/fotboll/osk/forum/2676.aspx/fotboll/osk/forum/2676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro RaCKsE
2012-05-16 23:46
Kvaliten i truppen är otroligt låg på vissa positioner, blev riktigt lycklig när jag såg både anttonen och Berisha på planen KVALITE!!
AIK Saywee
2012-05-16 23:46
Miroslav kuba, ja det är en måstematch, vi har ju bara tagit 4 av 30 möjliga poäng hittills.

Vi måste vinna hemma mot Syrianska, så är det bara !!!
Örebro Miroslav kuba
2012-05-16 23:43
Så sant Sixten måste välja e målvakt som han ska ha som första val så han får självförtroende och då tror jag Jonas är den bästa för så här dålig kan han inte vara handlar o självförtroende .@Lekiller:

Örebro Miroslav kuba
2012-05-16 23:39
ÖSK-Syrianska Sjuuuuukt viktig match MÅSTE bara vinnas !! Hoppas bollen studsar vår väg och att SFC har dåliga anfalare för vi har ingen målvakt .
Örebro Lekiller
2012-05-16 23:38
either/or/ Precis vad jag menade. Sandquist känns mer som en målvakt men hans självförtreonde är totalt i botten. Tomer kan nog bli bra, han behöver lära sig lite mer grunder och inte vara så het alla gånger. Svårt som sagt var. Men för mycket fibbel med målvakterna är inte bra. Bänkas Sanktan nu igen kommer han nog fan aldrig upp ur källaren igen!! Vad tjänar ÖSK på det??
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Miroslav kuba
2012-05-16 23:36
typ oxå första gången dom gör två?@KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!):

Örebro either/or
2012-05-16 23:31
Och för de som glömt, Sandqvist ansågs som en av Sveriges framtidsmålvakter när han kom fram. Det var ett gäng år sen nu, men nånstans där inne måste ju ändå finnas kvar något av den där målvakten som vissa trodde skulle kunna utmana Isaksson i landslaget.

http://www.svenskafans.com/fotboll/21749.aspx
Örebro either/or
2012-05-16 23:22
Helt klart är att vi måste få in en ny målvakt, men i dagsläget har vi (tyvärr) de två vi har, och trots Sandkvist misstag idag tycker jag att det är enormt svårt att välja vem man vill se från start i nästa match. Ganska lätt att känna att man vill han in Tomer på grund av dagens match färskt på näthinnan, men samtidigt tycker jag personligen att Sandkvist spelar mer som en riktig målvakt än vad Tomer gör. Jag tror egentligen att Sandkvist har en högre nivå än Tomer som målvakt, men han verkar spela totalt utan självförtroende nu. Med Tomer har det känts, i brist på bättre uttryck, 'konstigt' från första början. Det känns fel helt enkelt...Han spelar inte som en en målvakt på elitnivå tycker jag. Ibland ser det nästan ut som en utespelare som ställt sig i mål. En mycket okonventionell och märklig målvaktsstil, där grundtryggheten saknas helt, utrusningarna får en ju att tappa andan av skräck i varje match, men han plockar fram riktigt häftiga reflexräddningar då och då. Tycker att Sandkvist spelar mer som man ska som målvakt i till exempel i luftspelet och utrusningar, men baserat på de två matcher han stått hittills räcker det ju med att få iväg en handfull skott mot honom för att man ska få nästan lika många mål. På ren magkänsla vill jag ge Sandkvist i matchen mot Syrianska, baserat på att jag egentligen tror mer på honom som målvakt, och kanske kan han höja sig om han får tryggheten som förstamålvakt, men jag är samtidigt glad att jag slipper vara Sixten och behöva välja mellan de här två...
AIK Saywee
2012-05-16 23:19
Nu skall jag fira mina två poäng, med ett par våfflor :)
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-16 23:15
Första gången i år som AIK släpper in mer än ett mål..

AIK Saywee
2012-05-16 23:06
Instämmer med Grohl, Tomer är min förstemålis, trots allt och hittills.
Örebro Grohl
2012-05-16 22:53
Nej du Lekiller Sandqvist ska aldrig stå igen.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2012-05-16 22:50
SM GULD!!!!!! ;)
Örebro Lekiller
2012-05-16 22:49
Fan är kluven över målvakts platsen. Tomer är en profil å skön snubbe, härlig stil på planen också, dock blir han för ivrig och går bort sig. Sanktans självförtroende är lågt. Tycker han ändå efter första målet spelar upp sig och har bra pondus i luftrummet. Sen ett skit mål å han sjunker ner i källaren igen. Kanske inte är helt fel att låta honom köra på ett par matcher till nu. Blir för flängigt om vi ska hålla på och byta målvakt hela tiden. Sanktan behöver få spela! Problemet är väll situationen ÖSK befinner sig i. Tabbarna svider stenhårt.
AIK Saywee
2012-05-16 22:47
De flesta har redan skrivit en massa om matchen och har lite åsikter hit och dit, om spelare och händelser etc. Jag tycker inläggen mycket väl speglar ungefär det även jag såg i kväll. Några hakar upp sig på några nic och tjatar, men det är som det brukar vara.

Nu skall ni få en liten historia från mig:

Det grämer mig att jag inte tidigare under förmiddagen skrev min gissade publiksiffra här på forum, jag gjorde nämligen en väderbedömning, en bedömning av vald matchtid (klockslag och dag), samt att AIK drar lite extra folk och ofta har ett stort bortafölje.

Men jag fick iallafall glänsa lite på Västra Stå, eftersom jag utnyttjade "biljetten" jag fick i medlemsutskicket. "Gubbarna" bredvid mig och jag tjötade en del under matchen och en av dem frågade mig om jag kunde gissa publiksiffran på ett ungefär, av någon anledning.

Jag tittade mig omkring lite på läktarna och upptäckte att den siffra jag tidigare hade tänkt på, kanske inte var så dum, för jag såg ju att det började närma sig 8000-strecket. Så jag säger till dem: "Det är exakt 7777". När sedan publiksiffran presenterades, så blev de mäkta imponerade och undrade hur jag bar mig åt.

Ganska enkelt, det är ju bara att räkna ....
Örebro bison-Karl
2012-05-16 22:35
Vem hade du velat se på högerbacken?
Örebro heax
2012-05-16 22:35
Stolthet, hjärta och passion!
Nu vänder det!
Örebro D´Artagnan
2012-05-16 22:26
bison-Karl // Truppen innehåller 25 man det räcker till en frisk högerback också. Misstaget med Berger får inte upprepas. Chansa inte med hälsan
Örebro Chipset
2012-05-16 22:26
Sunnanlid// Grahn kanske men Berisha och uppslagen ljumsskada borde vi kunna glömma tyvärr.

Edit: fel av mig. Skadan var tydligen ny. Hoppet lever.
Örebro either/or
2012-05-16 22:24
@D´Artagnan:

Ser ut som positiva besked. Skönt! Vi behöver ha med alla spelare vi kan inför de enormt viktiga matcherna mot SFC och Gefle.
Örebro either/or
2012-05-16 22:23
Oddevold *Mackan*
2012-05-16 22:21
Lekiller//

Jupp, de - liksom vi - vet ju att det egentligen inte händer något i tabellen om man bara tar en poäng. Speciellt matcherna på hemmaplan MÅSTE vinnas. Nåväl, tre pinnar mot Syrianska blir det. Speciellt med Haginge som köttkvart på mitten. Bäva månde Chanko och Arneng. :)
Örebro bison-Karl
2012-05-16 22:18
@D´Artagnan:

Han kunde ju inte gärna starta med Anttonen, var ju ett chanstagande i sig att han spelade 70 minuter. Visst han hade kunnat spela med hagge som ytterback, men jag tycker Hagge var matchens spelare på mitten så jag klagar inte över det beslutet.
Örebro D´Artagnan
Skaderapport
Oddevold *Mackan*
@bison-Karl:

Håller helt med. Berisha är klass och jag blev faktiskt imponerad i dag. Menade att jag hyser större hopp om att Grahns skada är av lindrigare art. Jag vill också hellre se Berisha än Grahn på plan om man tvingades välja. :)
Örebro Lekiller
2012-05-16 22:17
*Mackan*/ Det låter bra att de inte är nöjda med 1 pinne!
Örebro D´Artagnan
2012-05-16 22:17
Och Wirtanen var förkyld och kunde inte fortsätta,
Varför spelar vi med sjuka spelare?
Örebro bison-Karl
2012-05-16 22:16
@*Mackan*:

Riktigt synd, i det svåra valet mellan Berisha och Grahn skulle jag säga att jag hellre ser berisha på planen mot Syrianska
Örebro Sunnanlid
2012-05-16 22:16
@*Mackan*:

Aha, låter inte bra. :(
Oddevold *Mackan*
2012-05-16 22:15
Sunnanlid//

Allt tyder på att Berisha är borta en lång tid framöver. Han agerade precis på samma sätt som när han skadade sig första gången och såg OERHÖRT uppgiven ut när han fördes ut av planen. Grahn hyser jag större hopp kring.
Annons: