/fotboll/osk/forum/2661.aspx/fotboll/osk/forum/2661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-05-21 19:20
Spelarna tar väl sitt ansvar och förlorar för att kunna vinna i höst. Det finns klara signaler från omklädningsrummet att kommunikationen ledare - spelare inte fungerar.
Örebro gatutsio
2012-05-21 19:13
Ösk-Karl//

NU ÄR DET NOG...........................
är det som du skriver så är styrelsen mer efterbliven än jag anat
detta får bara inte ske
Sparka sixten idag
ställ sportchefen och hans medlöpare mot väggen

FORZA ÖSK
AIK Saywee
2012-05-21 19:12
@Svartvitt forever:

Exakt, fast det är ännu värre, inkompetenta AVLÖNADE amatörer !!!

Vi är några som har tjatat, gnällt och klagat och fått så mycket skit - under så lång tid - när vi bara ville att saker och ting skulle förbättras.

Men det saknar betydelse, detta med att har rätt eller "vad var det jag skrev", sådant är totalt meningslöst och hjälper oss definitivt inte på något sätt, bara jidder.

Det är nu vi skall stödja vår klubb, om vi orkar, annars är det ju bara att bryta ihop, ge upp och skita i allt vad ÖSK heter?

Men, se mina vänner, jag har fortfarande en gnutta hopp kvar, det ger jag icke upp. Inte ännu, det är bara för klent tänkt ! Naivt, ja kanske, med det spelar ingen roll, har ingen betydelse, jag är så galen :)

Heja SPORT !!!
Örebro Salt&Peppar
2012-05-21 19:07
@Marquis de Sade:

Det här tror jag är en av de stora anledningarna till varför det gått spikrakt neråt på alla sätt. Skulle vara intressant med en anonym intervju med några av spelarna som spelade innan det nya lades. Nått hände efter plastgräset och det var ingen positiv känsla tycker jag.
Örebro Svartvitt forever
2012-05-21 19:01
Tack KCMarten, för dagens inlägg! (frånsett Mina Tankar)
Tyvärr känner jag likadant. Man kan älska ett lag, men om det kapas av inkompetenta amatörer måste man säga ifrån. För klubbens skull.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-21 18:58
KCMarten 18:24//

Håller med ditt inlägg till 100%. Har fått rätt klara indikationer att Sixten får stanna vid seger mot Gefle. Blir första och förhoppningsvis sista gången jag hoppas på förlust. Men bara för att Sixten verkar omöjlig att bli av med så vinner väl ÖSK. Sedan blir resten av säsongen ett enda långt lidande med många tomma stolar på BA.
AIK Saywee
2012-05-21 18:41
Förresten apropå möten ...

När blir nästa hemliga gulligullmöte mellan Kubanerna, Sixten och Sjögren?

Rädda alla dyrt avlönade S, så spelar vi i SE 2013 och då skall ni få se på rensning !

För fan, rensa ogräset, vi är en allsvensk klubb, ge inte upp, men snälla ni som kan agera och besluta eller bestämma, agera någon gång !!!
AIK Saywee
2012-05-21 18:35
KCMarten, 18:24,

vi är som vanligast helt överens, även jag är urförbannad ...

inget har hänt!
ingen händer!
Inget kommer att hända?

Det är fruktansvärt pinsamt, jobbigt och förnedrande, men jag orkar inte heller ge upp, finns inte i min skalle förrän det är ett faktum.

Heja SPORT !!!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-21 18:24
Saywee //

Styrelsen ändrade garanterat sitt möte för att de hoppas på vinst mot Gefle.
Då kan de säga att utvecklingen går åt rätt håll, eländet är över och att de har fullt förtroende för Sixten och låter honom vara kvar.

Om inte Sixten åker ut efter Gefle matchen går jag i ide tills vi får en ny tränare, styrelse och sportchef.

Jag älskar ÖSK som är klubben närmast hjärtat. Jag kan gå över berg för klubben och ställer upp det mesta. Om laget är dåligt och vi åker ur står jag där även i Superettan och hejar i normal fallet. Under 80-talet stod man där trots avsaknad av Allsvensk fotboll och lyckan 1988 när vi gick upp, var enorm så INGEN skall komma och kalla mig för medgångssupporter.

MEN! Om ledningen den här gången fullständigt skiter i både mig och alla andra supportrar, vägrar ta tag i situationen trots att snudd på hela fotbollssverige ser vad som behövs göras, Då stannar mitt tåg på perrongen.

Då kommer jag byta supportertröja tills SSSS-ligan är utbytta.Jag gillar INTE när någon P*ssar på mig eller andra supportrar.( ursäkta ordvalet men jag är urförbannad..)
AIK Saywee
2012-05-21 18:09
@Conjuration:

Berger har körtelfeber, eller dessa hemska efterverkningar, varför vill inte Sixten, eller ÖSK´s så kallade läkare eller andra förstå detta, jag blir så trött och förbannad på detta, men tänker tjata vidare, för jag vill att ÖSK skall fungera som ett allsvenskt lag som fungerar ...

... vi skall inte äventyra det sportsliga resultatet eller dessa spelares framtid, bara för att vi är envisa eller totalt dumma i huvudet !!!!
AIK Saywee
2012-05-21 18:03
@Mathias Ekdahl:

Detta är nog det enda som kan rädda oss till AS-spel 2013 :)))
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-05-21 18:03
Ett SM-guld och två cupguld. Ge oss Jonevret!
AIK Saywee
2012-05-21 18:02
Det enda jag i nuläget skulle vilja veta, klart, tydligt och ärligt, ÄR, varför styrelsen ändrar datum på sitt möte ?!?!?

Finns det ett rimligt seriöst, svar från dessa små tomtar, i den hemliga klubben???

Är det någon skribent som vet vilka dessa styrelseledamöter är och vad de pusslar eller pysslar med?

NA, jiddertidning, ut och rota, det finns så mycket skit bakom kulisserna, så det kan ni inte ens drömma om !!!

Rensa, rensa, rensa, bort alla dryga, nonchalanta, inkompetenta, avlönade, aktörer!

Jag vill uppleva något stort med ÖSK och tänker inte ge upp ännu, men jag är fruktansvärt besviken på så många jädra töntar, så det kan ni inte tro.

MEN, som betalande och stödjande supporter vägrar jag ge upp, så är det bara !!!!

Heja SPORT :)
Minatankar
2012-05-21 17:51
Det är inte bara spelare som kan betygsättas, utan hela klubbar/verksamheter.
Jag har roat mig med att betygsätta klubben i några viktiga aspekter.
Självklart går intrycken upp och ned mellan åren men detta är mitt samlade intryck under de senaste åren.

Om jag träffat hyggligt rätt är det ett viktigt underlag för den fortsatta utvecklingen.

Betygssättningen är gjord med hänsyn till att klubben har som mål
att vinna guldet senast 2015 och att man sagt sig vilja utgöra en förebild
för alla idrottsföreningar. Med lägre ambitioner hade naturligtvis bilden
sett annorlunda ut.

5 stjärnor
Införandet av offensiv fotboll där bollen hålls på mattan.

4 stjärnor
Sponsorutveckling.
Rekrytering av talanger från närområdet.
Stärkt varumärke.
Representation i centrala sammanhang.
Kapitalstarka och av affärsverksamhet erfarna företagare i styrelser.
Utvecklandet av arenan (exkl spelunderlaget).
Sportsliga framgångar 2010.

3 stjärnor
Ekonomisk utveckling (Kan få 4-5 stjärnor men inte kopplat till mål och ambition).
Publikutveckling och publikaktiviteter.
Kontakt med agenter (svårbedömt).
Kansliet (svårbedömt).
Hemsida.
Kontakt och kommunikation med sponsorer.
Kontakt och kommunikation med aktieägare.

2 stjärnor
Laguttagning och coachning av laget.
Scoutingverksamhet.
Kontakt och kommunikation med medlemmar.
Kontakt och kommunikation med andra klubbar i länet.
Kontakt och kommunikation med massmedia.

1 stjärna
Framförhållning och synkronisering i kontraktsskrivning.
Erfarenhet och kunskap om elitfotboll i styrelse och ledning.
Snabbhet i beslut och handling i styrelser och ledning.
Återkoppling på och engagerande av idéer och förslag som framförs till klubben.
Kommunikation med supporters på moderna webbplatser.
Sportsliga framgångar 2012.
Örebro either/or
2012-05-21 17:33
@friheten:

Tjongfotboll tycker jag inte vi spelar så mycket i jämförelse med många andra lag i Allsvenskan, däremot spelar vi väldigt dålig fotboll. Och jo, tränaren för ett lag som match efter match spelar mycket dåligt har självklart också en del i ansvaret för det.
Örebro Waldorf
2012-05-21 17:30
@Vulkan Timmy:

Och då ska man veta att de var de bästa ni hade, vad säger det om resten av skiten...
Örebro Conjuration
2012-05-21 17:22
Timmy//

Njae kan inte lasta Samuelsson eller Wiktorsson för tabelläget, de har tills nyligen fått chansen. Berger har inte nått upp till fjolårets succé men han har haft körtelfeber.

Snarare ledarstaben som får ta på sig ansvaret för situationen även om spelarna själva inte direkt har överpresterat.
Örebro Raggemertch
2012-05-21 17:01
Tack josud för EM-kalendern. Fick in den i "paddan" direkt.
Verkligen vänligt av dig, tack.
Vulkan Timmy
2012-05-21 16:54
Samuelsson, Berger och Wiktorsson håller på att bli 3 riktiga Degerfors IF legender.

Tack för att ni hjälper ösk ur Allsvenskan.
Örebro Mathias Ekdahl
2012-05-21 16:52
Kan inte ÖSK lansera egna våfflor som de sedan säljer i olika livsmedelsbutiker. Jag tror att det skulle kunna bli en riktig storsäljare.

Vad tror du om den idén Saywee?
Örebro gatutsio
2012-05-21 16:47
Detta är för sorgligt
alla handlingsförlamade nickedockor i styrelsen
nu behöver vi någon som pekar med hela handen
tränarna ska bort......sjögren och sköldmark likaså
allt är fullkomlig katastrof

FORZA ÖSK
Örebro Eyra
2012-05-21 16:43
2012-05-21 16:35
Eyra //

Transferfönstret öppnar en månad efter att Allsvenskan dragit igång igen, så vi får nog se Rama i ÖSK-tröjan igen.

Beroende på vem som tränar laget då vill säga..
Örebro Eyra
2012-05-21 16:33
Frågor jag funderar på:

- Rama avstängd på onsdag.. mycket talar för att man sett honom för sista gången i ÖSK-tröjan, antar jag?

- Om ÖSK slår Gefle, får Sixten stanna då?
2012-05-21 16:30
Telle //

På styrelsemöten lägger man upp strategier, både lång och kortsiktiga, så även om man beslutar att sparka Sixten på ett möte före Gefle matchen behöver man inte gå ut med det förrän efteråt. Varken Sixten eller spelarna behöver få reda på vad som sagts innan match.

Den enda anledningen till att skjuta upp mötet är som ÖSK-Karl säger vänta in Geflematchens resultat för att säga "Nu vänder det" och sedan ta det som en anledning att behålla Sixten. Fast då blir det nog revolution bland fansen.

Men... Det finns faktiskt en tänkbar anledning till.

Det är att man just nu ligger i förhandlingar med en ny tränare som inte hinner landa inför det planerade ordinarie mötet. För att snabbt kunna fatta beslut skjuter man upp mötet ett par dagar så att alla underlag är på plats.

Fast det är nog önsketänkande..

AIK Saywee
2012-05-21 16:26
Jag har tidigare skrivit en hel del om taskig tajming, men EM-uppehållet kommer mycket lägligt :)

Det ger oss tid att städa, rensa bort skiten, skaffa nytt, helt enkel ett riktigt sommar-röj.

Mycket måste hända, men med sans, allt måste stämma, inga förhastade felaktigheter i den panikartade krisen, utan en genomtänkt smart förändring/förbättring är ett absolut måste!

Alla dessa herrar och damer, de kan glömma sommarsemester och avkoppling till EM-fotboll, nu är det mycket hårt arbete som förväntas från klubbens alla aktörer.

Ogräset skall bara bort, ÖSK skall växa utan dessa förbannade jädra nonchalanta avlönade idioter !

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2012-05-21 16:18
Waldorf, 14:29,

mycket bra och riktigt kul och trevligt skrivet :)
AIK Saywee
2012-05-21 16:03
Godzilla och deportivista, det är inte ofta jag håller med er, men jag vill lova att jag tittar på innehållet i inläggen, innan jag gör ett eventuellt motlägg, nicen har inte så stor betydelse, det är texten och tankarna bakom den som har betydelse för mig, så är det bara.

Instämmer i er känsla för att vägra ge upp, för det gör även jag, klarar helt enkelt inte av sådant, att ge upp alltså, det må vara naivt, men det skiter jag totalt i !!!

Vi kan faktiskt vinna på onsdag på Strömvallen, inget konstigt alls med detta, bara att tro och hoppas etc etc.

Sedan kommer det efterlängtade uppehållet och under den tiden kan mycket ske i vår organisation och bättre tider borde ge oss framtids tro, MEN, det måste hända en hel del.

Undrar om det blir några träningsmatcher under perioden eller om grabbarna bara tränar på, på hundkyrkogården och käkar våfflor på java :)

Jag vill dock att ni alla skall veta att jag inte ger upp så himla lätt, det är fortfarande 57 poäng i sikte :)

Ryck upp er lite, supporta till 100%, vad mer kan vi göra?

VÄGRA GE UPP !!!!!
Örebro Schella
2012-05-21 15:50
Saker och ting måste verkligen hända i sommar. Ser gärna en ny tränare, ex. Lenartsson, Kjell, Hammar eller liknande.

När Sixten försvinner kan det även göras plats för Magnus Khilberg som ledare, ass. tränare.

Sen ser jag helst också några nya spelare. IFK G ryktas värva Gustav Svensson vilket gör Jakob Johansson än mer överflödig. Ung duktigt mf som kan utvecklas mkt. Bra tvåvägsspelare.
En målvkat är ett måste. Lån på O. Jansson?
AIK med mittbackar som Majstro, Milosevic och Backman... Låna in Per Karlsson
Örebro Telle
2012-05-21 15:46
Anledningen till att styrelsemötet läggs efter Gefle-matchen borde rimligtvis vara att man inte vill förstöra uppladdningen inför matchen helt genom att sparka Sixten dagen innan match. Det ger knappast laget bättre förutsättningar inför matchen genom att öka turbulensen ytterligare - man föredrar nog att göra det i lugn och ro under uppehållet istället. Och känner jag dem rätt lär de knappast gå ut i media med det förrän alla detaljer är klara heller.

Men å andra sidan, med deras imponerande lista av konstiga beslut hittills ska man väl inte bli förvånad oavsett hur de resonerar...
Annons: