/fotboll/osk/forum/2720.aspx/fotboll/osk/forum/2720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Oddevold *Mackan*
2012-05-10 18:04
@Minatankar:

3
2
4
1

5
AIK Saywee
2012-05-10 18:03
Hur går det i den interna matchen mellan kubanerna och SSK?

Har det delats ut några gula/röda kort eller är det fair play?

Har det blivit några "mål"?

Publiksiffran?
AIK Saywee
2012-05-10 17:53
Jag önskar verkligen att det kommer fram något bra från detta möte som kubanerna tog initiativ till, det hoppas jag oerhört mycket, något "konstruktivt", något gemensamt mål, eller hur jag vågar uttrycka det.

Det är min önskan för i kväll, hur vi gemensamt skall klättra i tabellen och att Sixten inte fortsättningsvis gör ner supportrar i media.

Hoppas att han lär sig, den gode finnen och kan slänga prestigen

Det handlar ju om support, fans och publik som betalar mycket för att se sitt kära ÖSK vinna - kontra olika aktörer som tjänar stora pengar på att se till att detta kan hända, eller?

AIK Saywee
2012-05-10 17:45
Jag är på WC (West Coast) ...
Örebro Ösk-groda
2012-05-10 17:42
Saywee
Själv är jag bara på andra våningen fast hemma :-))
Vi kanske kan vänta oss en å annan "crossboll"......helst ska den hamna rätt ......
AIK Saywee
2012-05-10 17:37
Är alla på tredje våningen, utom jag ?

Väntar spänt, på de första rapporterna, detta är nästan lika spännande som en allsvensk match.

Jag "tror" dock att jag "vet" en som trivs bättre på fjärde våningen ...
AIK Saywee
2012-05-10 16:42
Hittade svaret, 17:00 torsdag, i lokalen under "4:e våningens restaurang", fasen det är ju närsomhelst ...

Hoppas att vi får ärliga svar på många frågor :)

Livstidskuban
AIK Saywee
2012-05-10 16:31
Förresten, när sker kubanutfrågningen, gentemot Sixten och Sjögren?
Kommer någon att återge lite av denna utfrågning någonstans?

Himla bra initiativ från Kubanerna, det underliga är ju bara att inte ÖSK tagit initiativet, det hade ju varit mer normalt, men de hemliga vill gömma sig så länge det går.

Frågan är bara vilka frågor som skall ställas, eller snarare, hur, jag menar ställer man ledande frågor får man vissa svar, ställer man kluriga frågor får man andra svar, ställer man frågor som "ställer" de som svarar, lite mot väggen kan det bli obekvämt, ställer man frågor som innebär att SS måste berätta lite längre än kortfattade svar, ja då kan det bli si eller så.

Bra jobbat Kubaner, ni/vi bryr oss om vår klubb i alla väder :)

Jag vill gärna få fram så många historiska sanningar som möjligt, om det är möjligt, och gärna veta nuläget, det blåser snålt, fast jag tror faktiskt att tabellen ljuger.

Den kan inte spegla verkligheten ;)
AIK Saywee
2012-05-10 15:57
Jag har faktiskt svårt att rangordna dessa, tycker alla känns meningsfulla, det förändras från dag till annan och under olika tider på året.

Det viktigaste är väl att debatten sker enligt forumreglerna så gott vi kan, trots ibland upprörda känslor och lite OT.
Örebro pemo
2012-05-10 15:43
2 , 3 , 1 , 5 , och 4
Minatankar
2012-05-10 15:16
Minatankar
2012-05-10 15:12
Låt mig göra en liten marknadsundersökning. Upplever att debatten här kan uppdelas i följande kategorier och är nyfiken på hur du svarar. Vad tycker du själv är viktigast?
Vad intresserar dig mest?

1) Leka laguttagare.
2) Spekulera i hur kommande match går och/eller kommentera den som spelats.
3) Positiv och/eller negativ kritik betr specifika spelare, tränare, ledare o styrelse.
4) Styrelse- och ledningsgfrågor på övergripande och långsiktigt plan.
5) Övrigt (tex polemik mellan skribenter, skvaller mm mm)

I vilken ordning vill du rangordna siffrorna?
Örebro Conjuration
2012-05-10 14:55
Istället gjorde jag tabben att skriva det på lagets gästbok med nicket "anonym", däremot hade jag redan skrivit några veckor tidigare ett annat inlägg med mitt riktiga namn istället för nicket "anonym". En ip-sökning senare...
Örebro Conjuration
2012-05-10 14:44
Spelare har alltid sagt till offentligheten genom världshistorien att de har fullt förtroende för tränaren, vore dumt annars.

Jag har noll förtroende för min handbollstränare men inte ser ni mig erkänna det för han ;)

Under ytan...
AIK Saywee
2012-05-10 14:09
Heja SPORT :)
Örebro Marquis de Sade
2012-05-10 13:39
@*Mackan*:

Å andra sidan vore det väl mer chockerande om det rådde harmoni och balans i gruppen just nu.
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-10 13:37
@*Mackan*:
Kanske inte, men flera spelare har ju gått ut och hävdat att Sixten har truppens förtroende.
Oddevold *Mackan*
2012-05-10 13:30
@Kom hem Kuba:

Det torde väl inte vara någon hemlighet att det gör?
Örebro Bempa no:10
2012-05-10 13:18
Minatankar //

Bempan no:10// Sedan är frågan om det är sportchef, vd eller styrelseordförande man bör rikta sig till med en sådant förslag. I "vanliga" företag är det en vd-fråga. Han eller hon får sedan ta upp det med sina medarbetare och med styrelsen.

Jag tycker detta är självklart för en chef och då spelar det ingen roll vilken position man har som tex sportchef , vd , eller styrelseordförande då detta är ett sätt för varje chef att kunna förbättra sig och föt att kunna utveckla sig , /grupp ,företag ,klubb. etc. och detta skall ske en gång om året minst....
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-10 12:57
Instämmer. Hur som helst sänder det väl ytterligare signaler om att motsättningar råder mellan (delar av?) spelargruppen och ledningen.
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-10 12:54
@jocke.:

Håller med. Inte särskilt klyftigt. Ganska respektlöst
Minatankar
2012-05-10 12:45
Bempan no:10// Sedan är frågan om det är sportchef, vd eller styrelseordförande man bör rikta sig till med en sådant förslag. I "vanliga" företag är det en vd-fråga. Han eller hon får sedan ta upp det med sina medarbetare och med styrelsen.
Minatankar
2012-05-10 12:39
Bempa no:10/ Håller helt med dig. Detta borde man gjort för länge sedan.
Tror emellertid att man, felaktigt, inte litar på att en konsult kan genomföra ett sådant uppdrag med respekt för individ och med integritet. Jag tror det dels handlar om att man är rädd om sin egen position och dels om att många, män framför allt, har svårt att se det som en styrka att ta hjälp både i fram- och motgång.
Örebro jocke.
2012-05-10 12:23
Kom hem Kuba//

Kan tycka att det är lite tveksamt om man ska retweeta en sån grej. Det sänder ju inte direkt signaler att Samuelsson är nöjd med Sixten. Sen kan det givetvis vara gjort på ett skämtsamt vis, men det är ju svårt att tolka
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-10 12:03
Peter Samuelsson reetweetade detta på twitter:

Larsåke Grahn Wåhlén ? @LarsaGWahlen
@Peter_Nylund @pettan81 Någon som är förvånad? Ja, just det, Sixten Looserström.
Örebro Bempa no:10
2012-05-10 11:29
Min fråga till Sjögren varför kan ni inte anlita en som interjuvar enskilt alla spelare ,ledare, styrelsefolk ,kanslifolk ,sponsorer externt självklart skall interjuverna vara anonyma för att säkerställa hur klubben mår och hur den sköts först då kanske alla parter får en inblick eller en aha upplevelse hur det är ställt i vårt kära Örebro sport klubb efter detta skall en handlingsplan tas fram för att göra vår klubb bättre och för att nå fram till vårt mål som självklart skall vara stanna kvar i Allsvenskan för att sedan gå mot SM guld inom en snar framtid AGERA NU innan det är försent !!!!!
Örebro D´Artagnan
2012-05-10 11:25
ÖSK Fans // Är Dui en ÖSK supporter som sprider som skit om spelare?
Man kan uppträda felaktig eller olämpligt men man kan INTE vara en skitunge.

SPRID INTE SKIT UTAN SPRID KORREKT INFORMATION.
Urdrag ur forumreglerna:
Som i det dagliga livet ska vi behandla varandra med respekt. Rasism, förolämpning, hot, elaka provokationer, kränkning etc. tolereras inte här.

Du har just förolämpat Yasin.
Örebro KCMarten
2012-05-10 10:57
ÖSK-Fans //

Det verkar som Sixten hamnar i bråk med varenda kotte nuförtiden så det säger ju absolut ingenting.

Du måste precisera dig mer. Vad har Yasin gjort för att bli kallad snorunge. Vad är orsaken till att han agerar så?

Man bör ha riktigt bra på fötterna innan man gör den typen av påhopp på spelarna.
Örebro ÖSK Fans
2012-05-10 10:48
kanske inte var igår men i början av veckan iaf. Yasin och Sixten hamnade i bråk....

Yasin är en snorunge..
Örebro Tvetov Nato
2012-05-10 10:33
Enligt träningsschemat var det ingen träning igår.
Annons: