/fotboll/osk/forum/2663.aspx/fotboll/osk/forum/2663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dudleys
2012-05-20 16:50
Jo, men han har ett mer defensivt mindset än vad Astvald har, och jag tror det är meningen att Bamberg ska komma in efter halvtid :)
Malmö FF Chicko
2012-05-20 16:49
Wowoah. Wirtanen. Sixten är en mycket sjuk människa.

Fö. en kul bänk!
Örebro Telle
2012-05-20 16:49
Chilie // Såg just att du hade liknande tankar... :)

Dudley // Det har ju gått så där för Tommy även defensivt i år...
Örebro Telle
2012-05-20 16:46
Seriöst? Startar Wirtanen igen? Men för f-n, Sixten, nu får du väl ge dig...? Var i kontraktet står det att det alltid måste vara minst en spelare från finska ligan med i startelvan?

Även om Tommy är en kanonkille utanför planen kan väl ingen påstå att han har visat allsvensk klass på hela säsongen hittills? Hans enda kvalitet just nu är hans löpförmåga, och det är väl antagligen just att löpa och rycka sönder Syrianska som han har fått order att göra. (Förr var han ju förste stand-in istället för Bedoya just därför). Men hur lätt blir det för honom att göra sig själv rättvisa fyra dagar efter att han fick gå av med luftvägsbesvär?
Örebro Dudleys
2012-05-20 16:42
Alla som undrar varför TommyW får starta så är det ju enbart för att att han satsar på defensiven.
Örebro Eyra
2012-05-20 16:37
Hoppas på inhopp på Bamberg, Rama och Haddad. Såtillvida det kommer vara aktuellt med offensiva byten.
Örebro chilie
2012-05-20 16:37
hoppas vi tar 6 p innan em.
sedan kan sixten ta med sig wirtanen hem till åland...

Hur kan wirtanen och wowoha spela varje match?????? har de det i sina kontrakt eller är det bara så att sixten älskar dem??? nått personligt måste det vara
AIK Saywee
2012-05-20 16:35
Waldorf,

VM 1958 vaknade jag som nybliven tioåring och upptäckte mitt intresse för fotboll, vilket jag troligtvis aldrig kommer att tappa :)

Heja SPORT ...

... alla till BA.

Nu loggar jag ur, skall uppleva verkligheten, segern, jag lovar,
optimismen är helt galen i min skalle :))))))))))

HaddadHaddadHaddadHaddadHaddadHaddadHaddadHaddadHaddad
Örebro Eyra
2012-05-20 16:35
Bastard on P/ Kan det vara att Rama fortfarande är småskadad?
Örebro Bastard on Parade
2012-05-20 16:32
Startelvan:
Sandqvist
Anttonen, Wikström, Berisha, Wowoah
Wirtanen, Alimi, Haginge, Saeid
Atashkadeh, Samuelsson

Bänken:
Rama, Berger, Haddad, Bamberg, Holmberg, Chencinski, Wiktorsson

Lite oroväckande att Wirtanen som tvingades hoppa av senaste matchen pga andningssvårigheter (?) och förkylning startar nu. Sånt är inte att leka med. Sedan kan jag förvisso inte förstå hur Sixten tänker när Wirtanen går före Rama men jag slutade försöka förstå honom för länge sedan.

En väldigt offensiv bänk för övrigt. Vore ju typiskt om både Berisha och Anttonen slår upp sina skador då.
Örebro Conjuration
2012-05-20 16:16
Lite vinna eller försvinna idag. Slår man inte Syrianska idag så har man inget i allsvenskan att göra (även om Syrianska inte är ett dåligt lag).

Det roligaste vore ifall Haddad avgör matchen hehe
Örebro Waldorf
2012-05-20 16:08
@Saywee:

VM -58?? Då skulle du vara i typ 64 bast och det är ju ingen ålder på en häst :)
Själv missade jag precis -58..
Örebro bison-Karl
2012-05-20 16:07
Mycket mycket länge sen man var så här nervös inför en match, nästan som att det är kvalmatch redan nu...

För att förtydliga så har jag i år inte varit lika nervös av den enkla anledningen att jag trodde på komfortabel seger i första matchen, därefter har jag hoppats på tre men räknat med max en pinne i samtliga matcher till idag. Det här är en match som vi bara måste vinna.
Örebro Hahne
2012-05-20 16:05
Alla till Behrnabeu !!!!
AIK Saywee
2012-05-20 16:04
pemo, hehe, jag tror att du gissar ganska bra,
jag fegade lite min vana trogen, med 2-0 :)

We are all the winners .....

Alla till BA !!!

Förresten har du inte åkt ännu ?
Örebro pemo
2012-05-20 15:59
Saywee // When I get older, losing my hair.....
Tja, snart är man där, om nu inte hjärtat säger något annat efter dagens resultat. Men för att helt onödigt förtydliga om TOY, så finns det en bra visa med sluttexten : Undvik alkohlens yra, du blir störst men kroppen loy.
Och om du är född till myra brottas aldrig med ett TOY "

Så gammal är jag. Men nu tycker jag att vi smetar TOY på Syrianskas skor, så det står och trampar på samma fläck.

Och så gissar jag min vana trogen.
AIK Saywee
2012-05-20 15:47
BoP, instämmer ....
Örebro Bastard on Parade
2012-05-20 15:19
@DaSa:

Att vi inte har råd med ett misstag denna match borde ju snarare vara argument för att bänka Wowoah.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-20 15:08
Kul att Haddad är uttagen i truppen idag :). Hoppas han får göra ett inhopp.
Örebro DaSa
2012-05-20 14:56
D´Artagnan // Att han är mera ihopspelad med Wiken och Anttonen. Wiktorsson har mer potential men vi har inte råd med ett "misstag" denna match så jag ser hellre en rutinerad och bolltryggare Wovven.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-20 14:46
-
Malmö FF Chicko
Första vinsten idag, 2-0 (skit i att jag tippat 1-1). Målskyttar Atashkadeh, Wikström.

Riktigt kul om Haddad (mfl) är med i truppen ikväll.
Örebro rirobban
Jag tror:

------------------Sankan---------------------

Anttonen--Berisha--Wikström--Wowoah

------------------Haginge---------------------

------Bamberg---Alimi----Saied-------------

-------------Peter------William------------------

Jag hoppas dock på Tomer i mål...
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-20 14:41
@ÖSK KRILLE (GFG):

Jag vet uppställningen idag men vill ligga lite lågt med att skriva den för säkerhets skull. Men den enda som är borta är Grahn av dessa vilket också står i NA. Bamberg var tveksam. Kan också säga att Haddad är med i truppen idag

Alla har tippat fel mittfält (enl den info jag fått och den brukar stämma)
AIK Saywee
2012-05-20 14:40
kubajonte ....

"Saywee , Ibland undrar man vad Herrn innehar för ålder haha"

Jag är ingen herre, men en låttitel från The Beatles passar in, pemo kan säkert denna?

Dra bort cirka tio år från siffran (mina år) så kan ni förstå hur länge jag har längtat efter ett svartvitt guld och tänker fortsätta med detta :)

PS, de första tio var jag inte särskilt fotbollsintresserad, men vid tio års ålder hände något speciellt i vårt vackra land som fick mig intresserad ...

.. vad kan det ha varit?
Örebro Erekovic
2012-05-20 14:35
Jag hoppas Sankan får chansen idag igen, trots bedrövlig insats senast. Tomer har fått 8:a chanser och knappast varit bättre han, nu ska Sankan ha en chans till för att inte knäcka det lilla självförtroende som kan finnas kvar i karln. Jag tror på Sankan, bara han får göra en bra match och komma in i det!

För övrigt hoppas jag på:
---------------Sankan--------------------
Anttonen-Berisha-Wiken-Wiktorsson
-----------Saied--Hagge----------------
Rama------Atashkadeh----------Alimi
------------Samuelsson----------------

Formationen gör detsamma för mig, det viktiga är iaf att spelara löper för varandra hela tiden och att vi fyller på med folk i straffområdet och kommer till avslut. Fan det skjuts för lite!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-20 14:28
Glömde län.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-20 14:27
Från FD.

"ÖSK: Andreas Haddad, Daniel Bamberg, Ilir Berisha, Tobias Grahn, Armend Alimi, Mohammed Saeid (i träning men tveksamma till spel)."

3/4-delar av mittfältet är tveksamma till spel. Stämmer detta?
AIK Saywee
2012-05-20 14:21
Såg nyss Kalle på sta´n med tjejen, hon var rätt snygg :)

Ikväll kommer ÖSK´s första och största seger i årets allsvenska, var så säkra, jag lovar, är mycket segerviss och har en fan-tastisk känsla i kroppen.

Alla till BA, missa inte festen :)

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-05-20 13:59
Dasa

Sätter högerarmen på att kalle inte startar. Bra det då han är för klen. Blir samuelsson och wille
Annons: