/fotboll/osk/forum/269.aspx/fotboll/osk/forum/269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2017-02-23 16:57
[QUOTE=Aspen.]Jag har ingen insyn men begriper att en värvning kostar pengar (och tid) vilket givetvis blir mindre över till prioriterade värvningar. Då dom inte är i hamn så vet man inte hur det påverkar. Pengarna kan räcka till alla eller inga fler värvningar [/QUOTE] Så du menar på fullaste allvar att sköldis riskerar sina prioriterade värvningar pga av detta, finns ju inget som talar för ditt påstående!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-23 16:44
Grohl: Så det finns ingen möjlighet att köpa honom i sommar eller förlänga lånet? Jag tycker det känns rimligt att ha två spelare per position.
Örebro Aspen.
2017-02-23 16:41
@Jonas r:

Jag har ingen insyn men begriper att en värvning kostar pengar (och tid) vilket givetvis blir mindre över till prioriterade värvningar. Då dom inte är i hamn så vet man inte hur det påverkar. Pengarna kan räcka till alla eller inga fler värvningar
Örebro Jonas r
2017-02-23 16:21
[QUOTE=Aspen.]Jag har en annan åsikt och de resurser (pengar) man har är alltid begränsade. Det är så jag resonerar. Kan jag få göra det? Här gnälls dett inte utan vi utbyter åsikter !! [/QUOTE] Eftersom som du verkar ha insyn i ÖSK som vi andra saknar, på vilket sätt påverkar denna värvning dem andra prioriterade, för jag har svårt att tro att denna värvning skulle påverka dem andra ekonomiskt i den grad vi inte har råd.
Örebro Grohl
2017-02-23 16:12
@Tommy Tåpaj:

Du pratar om en värvning, men han är bar här på ett kort lån. Jag tror alla hoppas att han kommer göra laget starkare under våren, men frågan är vad det här gör för ÖSK sett över en hel säsong. Jag tycker absolut att det kan vara värt att diskutera.
Örebro T8
2017-02-23 16:07
Vinnartradition Ah. Kanske ångrar sig nu då när det är superettadags. Eller så prioriteras familjesituation. Hur som är jag nyfiken på vad som kan vara på g. Helt plötsligt hamnade ösk i media igen. Skönt det. Blir en spännande fredag imorrn. Kanske helt i onödan men skit samma. :)
Örebro Aspen.
2017-02-23 15:59
@Tommy Tåpaj:

Jag har en annan åsikt och de resurser (pengar) man har är alltid begränsade. Det är så jag resonerar. Kan jag få göra det?
Här gnälls dett inte utan vi utbyter åsikter !!
Örebro Vinnartradition
2017-02-23 15:56
@T8:

Han var på besök i Örebro för drygt ett år sedan men bestämde sig i slutändan för att förlänga med Helsingborg. Peter Larsson är en bra allsvensk mittback och en riktig ledargestalt men han är skadebenägen samtidigt som han börjar bli till åren.
Örebro Snö
2017-02-23 15:54
Vilken kanovärvning, bra jobbat ÖSK, blir kul att se hur han smälter in och tillför laget sin redan stora erfarenhet, sluta gnäll o lyft blicken vi är på g
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-23 15:53
Jaha, Aspen. Ska man alltså skita i att värva spelare bara för att man prioritetar andra positioner före? Ibland kanske man får passa på att värva en spelare när möjligheten dyker upp. Ska ÖSK tänka "äh, vi behöver en mittback och en anfallare före mittfältare så vi måste vänta med att värva mittfältaren"? Rimmar dåligt med att spika trupp så tidigt som möjligt. Värvas ingen så gnälls det här och nu gnälls det när någon värvas. Märkligt. Ska vi inte ha konkurrens i laget? Tror du spelare kommer hit för svenska tjejer?
Örebro T8
2017-02-23 15:51
Nu vill man veta vilka namn som diskuteras på öskkontoret. Kan de verkligen ha en general på gång? Vem? Peter Larsson ändå? Har jag bara hittat på att Axén gillar honom?
Örebro Aspen.
2017-02-23 15:44
@Asbjörn#10 - Admin:
Nog har vi alternativ på mittfältet. En perfekt lösning hade varit att få in det ÖSK pratat om och prioriterat de senast månaderna, alltså en mittback och en forward i truppen. Helst till cupens gruppspel som det är viktigt att vinna. Det är inte bara att mölja in många spelare, först ska de prioriterade positionerna prioriteras. Sedan ska man inte säga en sak och sedan göra något annat. Det sänker förtroendet.
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-23 15:30
Välkommen Naah. Perfekt värvning! Besara har inte presterat på länge. Han är vår nr10 och har höga krav på sig. Något han inte levt upp till. Jag ser verkligen inte honom som given längre, nu med Naah i laget. Hoppas Besara lyfter av det här. Annars får gärNaah (Hoho) ta över taktpinnen. Spännande
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-23 15:11
@Aspen.:

Det är väl en perfekt lösning för oss att få in en billig spelare som varit ordinarie i holländska ligan på en position där vi annars bara har ett renodlat alternativ? Eller var tänker du själv att han ska ta vägen truppmässigt?
Örebro Aspen.
2017-02-23 15:11
Positiva eller negativa inlägg det beror bara på om läsaren håller med eller inte. Låt oss kalla det granskande inlägg, vilket är bra inlägg.
Örebro Grohl
2017-02-23 14:56
Även jag föredrar ju positiva inlägg, men jag förstår inte riktigt varför just den här värvningen inte kan ifrågasättas.

Hade det varit hela året så hade jag köpt det, men nu värvar vi in en spelare som vi - om han är riktigt bra - kommer tappa i sommar utan att få en krona för det.

Men det var mitt sista negativa inlägg i frågan, jag hoppas självklart att det blir succé och att hela laget sporras av honom!
Örebro Restalundsv
2017-02-23 14:51
Finns det någon chans att vi hugger Erton? Nu är han officiellt ledig.
Örebro Aspen.
2017-02-23 14:49
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Helt rimligt, uppfyller inte de kriterier som Axén ställt upp
Örebro Aspen.
2017-02-23 14:46
@Asbjörn#10 - Admin:

Varför ska en som varit ordinarie i Holländska ligan bli avlastare och bänknötare i AS. Är detr svenska flickor som drar?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-02-23 14:45
Michel ej aktuell enligt Axén.
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-23 14:32
Spontankänslan för mig är att han framförallt är tänkt som avlastare/backup i Besara-rollen där truppen ju faktiskt har saknat ett alternativ. Han säger själv att han ser sig som en offensiv mittfältare och verkar ha spelat mest centralt historiskt. Varken Rogic eller Sema som båda har fått speltid i den rollen under försäsongen gör sig ju bäst där heller.
Örebro Aaron Winter
2017-02-23 14:08
Det är så tråkigt att läsa alla negativa kommentarer kring Divine-affären. Vad spelar det för roll att vi redan har spelare i den positionen? Är han bättre än Rogic/Mårten/Gerzic så är det väl självklart att han ska spela. Vad spelar det för roll om någon annan mittfältare få sitta på bänken? Då får vi en starkare bänk och alternativ när någon går sönder/avstängd. Jag hyllar denna värvning!! Framåt sport!
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-23 13:33
Han verkar ju ha spelat mycket som central mittfältare. Skulle vara intressant att få veta var ÖSK ser honom. Liknande roll som Besara eller kant? Gissar på konkurens till Besara. Kan det här vara året då det faktiskt kommer kunna finnas alternativ på bänken? Hoppas på en striker och en MB nu då. Bra spelare där och vi är slagkraftiga!
Örebro Benny Böckling
2017-02-23 13:30
@Loppan i Axens skägg:

Ja för något större förtroende ifrån Axén verkar inte finnas.

Senast var Alfred den enda renodlade yttern på bänken. Det slutade med en central mittfältare och en klapprutten vänsterback in när Axén valde att byta ut yttrarna.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-23 13:16
Sköldmark flaggar ju för att fler spelare är på väg in. Dom kanske är mer långsiktiga.

Tycker det verkar vara en bra värvning. Bra jobbat Sköldmark. Ser fram emot fler värningar här framöver.
Örebro Jonas r
2017-02-23 13:06
[QUOTE=Aspen.]Värvningen skapar tveksamheter till klubbens (Sköldmark Axén) förmåga till långsiktiga lagbygge. Dessutom säger man en sak och gör en annan, har man svårt att fokusera? Det kommer att dröja innan jag litar blint på det klubben säger. Nog med kritik nu. Uppföljning efter cupens gruppspel och efter transferfönstret är stängt. [/QUOTE] En spelare på denna nivå för en billig peng kan man inte tacka nej till oavsett snack om långsiktigthet. De handlar om att spetsa truppen detta ger mig bara ökar förtroende för klubben. Man kan ha fler bollar i luften dvs tänka både långsiktigt och kortsiktigt i detta fall.
Örebro Broarn
2017-02-23 12:39

Ytterligare en mittfältare. Han är säkert bra och kan vara något inför framtiden - men behövs han nu?

Förra året var försvaret vår svagaste lagdel och sen dess har vi gjort oss av med två av dom som i alla fall platsade, Mogren och Dajje. Är det nåt som verkligen behöver förstärkas är det försvaret , särskilt som många av våra allsvenska rivaler ser riktigt starka ut framåt. Vi kan hoppas att Brendan och Brorsson tar nya steg. Men så här nära allsvenska starten känns det lite oroligt!

Örebro Aspen.
2017-02-23 12:32
Örebro Aspen.
2017-02-23 12:30
Värvningen skapar tveksamheter till klubbens (Sköldmark + Axén) förmåga till långsiktiga lagbygge. Dessutom säger man en sak och gör en annan, har man svårt att fokusera? Det kommer att dröja innan jag litar blint på det klubben säger. Nog med kritik nu. Uppföljning efter cupens gruppspel och efter transferfönstret är stängt.
Örebro Grohl
2017-02-23 12:20
Spontan tumme ner på det här nyförvärvet. Han kan säkert ta en plats, det är inte det. Men varför ska vi låna in en offensiv mittfältare i ett halvår?? Det är ju verkligen den positionen där vi har flest egna spelare som vi kan och borde satsa på...

Nu vet jag såklart ingenting om hur kontraktet ser ut, men det känns ju inte helt otroligt att blir det succé så försvinner han i sommar. Då står vi där med en tappad nyckelspelare som vi inte fått ett öre för, samtidigt som någon spelare i kärntruppen tappat ett halvår och behöver spelas in i spelsystemet, som Axén så fint brukar uttrycka det. Om det visar sig finnas en utköpsklausul med i avtalet, då är jag både nöjd och imponerad. Nu blir jag bara förvirrad.
Annons: