/fotboll/osk/forum/2639.aspx/fotboll/osk/forum/2639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-23 22:16
Hoppsan, vad hände nu då ...

--- som västkustboende under sommaren vill jag ju gärna se ett hemmalag som presterar och har ett mål i sikte.

Varbergs BOIS siktar i vart fall framåt och uppåt :)
Örebro Grixx
2012-05-23 22:16
Med de skador vi haft så hade knappast någon tränare fått ut så mycket bättre resultat så jag håller med Haddad. Givetvis kunde vissa tränarbeslut varit bättre osv men truppen är problemet med skadorna och för mycket nytt på en gång...när så många rörde på sig 2011 så fanns inte så mycket mer alternativ.
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-23 22:15
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

När är mötet?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-23 22:14
MrCrowly//

Du får ursäkta, men jag tror de flesta skiter i att lyssna på Haddad, tror många med mig hellre lyssnar på vad Åqvist har att säga.
2012-05-23 22:14
Som Kapten Blod skriver. Skulle vilja att ikonen Nordback talade ur skägget. Det finns inget lämpligare läge än nu
Örebro rirobban
2012-05-23 22:13
Haddad måste skydda sina tränare, men Wiktorsson har inte gått skadad, däremot har han varit bäst i laget de två matcher han spelat. Men ändå ska den envise finnen starta med vänsterbacken som orskar 90% av baklängesmålen. Vi hade garanterat vunnit med 1-0 idag om Wiktorsson spelat, jag lovar! Mot Syrianska, minst ett poäng.

Ja Haddad kan skydda sin "demontränare", men innerst inne vill nog de flesta bli av med honom. Wirtanen från start som högerytter hemma mot ett lag vi måste slå! Många, många konstiga beslut. Och så har han förlagt Rama längst ned i den såkallade frysboxen.

Han har sabbat allt som (visserligen han själv) byggde upp. Han fick sparken från sin tidigare klubb, nu förstår man varför!
2012-05-23 22:12
När är styrelsemötet?
2012-05-23 22:12
Urban, Sjukvårdsbiträdde//

"Jag kommer faktiskt ihåg att du skrev det. Men tänkte att du kanske generaliserade lite väl grovt ;0) Men jag har ingen erfarenhet av finskt ledarskap."

Men just det hade jag, har mångårig erfarenhet av Finländsk ledarskap, gjort mycket affärer där, i början undrade jag nästan om jag hamnat i Sovjet.
2012-05-23 22:09
@Saywee:

Jag gillar också flera lag- Är faktiskt smygfan till Bajen. Men ÖSK är mitt hjärta och det är hjärtetröjan man ska bära om du frågar mig. Särskilt i dess eget forum. Sen är det en annan sak om du bär AIK tröjan på Råsunda, Med all respekt för dig så är det bara min åsikt..
Örebro MrCrowly
2012-05-23 22:06
Lyssna på Haddad!
Örebro Kuba for president
2012-05-23 22:05
@Kraków (bye bye 6-10):

Tyvärr är det Tottenham som gällt för min del i England och kan garantera att där är det samma lidelse. Både ÖSK och Spurs har alltid varit mittenlag, förutom de senaste åren dock.
2012-05-23 22:05
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

Jag kommer faktiskt ihåg att du skrev det. Men tänkte att du kanske generaliserade lite väl grovt ;0) Men jag har ingen erfarenhet av finskt ledarskap.
AIK Saywee
2012-05-23 22:04
kenya, men Conjuration´s MFF-tröja, är den OK, hehe, fast jag tror att ha har bytt tillbaka av någon anledning. ojojoj ojojojoj

Men jag gillar även Gnaget efter så långt boende i Roslagen och i Solna, det är väl inte så konstigt?

När den lille envise prestigefyllde finnen är borta från ÖSK, kanske jag kommer att byta om.
Örebro bison-Karl
2012-05-23 22:03
Laget sitter ju fast i en ondskefull cirkel, vi kan inte omvandla gigantiskt spelövertag och halvchanser, i vissa fall solklara målchanser, till mål. Sen ringer det bakåt och då funkar absolut ingenting vi fortsätter med handbollsanfall och känns aldrig riktigt farliga. Vi skulle behöva en riktig flytmatch med ett par billiga mål tidigt i en match.
Örebro either/or
Klart att Sixten måste gå nu. Inget snack. Oavsett hur mycket av detta enorma fiasko som är hans fel eller inte så kan inte en tränare sitta kvar efter så här många matcher utan seger. Dessutom tycker jag att man kan ha stora frågetecken för hans coaching under match. Jag tror helt enkelt att Sixten är en mycket dålig tränare för ett lag i motgång. Han klarar nog inte att inspirera och peppa spelare som har det tungt. De som dock inte inser och respekterar det positiva som Sixten betydde för ÖSK de tre första åren i klubben tycker jag har enormt kort minne. Han införde ett offensivt spel, baserat på korta, snabba passningar. Och genom det har han förändrat synen på ÖSK runt om i landet och tog klubben till en av deras bästa säsonger någonsin 2010. Då nådde man inte bara sportslig framgång utan spelade kanske den mest underhållande fotbollen i hela serien. Men nu är det slut. Det måste det bara vara. Trist att det skulle sluta så här för Sixten. Hade varit så mycket bättre om han hade lämnat efter 2011 med mer av hedern i behåll. Men jag är självklart enormt mycket mer ledsen för att ÖSK är i den här situationen än vad jag är ledsen för att Sixten måste få sparken.

Måste dock också säga att ÖSK har verkligen ingen som helst tur heller. Allt, verkligen allt går emot dem! På ett nästan osannolikt sätt. ÖSK, som de spelade första 25-30 minuterna av dagens match, är inte ett lag som ska ligga sist i allsvenskan. De har klart bättre fotbollspelare än Gefle på de flesta positioner. Åtminstone offensivt. Ändå står vi där som förlorare... Ååååååh!!!
@AndyCork:

Exakt, det var vad jag direkt skrev när det stod klart att vi skulle få tränare från Finland, det var min största oro. Sedan att Sixten visade sig vara så envis gjorde saken bara värre. Undrar om Kubanerna kan ordna något jippo så vi får vinka av Sixander ;)
Örebro Conjuration
2012-05-23 22:00
Kenya// Fantastisk comeback Kenya! Tror ej att jag kan slå det så jag utser dig till vinnare av vår konversation, grattis. Väntar på att mod tar bort bägge våra inlägg nu.
Oddevold *Mackan*
2012-05-23 22:00
Funderar också på att byta tröja.
Bara för att reta upp folk :D
Örebro D´Artagnan
2012-05-23 21:58
Haddad ser Du inte att kejsaren är naken
Örebro Kuba for president
2012-05-23 21:57
Trodde med dagens uppställning att poäng var möjligt.
Inför säsongen var väl detta det bästa ÖSK kunde ställa upp med på pappret.
Antonnen, Berisha och Haddad tillbaka, dock inte 100-procentiga givetvis. Är väl bara Alimi och Rama som fattades för den tänkta topp-elvan.
Men inte ens med denna uppställning lyckas ÖSK och det är smärtsamt tydligt att något drastiskt måste göras för att komma ur detta död-läge.
Att en ny röst (med stor sannolikhet två) behövs i omklädningsrummet är det första som måste till.

Ny sportchef, ny fystränare (?) och framförallt en ny gräsmatta måste även det införskaffas under hösten.

Och då har vi inte gått in på de personer som tillsätter dessa poster, det måste även där ske en kraftig själv-rannsakan och genomstädning.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-05-23 21:57
Vad gör Sören Cratz?
Örebro kenya
2012-05-23 21:56
Conjuration/ Och du gör han än större genom att upprepa det.
Örebro Conjuration
2012-05-23 21:56
@MrCrowly:

Ja fast när Axén hade Benny till hjä'lp så var GAIS nästan bäst i hela AS sett till formen. En riktigt bra duo.
Örebro AndyCork
2012-05-23 21:55
Man kan inte förvänta sig att Sixten har samma ledarstil som svenska tränare. Tränaren har en helt annan position när det gäller finska ledare. Gör som jag säger jag är boss. Ingen större känsla för personen/spelaren, ingen förklaring, utan gör bara som jag säger. Tyvärr har flera svenska ishockeyspelare upplevt det i Finland, så skulle det vara annorlunda med Sixten.
Örebro ÖSK-Janne
2012-05-23 21:55
Saywee, sluta för fan o skriva här med din AIK-tröja!!!! Det vore för övrigt riktigt skönt att slippa ditt tjat! Här bär vi ÖSK-tröjor i med- och motgång!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-05-23 21:54
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Jag skrev ju att det vore en dröm :(
Örebro Conjuration
2012-05-23 21:53
Att en avändare byter matchtröja på forumet måste ändå ses som en droppe i vättern sett till perspektiv. Kenya, du överreagerar mer än en Rivaldos fotboll mot knäet. Du gör Sixten större än klubben genom ditt agerande att ens påpeka det.
2012-05-23 21:51
@Conjuration:

Med all respekt. Axen & Benny är nog ingen chans. Har också funderat på Prahl. Duktig tränare egentligen. Går väl hemma och påtar i trädgården nu. För er som skrattar - Conny i HeIF? Tror dock Prahl max vill stanna säsongen ut. Kortsiktig lösning således. Annars är inte Kjell Jonevret disponibel?
Örebro bison-Karl
@destruction:

Spelar ingen roll om vi hette Örebro Dyngbaggarna Sportklubb, jag skulle i alla fall bryta ihop när de förlorade.
Örebro MrCrowly
Drömtränaren Axén, visar ju samma form som Sixten, fast lite snabbare... 2 hyfsade år sen ner som en pannkaka :), Sixten klättrade väl med oss i 3 år iallafall?
Annons: