/fotboll/osk/forum/262.aspx/fotboll/osk/forum/262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Björn är facit
2017-02-26 12:54
Nah nah nah nah nah nah DI-VINE
Örebro Empes
2017-02-26 12:53
Rings snabbhet tror jag räcker till och blir över. Att vissa kanske upplever han som långsam tänker jag kanske hänger ihop med att han har haft svårigheter med positionsspelet och att värdera situationer rätt. Det gör att han ibland kommit fel eller på efterkälken.

Enligt mitt sätt att se på det behöver han förbättra
- positionsspelet
- förmågan att värdera situationerna och ta rätt beslut
- markeringsspelet.
Hagges vänsterfot
2017-02-26 12:48
En Adbgar Barsom hade inte vart fel.
Vad tror vi om veckan som kommer, signar vi någon?
Örebro Vinter
2017-02-26 12:40
@Hitta avslut!!:

Ja, det är också min bild. Satt själv och tänkte på det under matchen igår. Tänkte ungefär "skönt att slippa se det där spelet när den släpande forwarden (förra året alltså Astrit) går ned och hämtar upp bollar ända nere i backlinjen. Besara ligger iaf i rätt position, just som släpande!" Astrit hade ju en fullständigt fri roll vilket gjorde att han kunde dyka upp lite varsom helst på plan, vilket han också gjorde..
Örebro Hitta avslut!!
2017-02-26 12:29
Aspen, Stämmer verkligen det? Tycker du beskriver Astrit mer än Besara. Hur som helst så är det dags för Besara att växla upp. Anna(ah)rs blir det nog bänken inom en snar framtid. Tror fanimig att vi tvålar dit Häcken. En riktigt fin brunkarmatch där ÖSK avgör sent på straff. Sen blir det cupguld av bara farten.
Örebro Aspen.
2017-02-26 11:29
@Tommy Tåpaj:

Det jag sett så ligger Besara inte där utan längre ned, ofta hämtande boll nere vid backlinjen. Och då saknar vi offensiv kapacitet
Örebro pemo
2017-02-26 11:13
Gammal Trä // Jag för står ditt resonemang kring Ring, men han var trots allt bra i går. Hur urusel är då Besara, som inte ens kan prestera mot ett div 2-lag?
Missar pass, skjuter över öppet mål och snubblar med bollen?

Nä, oavsett motstånd tycker jag att man ska ge cred till de som visar att de vill ha en plats. Sen behöver nog Yannes ett halvår på sig att komma in i det svenska spelet.. Och då blir ju nästa fråga: Hur kan man värva ytterligare en "junis" utifrån, som bara ska vara här i fyra månader?
Örebro Tommy Tåpaj
2017-02-26 10:54
Nahir är mittfältare och Astrit var mittfältare. Nahir spelar offensivt som en offensiv mittfältare, inte anfallare. Tror folk blir lurade av hur uppställningen ser ut på bild. Nahir spelar i den roll han ska spela och den roll ÖSK vill ha. Dvs en spelare som ligger mellan våra två mittfältare och striker.
Örebro Aspen.
2017-02-26 10:18
@Lekiller:
Så här beskrev ÖSK Besara när han värvades: I Nahir får vi en spelskicklig central mittfältare passar bra in i vår spelidé. Han har stora ambitioner som spelare och vi tror han kommer få en stark fortsatt utveckling hos oss, säger Magnus Sköldmark. Nu används han som anfallare åtminstone i laguppställningen. Överbefolkat mittfält? Har han en oklar roll? Dålig planering av truppens sammansättning? Saknas kompetenta forwards, för många kompetenta mittfältare? Hur är truppens försvar sammansatt förutom en bra VB.
Örebro Gamla Trä
2017-02-26 09:49
@Ö.S.K Krille:

Ring var klart bra igår. Jag är en av flera som kan kategoriseras som Ringkritiker, vill passa på att åter definiera mina ståndpunkter i punktform.

1. Jag anser att Ring är lite för långsam och för svag defensivt. Dåligt markeringsspel. Inte tillräckligt bra en mot en, vare sig defensivt (viktigast) eller offensivt. Däremot, och det har jag nämnt tidigare, har han en ganska fin passningsfot. Helt ok 'servar' vid död boll.

2. Jag hyser inget agg mot Ring som person. Om han spelar bra blir jag glad. Om han utvecklas bortom mina förhoppningar så är det kanon!

3. Jag tycker inte insatsen mot Norrtälje är så karriärsdefinierande. Han sattes inte på så stora prov defensivt. Han fick stort utrymme att pricka fram fina framspelningar och gjorde det med den äran. Det är inte heller bara en fråga om motstånd - bra spelare kan göra dåliga matcher och vice versa. Så för min del föredrar jag att försöka bedöma en generell nivå, där naturligtvis en enskild match är en beståndsdel. Om det inte är mot ett div 2 lag, då är det typ...en fjärdedels beståndsdel?

4. Självklart kan vi ju hoppas på en puff framåt, att självförtroende kan lyfta honom till en högre nivå. Men jag är tveksam till om det kan göra honom snabbare eller till en bättre markeringsspelare. Vi får naturligtvis se i sinom tid, om inte mot förmodan en ny vänsterback införskaffas.
Örebro Jonas r
2017-02-26 08:47
Sant fast sånt har jag sett i allsvenskan dvs klantiga ingripande
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinter
2017-02-26 08:37
@Ö.S.K Krille:

Otroligt klantigt agerande av målisen vid 5-0-målet. Om man går ut där måste man ju vara rätt säker på sin sak. Men, det handlar ju förstås om div 2-nivå..
Hagges vänsterfot
2017-02-26 08:29
När visas reprisen idag på cmore?
Örebro T8
2017-02-26 08:02
Oproffsigt. Man spelar ju till domaren blåser. Det lär man sig ju typ som 7-åring.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-26 01:22
Klar hands av Nordin inför 0-3. Därför Norrtäljespelaren stannar upp
Örebro Jonas r
2017-02-25 22:55
[QUOTE=Lekiller]Sköld spelade ju inte första 45 idag, Besara var ju inte jättebra ändå. Jag tycker Besara behöver höja sig ett par snäpp. Men har kanske lite svårt att tända till så här på försäsongen. [/QUOTE] Helt rätt och jag såg inte förstå heller. Tror också han kan växla upp ett snäpp till de kommer är jag helt säker på
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-25 22:29
@KalleTeodor - Admin:

Jo, She's Got The Look
Örebro Lekiller
2017-02-25 21:41
[QUOTE=Jonas r]Ang Besara får man inte glömma bort att han har sköld framför inte så lätt då, tror när han får någon bättre där framme kommer hans framspelningar resultera i många fler poäng. [/QUOTE] Sköld spelade ju inte första 45 idag, Besara var ju inte jättebra ändå. Jag tycker Besara behöver höja sig ett par snäpp. Men har kanske lite svårt att tända till så här på försäsongen.
Örebro Misterister
2017-02-25 21:24
@Pedretti - Admin:

Den gillar jag!
Örebro T8
2017-02-25 21:09
Skulle va den här då. :)
Örebro Vinter
2017-02-25 21:02
@KalleTeodor - Admin:

Fler inledande "Naah, Naah, naah, naah, naah" än i denna Ledinare har väl knappast hörts?
Örebro Karlstruum
2017-02-25 20:39
Norrköping 2-2 mot div.2 lag och vi vinner med 5-0. Nu är det Norrköping som åker ur och vi hamnar topp 6. Ombytta roller. Tänk vad fort det går i fotboll. OBS. Spår av ironi kan förekomma.
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-25 20:39
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:
Haha ja. Man får inte vara alltför optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg. Jag hoppas Rings självförtroende kan höjas efter denna match och att han gör en helgjuten insatts mot Häcken.
Örebro T8
2017-02-25 20:38
När han gör mål drar man alltså av Divine Naah! Saturday night i feel the air is geting hot, LIKE YOU BABY! :)
Örebro T8
2017-02-25 20:34
Kalleteodor Lyssna på The Look. Med lite fantasi kan man lyssna på introt till Whigfields Saturday night med. :)
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-25 20:30
En annan ramsa vi kan göra om Divine är den i länken jag bifogat.
Typ " na na na na, na na na na, hey hey hey, divineee"

Men smeknamn? Naahnne Bergstrand?
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-02-25 20:10
@Benny Böckling:

Hade inte Roxette någon gammal hit där "Naah, Naah, naah, naah, naah" ingick?

Han går tydligen också under smeknamnet "Mallam"
Örebro Benny Böckling
2017-02-25 20:09
[QUOTE=Chris P. Bacon]Ramsan känns ju rätt given: "Naah, Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Divine!" på melodin "Hey Jude" av Beatles. [/QUOTE] Klockrent
Häcken Hisingen12
2017-02-25 20:04
@Benny Böckling:

Avbräck vetefan? Han kmr inte få spela för Ojala kmr spela ist mot er.
sudic har sällan vart så stabil hos oss o wahlström e bättre i de långa loppet.
Örebro Chris P. Bacon
2017-02-25 19:59
@Benny Böckling:
Ramsan känns ju rätt given: "Naah, Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Naah Naah Naah Naah, Divine!" på melodin "Hey Jude" av Beatles.
Annons: