/fotboll/osk/forum/2703.aspx/fotboll/osk/forum/2703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2012-05-13 20:09
De som i nuläget helt fokuserar på att styrelsen bör avgå förstår jag faktiskt inte alls. Styrelsen har på många sätt gjort ett riktigt dåligt jobb inför årets säsong, och jag står gärna i främsta raden och vinkar adjö till hela gänget efter säsongen. Men att det på något som helst sätt skulle vara positivt för en klubb som kämpar för sin överlevnad i högsta serien att klubbens hela ledning försvinner mitt under brinnande säsong, det hade varit oerhört spännande om någon kunde förklara för mig. Sixten bör gå i sommar ja, men det räcker där i nuläget. Klubbens ledning tar vi efter säsongen.
Örebro Lekiller
2012-05-13 20:06
För första gången så längtar man efter EM uppehållet. Kanske det är ÖSK:s lycka och räddning att det är ett långt sommaruppehåll pga EM slutspelet.
Örebro Waldorf
2012-05-13 20:05
Tänkte gå in och såga vissa spelare och Sixten, sen insåg jag att det är nog lättare att hylla de som trots försöker, så hurra för hmm, jo, hrmm, alltså, host, ne jag kommer fan inte på någon som slet i 90 minuter, håglöst och bortkommet såg det ut.
Katastrull...
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 20:05
ÖSK-Karl// Vilka är det som "redan ligger" som jag "sparkar" på? Jag är troligtvis inte mindre bedrövad och ledsen över situationen än genomsnittet här kan jag tänka, men jag tror också att jag likt många andra också kan finna en tröst i att livet trots allt går vidare och att sett till näras och käras liv och hälsa så kommer ÖSK:s med- och motgångar faktiskt i andra hand. I den meningen får vi nog ända betrakta fotbollen som en "lek" (eller vad du nu använde för ord). I samma meningen som jag helt kan förlora mig i "leken med bollen" med min nu snart tvåårige son. Han bryr sig inte om huruvida ÖSK vinner eller inte, men bollkänsla har han! Det är den lekfulla bollkänslan jag surfar på. Hoppas att du respekterar "min position" (för att tala fotbollsspråk). Om du inte gör det så kan jag inget göra åt den saken.
Örebro kubajonte
2012-05-13 20:02
helt ärligt tycker jag man borde fundera på bojkott av AIK matchen för att ge en stark reaktion av att behandling ösk av organisationen är inte ok
Örebro D´Artagnan
2012-05-13 20:01
När man hör Sixten i NA-TV inser man att han inte klarar det hela. Hans begränsar sin roll till att gälla matchplanen mot AIK. Exkluderar motivationen hos laget.
Sixten kan inte säga upp sig även om han vill (vilken tränare har gjort det mitt under säsong), han måste bli befriad från sitt uppdrag alternativt få in en assistent som kan ta över.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-13 19:56
Sixten Boström efter förlusten mot Norrköping.
AIK Saywee
2012-05-13 19:55
Tänd en bengal och låt den brinna, låt aldrig hoppet försvinna :)

Jag tror jag skall ut till Marieberg och köpa raketer och pyrogrejer, böterna betalar jag själv, sedan skall jag ut och kolla in läget på krogarna, för att se om jag kan få klubben att stänga av några klappruttna lirare.

Vet inte vad jag skall göra helt enkelt, all min optimism är borta, detta trodde jag verkligen inte.

Skall bli intressant att se vad som sägs/skrivs i den utlovade målsättningen, som väl skulle komma så småningom.

Detta är katastrof !!!
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-13 19:52
Sen fattar jag fortfarande inte varför Berger/Wirtanen får fortsätta när det finns alternativ? Berger avslutade bra på högerbacken mot Kalmar och borde ha fått fortsatt där. Jag trodde på Said på mitten som ändå av ganska många anses har gjort det bra och tvärt om med Berger. Jag förstår mig inte riktigt på Sixtens tankesätt där.

Å andra sidan har det varit så under alla säsonger med Sixten. Alltid någon eller ett par malplacerade/ur form/okvalificerade spelare som få begriper varför de är på banan eller på den platsen på banan (Pålle i fjol. Nordback vs Bedoya före det. osv)
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:50
Precis!

Ledningen måste ju visa att de vill få till en ändring ju!

Vad ska de annars göra? Sparka hela truppen och spela med u21 laget??
AIK Saywee
2012-05-13 19:49
@Farsen fortsätter (igen):

Kanske ingenting, låt det vara som det är, för det är snart ingen som bryr sig :(
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:47
Fan, ja tror till och med att det vore en befrielse för SIxten att få ta semester ett tag nu!

Han måste ju fan inse att han har kört fast och inte vet vad han skall göra. Allt han har försökt har ju skitit sig ju.
Örebroar'n
2012-05-13 19:47
Inte ens Mourinho skulle förbättra detta sopgäng i dags läget!! Seriöst vi MÅSTE rensa truppen akut! Jag undrar om vissa av vår spelare skulle platsa i division 1?Knappt, jag lider! :(
Örebro Stso
2012-05-13 19:45
Vart är du som tyckte att Fantomer Chencinski är "klasser" bättre än Alvbåge? Får jag se den pajasen i mål igen bryter jag ihop. Tillsammans med den backlinjen som vi har är det inget allsvenskt lag.

Vi grejar inte detta. Det blir inget allsvenskan nästa år. Ser inte hur det ska gå till, inte med detta lag. Det blir säkert skillnad om vi byter Sixten mot någon annan. Men vem kan trolla med denna trupp?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-05-13 19:45
Vad kan en ny coach göra annorlunda med den här truppen?
IFK Norrköping Kan
2012-05-13 19:44
VI VILL HA SIXTEN KVAR!!
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:42
Ja tyckte innan säsongen att Sjögren offensivt värvat helt ok.

Grahn var jag tveksam till men å andra sidan kanske den bäste som de kunde få till den positionen.

Dock så har jag varit negativ till deras i stora delar totalt osynliga strategi för backlinjen och värvningar dit. Backlinjen har hållit superettan klass i flera år. Men ingenting av kvalitet har värvats dit för att stärka upp den delen. Hur många offensiva spelare kontra defensiva spelare har ÖSK värvat de senaste 3-4 år??

Typ 20 offensiva och max 3 defensiva??

Är just där som det brister nu också tycker jag.

Man bygger typ alltid bra lag bakifrån!!
Örebro Mattias69
2012-05-13 19:39
Undrar vilka lag som kommer att göra oss sällskap ner till Superettan. Jag gissar att Gefle gör ÖSK sällskap och att när sedan kvalet är avslutat så har vi fått sällskap av GAIS också.
AIK Saywee
@Todde:

Ja, jag vet, det var inget nytt, att Norling och Sixten byter jobb med varandra.
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
Egentligen ansåg jag att matchen mot Kalmar var nyckelmatchen där det bara måste vända. När det inte höll hoppades jag på en riktigt bra serie på de tre kommande matcherna. Det sprack direkt.

Jag har vidhållit hela tiden att det är spelarmaterialet och bakom det klubben som har ett större ansvar för detta än Sixten. Jag har varit emot ett ev tränarbyte före em uppehållet. Och frågan är om inte ÖSK är av samma åsikt egentligen.
Men då trodde jag ÖSK skulle ta några poäng mer än vad nu är fallet.

Men när man såg laget omedelbart vika ned sig och gamnackarna efter Pekings två första mål (som typiskt nog denna säsong släpptes in vid psykologiska svåra lägen. I slutet eller tidigt på en havlek) så inser till slut även jag att laget måste få något att tro på.

Att vilja att hela styrelsen hoppar av nu skulle förmodligen bara förvärra läget. Spelare kan vi inte byta. Bara att inse att vi har de vi har. I augusti kan det vara försent och det är dessutom inte bara att kasta ut håven och tro att klasspelare vill till jumbolaget. Det kan vara nog så svårt att fått hit riktigt bra spelare även i augusti- Då lär det kosta och förmodligen bli korta kontrakt.

ÖSK måste antingen sätta in en ny tränare alternativt förstärka tränarstaben (Göra en Axen/Benny) tämligen omgående. Jag tror inte man kan vänta längre. ÖSK sjunker bara allt längre ned i dyn. Det enda miraklet är två snabba segrar mot AIK och Syrianska. Faan troot.

Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-13 19:38
calles//

Det kan säkert bli 3-6 poäng före EM-uppehållet, tänker på hemmamatchen mot Syrianska och bortamatchen mot Gefle. Men då kommer vi till nästa problem, nämligen att då tror jag Sixten blir kvar och per automatik är vi då rökta i höst. Ingen tränare kan med så kort varsel rädda oss. En normal styrelse skulle redan agerat och kickat Sixten, även om man bortser ifrån att han aldrig skulle fått nytt kontrakt. Redan ikväll borde han och Mosander få gå, kortsiktigt eller långsiktigt kan ju Bunjundi (namn?) ta över. Det som nu sker i vår älskade klubb är sanslöst, den vinstfria sviten bara fortsätter utan några konsekvenser, det är fullständigt onormalt för en elitklubb. Enda räddningen är att ny/nya röster kommer in i omklädningsrummet. Det är vad man kan göra snabbt.

Det övriga som krävs kommer att ta längre tid. Sjögren/Skölmark måste ersättas, troligen också Jan Karlsson och stora delar av styrelsen. Detta är inget jag skriver i affekt. Själv har jag varit mentalt förberedd sedan Porokaraaffären som förstärktes när Sixten fick nytt kontrakt.

Men det som måste göras snabbt är att ersätta Sixander.
Malmö FF Todde
2012-05-13 19:37
Hörde precis att Sixten blir kickad idag av en jävligt säker källa, sorry om det varit uppe här innan!

Kämpa
AIK Saywee
2012-05-13 19:33
Under försäsongen syntes nästan alla forumskribenter vara nöjda med Sjögrens jobb och den lovande spelartruppen, med Grahn i spetsen.

Men nu "låter" det annorlunda, hur kunde det bli så?

Är de feltränade av alla våra tränare?
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:32
Matchen mot Syrianska kommer bli sjukt avgörande. Snacka om 6 poängs match.

Fattar inte hur ÖSK ledningen tror detta skall vända bara igenom att ett par spelare kommer tillbaka. Känns som problemet är större än så.
Örebro Klackspark_60
2012-05-13 19:31
Undrar om POSTEN tar emot Sjögren ????
Det kan ju inte bli sämre än nu med ny tränare !
Från och med nu ska det var blodsmak i käften när matchen är slut .

Örebro Luffaren, Avgå SJÖGREN
2012-05-13 19:28
Jag kan lova er att en ny tränare skulle aldrig kunna få dessa sopor till spelare att prestera.. det måste värvas som fan när fönstret öppnar, samtidigt så bör halva truppen kickas men det kommer ju inte att hända.
Örebro calles
2012-05-13 19:21
Jag såg inte matchen idag då jag hade annat för mig, men ja läget är förskräckligt och det mörkt ut.

Jag tänker inte i det här inlägget varken kommentera spelare, tränare eller ledningen mer än att säga att samtliga behöver rycka upp sig rejält. Det vet de nog själva om, och nu måste de leverera det.

Men är läget helt hopplöst så att vi behöver börja prata om superettan? Ja, om det fortsätter så här absolut, men ser vi på på tabellen så har lagen som ligger på 5:e plats eller neråt max tre segrar i bagaget. Nu räknar jag inte att vissa lag har en match mindre spelad och att vissa lag har fler oavgjorda resultat så vill man kan man ju hugga på det Men vad jag menar är att det inte alls är kört, och att fortfarande är det så att några resultat för oss, och mot någon av konkurrenterna så ser läget annorlunda ut.

Blir det tufft? Ja, hur jävla tufft som helst. Går det? Ja, absolut. Men vi måste få med oss ett par pinnar innan EM-uppehållet.

Annars hade det varit bra om EM-upphållet nu så att spelarna och ledningen kunde få arbeta med att få ut de negativa hjärnspökena som nu finns i huvudet utan några matcher som stör. Samt så att spelare hittar formen och blir mer hela.
Örebro either/or
2012-05-13 19:14
Och måste bara säga också att scoutingen av våra två nya målvakter är under all kriktik! Två så här dåliga målvaktsvärvningar inför samma säsong får man bara inte göra. Tomer håller inte alls. Det är så tydligt. Tyvärr en riktigt, riktigt svag målvakt som inte håller i närheten av allsvensk klass. Och troligen är Sandkvist ungefär lika svag. En katastrofsituation för hela ÖSKs försvarsspel att ha så osäkra målvakter.
Örebro Klackspark_60
2012-05-13 19:11
Undrar om KOMPISGÄNGET ska GRILLA ikväll .

Och se vad dom kan göra för att hålla fansen nöjda .... Kanske ett nytt tidigare laggt möte ????
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 19:11
surgubbe kan du va' själv! ;-D
Annons: