/fotboll/osk/forum/2592.aspx/fotboll/osk/forum/2592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-05 14:32
Från en intervju med Per-Ola Ljung.

"Tror du att du är fotbollstränare i höst?
– Ja, det är min ambition.
Har några klubbar hört av sig?
– Det svarar jag inte på i vilket fall som helst.
Ska du ta över Örebro?
– Samma sak: spekulera ligger inte för mig så vi hoppar över det."
Örebro Telle
2012-06-05 14:30
Alternativt att du ställer dig i bortalagets mål. Det är förmodligen säkraste platsen om du vill undvika att få bollar på dig just nu... ;)
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-05 13:59
@Saywee:

Då kanske bäst att du bär hjälm med visir ;0)
2012-06-05 13:58
@D´Artagnan:

Tycker det där är så snurrigt. Får jag fråga: I vilken av de tre instanserna ligger den verkliga makten?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-05 13:32
Det har nästan gått 1 och en halv vecka sedan styrelsen hade möte och inget har hänt. Vad det verkar.

Tackar alla tillfrågade tränare nej? Eller vad är det som pågår egentligen?

Något måste hända snart. Spelarna måste ju veta vad de kommer hem till.

Vem ska träna ÖSK?

ÖSK:s ledord är kommunikation. Men till vem kommunicerar de till?
Örebro lires
2012-06-05 13:28
devo. var motsäger jag mig själv? ösk fick inte 6-7 miljoner vilket jag aldrig sagt. däremot fick nordin mycket pengar. läs hela inläggen. klarar du av det eller?
Örebro D´Artagnan
2012-06-05 13:25
ÖSK Elitfotboll AB är ett aktiebolag ingen medlemsförening. Kan det påverka så att man bara informerar aktieägarna?
Örebro Andy King
2012-06-05 12:48
Tysta klubben hyschar vidare.... Tror ledningen inte inser att det finns 10-15000 här i stan som bryr sig ganska så mycket om ÖSK. Mitt engagemang och intresse svalnar så sakterliga och där är jag nog inte ensam.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-05 12:32
Blir det klart med en tränare idag? Vad händer?
Örebro Lekiller
2012-06-05 11:57
lires/ oavsett om Nordin skrev på pga av kärlek eller ej så kvarstår ju faktum ATT han gjorde det. Han hade lätt kunna göra som Alvbåge och ÖSK skulle inte ha fått en spänn! Bara det tycker ja talar emot att han skulle vara en judas.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Devo
2012-06-05 11:31
@lires:

Har du bestämt dig? Fick de 6-7 miljoner eller fick de det inte? Du motsäger dig nämligen i två inlägg efter varandra. Snyggt.
AIK Saywee
2012-06-05 11:27
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Jag kan kanske stå i mål ?

Tänker isåfall inte bry mig om bollarna som går utanför eller i målställningen, bara de som går på mål ;)
Örebro Bempa no:10
2012-06-05 11:19
Sparka nån ,värva nån , ta bort konstgräset ,gör nånting visa lite stake för en gångs skull.
Örebro Bempa no:10
2012-06-05 11:19
Funderar på när ÖSK skall vakna upp ur sin djupa djupa törnrosa sömn sedan kan man ju också fundera på när vi skall vakna upp ur denna mardröm !!!
Örebro lires
2012-06-05 11:15
det här bullshitet med att nordin skrev på bara för att ge ösk pengar. hahaha. det fanns andra orsaker till att han skrev på nytt kontrakt, men folk kan ju få vara så naiva och tro att det var hans kärlek till klubben som var orsaken. nordin skrattar sig till banken varje dag och hjärtat för klubben är jag tveksam till att han har när han inför ifk-ösk sa att "de"=ifk skulle mosa ösk. något som man normalt kanske inte säger till sin förre arbetsgivare.

sedan med tanke på utformningen av kontraktet också så tjänade ju ösk inte några storsummor. dels är siffran 6-7 miljoner rent felaktig och långt ifrån korrekt. sänk den med några miljoner och ni får ett mer korrekt pris. tragiskt men sant.

heja styrelsen!
Örebro Lekiller
2012-06-05 10:57
lires/ har svårt att se Nordin som en judas! Skulle du själv vilja arbeta på en arbetsplats som sköts på samma sätt som ÖSK verkar ha gjorts och görs? Med alla fakta som uppkommit har fan Nordin bara växt i mina ögon! Han tjatade på ÖSK i 3 år att de skulle satsa, har de gjort det?? Nä, bara en massa konstiga beslut och skrattretande händelser. Nordin ville vinna, han gav allt och Sjögren bjöd tillbaka med pajasvärvningar (Flood, Brunet m.m.) Fan inte konstigt han lessna. Ja har stor förståelse att de som verkligen höll klass 2010 tog chansen och drog när den kom. Nordin vill dock inte lämna klubben i sitt hjärta i skiten totalt utan skrev på ett nytt kontrakt med risk att bränna sina egna chanser att kunna byta klubb. Detta gav ÖSK tillslut ca 6-7 miljoner (om rykten stämmer)! Så att kalla Nordin för Judas tycker ja fan är ganska magstarkt! Lägg sedan till en arbetsmiljö på sämsta underlaget i modern tid så förstår man ju de flyende killarna ännu mer!
Örebro ÖSK Fans
2012-06-05 10:42
Sise, skulasson,noring,per karlsson,Rasmus Bengtsson,Torlak,Muslimovic mm
Örebro lires
2012-06-05 10:18
bra av östman.
men han glömde vårens idiot, sixten boström. vårens fegis, lennart sjögren, vårens mest ogenomtänkta, jan karlssons texter, vårens i särklass segaste, ösk:s styrelse. vårens judas, nordin gerzic.
Örebro Grohl
2012-06-05 10:08
Jag personligen hade inte tagit ett jobb där de som vill anställa mig beter sig så extremt kaosartat, inkonsekvent, desperat och underligt som ÖSK´s ledning har gjort senaste året.

Anställ vem fan som helst på ett halvårskontrakt, alternativt låt Sixten sitta kvar säsongen ut. Sen avgår ALLA och vi tar nya tag i superettan med en ledning/tränarstab där alla drar åt samma håll. Om två år är vi uppe igen, förhoppningsvis med en genomarbetad plan där vi har lärt oss av våra misstag, för det finns onekligen en hel del att lära där.
Örebro Telle
2012-06-05 09:27
Har svårt att se varför P-O Ljung skulle vara aktuell för oss, bara för att någon från Hifs forum föreslår det. Jag tolkade deras inlägg mest som ett skämt: "Vår andretränare fick just sparken, han är väl lagom sopig åt er..."

Eller var det bara jag?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-06-05 09:22
Om du vet vilka spelare det var så kan du väl släppa det! Det är ju ingen pågående förhandling som kan fördärvas.
Örebro ÖSK Fans
2012-06-05 09:12
Blir det per-ola är det ett stort jävla misslyckande ännu en gång av den inkompetenta styrelsen... Rolle var jävligt nära men dom bangade väll som vanligt. Samma visa i vintras, jag vet vilka spelare ösk låg i förhandlingar med.. Tyvärr är det ju så att smakar det så kostar det och som alla sett så fick vi andrasorteringen,skadat gods...
Örebro Kom hem Kuba
2012-06-05 09:05
Mitt tips: Oscar går till Djurgården i sommar, gör succé där i ett par säsonger och säljs för en fin peng till utlandet om ett par år.
Örebro Svartvitt-redaktionen
2012-06-05 08:53
Svartvitt summerar vårsäsongen i två delar. Här kommer vårens...
2012-06-05 08:49
@Saywee:

Är du inte lite för gammal för det? Men du kanske håller i korpen? ;)
AIK Saywee
2012-06-05 08:00
D´Artagnan, 07:29,

jag vill ha ett allsvenskt kontrakt !!!
Örebro D´Artagnan
2012-06-05 07:29
Efter har läst NA:s artikel om Oscar Jansson och Sjögrens tidigare givna motivering varför man inte försök knyta honom till ÖSK (hans ålder) är jag helt övertygad att Sjögren måste få en ny roll inom ÖSK. Sjögren och Sixten tillsammans har varir direkt olyckligt.
Sitter vi nu fast i långa kontrakt med två tveksamma och äldre målvakter?
Och en lovande ung Örebro kille går billigt till en annan svensk klubb?
AIK Saywee
2012-06-05 03:11
Gryning vid gattet, godnatt .... eller god morgon alla svartvita

Vi kommer att fixa detta, alla tillsammans, AS 2013 allltså :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-06-05 02:34
Ni får ursäkta mina OT grejer, men jag är ett mycket stort fan av Gerry Rafferty.

Nu har jag lyssnat på låten "Life Goes On" (3 ggr) på hans album "On a Wing & a Prayer"

Vilken fantastisk låt, klass, eller hur pemo?

Sorry, men mina egna tankar går tilll ÖSK, även om texten kanske inte alltid stämmer?

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-06-05 02:03
Frökire, 01:37,

jag loggade ur, men efter en räka mitt i natten så kollade jag bara in en liten sväng på svartvitt och loggade in igen.

Det du tar upp är faktiskt både intressant och dessutom mycket viktigt.

Dvs förhållandet, förtroendet eller vad det kan heta, mellan spelarna och tränaren och omvänt mellan tränaren och spelarna.

Detta är oerhört viktigt om man vill nå målet !!!
Annons: