/fotboll/osk/forum/2667.aspx/fotboll/osk/forum/2667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-21 10:07
Rakt byte Sixten mot Axén!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-21 09:43
D´Artagnan //

Ja du, det är en spännande situation. Ingen har något förtroende för någon och ingen tänker göra något.

Det skall bli intressant att se var detta slutar..
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-21 09:37
Drömscenario: GAIS förlorar ikväll. Axén sparkas och vår styrelse tar sitt förnuft till fånga och slår omedelbart en signal till killen.
Örebro deportivista
2012-05-21 09:30
Om man värvar superettan spelare så hamnar man .. i superettan
Örebro D´Artagnan
2012-05-21 09:12
Vi får väl börja rakna med S1 som ett faktum.
Frågan man ställer sig då är om vi har råd att fortsätta med Sixten även nästa år.
Klarar han att bygga ett nytt lag?
Han han spelarnas förtroende?
Kan han locka ny intressanta talanger till klubben?
Kan han locka publik till matcherna?

Svaret är troligen nej på samtliga frågor

Återstår några frågor:
Har Sixten styrelsens förtroende?
Har styrelsen medlemmarnas förtroende?
Har styrelsen spelarinvests förtroende?
Örebro Lekiller
2012-05-21 09:10
Telle/ Jag håller med. Sixtens envishet och dåliga komunikation med alla blir hans fall. Sjögren bara måste ju avgå hur det än slutar denna säsong. Han har ju misslyckats kompiöst 2 säsonger i rad nu. Visst, många skador å skit som ställt till det men att Wowwen börjat få svårt att hinna med såg ju vem som helst redan förra säsongen. Att då inte plocka in en ytterback som man bevisligen vet håller i allsvenskan är ju helt idiotiskt. De valde att starta säsongen med en allt segare Wowwen och Haginge som 1:a val med hör och häpna Wirtanen och Wiktorsson som normalt är mittback som ända alternativ. Antonnen visst de ju knappaste skulle kunna spela före EM. Lägg där till Wikström som inte han heller blir snabbare direkt plus 2 målvakter som man inte visste ett skit om de skulle hålla eller ej. Snacka om att underskatta alla andra lag i serien!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-21 09:01
Urban,Sjukvårdsbiträde//

Tror tyvär att det du skriver är fakta, de har skjutit upp mötet till efter Geflematchen för att om ÖSK vinner kunna ha Sixten kvar. Det är min fasta övertygelse. Bara därför tror jag vi slår Gefle och får dras med Sixten hela hösten, styrelsen är en katastrof, det är där all skit börjar och går sedan nedåt i hela organisationen.
Örebro Telle
2012-05-21 08:57
En intressant iakttagelse under matchen när Peter Samuelsson tvingades utgå efter sin skada (och fick hoppa på ett ben runt halva planen för att ta sig till avbytarbåset, vilket för övrigt får en att undra när båren ska användas egentligen...)

När han linkade förbi Syrianskas avbytarbänk gick deras tränare Melkemichel fram och klappade honom uppmuntrande på axeln.

När han däremot några meter senare haltade förbi vår egen tränare, vid vår egen avbytarbänk, röde Sixten inte en min utan fortsatte bara titta ut på planen.

I mina ögon säger det en hel del om hur Sixten är som chef, när bortalagets tränare lägger mer kraft på att visa uppskattning till en av våra utbytta och skadade spelare än vad Sixten själv gör.

I mina ögon sammanfattar händelsen Sixtens uppenbara brister i förmågan att dels kommunicera med, men framför allt motivera och inspirera sina medarbetare/spelare.

Och i mina ögon är det också bristerna i att just motivera och inspirera den nuvarande truppen som är den främsta orsaken till att han måste stiga åt sidan:

Ok, han får gärna starta med en fullständigt formdippad Wirtanen eller Sammy match efter match, han får gärna fördärva relationen med den ena kosovoalbanska spelaren efter den andra tills de helt slutar prestera på planen, han får gärna fortsätta låta bli att göra några taktiska förändringar vid fasta situationer på ytterligare 4 år - bara laget vinner någon gång. Sixten har ett stort fotbollskunnande, det är jag fortfarande övertygad om, men det är bevisligen uppenbart att han inte förmår att få den befintliga spelaruppsättningen att vinna. Och vi kan inte låta klubben åka ner i superettan bara för att värna om prestige, varken hans eller styrelsens.

Styrelsen, ta ert ansvar och gör en förändring.

Och när vi ändå talar om förändring: Jag vet mycket väl att det är direkt oklokt att byta ut en sportchef mitt under brinnande säsong. Men vill man att sommarens akuta spelarrekrytering (för den behövs, tro mig...) leds av samme man som under sommaren i fjol tyckte att Bedoya, Almebäck och långtidsskadade Haddad kunde ersättas lika bra av Risku, Sigurbjörnsson, och Bruno Hay Pino (som dessutom togs in på provträning sista dagen innan transferfönstret stängde, efter 14 timmars flygresa...) eller som sommaren innan ersatte Kim Olsen med Anthony Flood och Henri Belle? (Denis Abdulahi vet jag fortfarande inte vem han ersatte den sommaren, men att han fick lämna truppen i vintras för att ge plats åt en division 1-spelare, som dessutom varit bäst på mittfältet i många av vårens matcher, säger en del om både honom och laget just nu.)

Återigen: Styrelsen, ta ert ansvar och gör en förändring. (Och ersätt gärna vissa av er själva med några som har större fotbollskompetens, både kortsiktig och långsiktig, när ni ändå är i gång.)
Örebro bison-Karl
2012-05-21 08:49
Lekiller// Håller helt med. Det är ganska enkelt att försvara mot ÖSK, sparka ner en av våra spelare ett tiotal meter utanför straffområdet för då kommer vi garanterat att lyfta frisparken på förste försvarare. Annars kan man tjonga ut bollen till hörna för den slår vi i händerna på målvakten.
Örebro Lekiller
2012-05-21 08:25
har tänkt på en sak, hur många mål på fasta har ÖSK gjort under Sixtens ledning? Har sett ett gäng träningar men kan inte minnas att jag någonsin har sett dem träna på fasta som t.ex. hörnor. Sjuk dålig utdelning i går dagens match och har de även ett bar riktigt bra huvudspelare i laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mattias69
2012-05-21 08:19
Hur ska klubben göra för att dels hindra fallet och se till så att sejouren i Superettan blir så kortvarig som möjligt?

Ny tränare, assisterande tränare, sportchef och styrelse är väl de flesta överrens om på det här forumet. Men sen, vilka ska bli kvar, vilka ska bort, vilka får vi absolut inte tappa och vilka gör det inget om vi tappar?
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-21 08:10
"ÖSK är just nu sämre än förra årets superjumbo Halmstad som efter elva omgångar stod på sex poäng och en seger. ÖSK har fyra poäng, och ingen seger.
ÖSK måste nu vinna varannan match resten av säsongen för att ta sig upp på säker mark. Förra säsongen klarade sig Norrköping, närmast över kvalstrecket, kvar på 34 poäng.
Många ropar efter Sixten Boströms avgång i stormen och hur det blir med den saken lär vi snart få veta. Tisdagens inplanerade styrelsemöte har skjutits upp till efter Geflematchen. Det lär bli ödesmättat"
@NA

Jag förstår egentligen inte vitsen med att skjuta upp mötet. Tänker man att om ÖSK slår Gefle så ändrar vi inget i tränarstaben?

Både plan A,B,C måste utarbetats hur som helst och det arbetet borde man påbörjat för en månad sedan minst. Redan för 2-3 matcher sedan borde åtminstone man skickat in förstärkningar där det är möjligt (tränarstaben).

Benny behöver styra upp fasta i ÖSK osv

Saktfärdightet har alltid varit ÖSK:s signum

Örebro Kraków (bye bye 6-10)
2012-05-21 07:49
Är det inte dags nu att officiellt från fansen kräva styrelsens avgång?
Örebro Mattias69
2012-05-21 07:39
@mr mjällby= lundamaifaren:

Mycket enkelt, han är skadad.
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-05-21 07:30
Varför spelade inte Tobias Grahn?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-21 03:02
Tycker Kubanerna gjorde bra jobb, stod med dem hela matchen och det var bra stämning! Synd bara att ÖSK inte kunde prestera, det stinker superettan om hela vallen nu. Lilla hoppet som väcktes på stopptid mot AIK släcktes efter klackmålet.

Hoppas man börjat planera för återtåget till allsvenskan 2013.
Örebro Dejmon
2012-05-21 01:52
Ska tillägga att jag inte syftade på dig saywee när jag skrev det om att folk klagade för jag har läst flera som skrivit om publik/kubaner/klack osv.

Måste försöka sova nu så kommer inte svara idag men hoppas jag fått nått svar tills imorgon om ifall vi som supportrar kan göra något mer i denna miserabla situation.
Örebro Dejmon
2012-05-21 01:40
Saywee
Ja men även om nu syrianerna vann "klackmatchen" vad spelar det för roll? Vi som var där gjorde antagligen det bästa vi kunde efter förutsättningarna. Ok jag hade kunnat skrikit mer men man blir ju fan helt matt av spelet och allt oflyt ibland. Sen tycker jag egentligen att de som inte drar sitt strå till stacken ska yttra sig om den saken över huvud taget.

Jag vet inte riktigt vad man kan göra, därför jag frågar här för jag vill verkligen göra nått mer nu! Jag vet inte ens om den bästa lösningen i detta läge är att försöka få bort Sixten, men jag lutar ju starkt åt det.

Vi kan ju inte alla sitta med händerna i byxfickorna och titta på medan klubben åker ner i superettan..
AIK Saywee
2012-05-21 01:34
Dejmon, det är dessutom bra om du kan höja kvalitén på detta forum :)
AIK Saywee
2012-05-21 01:31
Tackar Dejmon, hur tycker du att vi skall gå vidare då?
AIK Saywee
2012-05-21 01:30
Jag klagar dock inte på Kubanerna, men de var färre till antalet än syrianerna och Kubanerna jobbade bäst i inledningen av andra, men klackmatchen totalt, vann nog Syrianerna trots allt? Tråkigt att skriva, men så upplevde jag det på riktigt, på Behrn Arena :(
Örebro Dejmon
2012-05-21 01:29
Saywee
Ok.

Vaknat till? Jag har- läst här hela tiden samt följt alla matcher även under de ett/två senaste åren då jag inte skrivit så mycket här. Anledningen till att jag bara skriver då och då nu för tiden handlar knappast om att jag inte varit aktiv i övrigt utan för att jag tycker kvalitén på detta forum sjunkit fruktansvärt mycket under lång tid. Och varför jag skriver nu är för att jag verkligen känner att det behöver diskuteras på bred front hur vi ska gå vidare nu.
AIK Saywee
2012-05-21 01:18
Dejmon, japp jag bytte till AIK´s tröja under cirka 5 minuter, dvs under tiden då jag skrev ett inlägg riktat mot MFF´aren Conjuration. Det är ju faktiskt så att jag även gillar Gnaget. Det är inget hemligt över dessa två "kända" nic. Hemliga grejer är inget för mig, det klarar klubben av i hemliga möten ....

Trevligt att du orkar vakna till nu, efter så lång tid av motgångar.
Örebro Dejmon
2012-05-21 00:37
Alltså håller man på ett lag som ÖSK så lär man ju vara van vid en hel del motgångar vid det här laget. Så länge jag kan minnas har de "trogna" supportrarna legat runt en 5-6000 så inte så konstigt att det är de publiksiffrorna nu.

Sen fattar jag inte alls att folk har mage att klaga på kubanerna i detta läge. Jag tycker alla i klacken har gjort sitt bästa att stötta även om man i princip får stå med gråten i halsen halva matcherna om man inte är så dyngpackad att fotbollen blir sekundär. Hjälp till själva för helvete!
Örebro Dejmon
2012-05-21 00:32
"Namn: Saywee
Sänt: 2012-05-20 23:46
Var är alla medgångare i motgångar?"

Tja bara idag har jag sett två "kända" nick här på forumet byta lagtröja så vissa gör väl så, alltså helt sonika byter lagtillhörighet? Andra bara struntar i allt eller kanske börjar följa nån annan sport? konstigt det där tycker jag.

Nått måste hända i ÖSK nu. På de flesta här verkar tränarbyte vara det mest akuta alternativet. Om styrelsen vägrar vad kan man göra då? Som är lagligt..
Örebro Svartvitt-redaktionen
2012-05-21 00:29
Saeid: "Jag hade hellre spelat skit"

ÖSK:s Mohammed Saeid växer alltmer in i den allsvenska kostymen, men hade svårt att se något positivt med epitetet bästa ÖSK:are.
- Jag hade hellre spelat skit, blivit utbytt och att vi vann än att spela bra men inte få ett resultat med oss, säger 21-åringen till Svartvitt.
AIK Saywee
2012-05-21 00:25
@Tärna:

Ursäkta, men jag tyckte faktiskt att det var ganska "intetsägande", lite vemodigt, helt utan glädje och förhoppning, inget som jag redan visste denna mediokra afton :(
AIK Saywee
2012-05-21 00:22
@Hej Jimmie Jimmie hej!:

Tackar, och instämmer till fullo, helt rätt instälning!
Assyriska Hej Jimmie Jimmie hej!
2012-05-21 00:20
Lider verkligen med er men ni vänder på detta ska ni se.
Kom ihåg att när det stormar som mest och ser mörkast ut ja då ska man visa sitt stöd som mest.
En riktig supporter står i både med och motgång.

Lycka till!
AIK Saywee
2012-05-21 00:14
@Grohl:

Sparka inte SIxten, men ge honom något annat att jobba med, han kan väl lägga om gräset, pumpa bollarna, koka kaffe eller värma korven, något måste han väl ändå behärska?

Mosander får bli huvudtränare, sedan tar vi in någon mental coach eller mentor eller vad det heter, kanske en sommarpraktikant som inte kostar så mycket ...
Annons: