek.
Örebro bison-Karl
2012-05-07 21:10
Men för i helvete Saywee vi VET att Berger haft körtelfeber, men om han lider av sviterna av det ska han inte spela. Om han är dålig på plan blir han ju inte bättre bara för att han har haft körtelfeber. Däremot är det inte hans FEL, om han blir uttagen match efter match efter match så är det ju 6tens fel, eller snarare bristen på alternativ på mitten.
Alimi börjar kännas som Eidur på mitten...
Örebro Farside
2012-05-07 21:09
Saywee : ursäkta men jag måste få fråga dig , vad coachade Sixten fel enligt dig idag?
Örebro helldandy
2012-05-07 21:07
Jaha, tvärsist, avhängda, the botten is nådd. Och vi är inte bara dåliga, vi har typiskt oflyt med allt också... ja och det går ju gärna hand i hand.

Nästa match vill jag se:

- Wiktorsson få förnyat förtroende. Bäst på plan.

- Samuelsson från start att mata inlägg på.

- Grahn släppa boll tidigare.

- Holmberg på kanten... tror jag...

- Stolpe in. Jag vill se stolpe in!!!

Örebro Bastard on Parade
2012-05-07 21:05
Mina känslor just nu är väldigt snarlika Sparvens.

Smekmånaden är över - prestera, prestera!
Örebro Bastard on Parade
2012-05-07 21:05
Mina känslor just nu är väldigt snarlika Sparvens.

Smekmånaden är över - prestera, prestera!
Annons: