/fotboll/osk/forum/2640.aspx/fotboll/osk/forum/2640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-24 15:12
Kära Tomten,

I år vill jag tyvärr besvära dig om att få julklapparna lite tidigare... Gärna under EM-uppehållet!

Min önskelista är följande:

1. Ny fotbollsplan så att spelarna inte blir skadade. Och som det går att spela bra fotboll på.

2. Oscar Jansson (målvakt).

3. Jag önskar mig också en ny backlinje.

4. En styrelse, ledning och tränare som brinner och att de som Är också BRINNER! ;)

5. Mest av allt önskar jag mig att Sportklubben stannar kvar i Allsvenskan.

Tack på förhand!
Örebro Saviano
2012-05-24 14:42
Nyblad//

Joel Johansson är redan utlånad till Häcken och Noring till Malmö. Bjurström,Tamandi och Riddez är skadebenägna. Mattias Lindström är ordinarie i Helsingborg så det är inte ens nån ide att försöka. Finns tre på din lista jag gärna skulle se i ÖSK. Det är Jansson, Halsti och Per Karlsson.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-24 14:35
Lennart Sjögren summerar nu en vårsäsong han inte ens kunde föreställa sig i sina mardrömmar.
Örebro Salt&Peppar
2012-05-24 14:33
Nyblad//

Lån av spelare säsongen ut vore optimalt rent ekonomiskt och smidigt så kan man bygga nytt inför nästa säsong. In med 5 gubbar av kvaliltet på lån säsongen ut.

Win? Win. Win!
Örebro Kraków (bye bye 6-10)
2012-05-24 14:27
Ingen som har lust att starta en namninsamling för upplösning av SS et al?
Örebro Nyblad
2012-05-24 14:21
Sen håller jag såklart med om att Abgar Barsom vore perfekt, också.
Örebro Nyblad
2012-05-24 14:19
Åtgärder:

Anställ Jonas Thern.
Flytta ner Boström & Mosander samt Kalle Holmberg till U-21.
Flytta upp Bunjaki (b.la bättrar på relationen med Rama) till A-truppen.
Sparka Lennart Sjögren och ersätta honom med Urban Hammar.
Sparka Sköldmark och ersätta honom med mammas pelargon.

Skicka hem: Wirtanen, Lushtaku och Sigurbjörnsson (vad fan tänkte man?).
Frysbox: Wowoah.
Låna ut: Tomer, till valfri finsk klubb.
Låna in: En riktig målvakt, Oscar Jansson eller Viktor Noring.

Låna in 3-4 av dessa spelare:
Dioh Williams, Häcken
Jonas Bjurström, Häcken
Markus Halsti, Malmö
Per Karlsson, AIK (mitt val)
Joel Riddez, Djurgården (mitt val,beroende på fysisk status)
Joel Johansson, Elfsborg
Martin Andersson, Elfsborg
Jimmy Tamandi, GAIS (mitt val)
Jeffery Aubynn, GAIS
Mattias Lindström, Helsingborg (mitt val)

Krydda med en massa träningsmatcher (bara 3-4 månader försent) och en ny gräsmatta så vips är vi med i matchen igen. Frågan är om styrelsen är kompetent nog?
Örebro Salt&Peppar
2012-05-24 14:18
@Godzilla Hårddisksson:

Ja jag menar det för allt har ju kommit för sent i de flesta fall i vår klubb, så allt rinner ur händerna gång på gång. Är ganska trött på det, ska Sixten gå, så ta beslutet snabbt och in med en ny tränare omedelbart.
Örebro Bempa no:10
2012-05-24 14:07
DESSA SPELARE SKALL BARA ÖSK VÄRVA :PER JOHANSSON , ABGAR BARSOM ,PETTER ANDERSSON , MIKAEL NILSSON.och mittbacken i Sarajevo som jag ej kommer ihåg namnet på
2012-05-24 14:01
Jag håller med dig ÖSK krille Om Thern är intresserad så tycker jag att ÖSK ska ta den chansen.
Sedan är jag också inne på ÖSK Karls förslag de som först skall gå är Sjögren och Sköldmark "Sjögren/Sköldmark måste bort och det viktigaste av allt är att vi får till en proffsig styrelse. Dock tror jag sportchefernas jobb med att värva och förlänga kontrakt varit lättare utan Sixander. Men de tre första av SSS, Styrelsen, Sjögren o Sköldmark känns i lika akut som det sista S:et, nämligen Sixten."

2012-05-24 13:57
Jag drömde att Urban Hammar var på G mardröm eller sanndröm ??den som lever får se??hmmm
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-24 13:24
Om ÖSK har möjlighet att ta in Jonas Thern och att Thern är intresserad så tycker jag att ÖSK ska ta den chansen.

Sedan tror jag att Thern har möjligt att locka till sig bra spelare.

Urban Hammar får gärna bli ny sportchef .
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-24 13:18
Prahl, Thern, Axén, Hammar, Jonevret. Skulle gladeligen ta vilket som helst av dessa namn.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-24 13:03
Inte akut skall det stå i inlägget, vet inte varför det inte går att ändra?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-24 12:57
QUOTE=Mr. Milton]Angående Sixtens vara eller inte vara så är jag kluven. Innan Sixten sparkas/avgår skall Sjögren och Sköldmark stiga av tåget. Att släppa iväg spelare på det sätt som skett och därefter ersätta dem med kvantitet och inte kvalitét är för mig skrattretande. Orkar inte ens rabbla upp alla misstag som gjorts. Orsaken till att vi ligger där vi gör är i första hand ledningens fel. Hade de arbetat på mitt företag hade de varit ersatta för länge sedan. För övrigt stödjer jag kKLUBBEN ÖSK och behåller därför min svartvita dress på. [/QUOTE]

Håller till viss del med dig, även Sjögren/Sköldmark måste bort och det viktigaste av allt är att vi får till en proffsig styrelse. Dock tror jag sportchefernas jobb med att värva och förlänga kontrakt varit lättare utan Sixander. Men de tre första av SSS, Styrelsen, Sjögren o Sköldmark känns i lika akut som det sista S:et, nämligen Sixten. Det jag skrev redan från början att finsk ledarstil inte funkar i Sverige har ju visat sig rätt med råge. Jag tycker vi har en trupp som borde klara sig kvar lätt i AS, men inte med nuvarande coatch. Jag ser det som ett företag med en massa bra säljare (spelarna), men om marknads o försäljningschef (Sixander) fattar en massa felbeslut och samtidigt kör ner deras självförtroende i botten, då blir det lite sålt (poäng).
Örebro Nikki Sixx
2012-05-24 12:56
@Kristoffersson:

Örebro Boba fett78
2012-05-24 12:40
Tränings matchen spelas på Trängens IP står det.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 12:37
Salt&Peppar: om Boström får gå känns det ju väldigt viktigt att tränaren kommer in så snabbt som möjligt. Spelarnas semester borde rimligen kanske kortas lite grann dessutom.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 12:35
Finns det någon substans i ryktet om Jonas Thern? Han skulle vara helt jäkla perfekt. Hoppas,hoppas.
Örebro Mr. Milton
2012-05-24 12:03
Angående Sixtens vara eller inte vara så är jag kluven. Innan Sixten sparkas/avgår skall Sjögren och Sköldmark stiga av tåget. Att släppa iväg spelare på det sätt som skett och därefter ersätta dem med kvantitet och inte kvalitét är för mig skrattretande. Orkar inte ens rabbla upp alla misstag som gjorts.

Orsaken till att vi ligger där vi gör är i första hand ledningens fel. Hade de arbetat på mitt företag hade de varit ersatta för länge sedan.

För övrigt stödjer jag kKLUBBEN ÖSK och behåller därför min svartvita dress på.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-24 11:43
Örebro SK om Boström: "Han är vår tränare just nu".
Örebro Salt&Peppar
2012-05-24 11:38
En undran:

Om vi nu får en ny tränare, kommer han in sent inför omstarten efter EM eller kommer han i god tid att spela ihop truppen?
Örebro Nyblad
2012-05-24 11:34
Som jag ser det får vi antingen sparka Sixtander helt och hållet, vilket blir en dyr historia, eller låta de få en annan arbetsuppgift. Varför inte utveckla U21-laget? Flytta upp Bunjaki tillsammans med Peder Ståhl som ett bollplank till den nya tränaren.
Kardinalen
2012-05-24 10:38
@DaSa:

Jo, 13 juni är det spikat med träningsmatch på Behrn Arena(?) mot AIK. Klockan 18. Frågan är om det för min del blir den matchen eller Danmark-Portugal på TV4?

Edit: http://svenskfotboll.se/allsvenskan/information/?scr=teamresult&flid=89484
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-24 10:16
Dudleys //

Tack! :-)
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-24 10:13
bison-Karl //

Absolut, så länge det sker utan personangrepp. :-)

Det jag vänder mig emot är när man försöker göra sig till uttolkare till vad som är "korrekt".

Att utrycka en åsikt är ok. Att anse att man är en bättre uttolkare av "sanningen" är inte ok.
Örebro pemo
2012-05-24 09:41
Hej alla forumister. Nu ger jag upp. Tror att ÖSK kommer att slå alla rekord och sluta toksist utan en enda seger på trettio matcher. Vad ger det för odds hos Bet365? Ospelbart, då de inte vill skänka bort pengarna.

samtidigt funderar jag på vad som rör sig i huvudet på de spelare som är uttagna? Hela deras framtid står ju på spel. Hur eftertraktade tror de att de är, när de inte kan prestera något alls? Eller är alla så radarstyrda att de inte kan/törs ta egna initiativ och göra något extra? Det skall smaka blod och drypa av svett på alla som bär den svartvita dräkten i dagens lag. Annars kan de lämna in stämpelkortet och gå till A-kassan.

För min egen överlevnad måste jag skippa detta fanatiska följande av ett fotbollslag. det är inte värt dålig nattsömn och deppade förmiddagar.
MEN, jag byter inte till något annat!!!

Så, den fördel jag kan se för 2013 är att jag inte behöver lägga ut bensinpengar och säsongskort, då jag bara kommer att åka in och se de matcher som ligger på en bra tid. och mot "rätt" motstånd. Men tack i alla fall för de senast fyra åren som gett mig några riktigt roliga minnen. IFK -KIM O , och HeIF hemma 2010.
Dessa lever jag rätt bra på.

Men snål som jag är kommer jag naturligtvis att utnyttja mitt nuvarande årskort till fullo, men att det skall ske något mirakel överlämnar jag till de med starkare tro.
Örebro Dudleys
2012-05-24 09:22
Väl sagt KCMarten!
Örebro bison-Karl
2012-05-24 09:19
KC// Samtidigt är det väl rimligtvis inom yttrandefriheten att få säga att man tycker det är larv att byta tröja, eller?
Örebro Lekiller
2012-05-24 09:17
Mörker!
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: