/fotboll/osk/forum/2606.aspx/fotboll/osk/forum/2606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-06-02 20:52
Urban, 20:41,

rörligheten är ju naturligtvis något större idag än under 1900-talet, men det ligger något i detta.

Hur ser boendet, familjesituationen, reslusten och ekonomin ut, etc etc, vad är meningen i livet som tränare?

Det är så lätt att glömma bort sådana petitesser, när man som supporter önskar och hoppas ...

Heja SPORT !!!

GOK :)
AIK Saywee
2012-06-02 20:46
either/or, 20:37,

vi tänker nog lite lika om detta, jag tror i så fall (om Rolle tar över) att det lutar åt en kortvarigare lösning, tills man hittat rätt i framtiden, det är ju så många aktörer som är ifrågasatta.

Fast man kan aldrig veta någon om framtiden och han är alltid välkommen.

Men 2015 närmar sig, så det är dags att jobba, jobba, jobba !!!

Heja SPORT :)
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-02 20:41
@either/or:

Fast med det resonemanget skulle ju ingen tränare ta ett lag utanför sin hemstad
Örebro D´Artagnan
2012-06-02 20:39
Grixx // Man kan inte med bästa vilja i världen säga att styrelsen varit väl förberedda på denna situation. Därför är det ad hoc lösningar som gäller.

Jämförelse med att det gått som på räls, stämmer bra om man med det menar som för SJ. Skit i underhället, vi fixar problemet när det uppstår. Vi vet att styrelsen stucket huvudet i busken under en längre tid.
Örebro either/or
2012-06-02 20:37
@Saywee:

Roland Nilsson är skåning och bor säkerligen någonstans i Skåne, troligen i Malmö-trakten, eftersom att han har tränat MFF och sedan FCK. Så jag ställer mig också frågande till varför han skulle flytta 50 mil norrut till Örebro för att ta över ett lag som med stor sannolikhet kan åka ur Allsvenskan. Men vi får väl se!
AIK Saywee
2012-06-02 20:37
Urban,

det är naturgräs av absolut bästa kvalitet så här års.

Men träningsmöjligheterna under den långsamma våren på Västkusten bedrivs med mycket "fys" och annat också förstås ...

... klimatet är orättvist i vårt långa land vid Nordpolen :(

De unga BOIS´en var mycket pigga idag och Gabriel Altemark Vannemyr satte tre i nätmaskorna.
Örebro either/or
2012-06-02 20:33
Det här med Roland Nilsson är ett helt obekräftat forum-rykte va? Känns inte så troligt tycker jag. Men oooooom det skulle ligga nån som helst sanning i det, visst det är ett stort namn, men jag är mycket tveksam till om Roland är den typ av tränare vi behöver. Enda fokus är att klara kontraktet just nu, och Roland Nilsson är inte den typen av "jävlar anamma, nu kör vi" tränare som ett lag i motgång kan behöva. Självklart krävs också taktiskt kunnande, men jag tror faktiskt att det viktigaste nu är att få in en tränare som kan svetsa samman laget, peppa, och få spelarna att tro på sig själva. För mig känns inte Roland som en sån tränare. Han var ofta ganska ifrågasatt i MFF. Tog visserligen guldet 2010, men det var med ett mycket bra spelarmaterial. Fick sparken i FCK och har fått kritik i Danmark för dålig kommunikation med spelarna (om jag förstått det rätt).

Jag har sågat varenda förslag till tränare hittills men kan inte komma på nåt jättebra eget förslag. Svagt av mig...Men faktum är att jag nog hellre hade sett Jonevret eller Hammar än Roland Nilsson. Trots att jag helst inte vill ha någon av de två heller. Tror dock att ett kontrakt resten av säsongen för Hammar eller Jonevret passar bättre för den position ÖSK befinner sig i. Men verkar väl som att ingen av de två vill träna ÖSK.
AIK Saywee
2012-06-02 20:32
Telle,

tackar för svar, Rolle pysslade väl med något i GAIS också, det är väl det du menar med Ullevi?

Varför funderar jag, jo, jag vet inte Rolles nuvarande boende och övrig situation,med familj, gårdar, eller annat av privat intresse, men varför skulle han välja att långsiktigt flytta in i landet, typ Örebro, som har väldigt långt till alla kuster?

Jag tänker på, vill han slå sig ned i Närke på gamla dagar eller, jag blir förvirrad till vilken koppling han har och hur mycket tid han kan tänkas vilja lägga ned på resor, under typ en långsiktigt kontrakt, cirka fem år eller?

Hur gammal är han egentligen, jag gissar att han blir en kortsiktig lösning om det är det som är/blir lösningen.

MEN, vill han stanna längre i gamla fina Örebro och Närke är han verkligen välkommen :)

För vem vill inte det?!?!

GOK !!!
2012-06-02 20:22
@Saywee:

Och jag antar att vi talar naturgräs eller?

Örebro Telle
2012-06-02 20:21
Saywee 19:34 // Han har tränat Köpenhamn, inga mer, och inte spelat i något nordiskt lag alls. Om man inte räknar Helsingborg och Malmö förstås... Och han spelade ju på Ullevi ett antal år också, så det kanske kan räknas som forn-nordiskt...

Urban 19:47 // Kanske inte ett av Hamréns bättre uttalanden. Att ändra hela allsvenska spelschemat för att Anders Svensson ska få vila lite känns väl lite väl bra.

När man tidigarelade serien 2010 rejält, för att Göteborgs danska målvakt som typ enda allsvenska spelare skulle vara med i sitt lands VM-trupp (och dessutom bara som reserv), förstörde det ju hela säsongen för många lag, med uselt publiksnitt, dåliga planer och dåligt spel under våren och kaotiskt spelschema resten av säsongen.

Vill man åstadkomma en förändring är det kanske bättre att väcka liv i den gamla debatten om höst-vår-säsong istället. (Inte för att det blir så mycket bättre, men ändå... :)
AIK Saywee
2012-06-02 20:13
Urban,

apropå underlag för att spela fotboll på, så besökte jag i eftermiddags Påskbergsvallen i Varberg och jag vill lova att jag under 50 år aldrig skådat ett så välskött och utmärkt underlag, vill även citera speaker´n som hälsade oss välkomna (på ett ungefär alltså, för jag kommer inte ihåg exakt)

"Välkomna till Varberg och Europas finaste matta", helt fantastisk matta ...

... och om ni inte redan vet det, så vann Varbergs BOIS med 4-1 över Jönköpings Södra lag :)
2012-06-02 19:47
Hamrens förklaring till alla överbelastningsskador i svensk fotboll
AIK Saywee
2012-06-02 19:34
Vilka nordiska lag har Rolle spelat i och vilka nordiska lag har han tränat?
AIK Saywee
2012-06-02 19:22
@Marta (hane):

Det var precis detta jag och mina köttben klurade över, det kan kanske bli flera rockader (stavning?) ....
AIK Saywee
2012-06-02 19:20
@ÖSK Fans:

Vem ?
Örebro Grixx
2012-06-02 19:04
'den Oumbärlige// Kan vara så men behöver inte vara det.

Konkurrensen med andra lag är också mindre för lediga bra tränarnamn men du får väl fortsätta att spekulera...det är ju ditt jobb;-) Fast ju mer underbyggt och undvikande av floskler desto bättre.

Framtiden får väl ge svar hur läget var i sökandet.

Urban, Sjukvårdsbiträde// Låter tveksamt men visst, man borde nog sökt brett för att vara proffsig....men samtidigt att man hade en deadlinje för en första runda med förslag. Det kan ha funnits ett antal riktigt bra namn redan där som man började arbeta med.

edit: SF gjorde en dubbel av allt i inlägget;-)
2012-06-02 18:34
Undrar om ÖSK också kollar tillgängliga tränare i Finland?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-06-02 18:21
Grixx// Då måste man oxå ta hänsyn till att man fått nöja sig med bottenskrapet på "listan".
Örebro Grixx
2012-06-02 17:55
'den Oumbärlige// Är det klart om 2-3 dagar så har det gått som på räls, snabbare så är det ovanligt snabbt för vilken klubb som helst. Vid tränarbyten under säsong så går det väl bara snabbare om det är andretränare eller någon annan i org som tar över.
Örebro 8 poäng av 63 möjliga
2012-06-02 17:50
En fråga. Kanske svarad på redan.

Siktar ÖSK på en korttidslösning (året ut) för att sedan överblicka läget? Eller vill man att en ev. ny tränare även skall vara med och leda laget i Superettan också om degraderingen blir ett faktum?

Brädan kanske har koll?
Örebro Salt&Peppar
2012-06-02 17:21
Skulle inte förvåna mig att detta med Rolle kommer bli en segdragen historia i nått kontraktsproblematiskt (givetvis) som till slut rinner ut i sanden och får sin lösning i nått helt annat, typ 8-9 dagar innan allsvenska starten med orden "vi har god tid att spela ihop oss och att vända det här".

Fast jag hoppas givetvis att det bara är en orimlig tanke och att allt går på räls, påkritat och klart inom 48 timmar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-02 16:26
Den nya tränaren kommer ha 3 veckor på sig att sälja in sin spelidé hos spelarna och spela ihop laget innan allsvenskan drar igång igen.
Örebro Marta (hane)
2012-06-02 16:07
Just att Rolle verkar behöva en del tid med ett lag för att få resultat gör mig lite orolig. Har Hammar tackat nej? Annars har han ju rett ut sådant här förr. Kan sätta in kortsiktiga kraftfulla insatser och har en förmåga att få spelarna att inse vilket jobb som krävs. Rolle på lång sikt köper jag dock, men kan han skaka om laget på det sätt som behövs från dag ett?
Örebro 'den Oumbärlige
2012-06-02 16:02
Någon som är överraskad att det dröjer? Varför glömmer vi alltid det faktum att snigelfart är maxfart i Örebro.
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-06-02 15:54
... och Svennis ... och Benitez ... och Villas-Boas ... och Capello.

Varför inte de?
Örebro Farside
2012-06-02 15:51
Pep Guardiola är väl ledig också? ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-02 14:46
Ok, då håller jag de andra tränaralternativen öppna :).
Örebro Brädan
2012-06-02 14:39
Nej inte ännu.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-02 14:37
Brädan//

Är han helt klar?
Örebro Brädan
2012-06-02 14:23
ÖSK Krille. Roland Nilsson
Annons: