/fotboll/osk/forum/2618.aspx/fotboll/osk/forum/2618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-30 17:34
Man borde faktiskt passa på under uppehållet och gå på någon av Forwards hemmamatcher. Länge sedan man var på trängen. Forward ha ju "GO" nu i laget och trots allt är det ett Örebrolag. Jag kommer nog masa mig ned framöver här.
AIK Saywee
2012-05-30 13:07
Minatankar,

självklart är det både rimligt och artigt, det är inte det jag funderar över, utan snarare risken för att inte kunna vara anonym ... man riskerar ju att bli offenlig ;)
Minatankar
2012-05-30 12:55
Saywee// Jag tycker det är rimligt och en artighet att om man begär svar av en offentlig person/företrädare, att man också berättar vem man är.

Man bör väl rimligen kunna stå både för sina frågor och synpunkter?

Sen får du snart sluta ge mig respons för mina inlägg. Andra kan ju tro att du har provision :-) Visst, vi behöver alla respons och du är duktig på att ge många det.
Samtidigt skriver nog de flesta, i alla fall jag, bara för att kunna få veta mer och för att kunna påverka.
AIK Saywee
2012-05-30 12:45
@Minatankar:

Mycket bra inlägg från dig återigen, instämmer verkligen :)

Fast det kluriga är ju att man måste skriva förnamn och efternamn och epostadress, det går liksom inte att vara anonym, jag tror till och med att man kan bli offentlig, eller funkar det med ett påhitt ;)

Ja tror att jag redan listat ut en del namn, eller fingerade namn, för några forumskribenters nic, genom frågorna och på vilket sätt de ställs.

Annars kan man ju som vanligt, bara rensa bort de töntiga och oseriösa frågorna, varför vill man ha namnen på de som frågar?
Örebro D´Artagnan
2012-05-30 12:41
Angående frågor och svar på officiella.

Noterar att det är VD som svarar på frågor som i stort sätt bara gäller det sportsligga. Där han tidigare själv sagt och även visat att har liten kompetens.
Innebär detta att Sjögren nu är avpolleterad? Honom borde dom hunnit prata med efter styrelsemötet.
Minatankar
2012-05-30 12:24
Örebro worldfarm
2012-05-30 12:24
Det kommer svar på ytterligare frågor. Gissar att vi lägger ut del 2 imorgon.
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-05-30 12:22
Betr frågor till ordförande och vd:

Under de veckor jag varit med på detta Forum har det funnits massor av frågor, , synpunkter, idéer och förslag. Alla ska kanske inte framföras till Björn och Janne på ÖSKs hemsida där man nu öppnat för kommunikation. Nöjet att spekulera avtar ju, ju mer man får veta :-) Dessutom kan man aldrig räkna med att få svar på alla frågor eftersom klubben har att ta personlig och affärsmässig hänsyn.

När man nu ändå tagit detta initiativ tycker jag dock det är bra att supportrar på detta Forum utnyttjar denna möjlighet så att frustration minskar och klubbens representanter märker att det finns ett konstant och långsiktigt behov av en sådan kommunikationsmöjlighet.
AIK Saywee
2012-05-30 11:53
@Minatankar:

Bra jobbat, att du bara orkar bry dig, är beundransvärt :)

Kommunikationen kanske är på väg att förbättras, sent omsider ...
Minatankar
2012-05-30 11:50
Har skickat respons till Jan Karlsson för korta och tydliga svar.
Örebro kenya
2012-05-30 11:43
KCM/ Jag har personligen ingen aning om hur Mosander är eller hur spelartruppen ser på honom. O jag vet inte heller hur mycket han har att säga till om bredvid Sixten.

Därför vet jag inte om jag ska hålla med dig eller inte :)

Från mitt perspektiv kan det vara bra att spara in en slant på Mosander och samtidigt kan han ge en bra bild av spelarna till den nya coachen. Eller så flyttar man ner Mosander till U21 och tar upp Bunjaki som assisterande.
AIK Saywee
2012-05-30 11:38
@Flugan på väggen? (i full fart mot SE och div.1):

Instämmer, faktiskt hyfsat tydliga ...
Örebro Grohl
2012-05-30 11:38
Tycker även jag att Janne gör sitt bästa för att vara öppen, det är klart som fan att han inte kan svara rakt på frågor om vad som hände på styrelsemötet eller vilka nyförvärv man vill ha.

Det är snarare frågorna som brister tycker jag (om man inte medvetet valt ut frågor som brister). Min egen fråga kändes mer riktad mot Björn Åqvist, så jag hoppas fortfarande på svar =)
Örebro Grohl
2012-05-30 11:35
Notera Jannes svar på frågorna om Sixten. Ingenstans nämner han någonting om att man har förtroende för Boström, det enda han säger är att han var med och tog lilla silvret 2010 samt att alla är besvikna på säsongsinledningen.
Minatankar
2012-05-30 11:30
Namn: Saywee
Sänt: 2012-05-30 11:11
Minatankar, tackar för lite klargörande, är du själv en offentlig person?
Hårfint var gränsen går och vi tycker nog alla som vanligast lite olika ...
// Ingen kan göra anspråk på att veta och ha rätt eftersom det kan vara hårfint som du skriver. Jag gör dock skillnad på att vara igenkänd, ganska välkänd och en offentlig person. Vad det senare är, enligt min uppfattning, framgår i mitt förra inlägg och då är svaret på din fråga naturligtvis nej.
Flugan på väggen? (i full fart mot SE och div.1)
2012-05-30 11:30
Hyfsat bra svar från Karlsson. Önskar att de varit öppnare från början (och ännu öppnare nu).
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-30 11:27
Kenya //

Jag behåller nog hellre Sixten än Mosander..

Personligen tror jag att båda bör bytas ut om man har bestämt sig för en förändring. De är rätt hårt förknippade med varandra.
Örebro kenya
2012-05-30 11:26
Grohl/ Beror väl på hur man definerar "är bäst". Om Sixtens fortsättning skulle innebära ett par riktigt fina nyförvärv kan man ju väga det ena mot det andra.
Att betala två tränare samtidigt blir tyvärr ingen billig affär.
Örebro kenya
2012-05-30 11:21
Uddling tror styrelsen kommer behålla Mosander som assisterande.
Örebro Grohl
2012-05-30 11:19
Från "Emelie Carlsson" - ... Vill också passa på att önska att det inte sker ett tränarbyte då det i mitt tycke är bäst med Sixten som tränare.

Tjena Sixten, bra argumenterat! Kunde Janne ha börjat sitt svar med ;)
AIK Saywee
2012-05-30 11:14
För alla som i efterhand läser Urbans roliga ironi,
när han har editerat lite,
så håller jag med om att den kanske var rolig.

Vi får väl se om Karlsson bjuder på liknande svar?
Örebro kenya
2012-05-30 11:13
Första frågorna har fått sina kvar. Budskapet verkar vara Allsvenskan 2013.
AIK Saywee
2012-05-30 11:11
Minatankar, tackar för lite klargörande, är du själv en offentlig person?

Hårfint var gränsen går och vi tycker nog alla som vanligast lite olika ...
Örebro D´Artagnan
2012-05-30 11:02
Urbans skämt var ren och klar SATIR. Mycket roligt och bra
Minatankar
2012-05-30 10:58
Namn: Saywee
Sänt: 2012-05-30 10:42
Klurar lite på vad en offentlig person är för något, egentligen, eller snarare vad man är om man inte är offentlig, finns det sådana personer?

Är snabbköpskassörskan på ICA offentlig?

// Om du googlar på benämningen finner du en rad definitioner på olika forum. Personligen tänker jag i ÖSK-sammanhang på personer som i sina roller företräder klubben och som verkar i mycket officiella och publika sammanhang. Som t ex ordförande, vd, sportchef eller tränare blir man välkänd bland fotbollssupporters över hela Sverige.

Är man materialförvaltare i Skyllbergs IK så kan man göra en fantastisk insats i en fin klubb och vara mycket välkänd ute på landet. Men för mig är det ändå inte en
s k offentlig person.

Många menar att har man namn och foto på Facebook så är man också offentlig. Delar inte den uppfattningen. Man behöver företräda många människor och/eller vara mycket välkänd i vida kretsar för att vara en offentlig person.
AIK Saywee
2012-05-30 10:52
@Sogen:

Vet inte om det var mig och Boldt, du syftade på, men nu har jag ställt in mina getter i stallet i stället, bra att du påminde mig om dessa, de höll på att käka upp grannens konstgräs ;)

Jonas har du fått in dina på rätt plats?
AIK Saywee
2012-05-30 10:49
Det finns många personpåhopp som är så onödiga, så det är kanske inte fel att lyfta upp detta ibland.

Jag håller med dig om att det finns många sådana, speciellt under pågående förlustmatcher, hemska saker kan man läsa :(
Flugan på väggen? (i full fart mot SE och div.1)
2012-05-30 10:45
@Saywee:

nej, hon är väl fientlig ;) Fientlig mot min egen privatekonomi, alltså.
AIK Saywee
2012-05-30 10:45
Urban,

där är vi ganska lika du och jag, vi kräver inte ursäkter från andra, men har själva lätt till att be om förlåtelse och ursäkt när vi har irriterat andra :)

Heja SPORT !!!
Örebro gatutsio
2012-05-30 10:44
Sogen//
skulle nog säga att om man skriver som du,kanske inte hissen går ända upp:)
Annons: