/fotboll/osk/forum/2634.aspx/fotboll/osk/forum/2634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-24 13:03
Inte akut skall det stå i inlägget, vet inte varför det inte går att ändra?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-24 12:57
QUOTE=Mr. Milton]Angående Sixtens vara eller inte vara så är jag kluven. Innan Sixten sparkas/avgår skall Sjögren och Sköldmark stiga av tåget. Att släppa iväg spelare på det sätt som skett och därefter ersätta dem med kvantitet och inte kvalitét är för mig skrattretande. Orkar inte ens rabbla upp alla misstag som gjorts. Orsaken till att vi ligger där vi gör är i första hand ledningens fel. Hade de arbetat på mitt företag hade de varit ersatta för länge sedan. För övrigt stödjer jag kKLUBBEN ÖSK och behåller därför min svartvita dress på. [/QUOTE]

Håller till viss del med dig, även Sjögren/Sköldmark måste bort och det viktigaste av allt är att vi får till en proffsig styrelse. Dock tror jag sportchefernas jobb med att värva och förlänga kontrakt varit lättare utan Sixander. Men de tre första av SSS, Styrelsen, Sjögren o Sköldmark känns i lika akut som det sista S:et, nämligen Sixten. Det jag skrev redan från början att finsk ledarstil inte funkar i Sverige har ju visat sig rätt med råge. Jag tycker vi har en trupp som borde klara sig kvar lätt i AS, men inte med nuvarande coatch. Jag ser det som ett företag med en massa bra säljare (spelarna), men om marknads o försäljningschef (Sixander) fattar en massa felbeslut och samtidigt kör ner deras självförtroende i botten, då blir det lite sålt (poäng).
Örebro Nikki Sixx
2012-05-24 12:56
@Kristoffersson:

Örebro Boba fett78
2012-05-24 12:40
Tränings matchen spelas på Trängens IP står det.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 12:37
Salt&Peppar: om Boström får gå känns det ju väldigt viktigt att tränaren kommer in så snabbt som möjligt. Spelarnas semester borde rimligen kanske kortas lite grann dessutom.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 12:35
Finns det någon substans i ryktet om Jonas Thern? Han skulle vara helt jäkla perfekt. Hoppas,hoppas.
Örebro Mr. Milton
2012-05-24 12:03
Angående Sixtens vara eller inte vara så är jag kluven. Innan Sixten sparkas/avgår skall Sjögren och Sköldmark stiga av tåget. Att släppa iväg spelare på det sätt som skett och därefter ersätta dem med kvantitet och inte kvalitét är för mig skrattretande. Orkar inte ens rabbla upp alla misstag som gjorts.

Orsaken till att vi ligger där vi gör är i första hand ledningens fel. Hade de arbetat på mitt företag hade de varit ersatta för länge sedan.

För övrigt stödjer jag kKLUBBEN ÖSK och behåller därför min svartvita dress på.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-24 11:43
Örebro SK om Boström: "Han är vår tränare just nu".
Örebro Salt&Peppar
2012-05-24 11:38
En undran:

Om vi nu får en ny tränare, kommer han in sent inför omstarten efter EM eller kommer han i god tid att spela ihop truppen?
Örebro Nyblad
2012-05-24 11:34
Som jag ser det får vi antingen sparka Sixtander helt och hållet, vilket blir en dyr historia, eller låta de få en annan arbetsuppgift. Varför inte utveckla U21-laget? Flytta upp Bunjaki tillsammans med Peder Ståhl som ett bollplank till den nya tränaren.
Kardinalen
2012-05-24 10:38
@DaSa:

Jo, 13 juni är det spikat med träningsmatch på Behrn Arena(?) mot AIK. Klockan 18. Frågan är om det för min del blir den matchen eller Danmark-Portugal på TV4?

Edit: http://svenskfotboll.se/allsvenskan/information/?scr=teamresult&flid=89484
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-24 10:16
Dudleys //

Tack! :-)
2012-05-24 10:13
bison-Karl //

Absolut, så länge det sker utan personangrepp. :-)

Det jag vänder mig emot är när man försöker göra sig till uttolkare till vad som är "korrekt".

Att utrycka en åsikt är ok. Att anse att man är en bättre uttolkare av "sanningen" är inte ok.
Örebro pemo
2012-05-24 09:41
Hej alla forumister. Nu ger jag upp. Tror att ÖSK kommer att slå alla rekord och sluta toksist utan en enda seger på trettio matcher. Vad ger det för odds hos Bet365? Ospelbart, då de inte vill skänka bort pengarna.

samtidigt funderar jag på vad som rör sig i huvudet på de spelare som är uttagna? Hela deras framtid står ju på spel. Hur eftertraktade tror de att de är, när de inte kan prestera något alls? Eller är alla så radarstyrda att de inte kan/törs ta egna initiativ och göra något extra? Det skall smaka blod och drypa av svett på alla som bär den svartvita dräkten i dagens lag. Annars kan de lämna in stämpelkortet och gå till A-kassan.

För min egen överlevnad måste jag skippa detta fanatiska följande av ett fotbollslag. det är inte värt dålig nattsömn och deppade förmiddagar.
MEN, jag byter inte till något annat!!!

Så, den fördel jag kan se för 2013 är att jag inte behöver lägga ut bensinpengar och säsongskort, då jag bara kommer att åka in och se de matcher som ligger på en bra tid. och mot "rätt" motstånd. Men tack i alla fall för de senast fyra åren som gett mig några riktigt roliga minnen. IFK -KIM O , och HeIF hemma 2010.
Dessa lever jag rätt bra på.

Men snål som jag är kommer jag naturligtvis att utnyttja mitt nuvarande årskort till fullo, men att det skall ske något mirakel överlämnar jag till de med starkare tro.
Örebro Dudleys
2012-05-24 09:22
Väl sagt KCMarten!
Örebro bison-Karl
2012-05-24 09:19
KC// Samtidigt är det väl rimligtvis inom yttrandefriheten att få säga att man tycker det är larv att byta tröja, eller?
Örebro Lekiller
2012-05-24 09:17
Mörker!
Örebro bison-Karl
2012-05-24 09:16
När det gäller kostnaden för att sparka Sixten så måste det väl bero på hur kontraktet är utformat. Kan väl finnas en klausul som ger honom en klumpsumma om ÖSK väljer att bryta kontraktet.
2012-05-24 09:15
Jag tycker att det är märkligt att attributen är viktigare än känslan.

Jag blir inte ett dugg provocerad av att Saywee i sin besvikelse markerar genom att byta tröja på ett forum. Jag ser det snarare som en signal om att han är riktigt less på klubben. Det är ett sundhetstecken.

Den som har minsta koll på detta forum vet att Saywee är en av de som skrivit mest härinne. Klubbkänslan sitter i hjärtat och det klappar för ÖSK, tro inget annat.

Sen finns de många som också har känslor för andra lag, så det där snacket om att man inte är en äkta supporter om man håller på fler lag än ett lag är bara dumt. Ska en pappa till en spelar som är uppvuxen i ÖSK men kanske spelar i Norrköping inte kunna hålla på dem när grabben spelar för att man då antingen måste välja det ena eller andra alternativet?

Ska man inte kunna hänga med polarna och kolla på t.ex AIK om man bor i Stockholm bara för att man är född och uppvuxen med ÖSK?

Larv och bara ett tecken på bristande livserfarenhet.

Om man känner sig provocerad av att någon byter forumtröja en stund i besvikelsen och kräver att man skall byta tillbaka så anser jag att man gör ett rätt stort ingrepp på yttrandefriheten.

Alla har rätt att vara supporter till vilket eller hur många lag som helst. Man har rätt att använda precis vilka attribut som helst för att vissa detta. Allt så länge man inte bryter mot lagen eller forumreglerna härinne.

Blir man provocerad av att en person använder sin rätt att på olika sätt uttrycka sitt "statement" så är det faktiskt ens egna problem, inte tröjbytarens.

Saywee har inte brutit mot en enda forumregel. Däremot finns det andra som i sina utfall mot honom som är på gränsen. Men jag utgår ifrån att Admin har koll.

Så gillar ni inte Saywees tröjor så scrolla förbi. Men ge upp försöken att tala om vad som är en "äkta" supporter, för det finns det lika många uppfattningar om som det finns supportrar.
Örebro kenya
2012-05-24 09:06
Krakow/ Han har väl en lön på runt 1 milj/året och ca 1,5 år kvar på kontraktet.

Thern låter ju betydligt sexigare än Prahl men kanske just det som är grejen. Vi behöver nog vara äckligt osexiga om vi ska klara det här så Prahl kanske är rätt man. Rolle lär ju vant sig med en ganska hög lön frågan är om han är sugen på att ta ÖSK för en mindre penning?

Uddling har för övrigt en poäng i sin krönika. Man har värvat finlirare som skall passa in i spelmodellen men någonstans på vägen glömt att det är spelare som Kihlberg och Nordback som vinner matcher i allsvenskan.

När vi var som bäst under Sixten var Kihlen som en böld i arslet på motståndarna, Bedoya löpte konstant i 90 minuter box-box och Olsen stångade sig blodig uppe på topp. När man kombinerade detta med ett vägvinnande passningsspel och ett 60% bollinnehav så var det nog rätt jobbigt att möta ÖSK.
Örebro TuffUffesPappaLars
2012-05-24 08:55
Vilken bra dag det verkar bli! Långt till nästa ångestfyllda matchdag, långt till besvikelser och dålig nattsömn. Kanske blir det badpremiär snart. Kanske skulle ta och marinera lite kött. Grillspett är gott, vad heter den där goda svampsorten nu igen. Kanske skulle jag ta och beställa en DVD-box från CDON. Kanske ta hand om familjen lite mer, Parken Zoo i helgen?

Till er som inte kan göra ovanstående (= Stryrelsen i ÖSK)
Jag vet ju att allt som sägs på detta forum konstruktivt eller ej läses av er som bestämmer i vår kära klubb. Om inte så finns det tid för det nu, på de här nästan 9000 sidorna i ÖSK-forumet finns massor av bra förslag på vad NI ska göra över sommaren för att få fart på mördarmaskinen Örebro SK. Kom igen, ta rätt beslut i de viktiga frågorna och ta farväl av de som inte kan hjälpa oss längre, se till att de som vill men inte får plats ges plats. Och ta för fan inte ledigt en enda minut tills dess ni är 100% säkra på att vi tar 3 poäng på bortaplan 5/7.
Örebro Kraków (bye bye 6-10)
2012-05-24 08:16
Vad kostar det att sparka Sixten?
Örebro Kuba for president
2012-05-24 07:51
@DaSa:

Styrelsemöte framskjutet ytterligare? Hålls på måndag.
Kan det bero på att man inväntar besked från ny tränare, eller att man inte lyckats hitta en passande tid?
Örebro either/or
2012-05-24 07:46
Shit man borde inte ha kollat in här nu på morgonen...Alltså några skribenter på det här forumet gör en ju mörkrädd. Spelar ingen roll hur mycket tid, pengar osv de har lagt på ÖSK genom åren, tycker man att det är skoj att provocera andra ÖSK-supportrar, som är särskilt lättretade efter säsongens bittraste förlust, så är man på en extremt låg och pinsam nivå...
Örebro DaSa
2012-05-24 07:40
Ryktas om Thern som ni tränare, tror det skulle vara perfekt för oss! Nu tänds lite lite hopp om en ljus framtid.

Enl. Grahn så var det ngr träningsmatcher inplanerad, låter också bra!
Örebro Sunnanlid
2012-05-24 07:27
[/QUOTE]

Rirobban, helt rätt och vaksamt noterat, jag har flera lag som jag gillar och besöker ofta matcher med dessa lag, kan inte riktigt komma ihåg vilka dresser jag provat i kväll, men jag vill minnas att det blev

AIK
Varbergs BOIS
Falkenbergs FF
Häcken
Brommapojkarna

dessa är lag som jag gillar, utöver ÖSK?[/QUOTE]

Hahaha, snacka om låtsassupporter.
Örebro Grixx
2012-05-24 07:10
En röst på Rolle!
Örebro ÖSK-Janne
2012-05-24 06:46
Men för fan! Sluta fjäska för Saywee!!!! Han gör ju inte annat än skriver ovidkommande skit här! Och nu ska han dessutom vara "rolig" och byta tröja! Nej, håll dig borta Saywee, du är ju tröttsammare än SSSS!
Örebro Dudleys
2012-05-24 06:14
Jag sitter här med kaffet och funderar såhär på morgonkvisten och jag kom på en hemsk tanke.. Det är styrelsemöte idag, ett uppskjutet styrelsemöte som skulle invänta dagens resultat, troligtvis.

Ett styrelsemöte som kan gå på ett av två sätt.
Antingen ser styrelsen att vi åkt ur redan nu och börjar förbereda sig för nästa säsong: Sixten blir kvar, har vi åkt ut redan kan han vara kvar resten av säsongen likväl tänker de nog, varför ska vi tvingas betala lön till någon som inte är här? Vi kör vidare med honom och letar lämpliga tränare (försvinner Sixten försvinner Mosander) så länge. Vi köper inte in någon som förstärka laget, vi måste spara de pengarna tills när vi går upp igen. Ett år i Superettan kommer präglas av Tomer i mål och ungtupparna på planen, Spelare ville inte gå till Ösk när vi spelade i Allsvenskan, varför skulle de gå till oss när vi spelar i S1? Sen får vi se max 1-2 lån under denna säsong, troligtvis i stil med Risku, tyvärr.
Rama, Astvald och Attack säljs.
+ Sixten får sparken efter säsongen, Sjögren försvinner troligtvis, De unga killarna får starta en hel säsong.
- Superettan..

De andra som kan hända är att dem går All-in. Sixten åker nu, en ny kommer in Kihlberg/Nordback som tränare? Larsen? Det blir iaf inte någon etablerad som Rolle Nilsson eller Lennartssson iaf. Det har Ösk visat tillräckligt många gånger.
Det panikvärvas, förhoppningsvis en ny defensiv mittfältare med så mycket jävlar anama att det låter från Vallen till Mellringe när han glidtacklas, en vänsterback (vi kan inte sitta och vara rädda för att såra Wowens känslor, det funkar inte punkt slut.) Rama säljs oavsett

+ Vi slipper Sisten, vi får gnistan och den glädjen som sixten suger ut rummen kommer tillbaka.
- Åker vi ur trots en satsning blir tufft att ta sig upp och sen kvar igen med tunn plånbok

Jag själv hoppas på alternativ nummer två, låna in Rasmus Lindgren från Salzburg dom har ledigt ett bra tag nu, det spelar egentligen ingen roll vem dom tar in utan att dom visar att de vill vara kvar i allsvenskan, att det finns en vilja. Gör de inte det, så kommer inte spelarna göra det ute på planen. I mål hoppas jag på Eddie Gustafsson, dyr men har det trögt i Salzburg och skulle göra så jävla stor skillnad. Sälj Rama, Lushtaku och Sixten nu. In med glädje och kämparvilja...

Senast jag såg en klubb såhär misshandlad var Leeds 2002-3, hoppas vi inte får samma historia.

Edit: Skriver som Sixten coachar.
AIK Saywee
2012-05-24 03:02
Jag hoppas att jag skall kunna skärpa mig i framtiden och inte skriva en massa OT som inte alls hör hemma här, men jag lovar inte helt säkert, typ våfflor, ölsorter och talgoxar och annat ovidkommande ...

... nu kan man ju ta en "time out", det händer väl inte speciellt mycket under kommande veckor, finns liksom inget att skriva om, eller?

Det blir ju bara tjatigt att upprepa/älta allt vi redan vet, om konstgräset, Sixten, styrelsen och sportcheferna, det blir ju liksom inget nytt, inget spännande, inga förhoppningar :)

Byta en massa tröjor är ju inte heller någon rolig grej, vad jag har förstått.

Vad fan skall vi skriva om?
Annons: