/fotboll/osk/forum/267.aspx/fotboll/osk/forum/267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-02-21 21:22
@rirobban:

Givetvis baserat på Axéns klassiska uttalande om spelaren som fick tre gånger så hög lön i annan klubb... Att vi endast skulle erbjudit en ordinarie spelare som DG 40k i månaden tror jag dock de flesta inser inte stämmer.
Örebro rirobban
2017-02-21 21:13
Hörde idag av säker källa att DG fick erbjudande på 40 000 kr/månad i lön i ÖSK, men Ellos kom och bjöd 120 000 kr/månad för honom. Då förstår man att det är svårt att konkurrera mot topplagen i Allsvenskan!
AIK Saywee
2017-02-21 18:28
Henok & Herok
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Restalundsv
2017-02-21 17:40
Goitom ledig igen? Hugg Sköldis!
Örebro Marta (hane)
2017-02-21 16:40
Redaktionen/ Ni gör ett grymt jobb! Och det är ni som ska tolka och agera utifrån forumreglerna. Alla inlägg som handlar om hur dessa tolkas anser jag vara minst lika mycket spam och ointressant läsning som de inlägg de refererar till. Har därför undvikit att skriva ngt. Men nu kände jag att gränsen börjar bli nådd.

Ni som gnäller/ Ni hade er chans att söka. Låt nu redaktionen sköta klippande med mer. Koncentrerar Er på fotbollen istället. Har ni synpunkter så, anser jag att ni lämpligen tar det via PM. Nivån har nöjt avsevärt på alla fronter här. Var nöjda med det!
Örebro Björn är facit
2017-02-21 16:16
@Grohl:

Trafikbutiken, Truckbolaget och Hyr Lift AB kommer snart också gå under namnet Herok.
Örebro Grohl
2017-02-21 15:16
AFC dementerar, minst sagt kul rykte i alla fall!
Örebro Brandao
2017-02-21 14:14
Det börjar röra på sig ordentligt i många lag.. i vårat är det helt stiltje och knäpptyst. #hellrerättänsnabbt

Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-21 13:46
Emmanuel Frimpong är i sverige för att skriva på för AFC Eskilstuna.
Örebro Laul32
2017-02-21 13:29
Herok är väl både hyrmaskiner, hyrlift, truckbolaget, xl-bygg.... känns som 72milj låter lite... men men ingen sexig sponsor med sin grönblåa logga men bättre än inget.
Örebro Grohl
2017-02-21 12:56
En spontantitt på Henok på Allabolag visar en omsättning på 72 miljoner förra året. Jämför man med andra Allsvenska huvudsponsorer så känns det spontant som ett ganska litet företag. Det kanske är så att de kommer synas vid "bröstfickan" och inte tvärs över magen?
Örebro Grohl
2017-02-21 12:42
pemo // Vi tänker lika i mycket, av vad du skrivit så verkar även du ha åsikten att det är viktigare att bygga ett lag med hjärta för klubben. Med killar som Rinne, som kräver lite tid men som förlänger sitt kontrakt när det går bra – bl.a. för att ge ÖSK pengar vid en vidareförsäljning - snarare än att kortsiktigt tjäna några platser med en Broberg-värvning.

Angående Ayaz/Besara så kan man ju använda samma argument om Astrit i Standard Liege/HeIF eller för all del DG i AIK. Tror inte att det bara handlar om psyke, utan även att använda spelarna på rätt sätt. Något som jag har fullt förtroende för att Axén kan göra. Dock tar du ju upp något intressant med Nordin/Rogic/Mårtensson som även kan översättas till Sema/Omoh/Ayaz, d.v.s. att det är lite väl lika spelartyper. Här känns det inte som att vi har möjligheten att ändra matchbilder utan att just tvinga spelarna att ta jobb som de inte är speciellt bra på. Det är nog min största oro inför säsongen.

Örebro malge
2017-02-21 12:41
En byggvaruhandel. Stora i örebro men vet inte om de är stora i Sverige. Tror Tomas Andersson jobbar där
Örebro T8
2017-02-21 12:29
Vilka är Herok?
Örebro Björn är facit
2017-02-21 12:08
Hört lite rykten om ny tröjsponsor/huvudsponsor. Det sägs att Herok kommer ha sin logga på magen/bröstet.
Örebro pemo
2017-02-21 11:17
Sport // Men både Isaksson och Elmander kom ju tillbaka väldigt unga med stukat självförtroende, då di inte fick spela i sina proffsklubbar.
Emil Bergström släppte de fram senast, som ung mittback. Han var väl inte heller fyllda 20 när han spelade i DIF?
Örebro pemo
2017-02-21 11:15
Grohl // Jo, vi har nog ganska lika åsikt. Just det där om Mårtensson hoppas jag också på. Men av det jag såg i HeIF förra året, så har jag kanske inte så stora förhoppningar.
Nej, en halvlek är ju inte så mycket, men jag såg alla matcher i Portugal också och det är med dem sammantaget som jag vädrar lite av mina tankar.

Ayaz har visat fart och bollskicklighet, men när det kommer till avslut ( skott eller passning ) så är jag inte riktigt nöjd. Där känns han lite vek. Eller också luras jag av uppsynen när han förlorar bollen. =:)

Sen finns det ju naturligtvis en anledning till att Ayaz och Besara inte klarade av livet i Turkiet. Jag skulle vilja ha lite mer "Hagge-mentalitet" hos våra mittfältare och forwards.

Återigen blir min fråga hur ÖSK ska få med både Nordin , Rogic och Mårtensson i laget samtidigt? Hoppas på lite ketchupeffekt på lördag vad det gäller målskyttet. Och att ÅFF kniper en poäng av Häcken
Örebro Brandao
2017-02-21 11:10
Herregud vad tyst det är om eventuella förstärkningar ..
Örebro Sport!
2017-02-21 11:06
@pemo:

visst vi har talanger som vi alla gärna ser att vi släpper fram. men din jämförelse haltar inte bara, den är rätt så lam t.o.m.: Dyrgården släppte inte fram några unga talanger. Källström hade gjort succé 2 år i Häcken, Isaksson kom från Juventus och Elmander från Feyenoord...
ser iofs gärna att vi tar in såna unga talanger, men då hamnar vi nog lite högre än plats 8-12 :D
Örebro Brandao
2017-02-21 10:39
Är Kujovic klar ?
Örebro Grohl
2017-02-21 10:21
@pemo:

Jag tycker du drar lite väl stora växlar på vad du sett på en halvlek, tror att mycket av det du beskriver redan finns i laget. Inte rakt av självklart, men exempelvis så tar jag Ayaz före DG alla dagar i veckan.

Det jag saknade under ÅFF-matchen var någon som kunde ta lite initiativ och hålla i bollen på egen planhalva, lugna ner spelet och fördela boll. Jag tror att Mårtensson kan vara den kuggen.
Örebro Columbus
2017-02-21 10:18
@Coluna:

Instämmer. Jag gör samma sak.
AIK Saywee
2017-02-21 09:42
pemo, tack det var ungefär det du skrev som jag försökte antyda igår, men det blev galet som vanligt. Ska försöka vara lite tydligare framgent ...
Örebro pemo
2017-02-21 09:39
Jag vill inte se Sonko Sundberg. Visst, han är bra, men vaför värva en 21-åring, när man har en egen 19-åring som är lika lovande?
Hur kan andra klubbar låta "talangerna" spela men ÖSK hellre värvar likvärdiga spelare? Tänker på när Djurgårn vann allsvenskan med Kim , Isaksson och Elmander. Alla tre var väl runt 20 när de spelade där?

Det måste vara något "som sitter i väggarna" i ÖSK , eftersom klubben har så svårt att släppa fram talanger. Och det är ju inget som bara Axén ska lastat för. Jag har följt ÖSK på plats i många år, och tycker att den tendensen har varit väldigt tydlig. Rätta mig gärna om jag har fel.

Såg bara andra halvlek i lördags, men blir ännu mer fundersam över ÖSK:s brist på anfallare och att hålla bollen inom laget.

Jag saknar en DG som alltid stressade med kraft , Astrits passningar , Kalles kämpande och målchanser , RÅP:s tyngd på mitten och Dajjes löpningar. T.o.m Broberg:s spel saknas.

Vidhåller att vi har för många "bollkladdare" Visst, Besara, Omoh och Ayaz har fina fötter, men det händer för lite framåt och jag känner att de håller igen i närkamperna. Eller också är det bara kroppsspråket som ger mig den känslan.

Men jag ska väl inte döma ut laget ännu. Till helgen måste de visa lite vilja vilket jag förutsätter, men domen blir efter matchen mot Häcken.

Jag ser hellre ÖSK på plats 8 - 12 men med unga talanger i laget som får chansen, än att vi hamnar 6- 9 med ett nytt ihopköpt lag av misslyckade fd proffs, som kommer hem med svansen mellan bena pga utebliven speltid.
AIK Saywee
2017-02-21 09:35
Ställer vädret till det eller? På lördag är det match på sportcentrum's konstgräs i Norrtälje. På onsdag är det snö och snöstorm i Roslagen, sedan minusgrader, på med värmeslingorna. Å ni som skall dit och jobba för ÖSK, ta på er ordentligt. Nu möter ÖSK div 2-motstånd och jag kan bara hoppas och tro att mina ständiga förväntningar infrias. Gärna många bortamål så att målskillnaden kan få betydelse.
Örebro Jekl
2017-02-21 07:27
Motgångssupportern// Håller helt med dig om Sonko Sundberg, det skulle vara en perfekt värvning/lån. Tycker även att Michel skulle vara intressant, oklart varför Djurgården nobbar honom efter ett väldigt långt provspel där han dessutom verkar ha gjort bra ifrån sig, möjligt att de har någon annan mittback på gång.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-02-21 06:56
Jag uppfattar att det snarast är mer snack om en mittback än en forward. Det förvånar mig. Jag ser behovet framåt som mer akut. Vilken av våra två nuvarande mittbackar tror ni kommer att petas, om en ny startmittback tillkommer? Själv tror jag på Brendan pga Irons snabbhet och stjärnstatus/rutin, men hoppas på en petning av Iron mot bakgrund av vad som presteras på plan i nuläget.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-20 23:57
Är Wanderson klar än?
Örebro Lekiller
2017-02-20 23:24
[QUOTE=Restalundsv]Byter från de tråkiga samtalsämnena till något annat tråkigt men fotbollsrelarerat. Ösk spelar 25 februari och 5 mars i Svenska cupen, sedan är det 3 april dags för AS premiär. Vet inte om det finns några träningsmatcher också, men det börjar enligt min åsikt bli allt svårare att spela ihop laget. Speciellt om man ska ta in en ny mittback, där det tar tid att spela ihop honom med Iron. Jag förstår att det inte är lätt när vi inte har djupast fickor, men vart går smärtgränsen? Hur länge kan man vänta med att spika truppen undrar jag? Detta är inte bara kritik, utan undrar mer hur lång tid man fixar att spela in en ny mittback, vad säger ni? [/QUOTE] Som Axen sa innan matchen mot Åtvid. Hans bästa placering i allsvenskan är 5.a med Gais. Då spikade de truppen 6-7 timmar innan fönstret slog igen med 2 spelare. Så finns nog inte svar på när det är försent. Alla, inklusive ÖSK skulle vilja ha spikat truppen för längesedan. Skulle tro man jobbar dag och natt för att lösa det också. Går man vidare ifrån gruppspelet så blir det väll slutspel innan serien drar igång. Åker man ur cupen efter Häcken matchen lär det ju finns en del lag som gör detsamma och förmodligen lär vilja få till en eller ett par matcher till innan serien drar igång. Det löser sig säkert! Om det sedan inte är tillräckligt med tid för att spela ihop t.ex. en backlinje får väll visa sig. Man kan ju inte ge upp säsongen om tiden är för knapp liksom.
Örebro Lekiller
2017-02-20 23:14
[QUOTE=Robben 82]Skiter I det här nu! Var ett misstag att kritisera gullegrisen Nordin vissa här inne dyrkar honom tydlige hur dålig han än är....sen sågar vi dom unga spelarna som Ring tex. [/QUOTE] Jag dyrkar absolut inte Nordin. Jag tycker han ibland kladdar för mycket med bollen och är långsam. Hans bolltapp är livsfarliga. Inte det saken handlade om utan att du påstår saker och ting som inte stämmer.
Annons: