/fotboll/osk/forum/2605.aspx/fotboll/osk/forum/2605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-06-03 13:49
Urban,

jag själv fortsätter som vanligt att gå på så många matcher jag kan, men jag har rätt stor förståelse för alla dessa tusental som finner intressantare saker att lägga tid och pengar på, så är det bara ...

... tråkigt, men troligtvis sant?
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-03 13:32
@Saywee:

Jag förstår att det naturligtvis är mycket frustrerande att inse att det lag man älskar leds av en samling klåpare. De lär ju vara kvar vare sig man går eller inte går på matcherna.

Bästa lösningen tycker jag ändå är att fortsätta gå på matcherna och istället få till någon form av manifestation. Jag är övertygad om att det går att nå förändringar med olika tydliga och kraftfulla sådana. Jag har inget direkt svar exakt hur en sådan skulle kunna gå till eller se ut just nu. Men jag tror att det nog finns människor som skulle kunna klura ut det. Vissa kanske skulle behöva gränsa till civil olydnad

AIK Saywee
2012-06-03 12:38
@svartvitthjärta:

Visst är det en dålig idé, men jag har förståelse för att så många tusen väljer att göra annat :(

Det är en mycket tråkig verklighet och endast ledningen kan styra framtidståget in i rätta spår, innan vi helt spårar ur, men det är så senfärdigt så segt så hemligt, att man kan bli, ja, åtminstone irriterad, milt skrivet .....

Fast jag vägrar så där barnsligt naivt att inte ge upp, jag skiter i att alla garvar åt mina töntiga inlägg, jag fixar inte att ge upp, ÄNNU !!!

Heja SPORT :)
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-06-03 12:32
Grixx //

Instämmer med Saywee.

Ett mycket bra och tänkvärt inlägg.
Örebro svartvitthjärta
2012-06-03 12:31
Mr Milton//

Att sluta gå på matcher och sluta sponsra när det går emot..vilken otroligt dålig idé.
För mig gäller ÖSK i med- OCH motgång!

OU!!

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-06-03 12:27
Grixx, 12:11.

Detta var ett av de bästa inläggen på mycket länge !!!

Jag vet att vi "på senare tid" bukar tjafsa lite, men detta var riktigt värt att läsa igenom och fundera över.
Örebro Grixx
2012-06-03 12:11
Det är stor chans att vilken favorittränare vi än har så kapas han med fotknölarna av fansen när det går dåligt....eller vill lämna för att han är bra och får intressanta anbud.

Likaså gäller det spelare....det är liksom en naturlag.

I år undrar man om det är skador, matta, eller tränare som har störst betydelse. 2011,2010 eller 2009 något annat. I forumet vill det oftast lyftas upp en anledning till resultattapp och det verkar vara svårt att se en blandning av faktorer. Liksom det är lättare att sparka en tränare än ett lag så verkar även forum och media ha svårt att hantera fler orsaker än en enda. Det verkar bli en antistämning mot förnuftiga åsikter eller analyser som ser flera anledningar. Det blir liksom jobbigt att diskutera på den nivån....det är lättare att hacka snabbt och hårt.

Fel kommer alltid att göras, folk kommer alltid att värvas eller sparkas. Det är alltid lättare att vara positiv i medgång och negativ i motgång. Tyvärr blir det allt som oftast alltför personligt i anonyma forum. Det är ju alltid lite lugnare där man måste stå för sitt tyckande med namn. Där måste man ju lite oftare utveckla sina åsikter och inte bara upprepa eller komma med oneliners.

På klubbmötena skulle alla må bra av lite djupare diskussioner...både klubb och supportrar, men av någon anledning så blir det sällan någon som tar upp något. Årsmöten är inte fullt så lätta att ha en diskussion i men i de övriga är det lättare att komma till tals i.

Texten ovan ska inte ses som en åsikt att sparka eller rädda någon/några personer. Bara några tankar om tingen i ett tidsperspektiv mm.

Med bosmandomen över sig så är det djävulskt svårt att stoppa en övergång Är man villig att tappa 4-7 miljoner....och har råd så kan man ju säga nej till allt. När El Kabir nästan är på väg att reas bort för 7-8 miljoner och Gais hamnar på ruinens brant pga av pengahunger så förstår man att en hel del tur spelar in i spelarhandeln. Det är inte bara att....

För Astrit så hade ett långt kontrakt gett extremt hård kritik om det skitet sig med massiva skador nu gick det bra på den fronten. Försiktigheten var dock större än den vågade chansningen. Med Almebäck var det bättre men blev omöjligt att förlänga när han sa att han ville ha en landslagsplats...och enligt honom så "krävdes" det att han spelade nere i Europa. Trots att Nordin inbringade en bra slant så blev det ett klart bakslag i planeringen för klubbens satsning, så synd...men lättare för Nordin att ta beslutet när spelet inte stämde och fick mycket kritik i forumet.
AIK Saywee
2012-06-03 11:49
FFFF, vill jag minnas står för en slogan "Full Fart Framåt Forward" ?

Slår mig också plötsligt att FFF tar emot Degerfors på Falkenbergs IP ....

Forward är obesegrat i 2012 års länsderby´n, hittills, trots Sixten bästa försäsong.

Det är ju bara skrattretande, halva Sverige skrattar åt oss, men dessutom är det inte speciellt roligt, men jag förstår om många "byter dress", för detta duger inte speciellt länge till ...

... det är AKUT, trots spelarsemester och EM-fotboll, någon, några måste våga agera och kommunicera.

Snälla, ge oss något positivt snabbt, vi orkar snart inte längre ..

... eller, joo, det gör iallafall jag som OU, men det tär på krafterna ....

Heja SPORT !!!
Minatankar
2012-06-03 11:34
Mr. Milton // Delar din uppfattning vad gäller Nordin, men även Astrit. Anser att båda skulle ha knutits till klubben redan 2010. Luften gick helt ur mig när Nordin försvann. Det hade han inte gjort med ett annat upplägg. Anser inte att någon av de bästa som har 5-årskontrakt ska säljas under 15 mkr även om någon annan klubb erbjuder 4-8 mkr.

Känner samma sak som du vad gäller årsmöten. Funderar på att lägga av mitt engagemang totalt vad gäller bolagsstämmor och årsmöten av många skäl.
Det hjälper inte att komma med konkreta förslag på viktiga ändringar. Återkopplingen är absolut noll vilket visar att man inte alls är intresserad.
AIK Saywee
2012-06-03 10:42
Mr, Milton,

du är inte ensam,
det är flera tusen,
som har tappat intresset :(

... så vitt jag kan se och förstå ?
AIK Saywee
2012-06-03 10:38
Mr. Milton, jag förstår dig fullständigt, men enligt någon forumskribents kontakter så var ju Sixten sparkad sedan en tid tillbaka?

Eller har jag drömt?
Örebro Mr. Milton
2012-06-03 10:27
Härligt kommunikation från Åqvist i dagens pappers NA. Det vill inte säga något om Sixtesns vara eller inte vara i klubben. Dock är de inte i mål med jakten på hans ersättare. Tydlighet var ordet :)

Reportaget från NA kan visserligen vara vinklat men eftersom vår kära Sportklubb just nu leds av en bunt inkompetenta idioter så lämnar otydlighet utrymme för media och fans att tolka i eget tycke.

Jag lovade att inte sponsra eller gå på alltför många matcher i samband med att Nordin såldes. Där tycker jag klubbens ledning visade vilka ambitioner (eller snarare brist på ambitioner) som de har. Jag har hållit mitt löfte och tänker inte återvända förrän klubben sköts på ett annorlunda sätt.

Det kan tyckas tråkigt men det är det effektivaste sättet att förändra klubben. Ett annat sätt att förändra klubben är att gå på årsmötet och begära/framföra misstroende. Det är dock inte så lätt ensam och när dessutom Jan Folke tillåts äga scenen försvinner det sista hoppet för våra kära klubb. Just nu följer jag BK Forward med större glädje än att beskåda vårt sjunkande skepp.

Tyvärr!!!!!
AIK Saywee
2012-06-03 09:50
Nu kom jag på vad GAIS´s uppladdningshak heter ...

Gamle Port

Heja SSSSSSS-PORT !!!
AIK Saywee
2012-06-03 09:44
Surnu,

ja man kan fundera, men det är helg och de flesta kopplar nog av ?

Fast nästa möte mellan Kubanerna, Sixten och Sjögren, går väl snart av stapeln, om jag förstod rätt, av det lilla som läckte ut efter första mötet?

YNK !!!
Örebro Surnu
2012-06-03 09:23
Det har gått nästan en hel vecka sedan styrelsemötet, nu vill jag veta vad som händer.
ÖSK:s ledning påstod att de skulle bli rakare och tydligare mot media och fans, men som vanligt kryper de in under stenarna och hoppas stormen bedarrar.
Nu vill jag ha in folk i styrelsen som törs ha en åsikt och sedan stå för den.
AIK Saywee
2012-06-03 08:59
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Elliot, hehe, ja då blev det nog drag under galoscherna :)
Örebro D´Artagnan
2012-06-03 08:47
Vem leder ÖSK i matchen mot AIK om 10 dagar? Jag hoppas på teamet Hammar o. Jonevret
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-06-03 07:19
Om det är en riktig förändring vi eftersöker och lite, nej mycket, jävlar anamma, så är väl den galna tysken ledig! Han gör väl bara Media Markt reklam nuförtiden. Det vore iaf ingen som gick på halvfart med honom som tränare och Grahn skulle nog få sig ett uttag när han snackar till sig nästa gula kort.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-06-03 06:44
Fpv, 00:21,

du har helt rätt :)
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-06-03 00:21
Nåja, 8 år i "sillastan", orten med de många fotbollslagen, lämnade mig kall, bokstavligt kall med dimma, "pålandsvind" och nederbörd från nov till feb. Huvva för vidrigt väder.

Nej, fram för äkta närkeväder vid de blå bergen, där det svartvita laget, laget att älska, spelar sin vackra bollbalett inför fulla läktare ... eller?

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2012-06-03 00:05
Fpv,

jag vet precis var Sheffield och Coventry ligger på den där ön i Atlanten, precis som jag skrev i inlandet, fast i utlandet.

Mellansvenska somrar är väl kanske somrar, med mygg, knott och andra flygfän (som blåser bort vid kusten), men de mellansvenska vintrarna vet jag inte vad det är för skit, slask, blask, is, snöglopp, mörker och vetafan?

Tur att den årstiden är avlägsen i kväll :)

Förra lördagen badade jag i gattet, 21 plusgrader i vattnet, men då var det faktiskt lagom pålandsvind.

Idag har det varit en strålande sol över Halland, liksom det kommer att bli kommande dagar, fast det kan man ju inte veta, jorden kanske ändrar sin rotation :)

Vi får la längta till GAIS-matchen på västkusten, undrar om det blir några supporterbussar till sillasta´n?

Dessutom redan nu, så får vi ju hitta ett annat uppladdningshak, för där vi brukar ladda är ju faktiskt GAIS ställe, i närheten av Kopparmärra.

Att jag aldrig kan komma ihåg vad det heter?

Heja SPORT !!!
Örebro Telle
2012-06-02 23:44
Och en sportchef som är sportche... Hm, nej, vänta nu... ;)
2012-06-02 23:34
Saywee//

Sheffield och Coventry ligger båda mitt inne i det engelska landet. Men det regnar ju lika illa där som på svenska västkusten, så en flytt till Närke kan ju bara vara ett lyft, med somrar som är somrar och vintrar som är vintrar.
AIK Saywee
2012-06-02 23:09
@Telle:

Telle,

jag menade främst Sjögren´s inköpta spelare, som några tycker är klappruttna.

Men det tycker inte jag :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-06-02 23:05
Fpv, 22:51,

undrar om denna nordiska kustmänniska (Rolle), kommer att orka med det svenska inlandet i typ fem år, trots att han trivdes i inlandet, på en stor ö västerut, ute i Atlanten. Det är så mycket som skall stämma för att det skall fungera länge ... och dyrt kan det bli, men det har vi väl råd med ?

Jag tror möjligtvis fortfarande på en kort variant, men hoppas hoppas hoppas att det kan bli längre :)

Han är hursomhelst välkommen till ÖSK, men då måste någon eller några gå !!!
2012-06-02 22:51
Saywee//

Rolle är 49 år och har som sagt framförallt spelat i Blåvitt i Sverige, även om HeIF även förekom. GAIS var han ju i som tränare. När det gäller hans tid i England var det väl främst tiden i Sheffield W som han blev så väldigt respekterad för, även om han, som tidigare påpekats, även var i Coventry.
Örebro Telle
2012-06-02 22:38
Är inte så säker på att något alls funkar med Sjögrens inköp, men visst, en Lixten kanske vore något... :)
AIK Saywee
2012-06-02 22:27
Grattis Telle till ditt inlägg, någon kväll blir det kanske raketdags 22:22 när vi firar nya aktörer :)

Men någonting mellan "Liston och Sixten" borde väl fungera rätt skapligt med Sjögrens senaste inköp?
Örebro Telle
2012-06-02 22:22
Ja, att vara lagom engagerad som tränare är verkligen inte lätt.

Själv har jag svårt för ytterligheterna. Liston Söderberg-varianten, där tränaren ser ut att självdö av en hjärtattack vilken sekund som helst, är rätt jobbig. Dessutom undrar man ju hur en sådan tränare når ut till spelarna när han verkligen är förbannad, om han skriker som normaltillstånd även i vanliga fall.

Omvänt, att som Sixten se mer eller mindre oberörd ut i 90 minuter, och dessutom ignorera sina egna spelare vid byten, är däremot inte heller särskilt lyckat. Det funkar så länge man har resultaten med sig, men bara då. - Ingen klagade på Svennis lågmälda "svenska" stil vid sidan om planen när han tog scudetton med Lazio, men fråga en fotbollsintresserad mexikan om vad han tycker om Svennis så får man nog ett annat svar...
AIK Saywee
2012-06-02 22:10
Telle, 21:56,

och vad gör vår " tränare" då ?

Dagens match för mig på, ursäkta tjatet, Påskbergsvallen, var en mycket engagerad Halda Kabil, trodde att han skulle hamna på läktaren, men det gick bra efter en tillsägelse, men han verkade bry sig om vad som hände eller inte hände och tjötade verkligen inte på sina egna grabbar så att det störde ...

Han var liksom med i matchen, eller hur jag skall beskriva det.
Annons: