/fotboll/osk/forum/270.aspx/fotboll/osk/forum/270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2017-02-22 20:47
Se länktips för supporterinformation till matchen mot Norrtälje på lördag.

Det återstår ett fåtal platser till den bussresa som arrangeras. Ta tillfället i akt och anmäl er.
AIK Saywee
2017-02-22 18:56
Det var bara lite glest med publik i lördags, stolarna skall fyllas med de som skaffat sittplats 2017:) I år blir det väl fler på läktarna, ingen stol kommer att synas under seriematcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2017-02-22 18:02
Nu visas ÖSK - Åtvidaberg på cmore fotboll om någon är sugen. Något som slår mig, vad ful läktarstolarna är. Ruggigt solskadade, måste till en liten ansiktslyftning. Synd man inte kan byta sida på tv-produktionen.
Örebro Benny Böckling
2017-02-22 17:13
17 januari blev Yanne klar som det senaste nyförvärvet till ÖSK.

En månad och lite till har alltså passerat sen dess och det enda som skett är att en förkyld ghanan som knappt spelat fotboll på år och dar kommit för att "provspela"

Kom igen nu Sköldmark. Ge oss lite framtidshopp.
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-22 15:42
Problemet med att intervjua Sköldmark om nyförvärv just nu är ju att han troligen knappast skulle ge oss så mycket tydligare svar än sådana av typen "vi jobbar ständigt med möjliga rekryteringar" eller "det pågår ett antal processer".

Med all rätt ska tilläggas då det vore märkligt om han skulle börja slänga ur sig aktuella namn hur som helst hur spännande det än vore för oss supportrar. :)
Örebro T8
2017-02-22 15:15
KalleTeodor: Skrev för någon vecka sen att jag upplever att ösk poängterar styrkan hos dagens trupp allt mer nu. Blir inte alls förvånad om det inte blir någon mer värvning nu. Speciellt ingen tung värvning. Kommer säkert ett uttalande snart om stort förtroende för dagens trupp och att man spar på krutet till sommaren. Och som sagt jag gillar värvningarna man gjort. Besvikelsen kommer mest för att förhoppningarna blev så höga. Och jag gillar att ösk stack ut hakan. Mer sånt!
Loppan i Axens skägg
2017-02-22 15:15
I år har det verkligen varit tok dött på ryktes fronten sen om det beror på att klubben har vart duktiga på tysta eller ifall det har vart svårt att komma "långt" i förhandlingarna får vara osagt.
Juel-Nielsen var senaste jag hörde men det var forumsrykte precis som Pa Konate.

Erik fixa intervju med Sköldmark!! :)
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-22 14:23
@KalleTeodor - Admin:
Tack, hade visst missat det. Vet inte hur lugn jag blev av det dock. Får hoppas att Sköldmark lyckas med att knyta till sig någon spelare snart. Jag väntar, dock en smula otåligt :). Är så fruktansvärt nyfiken på vilka spelare som värvas in.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-22 14:13
Såhär svarade Sköldmark när redaktionen frågade honom i förra veckan:

"Vi tittar på möjliga spelarrekryteringar till vår A-trupp och det är ett arbete som pågår året runt, vi tittar i huvudsak nu på två positioner, mittback och forward, tidpunkten för när det går i lås kan vi inte sia om. Vi har en stark och utvecklingsbar trupp med konkurrens på alla positioner idag och även flera yngre egna spelare som tar för sig på ett bra sätt. Vi balanserar hela tiden frågan om en ny A-spelare kontra de "egna" produkterna som finns i akademin."

Jag vet inte riktigt om det uttalandet lugnar någon...
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-22 14:03
En intervju med Sköldmark är önskvärt från min sida. Om när nyförvärv kan tänkas vara på plats.

Det kanske kan lugna en och annan rastlös och nyfiken själ som jag :).
Loppan i Axens skägg
2017-02-22 12:07
Tror de var Brandao som sade " vi sparar ju in månadslön alla fall"
Nu har vi sparat in 4 månadslöner med sociala avgifter osv det blir ju ganska mycket pengar i slutändan men samtidigt så är det ju inte värt ett skit om spelarna kommer in för sent och vi hamnar på en dålig tabellplacering eller till och med åker ut.
För årskortsförsäljningen och för laget vore det skönt och åminstone ha landat 1 nyförvärv innan helgens slut så spelaren kan göra ett eventuellt inhopp mot häcken).

Även om jag tyckte Sköld var bra sist trots missade chanser så tycker jag det är dags för Mbombo att få starta om Sköld inte nätar mot Norrtälje.
AIK Saywee
2017-02-22 10:03
Regler ändras ibland och minnet är inte vad det har varit tidigare. Men då vet jag reglerna och klurar vidare på vad "fri lottning" innebär till skillnad mot "lottning". Jaja, men kul skulle det iallafall vara, med en riktig publikmatch i cupen, oavsett om det blir Behrn Arena eller om det blir Stora Valla. Nej nu är det tid för snöskor ...
Örebro Benny Böckling
2017-02-22 09:47
Var finalen spelas lottas. Minns du inte hur det gick till när ÖSK var där 2015? Ullevi lottades ju fram på upptaktsträffen.
AIK Saywee
2017-02-22 09:38
Sorry, tänkte bara hoppas på den mångfaldiga kompetens som finns på svartvitts forum och dessutom starta ett litet möjligt diskussionsämne. Med regler menade jag egentligen, VAR en sådan tänkbar final går av stapeln, glömde tyvärr bort forumreglerna. Skall försöka undvika frågor framöver, kollar upp detta själv, framåt kvällen ... ... du gör ett bra och noggrant jobb med saxen, påhoppens tid är nog över, gillart:)
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-22 09:17
@Saywee:
Forumreglerna säger "Försöka ta reda på svaren till enkla frågor själv". Det gäller oavsett årstid. Kan du inte prioritera den egna sökningen så kan du avvakta med din fråga tills du själv hunnit kolla upp svaret. I länktipset hittar du tävlingsreglerna för Svenska Cupen och där framgår det på sidan 3 att lottning avgör hemmaplansfördel.
AIK Saywee
2017-02-22 08:54
Om man kan/vill/får drömma lite, så vore det trevligt med en cupfinal mellan länets lag. Allt verkar ju kunna hända i SC? Tänk er en cupfinal i länet. PS , har inte riktigt koll på reglerna och måste ut i snöslasket, så surf är inte något jag prioriterar i nuläget. Det jag funderar över är, VAR en sådan match skulle spelas? Ere nå'n som har koll? Men oavsett var, så vore det mycket publikt, kanske publikrekord i "modern tid" ?
Örebro Sport!
2017-02-22 00:27
ok, mystery solved. får anta att de skrev om ÖSKs inlägg på FB (tack Jonas R, hade inte sett det än): "Efter måndagens lyckade ringkväll har vi nu sålt fler årskort på Västra Stå än förra året vid denna tid."
Örebro Jonas r
2017-02-22 00:25
Står även på ösk officiella Facebook
Örebro Sport!
2017-02-22 00:13
Svartvita sthlm skriver att vi redan nu sålt fler årskort på västra stå än förra året. på kampanjssidan står det fortfarande 585 sålda gentemot 1107 sålda 2016. den har väl stått stilla ett tag nu men ändå för stor skillnad väl. vad är det som gäller? ifall svartvita har rätt verkar det definitivt vara drag kring ÖSK i år, trots få spännande nyförvärv och mediokra försäsongsresultat..
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-21 22:19
Hoppas Sköldmark kan smälla av en bomb snart.
Örebro Vinter
2017-02-21 22:13
"Väll" är det väl väl mycket? Det är väl väl bra som det är?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-21 22:08
Han erbjöds väl 130 000 i månaden i ÖSK?
Örebro Restalundsv
2017-02-21 22:04
@Asbjörn#10 - Admin:

Måste vara som du säger, kan inte vara på nått annat sätt. Det kan väll inte vara orimligt att vi erbjöd DG som var i frysboxen i AIK 40k i månaden? 120 000 är väll inte helt orimligt heller, låte väll kanske lite väl mycket men det är absolut inte orimligt.
2017-02-21 21:44
@rirobban:

40k i veckan hoppas jag inte vi bjöd. :)

Säker på att det inte var DGs lön på det kontrakt som löpte ut din källa pratade om då? Där låter ju 40k betydligt mer rimligt att vi som nykomlingar skulle erbjudit en då dumpad allsvensk spelare. Dock inte för en ordinarie spelare mitt i sin bästa säsong som klubben jobbade för att behålla.
Loppan i Axens skägg
2017-02-21 21:44
@rirobban:
Det där kan jag dementera rakt av som sponsor till klubben.
Örebro rirobban
2017-02-21 21:28
@Asbjörn#10 - Admin:

Borde givetvis inte stämma, men jag har ingen som helst anledning att inte lita på denna SÄKRA källa, så tyvärr ligger vi nog på denna låga nivå ekonomiskt! Möjligen om det handlade om 40 000 kr/vecka, om det låter mer rimligt?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-21 21:27
@Grohl:

Vad märkligt. För nu är det officiellt.
2017-02-21 21:22
@rirobban:

Givetvis baserat på Axéns klassiska uttalande om spelaren som fick tre gånger så hög lön i annan klubb... Att vi endast skulle erbjudit en ordinarie spelare som DG 40k i månaden tror jag dock de flesta inser inte stämmer.
Örebro rirobban
2017-02-21 21:13
Hörde idag av säker källa att DG fick erbjudande på 40 000 kr/månad i lön i ÖSK, men Ellos kom och bjöd 120 000 kr/månad för honom. Då förstår man att det är svårt att konkurrera mot topplagen i Allsvenskan!
AIK Saywee
2017-02-21 18:28
Henok & Herok
Annons: