/fotboll/osk/forum/2712.aspx/fotboll/osk/forum/2712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2012-05-12 15:05
Jag vill se Jonas Thern som ny tränare, han är grym på att förädla unga spelare och förespråkar passningsorienterad fotboll. Låt honom ta över till under EM och anlita även en "assisterande" som har de tränarutbildnignar som behövs.
Benny Böckling(Bort med Sixten!)
2012-05-12 14:43
Mackan// Hoppas du har rätt i att Samuelsson får starta, Holmberg har fått sina chanser.
AIK Saywee
2012-05-12 14:24
Om jag påstår att jag har sett en spelare vingla dyngrak hem från en privat fest och talar om detta för Sixten eller Sjögren, så blir han avstängd, är det så vi skall jobba?

Om det är sant eller ej har ingen betydelse ....
Oddevold *Mackan*
2012-05-12 14:14
Var nere på fördmiddagsträningen. Där var också ett gäng kubaner som underhöll med ramsor och bengaler.

Det blir 4-4-2 igen med samma målvakt och backlinje som senast. Alimi är inte ett alternativ centralt denna match och fick hålla till på högerkanten med Astvald och Lushtaku när laget körde uppspel och avslut. Mest glädjande att se var att Haddad, Anttonen och Berisha tycktes köra för fullt.

Skulle gissa på denna elva (efter att ha sett lördagsträningen):
Chencinski
Wirtanen-Haginge-Wikström-Wiktorsson
Astvald-Berger(Saeid)-Grahn-Wowoah
Atashkadeh-Samuelsson (Holmberg)

Örebro D´Artagnan
2012-05-12 13:54
Pennybridge// På vilket sätt blev spelarna motiverade? Inte Kuhstrim i alla fall. Var några där?
Ursäkta jag gillar inte att man springer med skvaller.
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-12 13:48
Pennybridge //

Initiativet var bra från Kubanerna, men du måste också förstå att ilskan är rätt stor hos de som inte var med och bara får tystnad tillbaka. Se på Sjögrens svar på Johannes Avenbrandts frågor.

ÖSK´s taffliga försök i och med mötet att gjuta olja på vågorna är som att kasta en liter vatten på en majbrasa. Det släcker ingenting, men gör röken efteråt lite varmare, d.v.s det blir kontraproduktivt.

Speciellt när både Sixten och Sjögren dagen efter pekar på andra tjänstemän när Johannes ställer obekväma frågor till dem.

Så bli inte irriterad på oss som skriver här, för vi är dock supportrar som bryr oss, påpekar vad vi anser är fel och vägrar hålla tyst.

Fundera istället var de tusentals åskådare på Berhn arena har tagit vägen, för det lär krävas mer än supportermöten för att få dem tillbaka till läktaren.
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-12 13:40
Vi kommer nog dessutom värva en överårig, långsam anfallare i någon okänd andraliga i sommar som inte får speltid.

Varför bryta trender?
Örebro KCMarten
2012-05-12 13:36
Som det är nu är SE en realitet.

Även om vi får se en förändring i sommaruppehållet så tror jag att loppet är kört.Tyvärr skulle förändringen kommit för länge sedan.

Bara för att komma upp på säker mark behöver vi i dagsläget två raka segrar. En förlust mot Norrköping kommer då som en spik i kistan.

Frågan är vad som händer med laget om vi åker ner..

Rama, Lushtaku kommer nog försvinna redan i sommar. Bra, tycker en del och glömmer bort att de två var förra årets bästa poängplockare.

Efter säsongen lägger nog Wowah och Wickström av. William försvinner till Allsvenskan (Blåvitt, kanske..), Astvald tar nog också chansen och byter klubb.

Gällande Haddad och Antonnen så vet vi inte var de står efter sin skadeperiod.

Vi har Sixten och Sjögren kvar plus alla 90-talister som sSxten skyller på när allt går honom emot. De lär inte få det lättare i SE. Sixten har ju inte visat sig ha talangutveckling som sin starkaste sida..

Frågan är vad Samuelsson, Berger och Wiktorsson tycker. De gick knappast till ÖSK för att sitta på bänken och se klubben bli degraderad, för att sedan stå på fel sida av planen när de spelar mot Degerfors. Risken är stor att åtminstone Samuelsson då byter den vita tröjan mot den röda igen. Där är han ju uppskattad.

Sponsorerna har nog redan börjat teckna in sig i Hockeyn istället för Fotbollen, så några större ekonomiksa vinster är nog inte att hämta där heller. Med möjligt undantag av Malmbergs..

Risken är överhängande att ÖSK dyker rätt ner i div 1 med dagens tafatta organisation och ledning.

Det har hänt förr och är inte ens ovanligt. Se på Trelleborgs tabellplacering idag..

PU! Pessimistas Ultras!! (så länge SSSS är kvar)
Örebro Pennybridge
2012-05-12 13:36
angånde Kuhstrim..

..både Lennart & Sixten erkände att dom inte kände till det som hände i lördags inför kalmar-matchen.. OCH om dom vetat om det så hade han suttit på läktaren den matchen. och dom tyckte det var oacceptabelt att gå ut på krogen dagar innan match och detta var något dom påpekade för spelarna att "det sämsta ni kan göra nu är att synas vid fel tillfälle..typ"

så att han blir avstängd nu är en del av att ÖSK fick ren fakta i samband med supportermötet.. och dom känner till tidigare spelare under tidigare år..

.Sedan står det i alla spelares kontrakt vad som gäller.. du behöver inte vara nykter under hela säsongen.. men du bör tänka på när du väljer att dricka (antal dagar innan match osv).. som Lennart sa: dom är ju också människor

SEN FÖR ÖVRIGT..
..är trött på er som påstår att ÖSK försöker skydda sig genom att anordna ett enligt er tyst möte med supportrarna.. som jag sa i mitt första inlägg om mötet.. Fakta är att vi ligger sist och ingen skyller ifrån sig.. mötet var för att "enas åt samma håll".. och att gå åt samma håll är att vi på läktaren gör allt för att motivera spelarna till att klättra i tabellen!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-12 13:22
D´Artagnan//

Håller med och vart skall man dra gränsen? Men mycket händer nu som tar bort focus från den sämsta start ÖSK någonsin fått i AS, antar att förra årets avslutning också var den sämsta genom tiderna?

Ledningens recept: Möten med fans och uppmana till angiveri.
Örebro KCMarten
2012-05-12 13:17
ÖSK-Karl //

Min reaktion också. Orsakerna till bestraffningar måste vara solklara och odiskutabla. Inga tveksamheter får föreligga och angiveri måste bort.

Annars blir det godtycke..

Det är naturligtvis fel att vara berusad så nära inpå match men att hålla på med bestraffningar funkar inte, det har historien visat.

En bra ledare bygger sina spelare och ger de chansen att utvecklas. En dålig ledare bestraffar uteblivna resultat godtyckligt för att visa sin makt. Gissa vem som vinner i längden..

Örebro D´Artagnan
2012-05-12 13:11
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Synd om Grahn som har så många dubbelgångare.
Angivare har allting varit en underlig samling med folk.
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 13:08
ÖSK Fans // jag återger bara vad som säger. Och det är fansen som snackar skit i bloggar och Sixten snackar i skit i media om spelare.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-12 13:08
Vi kanske skulle gå ihop några stycken och rapportera till Sjögren att vi sett Sixten dyngrak? Uppmana till angiveri är för mig gamla öststatstakter. Känner en kille (festprisse) som är oerhört lik Staaf. Förra året när det rapporterades om Staffs festande var vi ofta säkra på att det istället var andra killen. Nu har båda flyttat ifrån Örebro.

Skall det rapporteras bör filmmaterial bifogas så Sjögren kan se berusningsgraden. Grabbarna måste väl få gå ut med sina vänner under förutsättning att de sköter sig?
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 13:01
Daniel Bambergs skada (från Folkbladet):

Inflammationen i den högra hälen stoppar brassen från spel på sin gamla hemmaarena.

Jag har haft problem i två månader nu. Det tar tid att bli av med inflammationen men jag har börjat att springa nu, säger han.

Detta är mer än vad ÖSK har sagt.
AIK Saywee
2012-05-12 13:00
kenya, instämmer med dig, absolut rätt, man skall definitivt inte dricka starksrprit två dagar innan match!

MEN, gjorde han det, det är ju faktiskt det som är frågan, det är det vi diskuterar?

Tror att vi missat flera avstängningar av svartvita festare om bara Sixten´s krogspanare hade berättat detta för honom, eller är det Sjögren som beslutar? Det har jag förstått av tidigare skriverier genom årens lopp ...

Jag vill ju bara veta anledningen till att han stängdes av, ingen ting annat!
Örebro ÖSK Fans
2012-05-12 12:59
Han blev nekad sprit i baren till slutet på kvällen...

D Artagnan

du skyddar alla utom Sixten, han kan du tydligen säga vad som helst om.tycker du är en stor fjant!

Sista jag skriver på detta skitforum som håller så sjukt dålig nivå.

saywee och några till, fortsätt med era bra inlägg på forumet, ni andra blääääääää

återkommer till vintern....
Örebro kenya
2012-05-12 12:49
Saywee, D´Artagnan// Hur som helst ska man inte starksprit två dagar innan match. (Helst aldrig under säsong om jag får bestämma). Tycker det är skönt att man äntligen tar tag i det.
AIK Saywee
2012-05-12 12:48
Vem har påstått att Kushtrim var dyngrak förresten, enligt honom själv gjorde han ju inget olämpligt om han är riktigt citerad, mer än att han var ute sent?

Jag vill som vanligast bara veta vad som var sant!
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 12:39
ÖSK Fans // var han dyngrak eller är det dina fantasier?
Ett djävla sätt att sprida dåliga rykten om ÖSK:s spelare. Fans och tränare pratar illa om spelare i media och bloggar, det gör att spelarna inte vill spela kvar och att försäljningen ger minimala intäkter.
Guld 2015 - aldrig när klubben sköts så här
AIK Saywee
2012-05-12 12:29
ÖSK Fans, NEJ, varför skulle jag tycka att det var OK?

Jag var inte där så jag vet inte hur många promille han hade i blodet!
Örebro ÖSK Fans
2012-05-12 12:24
saywwee

tycker du det är ok att vara dyngrak på krogen 2 dagar innan match?
AIK Saywee
2012-05-12 10:58
Nu har jag läst hela texten under rubriken "Efter fans-träffen: Kushtrim avstängd"

... och blir inte klokare på vart vi är på väg.

Det är bra att Kubanerna och Sixten/Sjögren äntligen funnit varandra, men kvarstår att den hemliga klubben efter det hemliga mötet fortfarande inte är speciellt sugna på kommunikation.

Några utdrag, av mig valda ...

"NA har varit i kontakt med tränaren Sixten Boström men han hänvisar till sportchef Lennart Sjögren. Som i sin tur säger så här:
- I sådana ärenden vill jag inte kommentera enskilda fall"

"Kushtrim bekräftar att han i lördags kväll, två dagar före matchen mot Kalmar, var ute i centrala Örebro med vänner som inte ingår i truppen.
- Det blev sent men jag gjorde inget annat olämpligt"

"Jag tycker straffet är för hårt, det hade räckt med en match. Men jag accepterar beslutet och tänker göra allt för att komma tillbaka i bra form ..."

Vem står på tur nästa gång, Rama skall bort, Kushtrim skall bort, billiga blir dom, vem blir nästa offer?

Jag börjar surna till lite, undrar vad Bunjaki tänker på för tillfället?

Nej detta känns inte bra, helt enkelt.
AIK Saywee
2012-05-12 10:15
jocke. även jag undrar över vad Kushtrim är avstängd för i verkligheten.

Om vi får reda på de disciplinära reglerna i den privata delen av spelarnas liv, kan kanske vi fans hjälpa domarna och Sixten i framtiden att stänga av flera av våra spelare.

Det är konstigt det där, är det riktigt bra egentligen, vem var det som angav Kushtrim och vet vad som hänt, tog man ett nykterhetsprov, fick han blåsa?

Massor med funderingar, men jag har inga svar.
Örebro jocke.
2012-05-12 10:03
Lushtaku lär ju inte vara kvar i ÖSK efter sommaren.. Känner inte att jag kommer sakna honom speciellt mycket heller. Jag kritiserar inte beslutet att stänga av honom heller, men vad är det han är avstängd för - att han var ute på krogen eller att han var märkbart berusad? Och hur vet man i så fall att han var det?

Någon från mötet som vill delge om det framkom något nytt om de skadade spelarna? Någon som kan vara aktuell redan imorgon?
Örebro ÖSK Fans
2012-05-12 09:47
skadefritt ösk då vill jag se denna!!

-------------------------------Tomer-----------------------------

-----------Anttonen--------wikström-----Wiktorsson-----------

---------Bamberg-------Grahn---Moe------Valdet-------

---------------------------------Wille--------------------------------

------------------Haddad--------------Samuelsson------------------------

Offensiva, glada ösk är tillbaka!!
AIK Saywee
2012-05-12 09:45
I dagens pappers-NA finner man rubriken ..

"Efter fans-träffen: Kushtrim avstängd"

Vi kanske kan komma på flera grejer, så att ÖSK-spelare blir avstängda, fast inte när det gäller Grahn, det fixar han bra själv ;)

Nej, lite skämt åsido, men är det bra med krogspioner som i framtiden hjälper Sixten med sådana beslut eller är det inte bra, jag vet ärligt faktiskt inte.

Varför har man inte tydliggjort vad som gäller och varför i så fall rättar man sig icke efter reglerna i den privata delen av livet?

Många frågor snurrar som vanligt i min skalle ....
AIK Saywee
2012-05-12 09:26
dubbel

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-05-12 09:26
calles, tackar för gräsrapporten.

Bra att du delger lite, så att man får info öht.
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 09:19
calles// Det låter som om ÖSK inte planerar för olika senarior utan att man parerar när en situation uppstår.
Så har Sjögren gjort hela tiden och vi ser resultatet
Annons: