/fotboll/osk/forum/268.aspx/fotboll/osk/forum/268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hagges vänsterfot
2017-02-27 11:14
@Asbjörn#10 - Admin:

Då har du ändå petat Faltsetas i den elvan, han tror jag kommer vara perfekt med Farnerud.
Örebro Jonas r
2017-02-27 11:07
[QUOTE=Chris P. Bacon]Årets cup påminner ju en hel del om näst intill magiska 2015. Börjar med frustrerande kryss hemma mot SE-motstånd, vinner borta mot lag från lägre division följt av en måste vinna-match hemma mot allsvenskt motstånd. Dock lite tuffare nu med Häcken istället för Gefle. [/QUOTE] Tänkte också på det. Å andra sidan fick vi tuffast möjligaste motstånd på vägen till final gm Malmö och Elfsborg om jag minns rätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-27 11:07
Jag skulle nog sträcka mig så långt som att ett BK Häcken där alla spelare var disponibla kan mönstra en av seriens absolut starkaste startelvor. Med enda reservation att jag inte har sett deras nya finske mittback, som dock kliver in med landslagsmeriter och utlandskarriär på sitt CV.

Peter Abrahamsson

Joel Andersson
Rasmus Lindgren
Juhani Ojala
Kari Arkivuo

Mohammed Abubakari
Erik Friberg
Alexander Farnerud

Nasiru Mohammed
Crespo
Paulinho

Det blir en riktigt tuff nöt på söndag men som man brukar säga, ska vi ta oss fram till bucklan så måste vi kunna slå ut sånt här motstånd på vägen. :)

Vi slipper ju åtminstone Paulinho och förhoppningsvis Lindgren på söndag.
Örebro Sport!
2017-02-27 10:26
tvetydig dröm inatt (var säker på att det var på riktigt):

ÖSK-Häcken, på behrns, det står 1-1, mot slutet kommer inkast som skarvas vidare bakåt av häcken-försvarare, målvakten går ut, men segermålet nickas in till ÖSK's fördel över Häckens målvakt av vår älskade Örebroanfallare:... Crespo!

finns det någon drömtydare därute?
Örebro Chris P. Bacon
2017-02-27 09:56
Årets cup påminner ju en hel del om näst intill magiska 2015. Börjar med frustrerande kryss hemma mot SE-motstånd, vinner borta mot lag från lägre division följt av en måste vinna-match hemma mot allsvenskt motstånd. Dock lite tuffare nu med Häcken istället för Gefle.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-27 07:36
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Ja, det var nästan exakt samma läge förra året med skillnaden att vi mötte HeIF på bortaplan i sista matchen. Nu har vi hemmaplan istället. Samt att jag personligen ser Häcken som ett bättre lag.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-27 00:12
@Sweet Leaf:

Funderar på om Alec försöker göra en praktisk sanning av sitt tidigare uttalande när han sa att han egentligen borde spela 5-5-0, Rejäla forwards är en sällsynthet i ÖSK under Alec.

Skitsamma så länge man vinner
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-27 00:06
@Hagges vänsterfot:
Och en tränare som också bryr sig om defensiven. Vi var väl i exakt samma situation i fjol inför matchen mot HeIF? (1-1) Hoppas det är vår tur i år
Örebro Björn är facit
2017-02-26 23:27
Får vi sjunga nya ramsan om Divine Naah på söndag? Han lär ju finnas med i truppen!

NAAAAH NAAH NAAH NAAHNAAHNAAH NAAHNAAHNAAH DI-VINE!
Örebro Restalundsv
2017-02-26 23:06
@Hagges vänsterfot:

Gäller verkligen att defensiven sitter. Så kan vi hoppas att vi kan kontra in något mål. Som det är just nu känns det inte som att vi på pappret har ett bättre lag än häcken. Crespo kan väll missa sina lägen med flit ;)
Hagges vänsterfot
2017-02-26 22:21
På söndag kommer det krävas rejält.
Häcken har riktigt otrevligt lag i år!
Örebro Sweet Leaf
2017-02-26 22:11
Alltjämt knäpptyst ryktesmässigt kring eventuella nyförvärv. Jag måste ändå ge en eloge till ÖSK här att läckorna har tätats. Tråkigare för oss supportrar såklart men proffsigare sett utifrån.

Bästa exemplet är väl egentligen när ÖSK kallade till PK inför att Rogic skulle presenteras. Alla var ju då ovissa om vad det handlade om fram till typ tio minuter inför presskonferensen när Disco till sist lyckades få fram att det var Rogic det handlade om.

Kudos!
Örebro Vinnartradition
2017-02-26 21:29
ÖSK stod för en stark prestation under den gångna helgen då BKV Norrtälje slogs tillbaka med hela 5-0 inför ett stort antal tillresta ÖSK:are.

Segern innebär att vi har avancemanget till Svenska Cupens slutspel i egna händer men att det kommer att krävas en seger i sista gruppspelsmatchen mot BK Häcken för att så ska bli fallet. Ett BK Häcken dopat med pengar från Gothia Cup som utan dessa förmodligen harvat i någon obskyr gärdsgårdsserie.

Till följd av att vi placerade oss bättre än våra motståndare i fjolårets allsvenska har vi hemmaplansfördel i sista matchen. Nu lägger vi i en högre växel och tar vara på det!

På söndag fyller vi Sektion F för att därifrån göra skillnad, lyfta fram våra spelare till seger och avancemang.

För att det ska vara möjligt att fylla sektionen krävs det att samtliga som titulerar sig som ÖSK:are drar sitt strå till stacken. Utöver att sluta upp på Sektion F och bidra till stämningen uppmanar vi alla att sprida budskapet till era ÖSK-vänner:

Slut upp på Sektion F på söndag kl. 16, ta med dina ÖSK-vänner och gör skillnad genom att stödja våra spelare i 90 minuter.

Säsongskortsinnehavare och guldmedlemmar har fri entré medan övriga betalar en hundring i vändkorset.

SLUT UPP PÅ SEKTION F PÅ SÖNDAG!
Örebro Alltid Örebro
2017-02-26 18:35
@Coluna:
Förhoppningsvis blir det bra oavsett vem som spelar där.
Örebro Coluna
2017-02-26 18:28
@Alltid Örebro:

Fakta är att vi innan uppehållet släppte in i snitt 1,5 mål per match och efter uppehållet nästan 2 mål per match så din analys stämmer inte riktigt.
Men det är riktigt att vi gjorde mer mål innan uppehållet.
Men det är väl bra att vi kan tycka olika, vi får väl se längre fram på säsongen vem som fått mest rätt!

Örebro Hitta avslut!!
2017-02-26 18:10
Miniskräll på Tele2 idag när Bajen faktiskt fick med sig en poäng mot Varberg...

Alltid Örebro,

Så klok slutkläm på din analys. Se till att ha koll på mobilen ifall Sky Sports hör av sig :)
Örebro Alltid Örebro
2017-02-26 17:47
@Coluna:
Delar oron kring Lorentz men är mer orolig för Ring. Vi släpte in jäkligt mycket mål under första halvan förra säsongen och Ring var en bidragande orsak till det. Att vi gick bra berodde ju på att vi gjorde mycket mål också.
Örebro Benny Böckling
2017-02-26 16:57
@Coluna:

Delar definitivt inte den oron angående Lortentzs.
Örebro Coluna
2017-02-26 16:43
Angående diskutionen om Rings kapacitet så var det väl så att om jag inte kommer ihåg alldeles fel så spelade han de flesta matcherna under vår fina vårsäsong förra året då vi låg på tredje plats inför uppehållet. Han visade då att han håller bra i allsvenskan och jag tror att han kommer att utvecklas ytterligare under detta år. Jag är betydligt mer orolig för Lorenzon på högerbacken. Han har väldiga problem att hinna med när tempot skruvas upp. Jag hoppas verkligen att klubben snart får tag i en riktigt bra mittback så att Brendan kan spelas in på högerbacksplatsen. Är det ingen annan som delar min oro?
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-02-26 16:26
Wow vilket mål av Jiloan Hamad
Örebro Minatankar
2017-02-26 15:37
@Vinter:
Delar din beskrivning. Astrit är en fantastisk fotbollsspelare i flera avseenden. Inte desto mindre var jag kritisk till hans defensiva insatser och till att han så ofta drog ner tempot långt nere i planen. Det spelsättet byggde på att vi hade snabbe DG som tog löpningar även utan boll. (Nu har Ayaz och Omah börjat göra detsamma och även Sköld även om han inte är lika snabb). Samtidigt hämmade Astrits dominans de andra spelarna. Idag har vi en bättre balans i laget och därmed flera alternativa spelupplägg. ÖSK är starka idag på mittfältet med flera arbetande och spelkunniga innermittfältare och flera tekniska och snabba yttermittfältare. Som de flesta håller med om, tror jag, behöver nu laget/truppen en lång och nickkunnig spelare både i försvaret och i anfallet.
Örebro Jonas r
2017-02-26 14:49
Tror p-o satsar allt på S1 dvs cupen är sekundär. Allt annat handlar bara om spela ihop laget eller testa sig fram till premiären.
Örebro Jonas r
2017-02-26 14:47
Hej bruket! Kanske blir derby ifall vi båda går vidare...
2017-02-26 14:38
För P-O i Heif ska det stå haha
2017-02-26 14:37
Ser inge bra ut för P-O .. Förlust borta mot BP med 3-0 Och nu ligger under med 0-2 hemma mot Degen .. Ajajaj
Örebro Benny Böckling
2017-02-26 14:26
Oscar Klasson målvakt i Degerfors tycker jag är ett spännande namn. Örebrokille o allt.

Kan vara nåt att kika på när Jansson försvinner så småningom.
Örebro Benny Böckling
2017-02-26 13:24
@Hagges vänsterfot:

Det har väl du bäst koll på?;)
Örebro Björn är facit
2017-02-26 12:54
Nah nah nah nah nah nah DI-VINE
Örebro Empes
2017-02-26 12:53
Rings snabbhet tror jag räcker till och blir över. Att vissa kanske upplever han som långsam tänker jag kanske hänger ihop med att han har haft svårigheter med positionsspelet och att värdera situationer rätt. Det gör att han ibland kommit fel eller på efterkälken.

Enligt mitt sätt att se på det behöver han förbättra
- positionsspelet
- förmågan att värdera situationerna och ta rätt beslut
- markeringsspelet.
Hagges vänsterfot
2017-02-26 12:48
En Adbgar Barsom hade inte vart fel.
Vad tror vi om veckan som kommer, signar vi någon?
Annons: