/fotboll/osk/forum/2700.aspx/fotboll/osk/forum/2700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-13 19:49
@Farsen fortsätter (igen):

Kanske ingenting, låt det vara som det är, för det är snart ingen som bryr sig :(
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:47
Fan, ja tror till och med att det vore en befrielse för SIxten att få ta semester ett tag nu!

Han måste ju fan inse att han har kört fast och inte vet vad han skall göra. Allt han har försökt har ju skitit sig ju.
Örebroar'n
2012-05-13 19:47
Inte ens Mourinho skulle förbättra detta sopgäng i dags läget!! Seriöst vi MÅSTE rensa truppen akut! Jag undrar om vissa av vår spelare skulle platsa i division 1?Knappt, jag lider! :(
Örebro Stso
2012-05-13 19:45
Vart är du som tyckte att Fantomer Chencinski är "klasser" bättre än Alvbåge? Får jag se den pajasen i mål igen bryter jag ihop. Tillsammans med den backlinjen som vi har är det inget allsvenskt lag.

Vi grejar inte detta. Det blir inget allsvenskan nästa år. Ser inte hur det ska gå till, inte med detta lag. Det blir säkert skillnad om vi byter Sixten mot någon annan. Men vem kan trolla med denna trupp?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-05-13 19:45
Vad kan en ny coach göra annorlunda med den här truppen?
IFK Norrköping Kan
2012-05-13 19:44
VI VILL HA SIXTEN KVAR!!
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:42
Ja tyckte innan säsongen att Sjögren offensivt värvat helt ok.

Grahn var jag tveksam till men å andra sidan kanske den bäste som de kunde få till den positionen.

Dock så har jag varit negativ till deras i stora delar totalt osynliga strategi för backlinjen och värvningar dit. Backlinjen har hållit superettan klass i flera år. Men ingenting av kvalitet har värvats dit för att stärka upp den delen. Hur många offensiva spelare kontra defensiva spelare har ÖSK värvat de senaste 3-4 år??

Typ 20 offensiva och max 3 defensiva??

Är just där som det brister nu också tycker jag.

Man bygger typ alltid bra lag bakifrån!!
Örebro Mattias69
2012-05-13 19:39
Undrar vilka lag som kommer att göra oss sällskap ner till Superettan. Jag gissar att Gefle gör ÖSK sällskap och att när sedan kvalet är avslutat så har vi fått sällskap av GAIS också.
AIK Saywee
@Todde:

Ja, jag vet, det var inget nytt, att Norling och Sixten byter jobb med varandra.
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
Egentligen ansåg jag att matchen mot Kalmar var nyckelmatchen där det bara måste vända. När det inte höll hoppades jag på en riktigt bra serie på de tre kommande matcherna. Det sprack direkt.

Jag har vidhållit hela tiden att det är spelarmaterialet och bakom det klubben som har ett större ansvar för detta än Sixten. Jag har varit emot ett ev tränarbyte före em uppehållet. Och frågan är om inte ÖSK är av samma åsikt egentligen.
Men då trodde jag ÖSK skulle ta några poäng mer än vad nu är fallet.

Men när man såg laget omedelbart vika ned sig och gamnackarna efter Pekings två första mål (som typiskt nog denna säsong släpptes in vid psykologiska svåra lägen. I slutet eller tidigt på en havlek) så inser till slut även jag att laget måste få något att tro på.

Att vilja att hela styrelsen hoppar av nu skulle förmodligen bara förvärra läget. Spelare kan vi inte byta. Bara att inse att vi har de vi har. I augusti kan det vara försent och det är dessutom inte bara att kasta ut håven och tro att klasspelare vill till jumbolaget. Det kan vara nog så svårt att fått hit riktigt bra spelare även i augusti- Då lär det kosta och förmodligen bli korta kontrakt.

ÖSK måste antingen sätta in en ny tränare alternativt förstärka tränarstaben (Göra en Axen/Benny) tämligen omgående. Jag tror inte man kan vänta längre. ÖSK sjunker bara allt längre ned i dyn. Det enda miraklet är två snabba segrar mot AIK och Syrianska. Faan troot.

Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-13 19:38
calles//

Det kan säkert bli 3-6 poäng före EM-uppehållet, tänker på hemmamatchen mot Syrianska och bortamatchen mot Gefle. Men då kommer vi till nästa problem, nämligen att då tror jag Sixten blir kvar och per automatik är vi då rökta i höst. Ingen tränare kan med så kort varsel rädda oss. En normal styrelse skulle redan agerat och kickat Sixten, även om man bortser ifrån att han aldrig skulle fått nytt kontrakt. Redan ikväll borde han och Mosander få gå, kortsiktigt eller långsiktigt kan ju Bunjundi (namn?) ta över. Det som nu sker i vår älskade klubb är sanslöst, den vinstfria sviten bara fortsätter utan några konsekvenser, det är fullständigt onormalt för en elitklubb. Enda räddningen är att ny/nya röster kommer in i omklädningsrummet. Det är vad man kan göra snabbt.

Det övriga som krävs kommer att ta längre tid. Sjögren/Skölmark måste ersättas, troligen också Jan Karlsson och stora delar av styrelsen. Detta är inget jag skriver i affekt. Själv har jag varit mentalt förberedd sedan Porokaraaffären som förstärktes när Sixten fick nytt kontrakt.

Men det som måste göras snabbt är att ersätta Sixander.
Malmö FF Todde
2012-05-13 19:37
Hörde precis att Sixten blir kickad idag av en jävligt säker källa, sorry om det varit uppe här innan!

Kämpa
AIK Saywee
2012-05-13 19:33
Under försäsongen syntes nästan alla forumskribenter vara nöjda med Sjögrens jobb och den lovande spelartruppen, med Grahn i spetsen.

Men nu "låter" det annorlunda, hur kunde det bli så?

Är de feltränade av alla våra tränare?
Örebro Lekiller
2012-05-13 19:32
Matchen mot Syrianska kommer bli sjukt avgörande. Snacka om 6 poängs match.

Fattar inte hur ÖSK ledningen tror detta skall vända bara igenom att ett par spelare kommer tillbaka. Känns som problemet är större än så.
Örebro Klackspark_60
2012-05-13 19:31
Undrar om POSTEN tar emot Sjögren ????
Det kan ju inte bli sämre än nu med ny tränare !
Från och med nu ska det var blodsmak i käften när matchen är slut .

Örebro Luffaren, Avgå SJÖGREN
2012-05-13 19:28
Jag kan lova er att en ny tränare skulle aldrig kunna få dessa sopor till spelare att prestera.. det måste värvas som fan när fönstret öppnar, samtidigt så bör halva truppen kickas men det kommer ju inte att hända.
Örebro calles
2012-05-13 19:21
Jag såg inte matchen idag då jag hade annat för mig, men ja läget är förskräckligt och det mörkt ut.

Jag tänker inte i det här inlägget varken kommentera spelare, tränare eller ledningen mer än att säga att samtliga behöver rycka upp sig rejält. Det vet de nog själva om, och nu måste de leverera det.

Men är läget helt hopplöst så att vi behöver börja prata om superettan? Ja, om det fortsätter så här absolut, men ser vi på på tabellen så har lagen som ligger på 5:e plats eller neråt max tre segrar i bagaget. Nu räknar jag inte att vissa lag har en match mindre spelad och att vissa lag har fler oavgjorda resultat så vill man kan man ju hugga på det Men vad jag menar är att det inte alls är kört, och att fortfarande är det så att några resultat för oss, och mot någon av konkurrenterna så ser läget annorlunda ut.

Blir det tufft? Ja, hur jävla tufft som helst. Går det? Ja, absolut. Men vi måste få med oss ett par pinnar innan EM-uppehållet.

Annars hade det varit bra om EM-upphållet nu så att spelarna och ledningen kunde få arbeta med att få ut de negativa hjärnspökena som nu finns i huvudet utan några matcher som stör. Samt så att spelare hittar formen och blir mer hela.
Örebro either/or
2012-05-13 19:14
Och måste bara säga också att scoutingen av våra två nya målvakter är under all kriktik! Två så här dåliga målvaktsvärvningar inför samma säsong får man bara inte göra. Tomer håller inte alls. Det är så tydligt. Tyvärr en riktigt, riktigt svag målvakt som inte håller i närheten av allsvensk klass. Och troligen är Sandkvist ungefär lika svag. En katastrofsituation för hela ÖSKs försvarsspel att ha så osäkra målvakter.
Örebro Klackspark_60
2012-05-13 19:11
Undrar om KOMPISGÄNGET ska GRILLA ikväll .

Och se vad dom kan göra för att hålla fansen nöjda .... Kanske ett nytt tidigare laggt möte ????
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 19:11
surgubbe kan du va' själv! ;-D
AIK Saywee
2012-05-13 19:07
Gjorde Kubanerna bra ifrån sig på Idrottsparken ?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Bulten i Boo//

Frågan är vilket lag du håller på, du verkar inte tycka att det behövs förändringar? Dessutom tar du ju inte så hårt på förlusterna, tänker på din kommentar att det bara är en lek? Märka ord och köra härskartaktik verkar du gilla, men kan du inte då byta tröja? Att här sparka på folk som redan ligger är lågt.
Örebro either/or
Idag känner jag att jag tappat tron totalt på att ÖSK ska kunna hålla sig kvar. Jag kände mig ganska nöjd med hur Sixten formerade laget idag. Dock ville jag ha in Saeid i stället för Berger och jag ville även ha med Rama från start. Men ärligt talat, efter att ha sett matchen så tror jag inte det hade spelat någon roll vilka vi ställde på plan idag. Alla verkar befinna sig i en kollektiv chock över att ligga i den här positionen, och både spelare och ledare verkar oförmögna ta tag i läget och resa sig både mentalt och spelmässigt. Jag tror just att väldigt mycket är ett mentalt problem nu. Visst, ÖSK har en trupp som hör hemma på nedre halvan i år, men SÅ HÄR dåliga spelare har vi inte . Inte så dåliga att vi ska ha 3 poäng efter 9 matcher. Man kan diskutera laguppställningar hit och dit, men det verkar ju som hur ÖSK än formerar sig så förlorar vi. Sixten måste gå under sommaruppehållet så att ÖSK får in en ny röst i omklädningsrummet, nån som kan inspirera spelarna att tro på att de kan vinna. Just nu ser det inte ut som att de tror det. Risken är väl dock att vi åker ur ändå för att vi har halkat så långt efter redan. Kommande 3 matcher betyder allt! Räknar inte med poäng mot AIK. Men vinst mot Syrianska och Gefle och vi har i alla fall de inom räckhåll troligen efter EM-uppehållet så att vi kan kämpa med de två för att kunna ta en kvalplats. Förlust i de 2 matcherna och vi kan med all säkerhet "se fram emot" superettan 2013...
AIK Saywee
2012-05-13 18:54
Bulten,

Dala du vet, han som fixade stora silvret, han gjorde tre gubbars jobb, minst, han var tränare och sportchef. Idag är de tre som sänker oss till Superettan :(

Fy vad jobbigt det är att försöka vara optimist, jag vet inte vad jag kan tro längre, men något måste hända, något positivt, något nytt, någon förändring - för detta kan bara inte få fortsätta !!!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-13 18:50
Bort med KOMPISGÄNGET!
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 18:45
Willevalle i Söderhavet tar över alltihopa, Ordförande, Tränare, Sportchef, Läkare, etc, "rubbet" som Peter Haber i rollen som Martin i de massproducerade och tillika uttråkande Beck-filmerna brukar säga till Bill och Bull eller vad hans hantlangare nu heter (o de ser så där glatt överraskade och "upplysta" som bara de kan se ut, " - tänk att vi inte tänkte på det, 'rubbet', han är genial, Martin, att vi inte tänkte på det, 'kolla rubbet'!). Tänk vad enkelt allting är när man ser livet från den ljusa sidan :-D
Örebro Klackspark_60
2012-05-13 18:45
Har ni någon heder kvar så avgå Sixten och KOMPISGÄNGET !

Ingen av dom är FÖDDA ÖREBROARE

Byggstenarna har ramlat en efter en .
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-13 18:42
Avgår inte Sköldmark, Sjögren, Boström nu måste vi protestera på något sätt !!!
Örebro countyroadcutters
2012-05-13 18:37
nu måste det bli ett slut. avgå sixten omgående !!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Fritjof Olsson
2012-05-13 18:29
Jag har varit en stor anhängare till Sixten och håller honom för en skicklig tränare - hans spelstil skänkte respekt. Redan efter matchen mot Sundsvall började jag svänga mot det som jag tror är uppenbart för de flesta, Sixten måste lämna tränarjobbet!

Visst, han har inte haft de bästa förutsättningarna den här säsongen, men han lyckas inte skapa någonting med de kvaliteter som trots allt finns i truppen.

Det är bedrövligt att behöva konstatera att ÖSK sannolikt spelar i superettan nästa säsong.
Annons: