/fotboll/osk/forum/2681.aspx/fotboll/osk/forum/2681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-18 01:49
.
Örebro kenya
2012-05-18 01:46
Urban/ Kan vara en av anledningarna till att Boris sjunkit i rangordningen men den tanken borde kanske slagit Sixten tidigare. För Wiktorsson var väl inte skadad/sjuk i början?

Läste däremot i matchprogrammet att Peter Samuelsson åkte på en bihåleinflammation pga träningsmängden som ÖSK hade i förhållande till Degerfors. Detta ledde i sin tur att han var indisponibel under de inledande omgångarna. Wiktorsson hade kanske samma problem med att få upp flåset.

Riktigt fin boll av Hiljemark för övrigt. Skapligt innermittfält med Anders Svensson med sin rutin och Hiljemark som lär bli Ellos nästa stora export.
2012-05-18 01:29
@widemarsh:

Jag ger gärna ett exempel på en motsatt situation. Det är 2-0 målet Elfsborg gör mot ÖSK (länktipset). Passningen från Oscar Hiljemark är förvisso delikat, riktigt delikat, men lägg märke till hur Boris Lumbana löper som en idiot för att just - häva offsiden. Allt killen behöver göra är att stanna upp och Jawo är bränd. Han ligger för lågt helt enkelt

När jag växte upp brukade vi kalla det för skolning.
Örebro kenya
2012-05-18 01:17
widemarsh/ Då borde vi haft tre pinnar mot AIK men å andra sidan nollade mot GBG om man ska se till avgörande domslut.

Å andra sidan så kan de vara sådana beslut som blir avgörande i slutändan.
Örebro widemarsh
2012-05-18 01:04
Förresten var det offside på AIKs 1-0 i onsdags. Se länktips.
Dessutom skulle vi väl haft en straff för hands också, men har inte sett någon repris på det än. Men det är gnagarna som skyller på domarna efter matchen :)
Örebro MrCrowly
2012-05-17 23:28
Man kan nog inte skylla konstgräset för alla skador, William har ju varit hel nu å spelat alla matcher, i ifk som spelar och tränar på naturgräs var han ju skadad hela tiden.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro either/or
2012-05-17 23:23
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Helt klart. De två matcher som vi har nu är de två viktigaste matcherna för den här klubben på väldigt, väldigt länge. Med stor sannolikhet helt avgörande för om ÖSK spelare i Allsvenskan 2013 eller inte.
2012-05-17 23:20
@either/or:

Och ska man gå i sommaride med någorlunda förhoppningar bör man väl även klippa Gefle matchen efter. Två raka
2012-05-17 23:17
@'den Oumbärlige:

Som mitt "önskemål" var då bara säsongen ut. Jag förstår också att Axen naturligtvis vill bli huvudtränare någonstans. Men man behöver ju inte ens ge honom titeln "assisterande tränare" utan han kan få vilken titel som helst. "Player manager" t ex

Fast än så länge har han inte fått kicken ;) Men man kan ju önska och spekulera

Men än så länge
Örebro either/or
2012-05-17 23:16
D'Artagnan// Men på söndag kommer vinsten! Helt enkelt därför att den bara måste göra det. Det finns inga alternativ. Och jag vägrar tro att Syrianska är ett bättre fotbollslag än ÖSK, trots alla ÖSK:s problem. Vinner vi inte den matchen så börjar jag faktiskt fasa på riktigt för att ÖSK inte kommer ta nån 3-poängare i år...
Örebro widemarsh
2012-05-17 23:13
D´Artagnan// En seger på 20 senaste tävlingsmatcherna (inräknat cupsemin). Dock "bara" 13 raka utan seger. Vi lyckades klå Halmstad hemma i slutet på förra säsongen.
2012-05-17 23:13
@D´Artagnan:

Inte byta ut - Anställa ytterliggare - Förstärka ledarstaben
Örebro D´Artagnan
2012-05-17 23:11
Att efter 18 eller 19 matcher utan vinst byta ut assisterande tränaren skulle få fotbollssverige att vika sig dubbel av skratt. Vakna för sjutton
Örebro D´Artagnan
2012-05-17 23:08
Är det 18 eller 19 matcher utan vinst? Ungefär lika många i höstas som nu i vår. Trots att vi hade flera gamla trotjänare i höstas. Sök något gemensamt.
Vem tar ansvaret för en degradering till S1? Hur många kommer att bli uppsagda från klubben om det sker?
Örebro D´Artagnan
2012-05-17 23:01
Saywee // Det är ÖSK som använder konstgräset och därmed har kunskapen om dess kvalitet. Det är ÖSK flathet mot Örebro porten som är problemet, och det var känt redan i vintras.
Örebro kenya
2012-05-17 22:58
GAIS ser ut att kunna bli en något oväntad räddningsplanka. Man ska vara dock vara glada att man fick tillbaka Celik från Rangers. Han och Wanderson kommer förmodligen plocka ihop tillräckligt med poäng på egen hand för att de ska klara kontraktet.

Varför kunde det inte bli Celik som stanna och Bedoya som "kom hem"?!

Våra "önskade" tränare har ju inte rosat marknaden direkt. Tänker på Axén och Stahre. 13 pinnar på 10 omgångar för Real Blåvitt kan ju knappast ses som godkänt. Fast truppen kanske inte är tillräcklig?
Örebro # brorzan
2012-05-17 22:35
Något för ÖSK att träna in?
AIK Saywee
2012-05-17 22:32
Örebroportens snålhet bedrog oss och blir kanske kostsam för klubben. med en massa skador och SE-spel :(
Örebro ÖSK Fans
2012-05-17 21:43
nej det tystas ner för mycket! det sätts ingen press på örebro porten. Media skulle ta upp det spelare skulle klaga, vi skulle klaga. får väll åka och riva upp det sj!
Örebro calles
2012-05-17 21:33
Jag skulle gärna se att konstgräset försvann illa kvickt, men jag är ytterst tveksam till att det blir så. Men det vore intressant om någon studie görs på konstgräs (av Behrns kvalité) och skador.

Vi har ju ett Universitet med flera idrottsutbildningar (och nu även läkarutbildning), borde väl kunna vara ett intressant studieämne för någon studerande där?
Örebro ÖSK Fans
2012-05-17 21:26
Byt ut gräset och Hummle och Dummle i målet i sommar.....
Örebro calles
2012-05-17 20:58
@Saywee:

Att de kommer bra överens, har jag hört runt matcher när laget mött varandra från bägge tränarna som sagt att de håller kontakten till och från även privat. Jag har även sett dem lunchat tillsammans här i Örebro. Jag antar att det byggdes upp en relation under tiden som de arbetade ihop. Därmed inte sagt att de är "kompisar" eller något sådant, det vet jag ingenting om. Vad jag menade är att de kommer bra överens både på och utanför "plan", något som skulle kunna vara en bra stomme att bygga ett tränarteam på. Dock är det ingenting jag tror på. Jag tror inte att man gärna går från tränare till assisterande eller 2:e tränare, och jag tror inte heller att det är en kombo som jag skulle vilja se i ÖSK.

Jag avlönas inte på något vis av klubben, men ja, jag har som jag skrivit tidigare relativt regelbunden kontakt med någon ur klubben (styrelse, stab, tränare, spelare inkluderade) Vem eller rättare sagt vilka varierar, men någon närmare relation skulle jag inte påstå att jag har med någon, utan snarare så att jag har en "lättare kontakt" med flera vilket gjort att jag i bästa fall har lite inblick i klubben.

Som person har jag ingenting emot Mosander, även om han inte är någon favorit för mig. Jag tror att han kan vara bra att ha kvar inom klubben som en brygga mellan u21 och a-laget. Något som jag tror skulle vara viktigt och som jag tror att hans bakgrund skulle passa väl till. Med det sagt så ser jag gärna en ny assisterande tränare som på ett bättre vis skulle kunna komplettera.
AIK Saywee
2012-05-17 20:49
@'den Oumbärlige:

Jag tror inte heller att det händer, men drömmar ger man aldrig upp.

Andretränare ?!?
Örebro Dudleys
2012-05-17 20:47
BoP: Inte helt säker, men har läst det någonstans,

Och nej jag tycker absolut inte vi ska offra klubben, men ekonomin blir ju inte direkt rolig, beror på ju vad de båda killarna sitter på för kontrakt, det ultimata vore om vi kunde få låna ut sankan till S1 eller något isf. Berätta att han har inte varit tillräckligt bra och ska satsa på annat håll. ÄVEN om 9 matcher (2 för honom) kanske är lite för tidigt för att säga en sån sak. för att sedan plocka in någon bättre. Noring/Dahlin
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-17 20:44
Att Axen återvänder till ÖSK som andretränare är högst otroligt. Jag kan lova det mesta på att det aldrig sker.
AIK Saywee
2012-05-17 20:39
@calles:

Det du skriver är mycket intressant, trots att jag funderar över hur du kan känna till hur Sixten och Alexander trivs tillsammans privat.

Jag förstår att du är väl insatt i klubben, kanske till och med avlönas eller har mycket nära relation till någon eller några i klubben.

Vad tycker du om Mosander som "hjälptränare" ?
Örebro Bastard on Parade
2012-05-17 20:26
@Dudleys:

Är du säker på att båda har 3-års kontrakt? Vill minnas att jag hört att Tomer fick kontrakt över 2 år.
Örebro calles
2012-05-17 20:26
D´Artagnan: Det kanske han gjorde, det säger dock ingenting om deras relation. Nu vet jag inte vart du menar med att han åkte hem - men misstänker att du menar till Finland (även om han sedan ett helt gäng år inte bott i Finland, men det är väl en annan diskussion). Större delen av Sixtens familj bor där så kan finnas mängder med anledningar till varför man då åker "hem", exempelvis hälsa hos nära och kära.
Örebro Ösk-groda
2012-05-17 20:20
D´Artagnan
Vet du varför han åkte hem istället för att gå på Axens partaj?????
AIK Saywee
2012-05-17 20:18
Dudleys, de ligger mycket i det du skriver, problemet kan vara dålig scouting och/eller dålig träning för våra målvakter, alternativt att de varit dåliga under våren av andra orsaker. Jag vet inte vad som är bäst i nuläget, vi har ju försatt oss i den situation som råder, lurigt med reparationer under säsong ...........
Annons: