/fotboll/osk/forum/2632.aspx/fotboll/osk/forum/2632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-25 00:06
@EMagnus:

Först och främst vill jag ställa en motfråga - åker ni ur Superettan i år?

Medgångarna har lämnat klubben, både bland publik och fans, det är tabellplaceringen som styr sådant mycket mer än vädret, så är det bara :(

Vad har ni för strålande publiksiffror på baksidan av de blå bergen?

FORZA VARBERG BOIS !!!
Degerfors EMagnus
2012-05-24 23:50
Hur går det medgångssupportrar?

Några kvar på matcherna?
AIK Saywee
2012-05-24 23:36
Om jag har förstått rätt, angående arbetsfördelningen, mellan våra sportchefer, så blir det säkert inga problem alls.

Sköldmarks jobb är väl att sälja Sixten och Sjögrens jobb är väl att köpa en ny tränare.

Enkelt, klart och tydligt i en öppen och effektiv organisation :)

Det här blir nog bra, lätt som en plätt ?

Heja SPORT, allsvenskt lag 2013 !!!
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-24 23:21
Någon som nämnt Tony Gustavsson än?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-05-24 23:11
Dubbelfel igen, men Edit och jag och Talgoxen hejar allra mest på ÖSK :)
AIK Saywee
2012-05-24 23:11
Nu måste jag nog använda min nyligen inköpta Nezeril, ni vet en sådan där ppsshht, psshht i snoken ...

... detta blev OT, men å andra sidan känner jag till några nic, som ofta går igång och tycker liksom mig att det ibland är roligt att irritera och retas och skriva ovidkommande grejer, men jag tänker inte berätta vilka de är, för jag är en mussla.

Jag är bara sådan som jag är, gillar inte våld, trakasserier, hot etc i samband med fotboll, gillar ÖSK allra mest, men också några andra lag, som jag inte har problem med.

Tycker väldigt mycket om många saker och är nog ganska tjatig, men har inte alltid helt fel, fast det saknar kanske betydelse, för prestige och präktighet är inte mina grejer, jag är nog bara en vanlig människa, en galen optimist :)

Förlåt alla för gårdagens alla tröjbyten, det blev svettigt, men jag var så förbaskad och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, ber verkligen om ursäkt om ni blev irriterade och förbannade, för det hade ni all rätt till att bli.

Jag är bara sådan, som jag är, kan inte fostras längre, det är kört, men vill så gärna uppleva ett guld med ÖSK ... och blir ibland lite sned och förbaskad, när så många aktörer, (idioter?) sakta men säkert sänker vår klubb :(

Heja SPORT !!!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-24 23:10
Tar nog Thern med en stor nypa salt...
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-24 23:02
Det snackas ju lite om Thern (även om jag inte förstår varför ÖSK är attraktivt nu när han nobbade topplaget MFF i somras). Se länk för ett blogginlägg av "Texas" Johansson om just Thern. Underhållning.
AIK Saywee
2012-05-24 22:53
@Godzilla Hårddisksson:

Godzilla, då är vi två som tycker ganska lika och för mig blev det dubbel glädje :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 22:39
Saywee: nej. Men allt som hjälper ÖSK gillar jag.
Örebro Grixx
2012-05-24 22:26
Kalle// Minns att Simon Thern sa att farsan hans absolut inte skulle kunna värvas för han var låst och hade stora framtidsprojekt på gården....men det var något år sedan.
AIK Saywee
2012-05-24 22:25
calles, jag önskar dig en mycket bra och skön sommar !!!
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-24 22:24
På måndag kan det tydligen hända saker...
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-05-24 22:18
Hoppas på 5 saker nästa vecka:

* Ny tränare tillsätts (Helst Thern)
* Nordback gör comeback
* Per Johansson värvas från BKF
* Oscar Jansson lånas från spurs
* Agbar Barsom skriver korttidskontrakt

Så har vi i alla fall en liten chans i höst
Örebro calles
2012-05-24 22:15
Nu beger jag mig iväg från detta forum för någon månad, ska ta och röra på mig till EM-området och följa fotbollen där. Jag har en del åtaganden där innan och efter så det kommer finnas dåligt med tid att skriva något här på forumet så jag tar semester härifrån, från och med efter detta inlägg!

Men ett sista inlägg hinner jag med innan jag åker.

ÖSK:s läge är pest och pina, men jag är övertygad om att vilken tränare vi än fortsätter med under resterande del av säsongen så kommer det att lösa sig, så att vi i allra värsta fall får kvala, och då blir det krig! Det oavsett om Sixten blir kvar, avgår eller blir sparkad, och det också oavsett vad personen som i så fall efterträder Sixten heter. Nu menar jag inte att tränaren inte är viktig, för det är klart att tränaren är det, men jag tror att det löser sig, så länge man inte sätter någon av oss som skriver på det här forumet vid rodret :)

Det laget behöver nu under EM-uppehållet är att dels att bli mer samspelta, träna försvar och avslut, att bli hela och att mentalt ladda om. Det sistnämnda är det viktigaste. De behöver blicka framåt och strunta i hur den här våren har sett ut rakt av, något som självfallet inte blir lätt, men de behöver efter uppehållet komma med inställningen av att det är en ny säsong som drar igång, att se varje ny match som en nystart.

Det går inte att förneka att läget ser mörkt ut tabellmässigt, men det gör det ännu viktigare att se det som en ny säsong. Det finns många domedagsprofeter, och även om jag själv är djupt besviken på läget så är det långt ifrån kört, ett par resultat för oss, ett par resultat som går emot de övriga i nederdelen av tabellen och läget kan förändras ganska avsevärt. Vi får helt enkelt ha haft vår säsongssvacka, och vi har fortfarande flera matcher kvar mot våra närmsta tabellgrannar. Oavsett vad statistik säger om saken så är statistik i det här fallet bara en historisk blick, och det finns alltid avvikelser!

Hur det blir med tränarteamet är ännu oklart, men det skulle inte förvåna mig om de ersätts med andra och på så sätt får bli något av en syndabock – både förtjänt och oförtjänt. Jag skulle gärna se att det inte blir så mitt under en säsong, då sådant ofta är besvärligt och i många fall inte leder till det man hoppas på – nu tror jag ju ändå att det löser sig oavsett vem och att det gör det är väl på kort sikt det viktigaste.
Men om det nu blir så att tränarteamet försvinner så hoppas jag innerligt att klubben/företaget inte slår sig för bröstet och tänker ”Nu har vi förändrat läget så nu blir allt bra” För i grund och botten är varken spelartruppens tunnhet eller tränarteamet i sig ”sjukdomen” utan symptom på en fotbollsmässigt illa skött klubb.

Vår tränare, oavsett om han heter Sixten eller något helt annat när vi drar igång igen måste få andra verktyg att jobba med – det är naturligtvis ingenting som sker på en gång, men arbetet måste börja genast så att klubben är förberedd när transferfönstret öppnar, och så att det finns tid nu under EM-uppehållet att mentalt resetta spelarna.

Det är ett arbete som är bra mycket svårare än att ersätta tränare, men också bra mycket viktigare på lång sikt.

Jag tror vi grejar det med vilka tränare vi än har vid bänken och i omklädningsrumt, men oavsett vem eller vilka som är där så måste förändringar ske i klubben.

Jag tycker om ÖSK, men på sätt och vis vill jag nästan ändå att de droppar ut ur Allsvenskan, för att på så vis få en annan tid att reflektera över hur man ska agera i framtiden, som en jäkligt viktigt och hård läxa som de flesta lagen tvingats göra både en och flera gånger. ÖSK är ett vinstdrivande företag, men de behöver samtidigt gå tillbaka till grunderna och satsa mer på vad som är det viktigaste för oss fans, för ledarstaben, för aktieägarna och det är inte helt oväntat fotollen och byggandet av klubben. De har gjort saker bra, det går inte att ta ifrån dem att de gjort ett bra jobb med ekonomin efter de problem som funnits. Men det är i längden väldigt få företag som i längden lyckas spara sig uppåt, man måste satsa lite, utan att för den sakens skull vara dumdristig

Nu tackar jag för mig på en stund och hoppas på bra fotboll under EM, och att det går bättre för ÖSK efter EM-uppehållet och sedan även efter transferfönstret.
Till den nya tränaren eller till tränartemat som vi har idag (om de blir kvar): nu kör vi, lycka till! Du/ni har mitt stöd så länge du/ni har ett ÖSK-hjärta!

Till spelarna: Blicka framåt, nu kör vi! Visa ÖSK-hjärta även om ni i förstahand tänker på er egen karriär.

Till nyförvärv (under fönstret): Välkommen till ÖSK! Nu kör vi!

Till spelarna som lämnar oss (under fönstret) : lycka till i framtiden!

Till styrelsen: Våga satsa! Det kommer gynna hela ÖSK, och även ge er pluspoäng! Till det behöver vi inledningsvis ett par förstärkningar för att bredda truppen och göra den mindre sårbar. Till det behöver de som är närmast laget, de som värvar spelare, de som scoutar mfl. fler verktyg! Sen behövs ett stort arbete efter säsongen oavsett utgången. Nu måste klubben genomgå förändringar.

Till fansen: Det ordnar sig! Vi följer vårt ÖSK i Allsvenskan! Vi följer vårt lag upp från Superettan om det skulle behövas! Efter regn kommer sol! Det är inte bara vi som kanske gör en tråkig resa. AIK, DIF, Kalmar, Malmö, mfl har gjort resor upp och ner och upp igen! (både pga sportsliga misslyckanden och ekonomi) och gjort det tämligen bra.
Och om det blir så att tränarteamet inte är kvar när jag kommer tillbaka så vill jag verkligen tacka för lilla silvret, det korta europaspelet som blev, för att ni fick Örebro att spela glad fotboll (när laget inte var så tunt), för att ni förhoppningsvis öppnat ögonen på andra inom klubben för det förändringsarbete som ni föreslagit och som på sätt och vis påbörjats. Jag ber om ursäkt att för klubbens barnsjukdomar och att de inte riktigt vågat satsa på fotbollen. Tack för allt det och lycka till i framtiden! Inom (finns andra positioner, någon förslog som konsult!) eller utanför ÖSK!

Till alla, ha en jäkligt skön sommar!
AIK Saywee
2012-05-24 22:03
Förresten, när kommer det där utlovade " målet" som ÖSK snart skall presentera?

Jag har dock redan tappat intresset för årets mål, för det är för sent, vi är nog redan mycket nära Superettan 2013, tack vare strutsar och senfärdiga aktörer.

MEN, det finns en liten mikroskopisk chans, den hoppas jag på :)

Snälla Lagrell, garva inte åt oss, be din efterföljare att degradera Blåvitt eller något annat fuskgäng, snälla !!!
AIK Saywee
2012-05-24 21:54
@Conjuration:

Styrelsemötet eller mötet mellan tränaren och Kubanerna?
Örebro Conjuration
2012-05-24 21:42
När är mötet planerat att äga rum?
AIK Saywee
2012-05-24 21:30
Elliot, problemet för Stahre är nog att han fått in två jiddrare i laget, som inte kan koncentrera sig på fotboll till 100 % ;)
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-05-24 21:21
Det brukar ju tjatas här om att vi kunde fått Stahre som ju ska vara en så fantastisk tränare, men hans insats med "Sveriges bästa trupp" måste ju anses vara ett minst lika stort misslyckande som Sixtens! Missförstå mig nu inte, jag försvarar inte Sixten. För mig kunde han gärna sluta igår.
AIK Saywee
2012-05-24 20:59
@Godzilla Hårddisksson:

Gillar även du Gnaget lite grann?
AIK Saywee
2012-05-24 20:58
12 allsvenska omgångar avklarade, tabellen haltar inte, men jag tror att den ljuger lite, i alla fall

I övrigt plockade räddningsplankorna, Gefle, Sundsvall och Kalmar poäng.

Skönt, med EM, sedan vill jag se ett helt nytt ÖSK som gör det omöjliga, vi skall bara vara allsvenska 2013 :)

Heja SPORT !!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 20:50
Tack där AIK. Mycket viktigt.

Angående Axén, visst gillar jag honom men han har väl inte lyckats så där lysande i GAIS i år?
AIK Saywee
2012-05-24 20:49
Sådärja, nu kanske Axén vill komma hem till gamla fina ÖREBRO ....
AIK Saywee
2012-05-24 20:32
@Salt&Peppar:

Jag är helt överens med dig, detta har jag tjatat om så länge, att jag och andra forumläsare börjat tröttna på tjatet, men jag vill ju bara att allt skall bli bättre.

Därför tjatar jag på, om jag kan finna några förbättringar, sådan är jag ...
Örebro Kapten Blod
2012-05-24 20:26
Ny förlust, den här gången mot Gefle. Men hur skötte sig spelarna individuellt? Nedan kan ni ta del av betyg på ÖSK-spelare, satta av Sportbladet, Sportexpressen samt Nerikes allehanda.
AIK Saywee
2012-05-24 20:08
Jag tycker iallafall, att det är bra, att nivån, höjts ordentligt på detta forum, när jag tog en kort timeout :)

Forza SVARTVITT !
AIK Saywee
2012-05-24 20:04
Snart slutar tabellen halta och jag tänker bita i den så småningom, som vanligast.

Undrar hur våra räddningsplankor spelar i kväll?

En annan grej, om Elfsborg vinner i kväll och fortsätter att vinna under sensommaren, så dör kanske Allsvenskan lite, publikt i alla fall, boråsarnas alla medgångare fyller borta BA, men resten av guldlängtande fans skiter i fotbollen :(
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-24 19:41
Grixx//

Det är Hasse Borg som har en stor gård, aldrig att han flyttar tillbaks till Örebro. Han har alla när o kära i Skåne.
Örebro leve31
2012-05-24 19:15
Ta inte hit Hammar eller Axen det låter värre än Sixten i mina öron.. ÖSK kan lösa denna kris genom:

1. Kontraktera en ny tränare (thern,prahl?)
2. Ge Sixten,Mosander,Sköldmark samt Sjögren kicken
3. Låta en hoper spelare få gå (10-11st) kosta va de kosta vill
4. Bort me äckel plasten de ska va riktigt gräs
5. Ge kontrakt åt nya spelare för deras prestationer inte för att det är "coolt" med ett multikulturellt lag.

Fixar man detta, fixar man också spel i Allsvenskan 2013. Tack och ajdö!
Annons: